نماد سایت جستجوگر دانش

تبلیغات چیست ؟

اصطلاح تبلیغات از کلمه لاتین “advertiser” به معنای “چرخاندن ذهن” گرفته شده است.تبلیغات یک فعالیت ترویجی است که هدف آن فروش محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است. این یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که تلاش می کند بر اقدامات مخاطبان هدف خود برای خرید، فروش یا انجام کاری خاص تأثیر بگذارد.

کاتلر

به ارائه و ترویج غیر شخصی ایده ها، کالاها یا خدمات به شکل پولی که توسط یک حامی مشخص می پردازد می گویند

انواع تبلیغات

فعالیت های تبلیغاتی را می توان با توجه به میزان نفوذشان بالای خط، زیر خط و خطی طبقه بندی کرد. بالای خط شامل فعالیت هایی می شود که عمدتاً هدفمند نیستند و دامنه وسیعی دارند. نمونه هایی از تبلیغات بالای خط عبارتند از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و روزنامه.تبلیغات در زیر خط شامل فعالیت‌های متمرکز بر تبدیل است که به سمت یک گروه هدف خاص هدایت می‌شوند. نمونه هایی از زیر خط عبارتند از بیلبوردها، حمایت های مالی، تبلیغات در فروشگاه و غیره. خطی شامل فعالیت هایی می شود که شامل استفاده از هر دو استراتژی بالا وپایین خط به طور همزمان است. اینها به سمت ایجاد برند و تبدیل ها هدایت می شوند و از استراتژی های تبلیغاتی هدفمند (شخصی) استفاده می کنند. نمونه هایی از Advertising خطی عبارتند از تبلیغات مبتنی بر کوکی، استراتژی های بازاریابی دیجیتال و غیره.فعالیت های تبلیغاتی را نیز می توان بر اساس رسانه تبلیغاتی مورد استفاده به 5 نوع دسته بندی کرد. عبارتند از:

چاپی: تبلیغات روزنامه، مجلات، بروشور و غیره.

پخش: تبلیغات تلویزیونی و رادیویی.

در فضای باز: بنرها، پرچم ها، روکش ها و غیره.

دیجیتال: تبلیغاتی که از طریق اینترنت و دستگاه های دیجیتال نمایش داده می شوند.

یکپارچه سازی محصول/برند: قرار دادن محصول در رسانه های سرگرمی مانند نمایش تلویزیونی، ویدیوی YouTube و غیره.

14 نوع مختلف Advertising

شرکت ها می توانند از تبلیغات مختلف برای دستیابی به مصرف کنندگان هدف خود یا اطلاع رسانی به مردم استفاده کنند. در اینجا 14 نوع از تبلیغات آورده شده است:

1.چاپی

تبلیغات چاپی به تبلیغاتی اطلاق می شود که اغلب در روزنامه ها و مجلات دیده می شود. با این حال، این دسته همچنین شامل سایر مواد چاپی مانند بروشورها، راهنماها و بروشورها می شود. شرکت‌ها می‌توانند آگهی‌هایی را در روزنامه‌های محلی – چه در سرتاسر مقاله و چه در بخش طبقه‌بندی – قرار دهند تا مشتریان را در یک مکان جغرافیایی هدف قرار دهند.برای مخاطب هدفمندتر، شرکت ها ممکن است به دنبال فرصت های تبلیغاتی در مجلات باشند. مجلات تخصصی می توانند به یک شرکت کمک کنند تا به گروه یا نوع خاصی از افراد دسترسی پیدا کند.

به عنوان مثال، شرکتی که تجهیزات گلف می فروشد، برای علاقه مندان به گلف تبلیغاتی را در مجلات قرار می دهد، زیرا آنها می دانند که مخاطبان احتمالاً از محصول آنها قدردانی می کنند.Advertising مجلات همچنین می تواند تجربه بصری بهتری را برای مصرف کنندگان ارائه دهد، زیرا فرصت های تمام صفحه اجازه می دهد تا تصاویر رنگی و تولیدی بیشتری نسبت به تبلیغات روزنامه ها داشته باشید.

