جستجوگر دانش

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند به سطح شناخت مصرف کننده، پذیرش و یادآوری یک برند در هر صورت اشاره دارد (پرسی و راسیتر، 1992؛ پررو و همکاران، 2013: 199). طبق گفته(1991:61) Aaker آگاهی از برند عبارت است از “توانایی یک خریدار بالقوه برای تشخیص یا یادآوری اینکه یک برند عضوی از یک دسته محصول خاص است. آگاهی از برند زمان و خطری را که مصرف کنندگان صرف جستجوی محصول می کنند کاهش می دهد . می توان به عنوان توانایی مشتری برای تشخیص و شناخت یک برند در زمینه های مختلف تعریف کرد.آگاهی از برند نشان می دهد که مخاطبان هدف شما چقدر با برند شما آشنا هستند و چقدر آن را تشخیص می دهند. به برندهایی که آگاهی از برند بالایی دارند، عموماً به‌عنوان «پرطرفدار»، «محبوب» یا به سادگی «مشهور» شناخته می‌شوند. ایجاد آگاهی از برند هنگام بازاریابی و تبلیغ شرکت و محصولات شما، به‌ویژه در مراحل اولیه کسب‌وکار، ارزشمند است.به زبان ساده، آگاهی از برند، عملی است برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با برند و محصولات شما. کمپین های آگاهی از برند خوب به چیزی که می فروشید معنا می بخشد و به مخاطبان هدف شما دلیلی برای خرید از شما می دهد.

شناخت برند در مقابل آگاهی از برند

هنگام بررسی آگاهی از برند، احتمالاً با عبارت شناسایی برندمواجه خواهید شد. بازاریابان اغلب از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند. با این حال، تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود دارد.به طور خلاصه، شناخت برند به این معناست که چگونه مخاطبان هدف شما برند شما را می شناسند. این مفهوم شامل یک نام برند آسان برای یادآوری، رنگ های شرکتی، آرم ها و نمادها است. به زبان ساده، شناخت برند مربوط به هویت بصری برند شماست.آگاهی از برند مفهوم پیچیده تری است. این به روح کسب و کار شما اشاره دارد و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد، فرهنگ و شهرت شرکت، ویژگی ها و مزایای محصول شما و غیره را در بر می گیرد. به طور خلاصه، آگاهی از برند باعث می‌شود مردم احساسات و برداشت‌های کلی درباره برند شما را به یاد بیاورند.همانطور که می بینید، آگاهی از برند، برند شما و احساساتی را که در مخاطبین هدف برمی انگیزد، در بر می گیرد.

چرا آگاهی از برند در بازاریابی مهم است؟

با گستردگی گزینه های مختلف در انتخاب محصولات، داشتن یک پیام متمایز و مخاطبی که بتواند برند یک شرکت را از رقبای خود متمایز کند، بسیار مهم است. این می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست برای یک شرکت باشد.کل کمپین های بازاریابی را می توان بر اساس ارتقای آگاهی از یک برند ایجاد کرد. گسترش آگاهی از برند به ویژه در چند سال اول تاسیس یک شرکت، زمانی که آنها تلاش می کنند نامی برای خود دست و پا کنند، مهم است.وقتی مصرف کنندگان از محصولی که یک شرکت ارائه می دهد آگاه باشند، به احتمال زیاد در صورت نیاز به آن محصول، مستقیماً به سراغ آن شرکت می روند، به جای این که در جاهایی که می توانند آن محصول را خریداری کنند، تحقیق کنند.

مزایای آگاهی از برند

بیایید یک بار به مزایایی که آگاهی از برند قوی ارائه می دهد نگاهی بیاندازیم. ممکن است در مورد شما کم و بیش بیان شوند. نکته کلیدی این است که تلاش‌ها برای افزایش آگاهی از برند را با سایر تاکتیک‌های بازاریابی، که به مشکلات خاصی که کسب‌وکار شما با آن مواجه است، ترکیب کنید.

