جستجوگر دانش

شخصیت برندچیست

شخصیت برند به ارتباط ویژگی ها و صفات انسانی با برندی اشاره دارد که مشتریان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.به زبان ساده، به شخصیت سازی برند اشاره دارد. مجموعه ای از صفات و ویژگی های انسانی است که به برند اختصاص داده شده است.شخصیت برند زمانی به وجود می‌آید که صفت‌های انسان‌مانند منحصر به فرد، دلسوز، خنده‌دار، قابل اعتماد، خلاق، ساده، ناصادق، یاغی و غیرهبه یک برند اختصاص داده می‌شوند.مفهوم شخصیت برند زمانی بهتر درک می شود که برند را یک شخص تصور کنیم. آن شخص چگونه صحبت می کند؟ او در شرایط خاص چگونه رفتار می کند؟ او چگونه لباس می پوشد؟

اهمیت شخصیت برند

یک برند باید در نظر داشته باشد که مصرف کنندگان در حال حاضر مشغول کار خود هستند. بنابراین، آنها وقت ندارند همه چیز را با جزئیات بررسی کنند. آنها فقط به دنبال کسی می گردند که در میان جمعیت برجسته باشد و چشمان آنها را جلب کند.همچنین، فراموش نکنید که رسانه های اجتماعی نقش مهمی دارند. مردم هر روز از طریق پیمایش در پلتفرم های رسانه های اجتماعی با برندهای مختلفی روبرو می شوند. بنابراین، آنها همیشه قبل از استفاده از یک محصول یا خدمات، بین دو یا چند برند مقایسه می کنند. در صورتی که آنها نتوانند هیچ خط تفاوتی را پیدا کنند، سپس به سراغ قیمت گذاری می روند. مردم تمایل دارند برندی را انتخاب کنند که ارزان تر از برند دیگرشان باشد.

یک برند تنها با اتخاذ یک استراتژی متفاوت که بر اساس منحصر به فرد بودن شخصیت برند ساخته شده است، می تواند برجسته شود. این تنها از طریق انسانی کردن برند شما امکان پذیر است. ثبات در سبک و پیام به احتمال زیاد توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند.با تعریف ویژگی های شخصیتی یک برند شروع می شود. این به کاهش مدت زمانی که مصرف کننده برای شناخت یک برند نیاز دارد کمک می کند. به این ترتیب، آنها به احتمال زیاد یک برند را به خاطر می آورند. همچنین، رقبای خود را فراموش نکنید.شخصیت برند به برند شما معنا می بخشد و آن را انسانی می کند. این به مردم کمک می کند تا برندها را بهتر درک کنند و یکی را بپذیرند. همچنین به مصرف کننده کمک می کند تا به برند شما وفادار بماند. همچنین به تعیین موقعیت یک برند کمک می کند.شخصیت برند پایه رابطه ای را که مصرف کننده با برند ایجاد می کند تشکیل می دهد. جدای از آن، به حفظ ارزش یک برند نیز کمک می کند.

دلایل اصلی مهم بودن شخصیت برند آورده شده است

شما را از رقبایتان متمایز می کند

شخصیت برند عامل مهمی در ایجاد تمایز بین برند شما و رقبای شماست. شخصیت برند شما به تعریف مجدد محصولات مشابهی که با رقبای شما در دسترس هستند کمک می کند.این باید ایدئولوژی برند شما و ثبات آن را متقابلاً نشان دهد. همچنین، ارتباط محصولات با مصرف کنندگان خود را فراموش نکنید.

به گسترش آگاهی از برند کمک می کند

شخص می تواند از طریق شخصیت منحصر به فرد برند به یک تجربه برند عالی دست یابد. این به شما کمک می کند تا علاوه بر شناساندن، خاطرات ایجاد کنید اینها پایه آگاهی از برند را تشکیل می دهند.این نه تنها شامل گسترش آگاهی در مورد برند شما در چشم انداز جدید است اما شامل مصرف کنندگان موجود نیز می شود. این به آنها کمک می کند تا هر بار که نام تجاری شما ظاهر می شود، علاوه بر شناساندن آن، آن را انتخاب کنند.

یک ارتباط عاطفی ایجاد می کند

وقتی مصرف کنندگان برندی را پیدا می کنند که شامل ویژگی های شخصیتی مورد علاقه یا تمایل به آن است، شروع به برقراری ارتباط عاطفی با آن برند می کنند. طبق تحلیل PRNewsWire-بیش از 71 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند مارک هایی را که با آنها ارتباط عاطفی دارند توصیه کنند.

وفاداری به برند را افزایش می دهد

وفاداری یک برند به خلاقیت و زندگی بستگی دارد که می تواند از طریق تبلیغات و تجسم ها حفظ کند. مردم وقتی با نام تجاری روبرو می شوند، بازتاب خود را در مورد آن می بینند. اپل یکی از نمونه های کامل آن است.

ارتباط را آسان می کند

با کمک شخصیت برند، روند ارتباط با مخاطبان هدف کاهش می یابد.مخاطبانی که تمایل به برند شما دارند، ویژگی‌های مشابهی با برند شما دارند و از این رو به راحتی با پیام‌های برند وشعار برند شما ارتباط برقرار می‌کنند.

