باندلینگ یک استراتژی قیمتگذاری است که در آن دو یا چند محصول مکمل با هم به قیمتی پایینتر از قیمتی که محصولات بهصورت جداگانه به فروش میرسند، فروخته میشوند. مشتریان به جای خرید اقلام جداگانه، از مزیت یک بسته همه جانبه با قیمت کاهش یافته بهره مند می شوند. این روش ضمن افزایش فروش و سودآوری برای خرده فروش، ارزش بیشتری را به مشتریان ارائه می دهد.
این به برندها اجازه می دهد تا حجم فروش و میانگین ارزش سفارش را افزایش دهند و همچنین در هزینه های تبلیغاتی صرفه جویی کنند.این تکنیک در بین مشاغل تجارت الکترونیک، رستوران های فست فود، صنعت هتلداری و غیره رایج است.
انواع باندلینگ
باندلینگ خالص
این به معنای ترکیبی از محصولات است که فقط در یک بسته قابل خرید هستند و هیچ کالایی به طور جداگانه فروخته نمی شود. این نوع بستهبندی اغلب توسط انحصارهایی استفاده میشود که هدفشان محدود کردن انتخابهای مشتریان است. به عنوان مثال، ارائه دهندگان تور اتوبوس به مشتریان خود تورهایی را ارائه می دهند که شامل ترانسفر، اقامت در هتل، تور پیاده روی با راهنما و هدفون است.
باندلینگ محصول Hellofresh
HelloFresh یک خردهفروش آنلاین از مواد تازه است که بهطور مستقیم به مصرفکنندگان فروخته میشود تا بتوانند غذاهای سالمی را در خانه تهیه کنند.این نمونه ای از باندلینگ خالص است که در آن همه مواد با هم و طبق یک دستور غذا فروخته می شوند. همانطور که مشتریان دستور العمل هایی را که می خواهند درست کنند انتخاب می کنند، مواد و بخش های مناسب را برای آنها دریافت می کنند. آنها نمی توانند اقلام را به صورت جداگانه خریداری کنند.
باندلینگ ترکیب وتطابق
این تکنیک بازاریابان را قادر میسازد تا چندین محصول موجود برای باندلینگ را انتخاب کنند تا مشتریان بتوانند اقلام لازم را انتخاب کرده و یک بسته سفارشی ایجاد کنند. این باعث می شود آنها احساس کنند که کنترل کامل معامله را در اختیار دارند. برای این بستهها، شرکتها اغلب از مواد فاسدشدنی استفاده میکنند، بهعنوان مثال، لوازم آرایش، شش بسته آبمیوه یا آبمیوه تازه، و گزینهای برای انتخاب یک تیشرت هنگام خرید یک شلوار جین به قیمت X .
باندلینگ محصول Adobe Creative Cloud
تولید کننده نرم افزار Adobe با فروش راه حل های نرم افزاری به صورت جداگانه به مشتریان خود پاسخ می دهد، به عنوان مثال. فتوشاپ و ایلاستریتور یا به صورت بسته های اشتراک.مشتریانی که همه محصولات Adobe Creative Cloud Suite را میخواهند – و برای مثال قبلاً از Photoshop یا Illustrator استفاده میکنند، میتوانند بسته کامل محصول را با قیمتی کمتر خریداری کنند.
باندلینگ فروش متقابل
باندلینگ فروش متقابل شامل گروهبندی محصولات مکمل از دستههای محصول یا فروشندگان مختلف با هم است. به عنوان مثال، همراه با بلیط، یک جشنواره موسیقی ممکن است شامل یک تی شرت از یکی از هنرمندان شرکت کننده باشد.
مجموعه محصولات آمازون
شرکت فناوری و تجارت الکترونیک آمازون الگوریتمهایی دارد که بستههای محصول را به مشتری بر اساس آنچه در گذشته خریداری کردهاند پیشنهاد میکند.این پیشنهادات به طور منطقی محصولات را در خطوط دسته بندی گروه بندی می کنند. به عنوان مثال، کیت BBQ، زغال چوب، و فندک.
باندلینگ محصول جدید
این نوع به معنای ارائه یک کالای اخیراً راه اندازی شده همراه با یک محصول پرفروش است. به این ترتیب، بازاریابان به محصولات جدید خود رونق داده و آنها را به صورت رایگان تبلیغ می کنند. هرچه محصول بهتری را به عنوان محصول اصلی انتخاب کنید، شانس خرید این بسته توسط مشتریان شما بیشتر است.