2. پستی مستقیم

پست مستقیم نوعی تبلیغات چاپی است که Advertisingرا از طریق پست برای مشتریان ارسال می کند. به عنوان مثال می توان به بروشورها، کاتالوگ ها، خبرنامه هااشاره کرد. این رویکرد شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا بازار هدفمندتری را نسبت به سایر قالب‌های تبلیغات چاپی شناسایی کنند، زیرا Advertising را از طریق یک لیست پستی مستقیم توزیع می‌کند.

به عنوان مثال، شخصی که یک آرایشگاه باز می کند می تواند یک بروشور ایجاد کند که افتتاحیه بزرگ او را اعلام می کند. سپس آنها می توانند آن بروشور را برای لیستی از ساکنان واقع درچند کیلومتری سالن بفرستند. برای جذب مشتریان جدید، مالک می تواند یک کوپن تخفیف نیز همراه با پست کننده قرار دهد.

3. تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی نوعی تبلیغات پخشی است که در آن شرکت ها محصولات یا خدمات خود را از طریق تلویزیونی ۲۰، ۳۰ یا ۶۰ ثانیه ای تبلیغ می کنند. ممکن است پرهزینه باشد اما شرکت ها را قادر می سازد تا Advertising خود را به طور منظم تکرار کنند. هزینه های پخش تلویزیونی به دلیل عوامل زیر می تواند متفاوت باشد:

طول تبلیغ

زمان روز

نمایش تلویزیونی

گستره جغرافیایی

تعداد شبکه ها

به عنوان مثال، پخش یک آگهی تبلیغاتی در طول یک رویداد پرتماشاگر مانند عصر جدید بسیار پرهزینه تر است.

در حالی که مصرف کنندگان اکنون این توانایی را دارند که از تبلیغات در تلویزیون خود صرف نظر کنند، اما همچنان به عنوان یک روش موثر برای دستیابی به مخاطبان زیادی عمل می کند. تکرارAdvertising به ایجاد شناخت و آگاهی از برند کمک می کند، و حتی اگر مصرف کنندگان تبلیغات را تماشا نمی کنند، ممکن است همچنان به آنها گوش دهند.

4. رادیویی

رادیو شکل دیگری از تبلیغات پخش است که Advertising را در زمان استراحت برنامه پخش می کند. مشتریان می توانند در حین انجام سایر فعالیت ها، مانند رانندگی یا انجام کارهای خانه، تبلیغات رادیویی را بشنوند.

مانند تلویزیون، رادیو نیز امکان تکرارAdvertisingرا فراهم می کند، که می تواند به شرکت ها شناخت بیشتری نزد مصرف کنندگان بدهد. شرکت ها می توانند تحقیق کنند که چه ایستگاه های رادیویی در بین مشتریان هدف خود محبوب هستند. آنها همچنین می توانند یاد بگیرند که این مشتریان در چه ساعاتی از روز بیشتر به رادیو گوش می دهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است سعی کنند در یک بازه زمانی صبح، زمانی که می دانند بسیاری از مشتریان خود با ماشین به محل کار خود خواهند رفت، تبلیغ کنند.

5. پادکست

در تبلیغات پادکست، شرکت ها می توانند از پادکست ها حمایت کنند یا تبلیغاتی برای محصولات یا خدمات خود در طول قسمت پخش کنند. به طور معمول، پادکست ها Advertising را در ابتدا، وسط و انتهای قسمت پخش می کنند.

مشابه تبلیغات رادیویی، شرکت‌ها می‌توانند تحقیق کنند که کدام پادکست‌ها در بین مخاطبان هدفشان محبوب‌تر هستند.

برخی از میزبانان پادکست از روی اسکریپت ارائه شده توسط شرکت می خوانند یا متن خود را ایجاد می کنند، که می تواند راهی سرگرم کننده برای شنوندگان برای مصرف محتوای تبلیغاتی باشد.

