قول (وعده) برند یک عبارت کوتاه اما قدرتمند است قول یک برند یک ارزش یا تجربه است که مشتریان یک شرکت می توانند انتظار داشته باشند هر بار که با آن شرکت تعامل می کنند، آن را دریافت کنند.در یک خط، یک قول برند، دامنه یک برند را از نظر دسته بندی محصول، ارزش های سازمانی، کیفیت و سطح قیمت تعریف می کند.هر چه یک شرکت بتواند به این قول عمل کند، ارزش برند در ذهن مشتریان و کارمندان قوی تر می شود.این به عنوان ارزش بنیادی یک شرکت عمل می کند و همه جنبه های شرکت را از پیام رسانی گرفته تا خدمات مشتری به آن اطلاع می دهد
چرا قول برند مهم است؟
ایجاد اعتماد
یک وعده برند قانع کننده به ایجاد اعتماد با مشتری کمک می کند. اساس یک برند موفق تنها به رابطه بین مشتری و برند بستگی دارد. مشتریان همیشه تمایل دارند برندی را که به آن اعتماد دارند و مرتبط می دانند، تبلیغ و رشد دهند. این امر هم رشد برند و هم رشد درآمد را افزایش می دهد.
هدف برند را ارائه می دهد
قول برند یک هدف ثابت و مشخص در پشت برند فرد نه تنها در بین مشتریان بلکه در بین کارکنان شرکت ارائه می دهد. این امر شفافیت در مورد شعار پشت یک برند را تضمین می کند و همه مردم اطمینان حاصل می کنند که این قول محقق می شود.
حرفه ای بودن را نشان می دهد
قول برند حرفه ای بودن را القا می کند. اگر برندی نتواند آنچه را که قصد ارائه آن را به مخاطبان هدف خود دارد ارائه دهد، برند را قابل دوام نخواهد کرد. این باعث میشود مشتریان باور کنند که برند غیرحرفهای و بیمیل است.
ثبات را تضمین می کند
این برند بیانیه ای را بیان می کند زیرا خدمات و کالاها یک حضور متقاعد کننده، منحصر به فرد و متحد ارائه می دهند. مشتریان تجربیات منسجم و مفیدی دریافت می کنند.
به تیم انگیزه می دهد
یک وعده قوی باعث ایجاد نگرش ها و رفتارهای جدید در بین تیم ها می شود. این یک چشم انداز هدفمند مصرف کننده را ارائه می دهد و به ایجاد پایه ای کمک می کند که برند بر روی آن ایستاده است.
اجزای سازنده یک قول برند قوی
هنگام ایجاد یک وعده برند قدرتمند، به یاد داشته باشید که آن را به گوش مشتریان خود “موسیقی” کنید: به یاد ماندنی، منحصر به فرد، ساده، الهام بخش و معتبر.
به یاد ماندنی
یک قول برند قدرتمند باید به یاد ماندنی باشد. باید جذاب باشد و به راحتی به خاطر بیاورد تا مشتریان بتوانند زمانی که به چیزی که شما ارائه می دهید به شما فکر کنند. یک قول برند فراموش شدنی اساساً بی ارزش است، بنابراین کمی فکر کنید تا قول خود را واقعا فراموش نشدنی کنید. با تیم خود طوفان فکری کنید و چیزی خلاقانه ارائه دهید که مدت ها پس از شنیدن آن در ذهن افراد باقی بماند.
منحصر به فرد
یک قول قوی برای برند راهی عالی برای متمایز کردن برند شما از رقبا است.این به معنای قولی است که برای برند شما در بازار منحصر به فرد است.قول های منحصربهفرد برند، محور جایگاه یابی برند قوی است. اگر بتوانید به مشتری خود قول دهید که راه حلی برای مشکل او به طور منحصر به فرد مؤثر باشد، اساساً می توانید رقابت خود را بی ربط کنید
ساده
قول برند شما باید ساده باشد، هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد.یک جمله یا حداکثر دو جمله تنها چیزی است که برای بیان قولی که برندتان می خواهد بدهد، نیاز دارید.در حالی که قول شما به احتمال زیاد کمی طولانی تر از شعار شما خواهد بود، اما همچنان باید سریع باشد و از جملات پیچیده اجتناب کنید.