به عنوان مثال، راه اندازی کنسول های جدید اغلب شامل بسته هایی حاوی کنسول و لوازم جانبی قدیمی (یا جدیدتر) می شود.
باندلینگ ست هدیه
همانطور که از نام آن پیداست، این نوع باندلینگ به مشتریان کمک می کند تا برای دوستان خود هدیه انتخاب کنند. منطق پشت این موضوع این است که هر چه تعداد محصولات در یک مجموعه بیشتر باشد، هدیه بهتر است. این نوع باندلینگ مخصوصاً در تعطیلات که مردم به دنبال محصولات با کیفیت و کاربردی هستند محبوبیت زیادی دارد. به عنوان مثال، یک اتو مو را می توان همراه با اسپری های مو محافظ در برابر حرارت و برت فروخت.
باندلینگ BOGO (خرید X دریافت Y)
«یکی بخر یکی بگیر» یک نوع باندلینگ کشنده است که به طور گسترده توسط مشاغل تجارت الکترونیک استفاده می شود. شرکت ها از آن برای تشویق مشتریان به خرید یک محصول با قیمت کامل استفاده می کنند تا محصول دیگری را به عنوان هدیه یا با تخفیف بزرگ دریافت کنند. محصول اولیه یا گران است یا یک مورد یکبار مصرف، مانند یخچال، سشوار یا تیغ برقی. از این طریق به مشتریان اطلاع داده می شود که خرید این کالا یا صرف مبلغ N به آنها امکان انتخاب هدیه یا دریافت تخفیف بالا را می دهد.
باندلینگ موجودی
این نوع باندلینگ شامل ترکیب چند اقلام در یک بسته با قیمتی با تخفیف برای پاک کردن موجودی است.این همچنین یک راه عالی برای تبلیغ خطوط جدید محصولات با ارائه آنها به عنوان بخشی از یک بسته تخفیف انحصاری است.
باندلینگ گاه به گاه
این نوع بستهبندی محصول در تعطیلات، مناسبتهای خاص، نیازهای فصلی و غیره کاملاً کار میکند. به عنوان مثال، فروشگاههای گل میتوانند بستهای مخصوص روز ولنتاین ایجاد کنند و مجموعههای مختلف گل را با آب نبات، شکلات و کارتهای تبریک بفروشند. فروشگاه های زیبایی می توانند کیت های مسافرتی ویژه ای را در طول فصل بالا ایجاد کنند. آنها می توانند حاوی نسخه های مینیاتوری فوم های پاک کننده صورت، تونرها و کرم با SPF 50+ باشند. این نوع بستهبندی به شرکتها اجازه میدهد تا درآمد خود را در تعطیلات و مناسبتهای خاص افزایش دهند.
باندلینگ همان محصول
مشابه خرید عمده، این روش برای مشتریانی که میخواهند کالاهای زیادی را از قبل خریداری کنند، سودمند است. به صابون، خوشبو کننده های هوا، شمع ها، باتری ها و غیره فکر کنید. به طور معمول، این روش برای کالاهایی است که به سرعت تخلیه می شوند
مزایا باندلینگ
باندلینگ می تواند برای فروشندگان و مشتریان به طور یکسان مفید باشد. این به فروشندگان امکان می دهد کالاها را سریعتر جابجا کنند و به این معنی است که مشتریان می توانند در زمان خرید صرفه جویی کنند و معاملات عالی کسب کنند.در زیر مزیت کلیدی برای اجرای استراتژی باندلینگ آورده شده است.
افزایش میانگین ارزش سفارش (AOV)
باندلینگ محصول می تواند یک ابزار قیمت گذاری استراتژیک برای افزایش میانگین ارزش سفارشات مشتری باشد. با باندلینگ محصولات با هم، میتوانید تخفیفها یا قیمتهای بهتری نسبت به زمانی که آن کالاها به صورت جداگانه خریداری شده باشند، ارائه دهید.این تصوری از ارزش را برای مشتریان ایجاد می کند و می تواند آنها را تشویق کند که بیشتر از آنچه در ابتدا در نظر داشتند خرج کنند.
باندلینگ همچنین فرصت هایی را برای فروش و فروش متقابل فراهم می کند. برای تشویق مشتریان به پرداخت بیشتر، می توانید محصولات محبوب یا رده بالا را با اقلام مکمل ترکیب کنید.هنگام باندلینگ برای افزایش AOV، مراقب حاشیههای خود باشید. درآمد بالاتر ممکن است جذاب باشد، اما سودآوری باقی ماندن معمولاً بسیار مهمتر است.