اغلب، شرکت‌ها کد تخفیفی را در اختیار شنوندگان پادکست قرار می‌دهند. علاوه بر جذب مشتریان جدید، این کد می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا میزان عملکرد این استراتژی تبلیغاتی را براساس استفاده از آن ارزیابی کنند.

6. موبایلی

استفاده از موبایل در مدت زمان کوتاهی ده برابر شده است که جای تعجب نیست کهAdvertising به عنوان بخشی از آن معرفی شده است. تبلیغات تلفن همراه می تواند شامل تبلیغات پیامکی، تبلیغات برنامه و تبلیغات وب سایت با هدف کاربران تلفن همراه باشد. هنگامی که شما در حال بازاریابی برای مخاطبانی هستید که همیشه در دستگاه خود هستند، گزینه ها بی پایان هستند.

مزیت این است که این تبلیغات بدون توجه به جایی که مصرف کنندگان هستند می توانند به دست مصرف کنندگان برسند. اگر افراد تنظیمات مکان را فعال کنند، شرکت ها حتی ممکن است بتوانند آنها را از طریق موقعیت جغرافیایی هدف قرار دهند.

روش دیگری که شرکت‌ها تبلیغات موبایلی را انجام می‌دهند، ترکیب آن باAdvertising چاپی با استفاده از کدهای QR است. وقتی مصرف کنندگان یک کد QR را در مجله می بینند، می توانند آن را با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود اسکن کنند. سپس می‌تواند آن‌ها را به وب‌سایت برند ببرد یا کوپنی به آن‌ها ارائه دهد.

7. رسانه های اجتماعی

شرکت ها از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در پلتفرم های مختلف استفاده می کنند. تبلیغات رسانه های اجتماعی مانند سایرAdvertisingدیجیتال، شرکت ها را قادر می سازد تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند.

آنها ممکن است بر اساس موقعیت جغرافیایی، گروه سنی یا عادات خرید بر روی دستیابی به مشتریان تمرکز کنند. آنها می توانند برای تبلیغ Advertising خود برای پلتفرم ها هزینه کنند یا می توانند از روش های ارگانیک تری استفاده کنند.

به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک می تواند از Advertising ارگانیک در رسانه های اجتماعی با درخواست از دنبال کنندگان خود برای لایک کردن و اشتراک گذاری مجدد یکی از پست های خود استفاده کند.

سپس ممکن است به طور تصادفی یک شرکت کننده را برای دریافت تخفیف یا هدیه انتخاب کنند. کسب‌وکارهای امروزی همچنین از اینفلوئنسرهای آنلاین، وبلاگ‌نویسان یا افراد مشهور برای ایجاد پست‌هایی برای تبلیغ برندها یا محصولات خود استفاده می‌کنند. به جای کمپین های تبلیغاتی کامل، این روش ها ممکن است به عنوان تکنیک های مقرون به صرفه تری عمل کنند که کسب و کار را قادر می سازد تا آگاهی از برند خود را گسترش دهد.

8. جستجوی پولی

جستجوی پولی نوعی از تبلیغات آنلاین است که گاهی اوقات به عنوان Advertising پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته می شود. شرکت‌هایی که از تبلیغات PPC استفاده می‌کنند، تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنند که کاربران روی تبلیغ آن‌ها کلیک کنند. آنها روی کلمات کلیدی خاصی که معمولاً مربوط به کسب و کارشان است، همراه با قرار دادن آگهی خود در موتور جستجو پیشنهاد می دهند.

برای مثال، شرکتی که دوچرخه‌های تاشو می‌فروشد، کلمه کلیدی «دوچرخه‌های تاشو» را در پیشنهاد خود گنجانده است. هنگامی که کاربران آن عبارت را جستجو می کنند، محصولات شرکت به عنوان یک تبلیغ در نتایج جستجو ظاهر می شوند – معمولاً در بالای صفحه.