الهام بخش
یک قول برند قدرتمند باید به مشتریان انگیزه دهد تا اقدام کنند و آنها را وادار کند که بخشی از داستان شما باشند. یک وعده برند بی انگیزه باعث می شود مشتریان احساس بی تفاوتی کنند و این بوسه مرگ برای هر کسب و کاری است. بنابراین از خود بپرسید: برند شما چیست؟ چه هدف بالاتری را دنبال می کند؟ وقتی بتوانید به این سوالات پاسخ دهید، پایه و اساس ایده های خود را خواهید داشت.
معتبر
امروزه بیش از هر زمان دیگری، مشتریان با شنیدن یک قول صادقانه می دانند. این بدان معناست که قول برند شما باید بر اساس هدف واقعی و به ارزش های اصلی شما باشد.شاید با توصیه معروف سایمون سینک به رهبران تجاری آشنا باشید: «با چرا شروع کنید.این یک دیدگاه مفید برای همه چیزهای برندسازی است، و این شامل قول برند شما نیز می شود. درک و بیان بیانیه هدف شرکت شما و استفاده از آن به عنوان نقطه پرش بهترین راه برای اطمینان از معتبر بودن قول برند شما است.
فرمول قول برند
بعد از اینکه به اجزای سازنده قول برند خود پرداختید، زمان آن فرا رسیده است که آن را کنار هم بگذارید.هر برندی از الگوی یکسانی برای ایجاد قول برند خود پیروی نمی کند، اما یک ترتیب معمولی وجود دارد که به شرح زیر است:
جایگاه یابی + چشم انداز + ارزش پیشنهادی = قول برند
چگونه یک وعده برند بنویسیم
برای ایجاد یک قول برند برای یک سازمان می توانید این مراحل را دنبال کنید:
مشتریان خود را شناسایی کنید
اولین قدم برای ایجاد یک وعده برند، شناسایی پایگاه مشتری خواست. مشتریان شما می توانند به شما اطلاع دهند که از چه نوع زبانی استفاده می کنید و چه ارزش هایی را لحاظ می کنید. سعی کنید یک شخصیت مشتری ایجاد کنید که می تواند شامل اطلاعات جمعیت شناختی، سرگرمی ها، علایق و جزئیات دیگری باشد که مشتریان شما را توصیف می کند.
ارزش خود را مشخص کنید
گام مهم دیگر یافتن ارزش تجاری است. شما می توانید این کار را با ایجاد لیستی از محصولات، خدمات یا تجربیاتی که کسب و کار ارائه می دهد و انتخاب بهترین ها انجام دهید. در طول این مرحله سعی کنید دقیقاً مشخص کنید که کسب و کار چه چیزی را ارائه می دهد که آن را از رقبای خود متمایز می کند.
سوال بپرسید
همانطور که برای قول برند خود ایده ایجاد می کنید، می توانید از خود و سایر افراد شرکت نیز سوال بپرسید. از خود در مورد ماموریت شرکت و نحوه خدمت رسانی آن به مشتریان بپرسید. پاسخ به این سوالات می تواند به شما ایده هایی از محتوا برای قول برند شما بدهد.
قول خود را بنویسید
هنگامی که ایده ها و اطلاعات را جمع آوری کردید، می توانید شروع به نوشتن وعده برند خود کنید. با نوشتن گزاره ارزشی خود شروع کنید و سپس قول هایی را پیرامون آن شکل دهید. همچنین می توانید چندین قول بالقوه بنویسید و موارد دلخواه خود را انتخاب کنید.
