جستجوگر دانش

تفاوت بین بازاریابی چند کاناله،اومنی چنل وبین کانالی

بازاریابی چند کاناله

بازاریابی چند کاناله چیست؟

بازاریابی چند کاناله زمانی است که مشتریان از یکی از کانال های برند برای خرید محصول استفاده می کنند: در فروشگاه، روی موبایل، تبلت، رایانه و غیره.  این کانال ها به یکدیگر متصل نیستند، موجودیت های جداگانه ای در بین شرکت ها هستند، بخش های مختلفی که هیچ داده ای را به اشتراک نمی گذارند.  بنابراین اگر مشتری برای سفارش آنلاین استفاده شود و به فروشگاه برند مراجعه کند، فروشندگان به سابقه خرید او دسترسی نخواهند داشت. کانال ها در حال رقابت با یکدیگر هستند، بنابراین برای برندهای چند کاناله، مصرف کنندگان باید یک کانال را انتخاب کنند و به آن پایبند باشند.

ویژگی های کلیدی بازاریابی چند کاناله

مشتریان می توانند به چندین نقطه تماس دسترسی داشته باشند

مشتریان کانال مورد نظر خود را انتخاب می کنند

کانال ها جدا هستند

بازاریابی چند کاناله

  بازاریابی بین کانالی

بازاریابی بین کانالی چیست؟

بازاریابی بین کانالی به ادغام تاکتیک های بازاریابی در بین کانال ها اشاره دارد، به طوری که همه کانال ها مکمل یکدیگر در مراحل مختلف سفر مشتری هستند.به عبارت دیگر، تعاملات مشتری بین کانال‌های مختلف – وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، داخل فروشگاه و اپلیکیشن موبایل – ثبت و به اشتراک گذاشته می‌شود و به خریداران اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه بین آنها حرکت کنند.

رویکرد بازاریابی بین کانالی به چه صورت است:

یک خریدار ایمیل مستقیم با یک URL دریافت می کند که آنها را به صفحه فرود یک کمپین خاص ارسال می کند.برندشما ایمیل‌های سبد خرید رها شده را می‌فرستد تا به خریداران یادآوری کند که بررسی کنند، به علاوه نظرسنجی‌های رضایت پس از خرید و یادآوری‌هایی برای نظر دادن.ایمیل‌های تبلیغاتی شامل کوپن‌هایی هستند که می‌توان از آنها به صورت آنلاین یا در فروشگاه استفاده کرد.خریدارانی که محصولاتی را در تلفن خود به سبد خرید خود اضافه می کنند، همان سبد خرید را روی لپ تاپ خود مشاهده می کنند.

برند شما پیامی منسجم را در همه کانال ها ارائه می دهد – پیشنهادات مشابه، لحن و صدا، و تصاویر.

مزایای بازاریابی بین کانالی

یک تجربه خرید دوستانه و منسجم

چه خریداران به دنبال محصول شما به صورت آنلاین، در رسانه های اجتماعی یا از طریق دستگاه های تلفن همراه باشند، تجربه مشتری جذاب و ثابتی را دریافت خواهند کرد.

فروش بهتر

ارتباط با خریداران در تمام پلتفرم‌ها در مقایسه با هدف قرار دادن منحصراً یک کانال منجر به فروش بهتری می‌شود.

درست مانند بازاریابی چند کاناله، بازاریابی بین کانالی از چندین کانال استفاده می کند.  تفاوت این است که کانال ها متصل هستند.تعاملات مشتری ثبت می شود و اطلاعات بین کانال ها به اشتراک گذاشته می شود.این به این معنی است که مشتریان می توانند در حین شروع سفر خود با کسب و کار شما، به طور یکپارچه بین کانال ها حرکت کنند.

ویژگی های کلیدی بازاریابی بین کانالی

دسترسی به چند کانال

تعاملات و داده های مشتری در بین کانال ها به اشتراک گذاشته می شود

بازاریابی همه کاناله

  بازاریابی اومنی چنل چیست؟

اصطلاحی که در سال 2010 ابداع شد، بازاریابی اومنی شبیه به بین کاناله است، زیرا به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا سفری روان به مشتری را در بازارها، دستگاه‌ها، کانال‌ها و پلتفرم‌ها ارائه دهند.با این حال، یکی از تفاوت‌های کلیدی در مقایسه بازاریابی چند کاناله با بازاریابی بین کانالی این است که همه کانال تلاش‌های بازاریابی شما و داده‌ها و استراتژی مرتبط را تحت یک چتر متحد می‌کند، در حالی که بین کانالی چنین نیست.به عبارت دیگر، اگرچه کانال‌ها در هر دو رویکرد به هم متصل هستند، omnichannel با جمع‌آوری تمام اطلاعات، یک قدم جلوتر می‌رود و دید کامل‌تری از هر خریدار به شما ارائه می‌دهد.بازاریابی همه‌کانالی، ارتباطات را به سطح جدیدی می‌برد.  این پیچیده ترین رویکردی است که تمام کانال ها را به طور کامل یکپارچه می کند تا تجربه ای کاملاً یکپارچه را در نقاط تماس و دستگاه های مختلف به مشتریان ارائه دهد.پیاده‌سازی یک استراتژی همه‌کانال تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند به طور یکپارچه بین کانال‌ها جابه‌جا شوند و به سفر مشتری خود برای تجربه کاربری بهتر ادامه دهند.در یک استراتژی همه‌کانالی، کانال‌ها متصل و تعاملی هستند.در یک استراتژی همه‌کانالی، اطلاعات بین کانال‌ها رد و بدل می‌شود تا موانع بین دنیای آنلاین و آفلاین مشتری کاملاً از بین برود.تمام داده‌های متنی مشتری شما در کانال‌ها برای ایجاد یک تجربه برند یکپارچه در دسترس است.با توجه به اینکه 85 درصد از مشتریان سفر مشتری خود را با یک دستگاه شروع می‌کنند و آن را با دستگاه دیگر به پایان می‌رسانند، کسب‌وکارها باید این انتقال را تا حد امکان بدون مشکل انجام دهند.به عنوان مثال، یک مشتری می تواند در یک فروشگاه فیزیکی، روی یک دستگاه رومیزی یا تلفن همراه خود خرید کند و این تجربه کاملاً یکپارچه خواهد بود.

بازاریابی Omnichannel بیش از ارائه یک انتقال یکپارچه بین کانال ها انجام می دهد. به مشتریان اجازه می دهد تا گزینه های مختلف را ترکیب کرده و از آنها برای یک تجربه خرید کاملاً جدید استفاده کنند.تصور کنید: شما می خواهید یک محصول خاص بخرید.بنابراین شما آنلاین می شوید تا ببینید چه گزینه هایی در دسترس هستند.اما شما ترجیح می دهید خرید را از یک فروشگاه فیزیکی انجام دهید تا بتوانید قبل از خرید محصول را در دستان خود نگه دارید.  شما به یک شعبه می‌روید – جایی که با بیرون آوردن تلفن خود شروع می‌کنید تا تمام اطلاعات محصول مورد نیاز خود را داشته باشید.شما همچنین قبل از تصمیم گیری مجدداً به بررسی ها نگاهی بیندازید.بنابراین می خواهید از چندین کانال به طور همزمان استفاده کنید.در پاسخ به این نیاز، شرکت ها تجربه خرید در فروشگاه خود را با کانال های دیجیتال غنی می کنند.

ویژگی های کلیدی بازاریابی چند کاناله

مشتریان به جای یک کانال واحد، یک تجربه برند واحد دارند

کانال ها کاملاً یکپارچه و تعاملی هستند

خروج از نسخه موبایل