افزایش فروش

مردم ترجیح می‌دهند از برندهایی که می‌شناسند یا آشنا است خرید کنند. هرچه مشتریان بیشتر از یک برند آگاه باشند، این برند سهم بازار بیشتری را به دست می آورد.شرکت هایی که سهم بازار بیشتری دارند به طور متوسط ​​فروش بیشتری نسبت به رقبای کمتر خوش شانس خود دارند که باعث افزایش درآمد آنها می شود. به گفته گابریل شائولیان، یکی از همکاران فوربس، ارائه ثابت برند در تمامی پلتفرم‌ها می‌تواند درآمد را تا 23 درصد افزایش دهد.

ایجاد ارتباط احساسی

آگاهی از برند نقش مهمی در حفظ مشتریان و خرید مکرر آنها از شما دارد. یک برند آشنا باعث ایجاد حس اعتماد و خوش بینی می شود بنابراین، مشتریان به احتمال زیاد به برندی که قبلاً درباره آن شنیده یا خریده اند، باز می گردند.بهتر از آن، آگاهی از برند، یک پیوند احساسی قوی بین شرکت و مشتری ایجاد می کند. بیش از 65 درصد از مردم احساس می کنند با برندهای خاص مرتبط هستند. این پیوند احساسی مشتریان را به خرید مکرر از یک برند و پرداخت بیشتر تحریک می کند.

رشد وفاداری مشتری

به گفته PwC، مشتریان نسبت به اشتباهاتی که برندهای محبوبشان مرتکب می شوند، مدارا می کنند. تنها 17 درصد از مشتریان پس از یک اشتباه از همکاری با شرکت مورد علاقه خود امتناع می ورزند. اگر مشتریان ارتباط عاطفی با یک برند نداشته باشند، تحمل آنها کاهش می یابد. 39 درصد از خریداران پس از اولین تجربه منفی به یک شرکت باز نمی گردند.

کسب از طریق ارجاع

آگاهی قوی از برند احتمالاً برای شما ارجاع می‌آورد. 94 درصد از افرادی که از نظر احساسی با یک برند درگیر هستند، آن را به دوستان، همکاران و خانواده خود توصیه می کنند. این منجر به افزایش فروش می شود، زیرا ارجاعات از آشنایان زمینه ساز 20 تا 50 درصد تصمیمات خرید است.بهتر از آن، ارجاع ها آگاهی از برند شما را حتی از آنچه در ابتدا بود قوی تر می کند. 84 درصد از مردم توصیه های دوستان را معتبرترین منبع اطلاعاتی می دانند.

چگونه آگاهی از برند را افزایش دهیم: استراتژی ها و نکات

افزایش آگاهی از برند شما یک فرآیند پیچیده است که می تواند شامل بسیاری از استراتژی ها و ترفندها برای افزایش هدف شما باشد. ما شش راه برای افزایش آگاهی از برند، چه آنلاین و چه آفلاین، جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم.از بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کنید

به برند خود شخصیت بدهید

وقتی صحبت از آگاهی از برند می شود، نمی توانید اهمیت شخصیت برند خود را کم اهمیت جلوه دهید. اول از همه، این به برند شما کمک می کند تا از یک سری رقبای مشابه متمایز شود. ثانیاً، یک شخصیت برند خوب شکل گرفته اعتماد و تعامل مشتری را افزایش می دهد.برند شما باید یک طرح رنگی قابل تشخیص، لحن صدا و یک ویژگی اصلی مانند پایداری یا شادی پشت آن داشته باشد. شما می توانید تمام این ویژگی ها را در یک شعار شرکتی تجسم کنید، همان طور که مارلبرو با شخصیت کابوی معروف خود انجام داد.یکی دیگر از راه‌های شخصیت دادن به برندتان، استخدام یک سفیر برند است – یک فرد مشهور را پیدا کنید که با ارزش‌ها و لحن صدای برندتان سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر در حال تبلیغ یک برند لباس ورزشی هستید، به دنبال یک قهرمان ورزشی، مربی تناسب اندام یا یک سلبریتی معروف به پشتکار یا قدرت ماندن خود بروید.در نهایت، اگر یک رهبر یا نماینده متمایز و کاریزماتیک پشت نام تجاری خود دارید، می توانید آنها را تجسم شخصیت برند خود کنید. اپل و تسلا را به یاد بیاورید که از استیو جابز و ایلان ماسک جدا نیستند.