بازخورد دریافت کنید
پس از نوشتن قول برند خود، حتما از دینفعان خود بازخورد دریافت کنید. سعی کنید بازخورد خاصی در مورد طول، زبان و محتوای قول دریافت کنید. شما می توانید از این بازخورد برای بهبود بیانیه خود استفاده کنید و موثرترین قول ممکن را برای برند ارائه دهید.
مثال های قول برند
Geico
قول:15 دقیقه یا کمتر می تواند 15 درصد یا بیشتر در بیمه خودرو صرفه جویی کند.
این قول برند به اساس کل استراتژی بازاریابی Geico تبدیل شده است و آنها را به صدر صنعت بیمه خودرو هدایت می کند.اگرچه اجرای یک قول مبتنی بر زمان می تواند دشوار باشد، اما اندازه گیری آن آسان است. Geico در حفظ وجهه خود و عمل به قول خود کار بزرگی انجام داده است.
کوکاکولا
قول: “برای القای لحظات خوش بینی و نشاط.”
قول برند کوکاکولا کمی مسیر متفاوتی را طی می کند.این محصول یا خدمات را ذکر نمی کند، بلکه هدف آن انتقال طرز فکری است که توسط همه کسانی که بخشی از شرکت هستند.کوکاکولا، خود را به عنوان یک برند سبک زندگی معرفی میکند که چیزی فراتر از تولید نوشیدنیهای محبوب است.
هارلی دیویدسون
قول: ما هارلی دیویدسون هستیم.
هارلی دیویدسون در طول سالها قول های مختلفی برای برندهای مختلف داشته است، اما همه آنها حول این واقعیت ساده میچرخند که هیچ چیز مانند هارلی وجود ندارد.نماد فرهنگی نیاز به توضیح کمی دارد، و بنابراین جدیدترین قول برند آنها سعی نمی کند چیزی جز ساده و دقیق باشد، و هر بار نوید یک تجربه ثابت با شرکت آنها را می دهد.
وگمن
قول: “قیمت های پایین ثابت.”
وگمن به خریداران خود چیزی را قول می دهد که می توانند به آن اعتماد کنند – قیمت های پایین ثابت. این شرکت متعهد به رضایت مشتری از هر تجربه فروشگاهی است، این شرکت معتقد است که خانوادهها باید بتوانند آنچه را که میخواهند، در زمانی که میخواهند، بخرند، نه اینکه هر هفته به کوپنها و آنچه «در فروش» است، تکیه کنند
والمارت
قول:«پول پس انداز کنید. بهتر زندگی کنید.”
جای تعجب نیست که والمارت لیستی از نمونه های قول برند عالی را ارائه می کند.والمارت با ترکیب قول آشکار قیمت های پایین با مزایای احساسی، کیفیت زندگی بهتری را با دسترسی آسان به نیازها به خریداران خود ارائه می دهد.
نایک
قول:”برای آوردن الهام و نوآوری برای هر ورزشکار* در جهان.”
درست مانند کوکاکولا، نایک نیز به محصول اشاره ای نمی کند، اما متعهد به آنچه محصولاتش به ارمغان می آورد، می باشد. نایک ارائه می دهد که هدف آنها ایجاد احساس الهام و نوآوری از طریق محصولات و خدمات خود است.علامت ستاره روی کلمه ورزشکار به این معنی است که اگر فردی بدنی دارد ورزشکار است. این امر باعث می شود که نایک به جای برند ورزشکارانی که برند را تبلیغ می کنند، یک برند مردم عادی باشد.
استارباکس
قول: “برای الهام بخشیدن و پرورش روح انسان – یک نفر، یک فنجان، و یک محله در یک زمان.”
استارباکس فقط قهوه نیست. این یک روش زندگی است. قول برند دقیقاً این را بیان می کند. قصد الهام بخشیدن و پرورش روح انسان را دارد. خود را به عنوان یک برند سبک زندگی متمایز می کند که بسیار فراتر از قهوه است.