جستجوگر دانش

انواع ارزش پیشنهادی

داشتن ارزش پیشنهادی قوی برای فروش موفق بسیار مهم است. و بسیاری از مردم زمان خود را صرف تلاش برای فکر کردن به یک وسیله ارزشمند می کنند. اما واقعیت این است که شما می توانید چندین نوع ارزش پیشنهادی داشته باشید. به این معنی، ارزشی که شما به انواع مختلف خریداران ارائه می‌دهید می‌تواند متفاوت باشد – شما به روش‌های مختلفی به یک شرکت تولیدی کمک می‌کنید که به یک کسب‌وکار خرده‌فروشی کمک می‌کنید. شما همچنین انواع مختلفی از ارزش را ارائه می دهید.

انواع ارزش پیشنهادی
انواع مختلف ارزش پیشنهادی

جدید بودن

برخی از ارزش‌های پیشنهادی مجموعه کاملاً جدیدی از نیازها را برآورده می‌کنند که مشتریان قبلاً آن را درک نمی‌کردند، زیرا هیچ پیشنهاد مشابهی وجود نداشت. این اغلب، اما نه همیشه، مربوط به فناوری است. به عنوان مثال، تلفن های همراه، صنعت کاملاً جدیدی را پیرامون ارتباطات تلفن همراه ایجاد کردند. از سوی دیگر، محصولاتی مانند صندوق های سرمایه گذاری اخلاقی ارتباط چندانی با فناوری جدید ندارند.

کارایی

بهبود عملکرد محصول یا خدمات به طور سنتی یک راه متداول برای ایجاد ارزش بوده است. بخش رایانه های شخصی به طور سنتی با ارائه ماشین های قدرتمندتر به بازار بر این عامل متکی بوده است. اما بهبود عملکرد محدودیت هایی دارد. برای مثال، در سال‌های اخیر، رایانه‌های شخصی سریع‌تر، فضای ذخیره‌سازی دیسک بیشتر، و گرافیک بهتر نتوانسته‌اند رشد مناسبی در تقاضای مشتریان ایجاد کنند.

سفارشی سازی

از انواع ارزش پیشنهادی می توان به سفارشی سازی محصولات و خدمات با نیازهای خاص مشتریان یا بخش های مشتری، ارزش ایجاد می کند. در سال های اخیر، مفاهیم سفارشی سازی انبوه و ایجاد مشترک مشتری اهمیت پیدا کرده است. این رویکرد امکان استفاده از محصولات و خدمات سفارشی را فراهم می کند و در عین حال از صرفه جویی در مقیاس بهره می برد.

انجام کار

ارزش را می توان به سادگی با کمک به مشتری در انجام کارهای خاص ایجاد کرد. رولزرویس این را به خوبی درک می کند: مشتریان خطوط هوایی آن برای تولید و سرویس موتورهای جت خود کاملاً به رولز رویس متکی هستند. این ترتیب به مشتریان اجازه می دهد تا روی اداره خطوط هوایی خود تمرکز کنند. در ازای هر ساعت کارکرد موتور، خطوط هوایی به رولز رویس هزینه می پردازند.

طرح

طراحی یک عنصر مهم اما دشوار برای اندازه گیری است. یک محصول ممکن است به دلیل طراحی برتر برجسته شود. در صنایع مد و لوازم الکترونیکی مصرفی، طراحی می تواند بخش مهمی از ارزش پیشنهادی باشد.

برند

از انواع ارزش پیشنهادی برند می باشدبرای مثال مشتریان ممکن است در عمل ساده استفاده و نمایش یک برند خاص ارزش پیدا کنند. برای مثال، استفاده از ساعت رولکس به معنای ثروت است.

قیمت

این پیشنهاد فقط برای چیزی کار می کند که مردم از قبل می دانند که می خواهندیانیاز دارند. در این صورت، پیشنهاد قوی است، به خصوص زمانی که محصول یک کالا است یا ارزش پیشنهادی متعلق به یک خرده‌فروش یا فروشنده است که در آن خدمات پس از فروش کمی انتظار می‌رود یا نیازی به آن نیست (مثلاً وال مارت). این پیشنهاد در شدیدترین حالت خود می‌تواند باعث شود مردم چیزی را بخواهند که قبلاً فکر نمی‌کردند می‌خواهند، فقط به این دلیل که معتقدند قیمت آنقدر پایین است که نمی‌توان آن را از دست داد.

کاهش هزینه

کمک به مشتریان برای کاهش هزینه ها راه مهمی برای ایجاد ارزش است. برای مثال Salesforce.com یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) میزبانی شده را می فروشد. این امر خریداران را از هزینه و مشکل خرید، نصب و مدیریت نرم‌افزار CRM خلاص می‌کند.

کاهش خطر

مشتریان برای کاهش خطراتی که هنگام خرید محصولات یا خدمات متحمل می شوند ارزش قائل هستند. برای خریدار خودروی دست دوم، گارانتی یک ساله خدمات، خطر خرابی و تعمیرات پس از خرید را کاهش می دهد. ضمانت در سطح خدمات تا حدی ریسک پذیرفته شده توسط خریدار خدمات فناوری اطلاعات برون سپاری شده را کاهش می دهد.

دسترسی

در دسترس قرار دادن محصولات و خدمات برای مشتریانی که قبلاً به آنها دسترسی نداشتند، راه دیگری برای ایجاد ارزش است. این می تواند ناشی از نوآوری مدل کسب و کار، فناوری های جدید یا ترکیبی از هر دو باشد. برای مثال، NetJets مفهوم مالکیت جت خصوصی کسری را رایج کرد. نت‌جتس با استفاده از یک مدل کسب‌وکار نوآورانه، دسترسی افراد و شرکت‌ها را به جت‌های خصوصی ارائه می‌کند، خدماتی که قبلاً برای اکثر مشتریان غیرقابل‌قبول بود. صندوق های سرمایه گذاری مشترک نمونه دیگری از ایجاد ارزش از طریق افزایش دسترسی را ارائه می دهند. این محصول مالی نوآورانه این امکان را حتی برای کسانی که دارای ثروت اندک هستند، ایجاد سبدهای سرمایه گذاری متنوع می کند.

راحتی/قابلیت استفاده

این نوع ارزش پیشنهادی ساده است و در جایی مؤثرتر است که سود راحتی ملموس و قابل سنجش برای مشتری وجود داشته باشد. این شامل محصولاتی است که سهولت و راحتی را برای کاربر فراهم می کند (مانند چرخ دستی موتوردار برای یک گلف باز)، اکثر خدمات (از تمیز کردن کفش گرفته تا راننده)، و حتی فرآیندهای خرید که تجربه خرید را راحت تر می کند (مانند خرید آنلاین و تحویل). خدمات از سوپرمارکت ها).

خروج از نسخه موبایل