مزیت رقابتی
باندلینگ به خردهفروشان اجازه میدهد تا با ارائه بستهها یا ترکیبی از محصولات مرتبط، خود را از رقبا متمایز کنند.این به مشتریان دلیل قانعکنندهای برای انتخاب فروشگاه یا خدمات خود نسبت به سایرین ارائه میدهد که منجر به افزایش وفاداری مشتری و حضور در بازار میشود.
افزایش فروش
باندلینگ محصول جذاب میتواند منجر به فروش بیشتر شود، بهویژه زمانی که رقبا همان محصولات را بهصورت مجزا میفروشند.راحتی دریافت چندین اقلام با هم می تواند مشتریان را تشویق به خریدی کند که شاید در غیر این صورت فکر نمی کردند.
برای مثال، اگر یک مغازه یک تیغ برقی بفروشد و یک مغازه دیگر همان تیغ همراه با سر تیغ و روغن ریش را بفروشد، مشتریان ممکن است ترجیح دهند از مغازه دوم دیدن کنند. پس از رسیدن به آنجا، این احتمال نیز وجود دارد که کالاهای دیگری را که معمولاً از اولین مغازه میخریدند، بخرند.
از شر موجودی اضافی خلاص می شوید
باندلینگ محصول راهی مؤثر برای خلاص شدن از شر موجودی منسوخ یا اضافی است.نگهداری بیش از حد موجودی، تأثیر مخربی بر جریان نقدی، چابکی و هزینه های ذخیره سازی کسب و کار دارد. با باندلینگ سهام کم حرکت یا «مرده» با کالاهای محبوبتر، میتوانید قفسهها را خالی کنید تا جایی برای اقلامی که فروش بهتری دارند باز کنید.
کاهش هزینه ها
وقتی سه محصول به یک بسته تبدیل میشوند، هزینههای بازاریابی و مدیریت سفارش برای هر یک از آن محصولات تا دو سوم کاهش مییابد.هزینه های انتخاب، باندلینگ و حمل و نقل فردی با هم ترکیب می شوند. یک تبلیغ می تواند کل بسته را تبلیغ کند. و مشتریان برای خرید هر سه، فقط باید از یک صفحه وب (برای تجارت الکترونیک) یا راهروی خرید (برای آجر و ملات) بازدید کنند.
انجام سریع تر
باندلینگ می تواند روند برداشت و باندلینگ را سرعت بخشد، به این معنی که مشتری اقلام خود را زودتر دریافت می کند. هر بسته محصول را می توان به صورت عمده باندلینگ کرد و برای سفارشات آماده است. همچنین میتوانید مکانهای موجودی کالاهای همراه را تنظیم کنید تا دسترسی کارآمدتری به هر کالا داشته باشید.
فرآیند خرید ساده
باندلینگ فرآیند خرید را برای مشتریان ساده می کند.مشتریان می توانند به جای انتخاب و خرید چندین کالا به صورت جداگانه، یک خرید انجام دهند و همه محصولات یا خدمات خود را در یک معامله دریافت کنند.
این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش مشتری می شود و تجربه کلی مشتری را بهبود می بخشد. همچنین این احتمال را افزایش می دهد که آنها آیتم های جداگانه در بسته را از رقبای شما خریداری نکنند.
معرفی خطوط تولید جدید
باندلینگ محصول فرصتی برای افزایش محبوبیت یا مطلوبیت یک محصول برای افزایش فروش سایر اقلام فراهم میکند.به عنوان مثال، سونی پلی استیشن اغلب کنسولهای بازی ویدیویی تازه منتشر شده را با کنترلرها و مجموعهای از محبوبترین بازیهایشان همراه میکند. نتیجه این است که مشتریان این بسته را جذابتر میدانند – به خصوص که به آنها اجازه میدهد بلافاصله استفاده از کنسول را شروع کنند.