مدل شخصیتی برند جنیفر آکر

جنیفر آکر، روانشناس رفتاری و استاد دانشگاه استنفورد، در سال 1997 چارچوبی را تعریف کرد که شخصیت را به پنج بعد تقسیم می‌کرد که هر کدام شامل مجموعه‌ای از جنبه‌ها بود.

این ابعاد عبارتند از:

اخلاص: سر به زیر، صادق، سالم، شاد

مهیج: جسور، با روحیه، تخیلی، به روز

شایستگی: قابل اعتماد، باهوش، موفق

خبرگی: طبقه بالا، جذاب

استحکام : در فضای باز، سخت

این جنبه ها بیشتر به مجموعه ای از صفات تقسیم می شوند.

اهل عمل: اهل عمل، خانواده محور، کم سرصدا

درستکار: درستکار، صادق، واقعی

سالم: سالم، اصیل

شاد: شاد، احساساتی، دوستانه

جسور: جسورانه، مد روز، هیجان انگیز

روحیه دار: با روحیه، خونسرد، جوان

خيال انگيز: خيال انگيز، بي نظير

به روز: به روز، مستقل، معاصر

قابل اعتماد: قابل اعتماد، سخت کوش، ایمن

هوشمند: هوشمند، فنی، شرکتی

موفق: موفق، رهبر، با اعتماد به نفس

طبقه بالا: طبقه بالا، پر زرق و برق، خوش قیافه

جذاب: جذاب، زنانه، صاف

بیرونی: بیرونی، مردانه، غربی

سخت: سخت، مستحکم

اخلاص

یکی از مهم ترین مولفه های شخصیت برند است. این شامل برندهایی می شود که در رویکرد خود صادق، سالم، سر به زیر و شاد هستند.برخی از برندهایی که این فضا را اشغال می کنند عبارتند از کوکاکولا، هالمارک، اورپا، پمپرز و بسیاری دیگر.

شایستگی

یک برند تنها زمانی شایسته است که مردم بتوانند به آن اعتماد کنند. آنها همچنین باید موفق و دارای هوش باشند. برندهایی که بخشی از صنعت مراقبت های بهداشتی، بیمه، مالی و لجستیک هستند در این دسته قرار می گیرند. این برندها مطمئن، وفادار و سخت کوش هستند. برندهایی مانند مایکروسافت، ولوو و چیس متعلق به این شخصیت هستند.

استحکام

مارک هایی که محیط بیرونی، ماجراجویی ها و استحکام را به تصویر می کشند، ناهموار هستند. این برندها قدرت، عضلانی بودن، احراز هویت و سخت کوشی خود را به نمایش می گذارند. این برندها معمولا ورزش، ساخت و ساز و دنیای بیرون را به نمایش می گذارند. برخی از برندهایی که این فضا را اشغال می کنند عبارتند از Jeep، Levi’s، Yeti و بسیاری دیگر.

هیجان

این آن دسته از شخصیت برند است که هدف آن دستیابی به مخاطبان جوان است. این نشان دهنده جوانی و شور و شوقی است که در آنها وجود دارد. این ویژگی ها عبارتند از انرژی، قدرت تخیل، جسارت، و پیشرو.

استراتژی آنها تأیید از طریق افراد مشهور و تبلیغاتی است که هیجان انگیز هستند. برندهایی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از نایک، گوپرو، ردبول، دیزنی و بسیاری دیگر.

جذابیت

برندهای پیشرفته جذابیت، تجمل و طبیعت ظریف خود را در اولویت قرار می دهند. این برندها مخاطبان طبقه بالایی را هدف قرار می دهند که دغدغه اصلی آنها طبقه و جایگاه است.اینها برندهایی هستند که تحت لوکس و مد قرار می گیرند. برندهایی مانند نسکافه، اپل، هرمس، مرسدس و بسیاری دیگر بخشی از این ویژگی شخصیتی هستند.شخصیت یک برند با رتبه‌بندی این ویژگی‌ها در مقیاس یک تا پنج شکل می‌گیرد یا شناسایی می‌شود که یکی کمترین نماینده برند و پنج بیشترین است.

چند نمونه از شخصیت ها بر اساس مدل شخصیتی برند جنیفر آکر عبارتند از:

مهیج – BuzzFeed

BuzzFeed که نه تنها در مورد ترندها اطلاع رسانی می کند، بلکه ترندهای بسیاری را برای مخاطبان خود (جوانان) شکل می دهد، شناخته شده است – جسور، با روحیه، تخیلی و به روز.