9. بومی

تبلیغات بومی نوعی از Advertising دیجیتالی است که در آن تبلیغات شبیه به بقیه محتوای صفحه است. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می توانند به عنوان نوعی تبلیغات بومی عمل کنند زیرا محصول تبلیغ شده اغلب با نتایج دیگر ترکیب می شود.کسب و کارها از استفاده از این قالب لذت می برند زیرا برخلاف Advertising نمایشی، تجربه کاربر را مختل نمی کند.

به عنوان مثال، وب سایتی که مقالاتی در مورد پیشرفت حرفه ای منتشر می کند ممکن است شامل مقالات حمایت شده نیز باشد. این مقالات مشابه مقالات منتشر شده توسط نویسندگان و سردبیران سایت هستند، اما از یک کسب و کار به دنبال تبلیغ محصولات یا خدمات خود هستند.

یک خواننده ممکن است مقاله ای در مورد نکات مدیریت زمان پیدا کند و بعداً متوجه شود که این یک پست حمایت شده از شرکتی است که نرم افزار ردیابی زمان می فروشد. در این سناریو، شرکت همچنین احتمالاً نرم افزار خود را در محتوای مقاله ذکر یا تبلیغ می کند.

10.نمایشی

تبلیغات نمایشی نوعی ازAdvertisingدیجیتالی است که از تبلیغات قابل شناسایی استفاده می کند. اینها ممکن است شامل تبلیغات بنری در بالا یا کناره های صفحات وب و تبلیغات پاپ آپ باشد.

مثال دیگرAdvertisingویدیویی است که قبل یا در حین پخش محتوای ویدیویی ظاهر می شود. تبلیغات نمایشی کاربران را تشویق می کند تا روی آنها کلیک کنند تا به وب سایت شرکت منتقل شوند، اغلب برای خرید. این تبلیغات به صورت آنلاین بسیار رایج هستند، اگرچه گاهی اوقات نادیده گرفتن آنها برای مصرف کنندگان آسان است.

یکی از روش های مورد استفاده در تبلیغات نمایشی، بازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد است. هنگامی که کاربران از وب سایت یک برند بازدید می کنند، اغلب کوکی های مرورگر را می پذیرند که به سایت اجازه می دهد سفر آنها را ردیابی کند. اگر کاربر تصمیم بگیرد که چیزی در سایت خریداری نکند، برند ممکن است آن مشتری را مورد هدف قرار دهد و تبلیغات محصولات خود را در وب سایت های دیگر قرار دهد تا به آنها یادآوری کند که کالا را برگردانند و بخرند.

11. در فضای باز

تبلیغات در فضای باز به Advertising اطلاق می شود که مصرف کنندگان در خارج از خانه خود می بینند. در نتیجه گاهی اوقات به این نوع تبلیغات، تبلیغات خارج از منزل نیز گفته می شود. به عنوان مثال می‌توان به بیلبوردها و تبلیغاتی که در مکان‌های عمومی یا وسایل نقلیه حمل‌ونقل دیده می‌شوند، مانند کناره‌های اتوبوس یا داخل واگن‌های مترو، اشاره کرد.

هدف تبلیغات در فضای باز جلب توجه جمعیت زیادی است. معمولاً این تبلیغات به کسب و کارها کمک می کند تا آگاهی از برند خود را در یک مکان جغرافیایی ایجاد کنند. فضای اختصاص داده شده به تبلیغات در فضای باز ممکن است محدود باشد، همچنین مدت زمانی که مصرف کننده برای مشاهده Advertising صرف می کند، ممکن است محدود باشد. به طور معمول، این تبلیغات از تصاویر پررنگ و کلمات کمتری استفاده می کنند تا محتوا به راحتی قابل درک باشد.

