نماد سایت جستجوگر دانش

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی مجموعه ای از ابزارها برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مردم در سراسر جهان با استفاده از اینترنت به عنوان یک پلت فرم بازاریابی جهانی است.

همانطور که فناوری های وب در دهه 1990 تکامل یافتند، تبلیغات اینترنتی به عنوان یک معادل مجازی برای روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات روزنامه، بیلبوردها و غیره ظاهر شد. در سال2022بازاریابان انتظار دارند که شرکت ها پول بیشتری را برای تبلیغات دیجیتالی نسبت به تبلیغات سنتی خرج کنند.

برتونا، پیت و واتسون (1996) از اینترنت به عنوان مکانی مجازی یاد می کنند که در آن مصرف کنندگان با تبلیغ کنندگان مختلف در تعامل هستند. از طریق اینترنت، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند روابط خود را با مشتریانی که از سرتاسر جهان آمده‌اند، حفظ کرده و تقویت کنند و “فرصت جدیدی را برای کسب‌وکارها برای برقراری ارتباط با بازارهای جدید و موجود به شیوه‌ای بسیار یکپارچه نشان دهند.” به گفته اسمیت و چافی (2005)، تبلیغات آنلاین عبارت است از “استفاده از وب سایت شرکت در ارتباط با تکنیک های تبلیغاتی آنلاین مانند موتورهای جستجو، تبلیغات بنری، ایمیل مستقیم و لینک ها یا خدمات از سایر وب سایت ها برای به دست آوردن مشتریان جدید. و خدمات را به مشتری فعلی ارائه دهید

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

تبلیغات بخشی از بازاریابی است. برای روشن شدن موضوع، اجازه دهید هر دو اصطلاح را تعریف کنیم.

بازاریابی : فرآیندی برای تبلیغ محصولات شما به مخاطبان هدف. این شامل تحقیقات بازار، شناسایی شخصیت خریدار و تجزیه و تحلیل است. این شامل فعالیت هایی است که پیشنهاد شما را به مشتریان ارائه می دهد.

تبلیغات: یکی از آن فعالیت‌هایی است که به گسترش نام تجاری شما کمک می‌کند. تبلیغات یکی از عناصر بازاریابی است. سایر موارد عبارتند از روابط عمومی، ترویج فروش، فروش مستقیم، فروش شخصی.

بنابراین، تبلیغات بخشی از بازاریابی است، در حالی که بازاریابی صرفاً تبلیغات نیست.

بیایید بفهمیم که چرا تبلیغات آنلاین تا این حد محبوب شده است و رایج‌ترین انواع آن – بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات بومی و غیره را بررسی کنیم.

مزایای تبلیغات اینترنتی

دلیل استفاده از تبلیغات اینترنتی

هدف گیری دقیق

برخلاف رسانه‌های بازاریابی سنتی که بدون فیلتر کردن برای همه تبلیغ می‌کنند، تبلیغات اینترنتی پیام را برای مخاطبان هدف‌گذاری شده خاص تنظیم می‌کند – افرادی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می‌شوند. به عنوان مثال، یک شرکت تجهیزات مسافرتی ممکن است از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای تبلیغات برای کاربرانی که علاقه مند به سفر هستند، استفاده کند و لایک ها و اشتراک گذاری ها را تشویق کند.

سفارشی‌سازی پیام

در نتیجه هدف‌گیری دقیق، پیام‌ها می‌توانندبه نیاز های خاص آن گروه رامورد توجه قرار داد. توانایی‌های تعاملی هوشمند شبکه باعث می‌شود که تبلیغات هماهنگ با موفقیت بیشتر و بیشتر در بازارهای صنعتی و مصرفی قابل پیش باشد.

قابلیت‌های تعاملی

اینترنت همانطور که می‌دانیم یک رسانه تعاملی است، بنابراین پتانسیل قوی برای گسترش مشارکت و تحقق مشتری و بازخورد بسیار سریع برای خریداران و فروشندگان می‌دهد. یک مطالعه اخیر نشان داد که حدود نیمی از مشتریان اینترنت چند کار را انجام می دهند. با گسترش چندوظیفه ای، ظرفیت های هوشمند اینترنت این رسانه را به طور قابل توجهی جذاب تر می کند.