معایب باندلینگ
البته،باندلینگ کامل نیست و میتواند دارای اشکالات خاصی باشد.برای ایجاد عملیاتی که به طور موثر از باندلینگ استفاده میکند، کسبوکارها باید عوامل مختلفی مانند نیازهای مشتریان و شرایط بازار را در نظر بگیرند.در اینجا معایب اصلی قیمتگذاری بستهای وجود دارد:
بهینه سازی درآمد
یکی از بزرگترین چالشهایی که کسبوکارها با این استراتژی با آن مواجه هستند، یافتن تعادل مناسب بین ارائه بستههای جذاب و کسب سود خوب است.برخی از مشتریان ممکن است مایل به پرداخت بیشتر برای ویژگیها یا اجزای بسته باشند، اما توسط گزینههای قیمتگذاری بسته محدود شدهاند.این میتواند منجر به ترک پول توسط کسبوکارها شود، زیرا نمیتوانند درآمد حاصل از فرصتهای فروش سودآورتر را بهینه کنند.
مشتریان را دلسرد کند
در حالی که یک باندلینگ خالص می تواند هزینه های مشتری را افزایش دهد، ممکن است بالقوه را از تبدیل شدن به مشتری منصرف کند. برخی از مشتریان بالقوه ممکن است یک بسته را مشاهده کنند و مشخص کنند که برخی از موارد گنجانده شده ارزشی ندارند.
به جای صرف پول اضافی برای بسته، آنها ممکن است ترجیح دهند یک محصول را به صورت جداگانه در جای دیگری خریداری کنند. شما معمولاً می توانید این مشکل را با تحقیق در مورد مخاطبان هدف خود و تنظیم بسته ها برای ارائه بیشترین ارزش حل کنید.شما همچنین می توانید یک بسته قابل تنظیم ایجاد کنید، که به مشتریان احتمالی اجازه می دهد ارزش درک شده خود را از بسته افزایش دهند.
ممکن است سود را برای یک کالا یا خدمات خاص کاهش دهد
باندلینگ ممکن است سود کالاها یا خدمات خاصی را کاهش دهد، زیرا معمولاً آنها را با قیمت تخفیف در یک بسته ارائه میکنید.اگر مشتریان فقط یک محصول خاص را زمانی خریداری می کنند که در یک بسته باشد، شما از نظر فنی کالا را با تخفیف ثابت ارائه می کنید که ممکن است باعث از دست دادن سود شود.
راه حل این موضوع معمولاً انتخاب کالا برای یک بسته نرم افزاری بر اساس عملکرد فروش تک تک کالاها یا خدمات است. اگر محصولی عملکرد فروش عالی دارد، ممکن است آن را از بستهها حذف کنید، زیرا مشتریان از خرید محصول با قیمت کامل خوشحال هستند.
پارادوکس انتخاب
پارادوکس انتخاب یک پدیده روانشناختی است که توضیح می دهد چگونه گزینه های زیاد می تواند منجر به سردرگمی و بلاتکلیفی شود.وقتی به مشتریان بستههایی ارائه میشود که ویژگیهای یکسانی را ارائه میدهند، ممکن است تصمیمگیری برای آنها سخت باشد که کدام یک برای آنها بهترین است.این منجر به فروش کمتر و مشتریان ناراضی می شود، زیرا ممکن است نتوانند محصولی را انتخاب کنند که به بهترین وجه نیازهایشان را برآورده کند.
ویژگی های خیلی کم یا خیلی زیاد
برخی از مشتریان نیز ممکن است در خرید بستهای از محصولاتی که لزوماً به آنها نیاز ندارند یا نمیخواهند مردد باشند. آنها ممکن است کسب و کار خود را به جای دیگری ببرند اگر احساس کنند که بیش از حد خرج می کنند و کمتر از آن استفاده می کنند.
از سوی دیگر، در کنار هم قرار دادن ویژگیهای بسیار کم ممکن است منجر به مشتریان ناراضی شود که احساس کنند چیزی را که میتوانست در بسته گنجانده شده باشد از دست میدهند.کسبوکارها باید باندلینگ متعادلی با ویژگیهای کافی ایجاد کنند تا مشتریان راضی باشند و مایل به تصمیم خرید باشند.
استراتژی باندلینگ
اکنون میدانید که باندلینگ محصول میتواند برای کسبوکار شما مفید باشد، بیایید نگاهی به راههایی بیندازیم که میتوانید آن را در سراسر کسب وکار خود پیادهسازی کنید.
محصولات مرتبط را با هم گروه بندی کنید
مهمترین چیز هنگام باندلینگ این است که مطمئن شوید محصولات به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند. آنها می توانند مکمل یکدیگر باشند، مانند قاب گوشی و تلفن، یا با هم استفاده شوند، مانند باتری و مشعل.