اپل

شخصیت اپل دل فریب وجذاب است.افراد با برندهایی که انتخاب می کنند شخصیت خود یا یک شخصیت ایده آل را بیان می کنند.اپل شخصیتی غیر شرکتی، هنری،جذاب و خلاق دارد.این تا حدی بر اساس این تصور است که اپل شخصیتی بی‌تفاوت  و تا حدودی دور از انتظار دارد، اما در عین حال جذاب است.اگرچه اپل یک شرکت فناوری است، اما برند آن بسیارجذاب است.هنگامی که استیو جابز در اواخر دهه 1990 بازگشت، شرکت تاکید زیادی بر طراحی سخت افزار، نرم افزار و فروشگاه های خرده فروشی خود داشت.محصولات اپل مانند بسته بندی، نرم افزار و بازاریابی آن ظریف هستند.همانطور که استیو جابز می گفت: “سادگی نهایت جذابیت است”.

نایک

شخصیت نایک هیجان انگیز است.یک برند می تواند به عنوان بیانیه شخصی یک فرد عمل کند، حتی اگر آن شخص در یک جزیره بیابانی سرگردان باشد.نایک سبک زندگی فعال، شخصیتی الهام بخش، هیجان انگیز و باحال دارد.نایک به عنوان یک فرد هیجان‌انگیز، تحریک‌آمیز، با روحیه، باحال، نوآور، تهاجمی و به سلامت و تناسب اندام خواهد بود.از دهه 1980، نایک بهترین ورزشکاران را در طیف گسترده ای از ورزش ها تایید کرده است.به این ترتیب آنها شخصیت نایک را هیجان انگیز، تحریک کننده، مبتکر و بادوام به تصویر می کشند.شعار برند آنها “فقط انجامش بده” برای همه کسانی که به موفقیت می رسند، تحریک آمیز و آرزومند است.برند نایک وقتی هر یک از لباس‌هایشان را می‌پوشند، احساس اعتماد به نفس می‌دهد.شخصیت بزرگ آنها باعث وفاداری به برند شده است و باعث شده بسیاری از افراد برند خود را به رقبای خود ترجیح دهند.

تسلا

شخصیت تسلامهیج و جذاب است.ما از برندها به عنوان اظهارات خود بیانگر استفاده می کنیم، به ویژه خودروهایی که رانندگی می کنیم و لباس هایی که می پوشیم.تسلا شخصیتی هیجان انگیز، رویایی، کاریزماتیک، شجاع و معنوی دارد.

راندن تسلا منفعت خودنمایی دارد – دیگران شما را مشاهده می کنند و در مورد شما قضاوت می کنند.نام تجاری تسلا به طور غیر قابل حذفی با ایلان ماسک پیوند خورده است، مانند استیو جابز با اپل.ایلان ایده های بزرگی برای تغییر جهان دارد و به خود می بالد که وضعیت موجود را زیر سوال می برد – او کهن الگوی برند Magician را به اشتراک می گذارد.تسلا همچنین کهن الگوی حاکم را به اشتراک می‌گذارد – می‌خواهد رقابت را در هم بکوبد. آنها رهبران قدرتمندی هستند که به پیروزی به عنوان هدف نهایی اعتقاد دارندتصویر عمومی رهبر تأثیر زیادی بر درک ما از برند دارد.

Dove

این برندی است که ظرافت و بی گناهی را به نمایش می گذارد. پیام زنانگی و زیبایی شناسی یک فرد را می رساند.

این نه تنها بر روی یک نوع پوست خاص تمرکز می کند، بلکه طیف متنوعی از آن را نیز مورد توجه قرار می دهد. Dove صداقت خود را به تصویر می کشد و حس مثبتی را به مصرف کنندگان می فرستد. همچنین اعتماد به نفس را می رساند و معتقد است زیبایی نشانگر گروه قابل توجهی از افراد نیست.

Red Bull

این برندی است که بر تابش محتوای پرانرژی و هیجانی تمرکز دارد. شما می توانید ویژگی ها را با آرم ردبول و رنگی که برای به تصویر کشیدن محصول استفاده می کند تشخیص دهید.

همچنین می توان پیامی را که می رساند تعیین کرد. همه این ویژگی های مشخصه به آن کمک می کند تا بخشی از صنعت ورزش شود.

Amazon

برندی که صداقت و همچنین شایستگی را به تصویر می کشد، آمازون است. مردم با چشمان بسته به برند اعتماد می کنند. از طریق خدماتی که ارائه می دهد احترام به دست آورده است. با تغییر صنعت و محیط زیست تغییر می کند.

به سیاست های قابل اعتماد در بازگشت اعتقاد دارد. این برند دارای طیف متنوعی از محصولات است.هر چیزی که یک مصرف کننده نیاز دارد را فراهم می کند. بنابراین، محبوبیت جهانی دارد. رویکرد بی باک این برند به ایجاد یک شبکه قوی در سراسر آمازون کمک می کند.

IBM

اگر آی‌بی‌ام یک شخص بود، ممکن بود عینک و محافظ جیب می‌زد، با شخصیت برندی که بر تخصص فنی و تحصیلات متمرکز بود.آی‌بی‌ام از دهه‌ها تجربه خود به‌عنوان پیشرو در صنعت برای ارائه راه‌حل‌های عملی با پشتوانه محتوای مفید و هوشمند استفاده می‌کند که نیازهای خاص مخاطبان بسیاری را برآورده می‌کند.

خروج از نسخه موبایل