مقرون به صرفه برای هر بودجه

با توجه به بازاریابی ساده جدی، حداقل هزینه برای دستیابی به یک مخاطب 2000 نفری سه برابر ارزان‌تر از روش‌های تبلیغات سنتی است، بنابراین هر شرکتی از یک کسب‌وکار خانوادگی کوچک گرفته تا یک شرکت بزرگ می‌تواند از تبلیغات آنلاین استفاده کند و از منابع مالی خود بیشترین بهره را ببرد.

دسترسی به داده ها

شاید بهترین نکته اینترنت دسترسی به آن به عنوان منبع داده باشد. مشتریان وب می توانند داده های زیادی را در مورد هر نکته ای از انتخاب خود به سادگی با هدایت یک جستجو از طریق یکی از جستجوگران اینترنتی کشف کنند. هنگامی که مشتریان به یک سایت خاص مراجعه می کنند، می توانند داده های فراوانی را با توجه به جزئیات مورد، هزینه ها، داده های خرید و غیره به دست آورند.

پتانسیل فروش

همه ما از اعداد و ارقام حیرت آور دخیل در معاملات در هر دو بخشB2B و مصرف کننده آگاه هستیم. پیش بینی ها برای رشد انفجاری در آینده است.

دیده شدن

بسیاری از شرکت‌های کوچک با بودجه‌های نه چندان زیاد برای افزایشدیده شدن توسط مشتریان بالقوه به شبکه جهانی وب وابسته هستند که تا کنون غیرقابل تصور بوده است. در ازای درصد کمی از پولی که صرف استفاده از رسانه‌های معمولی می‌شد، سازمان‌ها می‌توانند به روشی مناسب در معرض دید ملی و حتی جهانی قرار بگیرند.

سرعت

برای کسانی که اطلاعات یک سازمان، اقلام و/یا خدمات ارائه شده آن را می‌خواهند، اینترنت سریع‌ترین روش برای دریافت این داده‌ها است.

قابل اندازه گیری است

برخلاف بازاریابی آفلاین، که هزینه و اثربخشی آن تا حدودی تقریبی است، می‌توانید دقیقاً بازده تلاش‌ها و کارایی بازاریابی اینترنتی خود را با پلتفرم‌های تحلیل وب مانند Google Analytics پیگیری کنید.

معایب تبلیغات اینترنتی

دلیل کم توجهی به تبلیغات اینترنتی

رقابت شدید

رقابت بالا البته، این به جایگاه شما بستگی دارد، اما اگر چیز جدیدی اختراع نکرده‌اید، باید برای جلب توجه مشتریان رقابت کنید. این بازار به ویژه برای مشاغل تجارت الکترونیک بیش از حد اشباع شده است، بنابراین باید نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار دهید و به طور منظم محصول خود را بهبود بخشید تا آن را رقابتی کنید.

سرعت اینترنت

بارها و بارها، بارگیری داده ها از شبکه زمان زیادی طول می کشد. در نقطه ای که تعداد کاربران زیاد است، زمان افزایش می یابد و ممکن است چند سایت به دلیل بیش از حد کاربر از دسترس خارج شوند. برای برخی از مشتریانی که انتظار سرعت دارند، این یک مانع واقعی است.

کوری در تبلیغات

این اصطلاح مربوط به بنر کوری است. کاربران تقریباً هر بار که یک صفحه وب را باز می کنند تبلیغات را مشاهده می کنند. به همین دلیل، آنها به سادگی بنرها را بدون توجه به آنها نادیده می گیرند. برای مبارزه با این موضوع، مطمئن شوید که بنرهای شما افراد مناسبی را هدف قرار می دهند که به پیشنهاد شما نیاز دارند.با چند برابر شدن تعداد تبلیغات، احتمال شناسایی یک تبلیغ به طور مناسب کاهش می یابد. نتیجه این است که ممکن است تعداد کمی از تبلیغات اصلاً مورد توجه قرار نگیرند و تعدادی از خریداران ممکن است از درهم ریختگی آن آزرده شوند. چند مطالعه تا کنون نشان می دهد که تبلیغات بنری به همین دلیل کارایی کمتری دارند.

مشکلات اندازه گیری

یکی از بزرگترین معایب اینترنت فقدان قابلیت اطمینان اعداد تحقیقاتی تولید شده است. بررسی سریع پیش‌بینی‌ها، نمایه‌های مخاطبان، و سایر آمارهای ارائه‌شده توسط ارائه‌دهندگان تحقیقات، واریانس زیادی را نشان می‌دهد که منجر به کمبود جدی اعتبار و پایایی می‌شود.