برای بهترین نتایج، بستههای محصول شما باید منطقی باشند و نیاز خاصی را که ممکن است مخاطبان شما داشته باشند برطرف کنند.به عنوان مثال، مشتری در حال خرید یک کامپیوتر جدید ممکن است برای نصب به یک پاک کننده صفحه، یک کابل USB یدکی و مجموعه ای از نرم افزار نیاز داشته باشد. گروه بندی محصولات با هم به روشی عملی نه تنها ارزش بیشتری را ارائه می دهد، بلکه به مشتریان نشان می دهد که نیازهای آنها را درک می کنید.
از داده های مشتری استفاده کنید
هیچکس مشتریان شما را بهتر از مشتریان شما نمی شناسد. به جای حدس زدن اینکه چه محصولاتی را باید با هم ترکیب کنید، اطلاعات خریداران را بررسی کنید تا مشخص کنید که مشتریان شما واقعاً چه محصولاتی را می خرند.
استفاده از معیارهای عملکرد و فروش میتواند به سرعت محصولاتی را که مشتریان خریداری میکنند آشکار کند و محصولاتی را که اغلب خریداری میکنند ردیابی کند. این به شما بینشی میدهد که چه محصولاتی ممکن است در هنگام بستهبندی با هم معنا داشته باشند و به شما کمک میکند بستههای قویتری ایجاد کنید.
بر صرفه جویی و مزایای افزوده تاکید کنید
همه دوست دارند یک معامله را تضمین کنند، و این یکی از بزرگترین جذابیت های یک بسته محصول است. مشتریان محصولات بیشتری را با قیمت کمتر دریافت می کنند. این یک برد-برد است. برجسته کردن میزان صرفه جویی آنها به خریداران کمک می کند تا ارزش یک بسته را ببینند – اما همه چیز را به قیمت محدود نکنید. ارزش یک بسته نرم افزاری نیز در محصولات موجود است.
به مشتریان با تخفیف پاداش دهید
همانطور که همه دوست دارند در پول خود پس انداز کنند، آنها نیز عاشق تخفیف هستند. تشویق خریداران به سرمایهگذاری در بستههای بزرگتر با قیمت تخفیف میتواند به جابجایی محصولات بیشتر کمک کند و در عین حال ارزش بیشتری را برای مشتریان فراهم کند.
تخفیف ها باعث می شود مشتریان احساس خوبی نسبت به برند شما داشته باشند و وفاداری و حفظ آنها را تضمین کنند. همچنین به شما کمک میکند تا بالاتر از رقبا قرار بگیرید، اما مهم است که به تخفیفها تکیه نکنید تا فروش بستهای را افزایش دهید.
به یاد داشته باشید، هدف اصلی یک بسته محصول افزایش فروش و ارائه ارزش است. صرفاً کاهش قیمت پیشنهادات بسته خود فقط برای جذب مشتریان می تواند منجر به نتایج ناامیدکننده شود (مانند ROI کمتر).
بسته های محصول را شخصی سازی کنید
امروزه خریداران مشتاق شخصی سازی هستند. اگر پیشنهادات محصولی که برای آنها مناسب است به آنها ارائه شود، سفر خرید آنها را بسیار آسان تر می کند. ایجاد بستهها بر اساس علایق و نیازهای منحصربهفرد میتواند راهی عالی برای جذب مشتریان مشابه باشد، اما شما همچنین میتوانید از دادههای مشتری و اتوماسیون برای ایجاد بستههای جداگانه برای هر خریدار بر اساس رفتار و تعاملات گذشته آنها با نام تجاری خود استفاده کنید.
بسته ها را به اشتراک تبدیل کنید
حفظ مشتری برای خرده فروشان رشد گرا بسیار مهم است. مشتریان فعلی اغلب سودآورترین مشتریان شما هستند، بنابراین قرار دادن استراتژی هایی برای بازگرداندن آنها برای خرید بیشتر می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد.
با دادن فرصت به مشتریان برای «اشتراک» در بستهها شروع کنید. این بدان معناست که آنها می توانند هر ماه یک بار تکمیلی دریافت کنند، اگر به پرداخت پول نقدی در بسته ادامه دهند.
به مشتریان اجازه دهید بسته خود را بسازند
به مشتریان قدرت انتخاب محصولات خود را بدهید. این یک قدم فراتر از توصیه ساده محصولات بر اساس علایق و نیازهای منحصر به فرد آنها است. درعوض، مشتریان میتوانند محصولاتی را که میخواهند انتخاب کنند و تجربهای بسیار شخصیشده را ارائه دهند که تمام نیازهای آنها را برآورده میکند.