12. چریکی

تبلیغات چریکی به روش های کمتر متعارفی اشاره دارد که عموماً کم هزینه هستند و از تکنیک های خلاقانه برای جلب توجه استفاده می کنند. یک استراتژی رایج در این دستهAdvertisingمحیطی است که در آن یک شرکت تبلیغات را در مکان های عمومی قرار می دهد اما از روشی غیر متعارف استفاده می کند. به عنوان مثال، یک شرکت به جای تبلیغات در ایستگاه اتوبوس، ممکن است یک نقاشی دیواری در پیاده رو نقاشی کند که خدمات خود را تبلیغ می کند.

بازاریابی چریکی گاهی اوقات تعامل یا مشارکت عمومی را دعوت می کند. به عنوان مثال، Advertisingممکن است افراد را تشویق کند تا با آگهی عکس بگیرند و آن را با استفاده از یک هشتگ در رسانه های اجتماعی منتشر کنند. به همین دلیل شرکت ها

هدف استفاده ازAdvertising چریکی برای تبلیغات چشم نواز – برای ترغیب مصرف کنندگان به تعامل با محتوای آنها. Advertising از طریق دهان به دهان می تواند به عنوان راهی موثر و کم هزینه برای شرکت ها برای ایجاد آگاهی از برند باشد.

13. قرار دادن محصول

در تبلیغات قرار دادن محصول، یک شرکت هزینه می پردازد تا محصول خود را در محتوای رسانه ای، مانند یک برنامه تلویزیونی یا فیلم، جاسازی کند. محتوا گاهی به صراحت به محصول اشاره نمی کند، اما برای مخاطب قابل مشاهده است. این روش می تواند به شرکت ها کمک کند تا با احتیاط بیشتری به گروه های هدف دسترسی پیدا کنند.

برای مثال، یک برند نوشابه ممکن است بخواهد نوجوانان را هدف قرار دهد. آن‌ها می‌توانند برای تبلیغ نوشیدنی‌هایشان از طریق قرار دادن محصول در یک فرنچایز محبوب فیلم‌های نوجوان، هزینه کنند. شخصیت های فیلم که نوشابه می نوشند، نوشیدنی آن شرکت را می نوشند و برچسب آن قابل مشاهده خواهد بود. ممکن است شخصیت ها به برند نوشیدنی اشاره کنند، اما نه لزوما.

14. خدمات عمومی

تبلیغات خدمات عمومی به Advertising اطلاق می شود که به جای یک محصول، یک علت یا ابتکار را تبلیغ می کنند. این تبلیغات که اغلب اعلان‌های خدمات عمومی (PSA) نامیده می‌شوند، هدفشان اطلاع‌رسانی عمومی در مورد موضوعی است به نحوی که به نفع آنها یا دیگران باشد. سازمان ها می توانند از Advertising خدمات عمومی در قالب های مختلف مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا ویدئویی آنلاین استفاده کنند. ارائه دهندگان زمان پخش را به این تبلیغات اختصاص می دهند، اگرچه آنها باید شرایط خاصی را داشته باشند تا به عنوان PSA واجد شرایط باشند.

این نوع تبلیغات اغلب توسط سازمان های دولتی یا سازمان های خیریه برای آموزش مصرف کنندگان در مورد موضوعات بهداشتی و ایمنی استفاده می شود. به عنوان مثال، مراکز کنترل بیماری، PSA ها را پخش می کند تا شهروندان را از لزوم انجام غربالگری های بهداشتی یا آمادگی برای بلایای طبیعی آگاه کند.

چرا تبلیغات در بازاریابی مهم است؟

تبلیغ محصول

ایجاد تبلیغات محصول اولین قدم مهم در چرخه عمر محصول است. این به عنوان مقدمه ای برای یک محصول عمل می کند و می تواند راهی عالی برای معرفی نام تجاری شما در جهان باشد.

