نماد سایت جستجوگر دانش

تعامل برند چست؟

اساساً، فرآیندی که در آن ما یک رابطه نزدیک‌تر با مشتریان خود ایجاد می‌کنیم، تعامل با برند نامیده می‌شود.تعامل با برند به ایجاد دلبستگی بین مصرف کنندگان و برندها اشاره دارد.

  این وابستگی ها ممکن است احساسی یا منطقی باشند و در طول زمان وفاداری به برند را ایجاد می کنند.این امر برند را مستحکم می کند و به بهبود تجربه مشتری کمک می کند.

دو نوع تعامل با برند وجود دارد:

تعامل داخلی برند: بین کارمندان یا سایر ذینفعان نزدیک با یک برند اتفاق می افتد.

تعامل خارجی با برند : بین مصرف کنندگان عمومی و یک برند رخ می دهد که به نام آگاهی از برند نیز شناخته می شود.تعامل با برند بخش مهمی از مدیریت برند است.

ریشه شناسی تعامل

از نظرریشه شناسی ، کلمه تعامل از تاریخ جالبی برخوردار است .کلمه انگلیسی ۵۰۰ ساله که اصالتاً از فرانسه سرچشمه می گیرد.تعامل قبل از این که به معنای توافق رسمی (برای مثال ازدواج) با چیزی باشد. به معنای رهن یک زمین گسترده بوده است. اما در هر دو کار جدی بود, و نشان می‌داد که فرد خود را در معرض خطر قرار می‌دهد و خود را به عنوان ضامن به چیزی متعهد می‌کند. واژه ریشه درگیری، که از آن تعامل مشتق می‌شود، به معنی تعهداست – که در ارتباط دادن خود به یک دوره عمل که با سوگند پیوند می زندو برای صدها سال، یک تعهد اخلاقی، اغلب قانونی و اجباری بود. با این حال، همان طور که کلمه تکامل‌یافته است، نیروی تعهد نیز نرم شده است.

چرا تعامل برند مهم است؟

ایجاد یک ارتباط عاطفی قوی با مشتریان چندین مزیت مهم را به همراه دارد

تعامل بالای مشتری

این اولین و آشکارترین مزیت ایجاد تعامل با برند است. یک استراتژی سنجیده همراه با مجموعه ای از تکنیک های موثر به شما کمک می کند تا با کاربران در شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و از طریق کمپین های ایمیل تعامل داشته باشید. در نتیجه، یک جامعه عالی حول برند خود ایجاد خواهید کرد.این به شرکت ها اجازه می دهد تا هم حفظ مشتری و هم وفاداری خود را افزایش دهند.

به افزایش فروش کمک می کند

 سطح تعامل مشتری مستقیماً بر تعداد فروش تأثیر می گذارد. کاربران محصولات برندها را نمی خرند، بلکه راه حل هایی برای مشکلات خود می خرند، بنابراین هدف این است که مشتری را متقاعد کنیم که همکاری با این برند خاص، مزایای مورد نظر را برای آنها به همراه خواهد داشت.

بهبود محصولات و خدمات را تسهیل می کند

 اگر یک برند بتواند با مشتریان خود روابط قابل اعتمادی ایجاد کند، نه تنها منجر به فروش بالا بلکه در جمع آوری بازخورد ارزشمند می شود. مشتریان خوشحال هستند که به برندهای مورد علاقه خود در رشد و بهبود کمک می کنند

5 نکته و مثال برای افزایش تعامل با برند

هدایا

این فرمت‌های محتوا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا نرخ تعامل خود را افزایش دهند، مشتریان جدید بیاورند و فروش را افزایش دهند. مردم از محتوای تعاملی و همچنین دریافت هزینه های رایگان لذت می برند. این یک برد برد برای هر دو طرف است.

هدایا به ویژه در میان شرکت های نوپا محبوب هستند زیرا به ایجاد آگاهی از برند و جذب مشتریان بالقوه کمک می‌کنند. در ازای دریافت انگیزه، کاربران را تشویق کنید که به لیست پستی شما بپیوندند یا نام تجاری خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این می تواند یک پیشنهاد ویژه، یک تخفیف، یک آزمایش رایگان یا هر چیز ارزشمندی باشد.

به عنوان مثال کمپین اینستاگرامی که توسط Tombow راه اندازی شده بود. این برند به دنبال افزایش تعامل رسانه های اجتماعی خود در فصل کریسمس بود.

برگزارکنندگان ی 12 هدیه را برای جشن گرفتن12 سنت روز کریسمس انتخاب کردند.

در طی 12 روز، آنها هدایای روزانه اینستاگرام را بر اساس نظرات راه اندازی کردند. قوانین ساده بودند. برند از شرکت کنندگان خواست تا حساب کاربری خود را دنبال کنند و به یک سوال ساده پاسخ دهند. سوالات روزانه متفاوت بود و در اینجا چند نمونه آورده شده است:

نظر خود را بنویسید و به ما اطلاع دهید که چرا می خواهید برنده شوید.

به ما بگویید چرا دوست دارید از ژورنال های شبکه نقطه ای استفاده کنید.

به ما بگویید سنت کریسمس مورد علاقه شما چیست؟

این نوع سوالات مردم را به صحبت واداشت! و اینگونه بود که Tombow به بالاترین میزان تعامل خود در رسانه های اجتماعی دست یافت!

