جستجوگر دانش

بازاریابی جوانان چیست؟

“بازاریابی جوانان” اصطلاحی است که در صنعت بازاریابی و تبلیغات برای توصیف فعالیت هایی برای برقراری ارتباط با جوانان، معمولاً در محدوده سنی 11 تا 35 استفاده می شود.به طور خاص، بازاریابی نوجوانان با هدف افراد 11 تا 17 ساله، بازاریابی دانشگاهی، مصرف کنندگان در سنین کالج، معمولاً 18 تا 24 سال، و بازاریابی بزرگسالان جوان با هدف سنی 25 تا 34 سال وجود دارد.

5 نکته برای ایجاد یک کمپین بازاریابی برای جوانان

از رسانه های دانشجویی استفاده کنید: بسیاری از انجمن های دانشجویی در دانشگاه فعالیت هایی را که انجام می دهند یا انجام خواهند داد از طریق کانال های بسیاری که استفاده می کنند به دانشجویان دیگر اعلام می کنند.  این کانال ها می توانند حساب های رسانه های اجتماعی، مجلات، ایستگاه های رادیویی باشند.همکاری با انجمن های دانشجویی یک روش بازاریابی موثر برای جوانان برای شما خواهد بود.حتی حمایت مالی از فعالیت‌ها، مسابقات و پروژه‌های انجمن‌های دانشجویی به آنها کمک می‌کند تا با شما پیوند عاطفی برقرار کنند و برند شما را بشناسند.

حمایت از یک هدف: شما باید مشخص کنید که جوانان به کدام ایده ها یا سازمان هایی اهمیت می دهند.یادگیری ارزش های آنها می تواند در استراتژی های تبلیغاتی جدید شما مفید باشد.  تبلیغی با تاکید بر مفاهیمی که آنها برایشان ارزش قائل هستند یا همکاری شما با سازمانهایی که آنها به آنها علاقه مند هستند، شما را به جوانان نزدیکتر می کند و شما را در ذهن آنها نگه می دارد.

گام‌های سریع بردارید: نوجوانان معمولاً دامنه توجه کوتاهی دارند. اگر می‌خواهید تبلیغ برند شما موثر باشد، باید تبلیغاتی با پیام‌های سرگرم‌کننده تهیه کنید تا توجه آن‌ها را جلب کنید و پیامی را که می‌خواهید ارسال کنید تا حد امکان کوتاه نگه دارید.می توانید از بازی ها، فیلم ها، برنامه های آنلاین برای زنده نگه داشتن علاقه آنها استفاده کنید.

گوش کنید: مصرف کنندگان جوان مشتاق بیان احساسات و افکار خود هستند و می خواهند احساس کنند که شرکای برند هستند.  از مشتریان جوان خود بازخورد بخواهید و به پیشنهادات آنها گوش دهید.

گرایش های جوانان را دنبال کنید: جوانان سبک زندگی خود را دارند. موسیقی ای که گوش می دهند، مکان هایی که در آن زمان می گذرانند و سبک لباس پوشیدنشان همه متفاوت است.شما باید سبک زندگی آنها را درک کنید و ببینید آنها چه چیزی را بیشتر دوست دارند یا مصرف می کنند.  به عنوان مثال، ما با حضور در رویدادهایی مانند کنسرت ها، تئاترها، مسابقات و جشنواره ها که اکثریت آن ها جوانان هستند، آگاهی از برند را افزایش می دهیم.

چه کسانی استراتژی های بازاریابی جوانان را اجرا می کند؟

بازاریابی برای جوانان یک استراتژی است که توسط طیف گسترده ای از شرکت ها، به ویژه آنهایی که کالاهای مصرفی می فروشند، استفاده می شود.شرکت هایی که مواد غذایی، پوشاک، لوازم الکترونیکی شخصی و سرگرمی می فروشند، سرمایه گذاری زیادی در بازار جوانان خواهند داشت.کسب و کارهای کوچک نیز چیزی برای به دست آوردن دارند. یک پیتزا فروشی محلی را تصور کنید که تخفیف ویژه ای برای دانشجویان ارائه می دهد.حتی شرکت هایی که به نظر می رسد هیچ علاقه ای به مصرف کنندگان جوان ندارند، سعی می کنند تبلیغات خود را به آنها مرتبط نگه دارند.مصرف کنندگان جوان در نهایت به بزرگسالانی مسئولیت پذیر تبدیل می شوند که نیاز به خرید ماشین لباسشویی و بیمه نامه های عمر دارند.بازاریابی جوانان یک استراتژی تبلیغاتی رایج است زیرا جوان بودن با آزاد بودن، شاد بودن، باحال بودن و مرتبط بودن با فرهنگ مرتبط است.این تصویری است که هر برندی آرزوی آن را دارد، حتی اگر برای مصرف کنندگان مسن تر بازاریابی کند.  تصاویر و شعارهایی که برای بازاریابی برای جوانان استفاده می شود، اغلب بر تبلیغات شرکت هایی که می خواهند حیاتی، جدید و آینده نگر به نظر برسند، تأثیر می گذارد.

استراتژی های بازاریابی برای جوانان

جوانان در دسترس ترین نسل تاریخ هستند.آنها حجم عظیمی از محتوا را از طریق تلویزیون، فیلم، بازی و اینترنت مصرف می کنند.  استراتژی تبلیغات فقط به یک کانال بازاریابی محدود نمی شود.شرکت ها اغلب از بزرگترین کنسرت ها، جشنواره ها، ورزشکاران، تیم های ورزشی، مسابقات رقص و غیره حمایت مالی می کنند.دوران کودکی دقیقاً برندهایی را می خواهد که آنها دوست دارند نشان دهنده ترجیحات و سلیقه آنها باشد.این نوع از استراتژی های تبلیغاتی مکرر است که در حال حاضر شرکای جوانی هستند که باحال و آزاد باشند.  به منظور مد روز نیز چیزی است که هر برندی به نظر می رسد.

نمونه هایی از بازاریابی جوانان

سونی

واکمن پس از آن ساخته شد که رئیس سونی متوجه شد که موسیقی برای دختر نوجوانش چقدر مهم است.او متوجه شد که جوانان به دنبال راهی هستند تا موسیقی را با خود به همه جا ببرند.

بازاریابی جوانان سونی

تاکو بل

شرکت فست فود با باز نگه داشتن رستوران‌هایشان تا دیروقت و ترویج ایده «غذای چهارم»، جمعیت جوانی را که در بار می‌چرخند، جذب می‌کند.

Red Bull

سازنده نوشیدنی انرژی‌زا بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل را برای تشویق مشارکت در رسانه‌های اجتماعی خود تولید می‌کند.

خروج از نسخه موبایل