بر ارزش ها و احساسات تمرکز کنید

مصرف کنندگان ممکن است منطقی باشند، اما آنها تصمیمات نهایی را در قلب خود انجام می دهند، نه با ذهن خود. مردم ندانسته برندهای مورد علاقه خود راپیوند فردیت خود می دانند. 89 درصد از خریداران به برندهایی که ارزش هایشان را به اشتراک می گذارند وفادار می مانند.برای افزایش آگاهی از برند خود، مطمئن شوید که برند شما ارزش های خود را به وضوح و به طور مداوم بیان می کند. زمانی ممکن و آسان است که یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد داشته باشید. اگر در تلاش برای تعریف هویت برند خود هستید، با پاسخ دادن به سوالات زیر شروع کنید:چرا برند شما ایجاد شد؟برند شما چه آینده ای می خواهد خلق کند؟چگونه به این هدف دست خواهد یافت؟چه اصولی زیربنای رفتار شماست؟پاسخ های کوتاهی بدهید، که به رسالت و هویت برند شما شکل می دهد. مورد دوم باید مختصر و در عین حال واضح باشد.

رویدادها را برگزار و شرکت کنید

برندهای بزرگ و کوچک هر دو از طریق برگزاری، حضور یا شرکت در رویدادها به تبلیغ می پردازند. بازاریابی رویداد فرصتی طلایی برای ایجاد ارتباطات تجاری مفید در اختیار آنها قرار می دهد. 75 درصد از صاحبان مشاغل می گویند که رویدادها بهترین کانال شبکه هستند.بهتر از آن، رویدادها به برندها کمک می کنند تا روابط شخصی عمیقی با مشتریان خود ایجاد کنند. تقریباً نیمی از بازاریابان معتقدند که رویدادها برای تعمیق تعامل با مشتری مؤثر هستند.با بهبود روابط با مشتریان و شرکای بالقوه، آگاهی از برند خود را افزایش می دهید. با این حال، اگر رویدادی را برگزار کنید، به تبلیغ نیز نیاز دارد. از کانال های مختلفی مانند رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی برای جمع آوری شرکت کنندگان استفاده کنید. اگر در اولین مرحله ایجاد آگاهی از برند خود هستید، ممکن است بخواهید به عنوان یک شرکت کننده در رویدادها شرکت کنید. در این مورد، مناسبت‌های خاص را انتخاب کنید که بیشترین علاقه‌مندی مخاطبان را به محصولات شما جمع کند. در این رویداد، فعال باشید و یک طرح کوتاه در مورد کسب و کار خود آماده کنید.

از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش آگاهی از برند شماست. فیس بوک، اینستاگرام و سایر شبکه ها دسترسی به مخاطبان زیادی را فراهم می کنند، زیرا روزانه 3.8 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.بهتر از آن، 54 درصد از مردم از طریق شبکه های اجتماعی در مورد محصولات تحقیق می کنند. جای تعجب نیست که بیش از نیمی از کشف برندهای آنلاین در این کانال اتفاق می افتد.در نهایت، مردم انتظار دارند که کسب و کارها در کنار آنها باشند و این مراقبت را به آنها برگردانند – 71٪ از کاربران شرکتی را توصیه می کنند که تجربه مثبتی با آن در رسانه های اجتماعی داشته اند. برای استفاده حداکثری از این موفقیت برای آگاهی از برند، قوانین زیر را رعایت کنید:مطالب را به طور مداوم و مکرر ارسال کنید.از پست های سرگرم کننده استفاده کنیدآزمایش با فرمت های مختلف محتوا؛اجتماعی باشید و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.باز ماندن برای مشتریان در تمام ساعات شبانه روز و استفاده از قالب های مختلف محتوا ممکن است وقت گیر به نظر برسد. برای کاهش هزینه در ابتدا، از چت بات ها استفاده کنید. آنها می توانند خدمات مشتریان شما را در رسانه های اجتماعی مدیریت کنند، دنبال کنندگان شما را درگیر نگه دارند، آدرس های ایمیل را جمع آوری کنند و موارد دیگر.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