ایجاد تقاضا

قبل از تولید یک محصول، پیش‌بینی‌های فروش محاسبه می‌شوند تا هزینه‌های تولید منطقی شود. هنگامی که یک محصول ایجاد می شود، فروش باید به واقعیت تبدیل شود و تبلیغات موثر راهی است که کسب و کارها می توانند محصول را به دنیا معرفی کنند.

کنترل و پیگیری

Advertising دیجیتال امروزه به یک علم تبدیل شده است. شرکت ها می توانند بسیار هدفمند باشند و می توانند هر تبدیل از یک تبلیغ را با کلیک یک دکمه ردیابی کنند. این کنترل و قابلیت ردیابی باعث می شود تبلیغات در بازاریابی برای افرادی مانند مدل سازی اسناد و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) بسیار مهم باشد.

رقابت

Advertising به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را در برابر رقیب خود در یک صحنه عمومی قرار دهید. نحوه واکنش شما و رقیبتان بسیار مهم است زیرا بازار را شکل می دهد. به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی تهاجمی، تبلیغات تبلیغاتی در کنار رقبای شما می تواند به سرعت با بردهای بزرگ برابری کند.

اهداف تبلیغات چیست؟

3 هدف اصلی تبلیغات وجود دارد: اطلاع رسانی در مورد برند یا پیشنهاد، متقاعد کردن برای خرید یا انجام یک کار و یادآوری و تقویت پیام برند.

خبر دادن

از تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند و قرار گرفتن در معرض برند در بازار هدف استفاده می شود. اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد برند و محصولات آن اولین قدم برای دستیابی به اهداف تجاری است.

برای متقاعد کردن

متقاعد کردن مشتریان برای انجام یک کار خاص یکی از اهداف برجسته Advertising است. این وظایف ممکن است شامل خرید یا امتحان محصولات و خدمات ارائه شده، تشکیل تصویر برند، ایجاد نگرش مطلوب نسبت به برند و غیره باشد.

برای یادآوری

هدف دیگرAdvertising، تقویت پیام برند و اطمینان بخشیدن به مشتریان موجود و بالقوه در مورد چشم انداز برند است. Advertising به برند کمک می کند تا سطح آگاهی خود را حفظ کند و از دزدیدن مشتریان توسط رقبا جلوگیری کند. این همچنین به بازاریابی دهان به دهان کمک می کند.

معایب تبلیغات

هزینه ها را افزایش می دهد: Advertising هزینه ای برای کسب و کار است و به هزینه محصول اضافه می شود. این هزینه در نهایت بر عهده مصرف کننده نهایی است.

خریدار را گیج می کند: تبلیغات بیش از حد با ادعاهای مشابه، اغلب خریدار را در مورد اینکه چه چیزی بخرد و آیا محصول را بخرد یا نه، سردرگم می کند.

گاهی اوقات گمراه کننده است: برخی از تبلیغات از استراتژی های هوشمند برای گمراه کردن مشتریان استفاده می کنند.

فقط برای مشاغل بزرگ: تبلیغات یک امر پرهزینه است و فقط مشاغل بزرگ می توانند آن را بپردازند. این امر باعث می‌شود که کسب‌وکارهای کوچک از رقابت با کسب‌وکارهای بزرگ که از انحصار در بازار برخوردار هستند، خارج شوند.

فروش محصولات ضعیف را تشویق می کند: Advertising مؤثر حتی منجر به فروش محصولات ضعیف می شود که برای مصرف کنندگان خوب نیستند.

تفاوت Advertising وبازاریابی؟

تبلیغات تنها بخشی از بازاریابی یک محصول، خدمات یا رویداد است. بازاریابی شامل شناسایی نیازهای مصرف کنندگان و کشف چگونگی برآورده کردن آنهاست.

باید بازاریابی را به عنوان یک چتر بزرگ در نظر بگیریم، و کل فرآیند علاقه مند کردن مخاطبان به یک محصول یا خدمات تحت آن قرار می گیرد.Advertising تنها یکی از زیرمجموعه های متعددی است که به این فرآیند کمک می کند.