نینتندو به دلیل گزینه «بسازید بسته خود» شهرت دارد که به مشتریان اجازه میدهد کنسول، بازیها و موارد اضافی را انتخاب کنند که به بهترین وجه برایشان مناسب است.
بسته ها را ساده نگه دارید
ایجاد بستههای بزرگ و پیچیده فقط برای ترغیب مشتریان به خرید میتواند وسوسهانگیز باشد، اما این اغلب میتواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. مشتریان زیاد با هر محصولی در خط تولید شما می توانند آنها را خاموش کنند. در عوض، بستهها را ساده نگه دارید – اگر منطقی باشد، میتوانند حداقل دو محصول را شامل شوند.هرچه بستههای شما سادهتر باشند، برای مشتریان آسانتر میشود که بدون نیاز به پیمایش در میان صدها مورد نامربوط، انتخاب کنند که کدام یک برای آنها مناسب است.
مثال از باندلینگ
فنتی بیوتی
فنتی بیوتی دارای بستههای مختلف مراقبت از پوست است که شامل یک روال مراقبت از پوست ۳ مرحلهای ضروری است. اینها محصولات مکمل هستند، به این معنی که فروش یک محصول باعث فروش محصولات دیگر می شود.اکثر مشتریان فقط یک پاک کننده نمی خرند. آنها معمولاً هر 3 مورد را می خرند زیرا با هم در یک روال مراقبت از پوست استفاده می شوند.
کاری که آنها درست انجام دادند
فروش آنها بهصورت بستهای، احتمال خرید تونر از یک برند و یک مرطوبکننده از یک برند دیگر را کاهش میدهد.آنها از یک برند برای هر 3 محصول استفاده می کنندنمایش صرفه جویی در قیمت از خرید بسته نرم افزاری در مقابل خرید جداگانه آنها، صرفه جویی بالقوه را نشان می دهد.نشان دادن کاهش قیمت قابل توجه (بیش از 30٪) مشتریان می توانند از خرید بسته نرم افزاری از 96.00 دلار به 61.50 دلار دریافت کنند.
قیمت های جداگانه محصولات برای مقایسه نشان داده شده است. مشتریان می توانند هزینه خرید آنها را به صورت جداگانه یا خرید هر 3 را ببینند اما در بسته نرم افزاری نیستند.برای شیرین کردن معامله، قیمت حتی کمتر (اقساطی) از طریق Afterpay ارائه می شود.
Beekeepers Naturals
Beekeepers Naturals انواع بسته های سلامتی برای کمک به بهبود سلامتی و ایمنی دارد. این محصولات به صورت تکی یا بسته به فروش می رسد.
کاری که آنها درست انجام دادند
10% تخفیف در هنگام تسویه حساب اعمال می شود و تخفیف بیشتری برای انتخاب بسته به عنوان اشتراک ماهانه به مشتری داده می شود.آنها نظرات خریداران تایید شده را به عنوان اثبات اجتماعی و ضمانت بازگشت پول برای رفع هرگونه مانعی برای خرید دارند.آنها برنامه اشتراک خود را با Upscribe افزایش داده اند و به مشتریان اجازه می دهند اشتراک های خود را مدیریت کنند و محصولات را در صورت تمایل دریافت کنند.
نتیجه گیری
باندلینگ محصول راهی عالی برای کسبوکارها برای افزایش فروش و وفاداری مشتری است. محصولات مکمل را میتوان با قیمتی کاهشیافته در کنار هم قرار داد و ارزش درک شده را ایجاد کرد و مشتریان را به خرید بیشتر از آنچه که اگر اقلام جداگانه فروخته میشد تشویق کرد.
فروشگاههای فیزیکی میتوانند بستههای محصول را در فروشگاه ایجاد کنند، در حالی که خردهفروشان آنلاین میتوانند بستههای ترکیبی و یا بستههای اشتراکی را ارائه دهند.باندلینگ همچنین یک راه عالی برای کمک به پاکسازی موجودی راکد، کاهش قیمت ها و افزایش سود است. در نهایت، بستهبندی محصول میتواند هم برای کسبوکارها و هم برای مشتریان یک برد-برد باشد!
بنابراین اگر به دنبال راههایی برای افزایش فروش خود هستید، چرا به ایجاد بستههای محصول فکر نکنید؟ با رویکرد صحیح، میتوانید پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید و سود خود را در کمترین زمان ممکن افزایش دهید!