گاهی اوقات، برای دو یا سه برابر کردن آگاهی از برند خود، فقط به یک توصیه از یک رهبر عقیده نیاز دارید. بنابراین، کسب و کارها به میل خود بازاریابی تأثیرگذار را در استراتژی بازاریابی خود پیاده می کنند. کار با وبلاگ نویسان به شرکت ها کمک می کند تا به مخاطبانی دست یابند که از طریق کانال های دیگر در دسترس نیستند.مزیت اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ اعتماد نامحدودی است که به برند شما ایجاد می کند. مردم تقریباً به همان اندازه که به دوستان و خانواده خود اعتقاد دارند به توصیه های رهبران عقیده اعتقاد دارند.برای بهره مندی از اینفلوئنسر مارکتینگ، باید رهبر عقیده ای را که قرار است با آن کار کنید، به طور کامل بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که پایگاه فالوورهای آنها از افراد واقعی تشکیل شده است که به شدت درگیر هستند و آنها را دوست دارند. از خدماتی مانند trendHERO برای یافتن ربات ها استفاده کنید و بخش نظرات نمایه یک وبلاگ نویس را به دقت بررسی کنید.قانون دیگری که باید به آن پایبند باشید، اولویت دادن به نرخ تعامل بر اندازه پایه فالوور است. بنابراین، اینفلوئنسرهای با کمتر از 100 هزار مشترک را ترجیح دهید، زیرا آنها تعامل بیشتری نسبت به ستاره های رسانه های اجتماعی با بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارند.

از بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کنید

مکانی که کسب و کار در صفحه نتایج موتور جستجو دارد بسیار مهم است. هر چه وب سایت شما از بالای صفحه دورتر باشد، شانس کمتری برای جلب توجه شما خواهد داشت. برای به دست آوردن جایگاه خود در خطوط اول، سعی کنیدتبلیغات پولی در موتورهای جستجو یا بازاریابی موتورهای جستجو (SEM). این تاکتیک می تواند آگاهی برند را تا 80 درصد افزایش دهد.SEM می تواند حتی موثرتر از SEO سنتی باشد، زیرا فوراً نتایج را به همراه دارد. بهتر از آن، کاربران بازاریابی موتورهای جستجو را به خوبی درک می کنند. 75 درصد از آنها گفتند که تبلیغات جستجوی پولی به آنها کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.برای انجام بازاریابی موثر در موتورهای جستجو، از روندهایی مانند بهینه سازی جستجوی صوتی پیروی کنید. این بدان معناست که باید تبلیغات جستجوی پولی خود را محاوره ای تر کنید. به نحوه ارتباط مردم در زندگی واقعی نگاه کنید و این الگوها را به تبلیغات منتقل کنید. به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی دم بلند بیشتری را اضافه کنید. آنها به محتوای شما کمک می کنند که بیشتر در صفحه نتایج ظاهر شود.

مثال های آگاهی از برند

Coors Light

برند نوشیدنی، Coors Light، با کمپین آگاهی از برند خود در رسانه های اجتماعی کار بسیار خوبی انجام داد. در آوریل سال 2020، زنی که در خانه قرنطینه شده بود، عکسی را منتشر کرد که در آن در حال عکس گرفتن با تابلویی در دستش است که نوشیدنی بیشتری می‌خواهد و در دست دیگر قوطی کورس لایت. این تصویر در فضای مجازی منتشر شد و این برند برای Olive – که نام آن زن است – 150 قوطینوشیدنی فرستاد.