مثال هایی از بهترین تبلیغات

1.COCA COLA-کمپین کوکا را به اشتراک بگذارید

شکی نیست که هرگاه به بهترین تبلیغات فکر می کنیم، ابتدا تبلیغات کوکاکولا به ذهن ما خطور می کند.
کمپین “به اشتراک گذاری یک کوکا” از کوکا کولا که در سال 2011 آغاز شد، در فضای مجازی منتشر شد و کوکاکولا به دلیل این کمپین خاص طرفداران زیادی پیدا کرد. در اینجا مشتریان اجازه داشتند نام مورد نظر را روی بطری کک خود چاپ کنند.
این یک نمونه کامل از تعامل با مخاطب است. کوکاکولا به مشتریان این امکان را می دهد که احساس کنند کوکاکولا به آنها اهمیت می دهد. این یکی از بهترین کمپین های جلب توجه هر برند تا به امروز بود.
نتیجه کمپین فوق‌العاده بود – طرفداران به خریداران دائمی تبدیل شدند و کوکاکولا توانست خود را در قلب مشتریان خود جای دهد.

کمپین کوکا را به اشتراک بگذارید

2. Nike – تبلیغات فقط انجام دهید

جمله نایک را شنیده اید، در ابتدا چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟
فقط انجامش بده، اینطور نیست؟
نایک این کمپین را در دهه 1980 راه اندازی کرد و فروش آن طی 10 سال بیش از 8 میلیارد دلار افزایش یافت. این کمپین برای پر کردن انگیزه برای ورزش در مشتریان بود. نایک این کار را از نظر احساسی انجام داد و موفقیت آمیز بود.
آنچه نایک می‌خواست با این کمپین بیان کند ساده بود – اگر نمی‌خواهید ورزش کنید، فقط آن را انجام دهید. اگر نمی خواهید صبح زود از خواب بیدار شوید، فقط این کار را انجام دهید.
بهترین کاری که یک برند می تواند انجام دهد این است که مشکلات مردم را حل کند. نایک درست در این مورد بود. امروزه نایک به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان اقلام ورزشی در بازار شناخته می شود.

فقط انجامش بده نایک

3.McDonald’s-تبلیغات خدمات شبانه

وقتی به بهترین نمونه های تبلیغات خلاقانه فکر می کنید، نمی توانید تبلیغات مک دونالد را از دست بدهید.
دو لامپ به خوبی در بالای تابلو قرار گرفته اند و در آنجا به سمت پایین می درخشند تا لوگوی شرکت را ایجاد کنند که نشان می دهد در شب نیز باز هستند. آیا این خلاقانه نیست؟ در واقع آن است که.
مک‌دونالدز در تبلیغات شبانه نمونه‌ای عالی از انجام کار درست در زمان مناسب بود. پیام آنها در شب نمایش داده شد. مک‌دونالد نمونه‌ای از انجام کاری خارج از چارچوب است.

خدمات شبانه مک دونالد

3.Absolut Vodka: The Absolut Bottle

Absolut علیرغم اینکه هیچ شکل مشخصی نداشت، بطری خود را به قابل تشخیص ترین بطری در جهان تبدیل کرد. کمپین آن، که Advertisingچاپی را نشان می‌داد که بطری‌ها را «در طبیعت» نشان می‌داد، به قدری موفقیت‌آمیز بود که به مدت 25 سال اجرای آن را متوقف نکردند.

این طولانی‌ترین کمپین تبلیغاتی بدون وقفه تا کنون است و شامل بیش از 1500 آگهی جداگانه است.
وقتی کمپین شروع شد، Absolut تقریباً 2.5 درصد از بازار ودکا را در اختیار داشت. هنگامی که در اواخر دهه 2000 به پایان رسید، Absolut سالانه 4.5 میلیون کیس یا نیمی از کل ودکای وارداتی در ایالات متحده وارد می کرد.

تبلیغات وودکا
خروج از نسخه موبایل