مثال استفاده از هدایا در Tombow

برگزاری مسابقات و نظرسنجی ها

نظرسنجی ها در اینستاگرام محبوب هستند زیرا به برندها کمک می کنند تا مشارکت مشتری در پست ها و استوری ها را افزایش دهند. از آنجایی که کاربران ابتدا داستان‌ها را بررسی می‌کنند، به احتمال زیاد به این روش تعامل دارند. علاوه بر این، باعث می شود مشتریان احساس معناداری کنند و به برندها اجازه می دهد فعال ترین مشتریان خود را کشف کنند.

به عنوان مثال یک فروشنده لباس عروس از دنبال کنندگانش می خواهد که شکل مورد علاقه خود را برای پشت لباس عروس انتخاب کنند. سپس، برند می تواند از این اطلاعات برای تبلیغ لباس هایی که کاربران دوست دارند استفاده کند یا برای افزایش فروش تخفیف بدهد.

برگزاری نظر سنجی برای لباس عروس

2.برگزاری رویداد

بازاریابی رویداد راهی مطمئن برای تبلیغ یک برند است. رویدادها به برندها کمک می‌کنند تا مشتری جدید جذب کنند، شناخت و آگاهی برند را ایجاد کنند، مشتری ها را آموزش دهند و تعامل را افزایش دهند. این همه با کمک رویدادهای آنلاین و آفلاین امکان پذیر است: وبینارها، سمینارها، کنفرانس ها، رویدادهای رهبری فکری، کارگاه ها و غیره.

شما می توانید از مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی برای تبلیغ رویداد آینده خود استفاده کنید. یک ایمیل دعوت به رویداد ارسال کنید، یک صفحه فرود ایجاد کنید، رویدادها را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

3. ارتباطات با مشتریان در کانال های مختلف شخصی سازی شده

شخصی سازی کلید ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان است. مشتریان به برند شما متعهد نخواهند بود، اگر شما چیزی در مورد آنها ندانید و با تمام مخاطبان خود به همان شیوه تعامل داشته باشید.

برای نزدیک شدن به هر کاربر به صورت جداگانه، از شخصی سازی و تقسیم بندی استفاده کنید. اولین ابزار به بازاریابان اجازه می دهد تا از اطلاعات شخصی مشتریان برای ارسال پیام های هدفمند استفاده کنند. این داده‌ها می‌تواند شامل نام، جنسیت، کشور، تاریخ تولد، آدرس، و غیره باشد. تقسیم‌بندی به برندها امکان می‌دهد مخاطبان خود را به بخش‌هایی تقسیم کنند و هر بخش را با پیشنهادات بسیار هدفمند خطاب کنند. می توانید بخش هایی را بر اساس جمعیت شناسی، علایق، ترجیحات، مرحله سفر خریداران، رفتار خرید و غیره ایجاد کنید.

با تقسیم بندی، می توانید یک پیشنهاد بسیار مرتبط را در زمان مناسب به مشتری ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر کاربر بدون خرید کالایی را به سبد خرید خود اضافه کند، به لیست پستی مربوطه اضافه می شود و یک ایمیل سبد خرید رها شده دریافت می کند. برای افزایش فروش، آنها را با تخفیف یا ارسال رایگان تشویق کنید.

با توجه به رویدادهای از پیش تعریف شده می توانید ایمیل های راه اندازی شده را به صورت خودکار ارسال کنید.

4. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را تشویق کنید

دعوت از کاربران برای تولید محتوای مرتبط با برند ما همیشه راهی منحصر به فرد برای ایجاد تعامل و وفاداری به برند است. به این ترتیب، ما ملزم به ایجاد اعتماد بین دنبال کنندگان خود توسط مشتریان واقعی هستیم که از محصولات یا خدمات ما راضی هستند.

UGC می تواند هر چیزی باشد بررسی عکس و ویدیو، نظرات، شرکت در مسابقات و هدایا. اغلب برندها به مخاطبان خود اجازه می‌دهد ایده‌های جدید و خلاق‌ترین آنها جایزه می دهند. هشتگ‌ها در اینستاگرام و فیس بوک به ویروسی شدن محتوای شما کمک می‌کنند.

به عنوان مثال Starbucksمشتریان را تشویقمی کند تا طرح جدیدی برای لیوان های خود ایجاد کنند و آن را با هشتگ مربوطه در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. 4000 نفر در این مسابقه شرکت کردند که قطعا به افزایش تعامل برند در شبکه های اجتماعی کمک کرد.

ایجاد محتوا توسط کاربر در استارباکس

5. از مشتریان بازخورد بخواهید

به سختی می توان برند بزرگ محبوبی را پیدا کرد که بازخورد مشتریان خود را جمع آوری نکند. این به شرکت‌ها کمک می‌کند نه تنها مشتریان خود را بهتر درک کنند، بلکه راه‌هایی برای بهبود پیدا کنند. می توانید نقاط ضعف محصولات خود و برخی مشکلات را با تیم پشتیبانی مشتری آشکار کنید.

مشتریان خوشحال می شوند نظر خود را با برندهایی که دوست دارند به اشتراک بگذارند. به این ترتیب نشان خواهید داد که به نظر هر کاربر اهمیت می دهید و قدردان آن هستید. علاوه بر این، می توانید به کسانی که واقعاً به رشد و بهبود برند شما کمک می کنند، پاداش دهید.

از مشتریان بخواهید در صفحات اجتماعی یا محصولات نظرات خود را بنویسند. همچنین می توانید یک یا دو هفته پس از خرید ایمیل درخواست بازخورد ارسال کنید. به عنوان مثال Biscuiteers از مشتریان می خواهد که نظرات خود را در مورد محصولات در یک بررسی به اشتراک بگذارند.

مثال درخواست با زخورد از مشتریان

منبع

https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JPBM-10-2016-1348/full/html

خروج از نسخه موبایل