مثال  آگاهی از برندCoors Light

این وضعیت الهام بخش Coors Light برای راه اندازی یک جایزه شد. بر اساس شرایط مسابقه، شرکت کنندگان برای دریافت یک بسته شش تایی نوشیدنی باید توییتی با هشتگ #CouldUseAbeer ارسال می کردند. در طی این کمپین کوتاه، این برند 500 هزار قوطی آبجو هدیه داد.در ازای آن، این شرکت در رسانه‌های اجتماعی با افزایش چشمگیر آگاهی از برند، گسترش زیادی پیدا کرد. بهتر از آن، Coors Light ارتباط مثبتی با نام تجاری خود در ذهن مشتریان ایجاد کرد.

Apple Events

همه ما شرکت هایی را می شناسیم که ابزارها و ویژگی های جدیدی را برای به روز نگه داشتن خطوط تولید خود عرضه می کنند. اما هیچ‌کدام به سطح شهرت اپل نمی‌رسند، و این به این دلیل است که اپل یک رویداد کامل برای اعلام نسخه‌های جدید خود برگزار می‌کند.

اگرچه به‌روزرسانی‌های محصولات واقعی بسیار کم است، اپل این رویداد را به‌قدری «پرهیجان » کرده است که می‌دانید به‌طور خودکار پیشرفت‌های جدید برند را تماشا کنید. این باعث می‌شود که برند در خط مقدم ذهن مشتریان هنگامی که در حال بررسی یک ابزار فناوری جدید هستند، حفظ شود.

Coca-Cola Share a Coke

کوکاکولا نیازی به آگاهی بیشتر از برند ندارد، و دلیل آن این است که آن را در طول زمان بسیار موثر ساخته است که به جایگاه نمادین رسیده است. یکی از این نمونه ها کمپین «به اشتراک گذاری یک کوکا» است، که در آن می توانید یک بطری کوکاکولا با نام خود در فروشگاه پیدا کنید. یا یکی را با یک عبارت شخصی کنید.

این یک حرکت آگاهی از برند درخشان است که بر عشق مشتریان به شخصی سازی سرمایه گذاری می کند، و با آن، کوکاکولا تضمین می کند که یک کلاسیک تزلزل ناپذیر آمریکایی باقی می ماند. این مثال نشان می‌دهد که شخصی‌سازی تا چه حد شما را در کمپین آگاهی از برند شما می‌برد، بنابراین سعی کنید تا حد امکان شخصی‌سازی کنید. اگر محصول شما یکبار مصرف نیست، به مشتریان این امکان را بدهید که نام خود را اضافه کنند.

Spotify

سرویس پخش موسیقی، Spotify، با نشان دادن نتایج سالانه کاربران، آگاهی از برند خود را افزایش داد. از سال 2017، این شرکت نتایج پایان سال را به اشتراک می‌گذارد و هنرمندان، آلبوم‌ها و آهنگ‌های زیاد شنیده‌شده را برای هر کاربر جداگانه جمع‌آوری می‌کند.

این مکانیزم عالی کار می کند زیرا مردم عاشق دیدن آمار شخصی هستند. بهتر از آن، آنها عاشق به اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی هستند. بنابراین، ترفند اصلی Spotify در اینجا این است که این نتایج را به راحتی قابل اشتراک‌گذاری می‌کند. بنابراین، این سرویس هر ساله در رسانه های اجتماعی گسترش زیادی پیدا می کند.جدای از آن، Spotify یک مایل جلوتر می رود و مجموعه هایی را برای هنرمندان ایجاد می کند. این حرکت پیچیده به سرویس اجازه می دهد تا از قدرت بازاریابی تأثیرگذار نیز استفاده کند. بهترین بخش – Spotify هیچ هزینه ای برای تبلیغ از طریق این کانال نمی کند.

منابع
خروج از نسخه موبایل