پتانسیل فریب

مرکز آموزش رسانه در رابطه با تلاش تبلیغ‌کنندگان برای هدف قرار دادن کودکان با پیام‌های تبلیغاتی ظریف، از وب به عنوان «وب فریب» یاد کرده است. علاوه بر این، جمع آوری داده ها بدون اطلاع و اجازه مصرف کنندگان، هکرها و سرقت کارت اعتباری تعدادی از مشکلاتی است که اینترنت با آن مواجه است.

دسترسی ضعیف

در حالی که تعداد اینترنت به سرعت در حال افزایش است، دسترسی آن هنوز از تلویزیون فاصله زیادی دارد. اکثریت هندی ها زیاد به اینترنت دسترسی ندارند و سواد کامپیوتری ندارند. بنابراین رسانه قادر به دستیابی به توده مردم نیست.

کیفیت تولید محدود

علیرغم این واقعیت که در حال بهبود است، تبلیغات خالص ظرفیت های بسیاری از رسانه های تهاجمی را از نقطه نظر تولید ارائه نمی دهد. در حالی که رویکرد نوآوری‌های پیشرفته و رسانه‌های غنی در حال کاهش شکاف است، شبکه هنوز هم پشت برخی رسانه‌های مرسوم در آنجا باقی می‌ماند.

آزردگی

مطالعات مختلف به بخش‌های تحریک‌کننده برخی از استراتژی‌های وب پرداخته‌اند. این مطالعات نارضایتی خریداران را از شلوغی، هرزنامه‌های ایمیل، و پاپ‌آپ‌ها و پاپ‌آندرها نشان داده‌اند. این زوایای ناراحت کننده افراد را از دسترسی به وب سایت ها منصرف می کند.

انواع تبلیغات اینترنتی

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی ایمیلی

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات نمایشی

تبلیغات بومی

تبلیغات ویدیویی

پوش وب

تبلیغات موبایل

گزنیه پیش رو برای تبلیغات اینترنتی

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM

یکی از موثرترین راه ها برای رشد کسب و کار شما در یک بازار رقابتی فزاینده است. با وجود میلیون‌ها کسب‌وکار در خارج از کشور که همگی برای چشم‌های یکسانی رقابت می‌کنند، هرگز تبلیغات آنلاین مهم نبوده است و بازاریابی موتورهای جستجو مؤثرترین راه برای تبلیغ محصولات و رشد کسب‌وکار شما است.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که برای افزایش دید وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می شود.
در حالی که اصطلاح صنعتی زمانی به فعالیت‌های جستجوی ارگانیک مانند بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و پولی اشاره می‌کرد، اکنون تقریباً منحصراً به تبلیغات جستجوی پولی اشاره دارد.
بازاریابی موتورهای جستجو نیز به طور متناوب به عنوان جستجوی پولی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته می شود.

بازاریابی ایمیلی

این یک رویکرد بازاریابی مبتنی بر ارتباط از طریق ایمیل است. این نوع تبلیغات اینترنتی یکی از قدیمی ترین بازیگران در این زمینه و سازگارترین است زیرا بازاریابان ایمیل همیشه به دنبال نوآوری هایی مانند ایمیل های تقویت کننده تعاملی هستند که اخیراً راه اندازی شده اند.یکی از کم هزینه ترین انواع تبلیغات آنلاین است.

می‌توانید کمپین‌های ایمیل خود را شخصی‌سازی کنید، بخش‌بندی کنید، و A/B را آزمایش کنید تا مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهید. بازاریابی ایمیلی کمترین مزاحمت برای تبلیغات است، زیرا مشترکین با کمال میل دریافت خبرنامه‌ها و تبلیغات ایمیل را انتخاب می‌کنند. به علاوه، آنها می توانند هر زمان که بخواهند انصراف دهند. ایده اصلی ایمیل مارکتینگ این است که منجر به بازاریابی گرم به وب سایت شود و تبلیغات را با محتوای غیر فروش با ارزش ترکیب کند.

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات شبکه های اجتماعی شکلی از تبلیغات آنلاین است که در سایت های مختلف شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره یافت می شود. تبلیغات در چنین شبکه هایی می تواند به صورت تبلیغات نمایش مستقیم در شبکه های اجتماعی باشد. فیس بوک و اینستاگرام مزایای خود را دارند زیرا از یک سیستم تبلیغاتی استفاده می کنند که اجرای آن بسیار ساده است و دامنه وسیعی از پوشش را ارائه می دهد. فقط کاربران فیس بوک و اینستاگرام که در محدوده جمعیتی خاص انتخاب شده باشند می توانند آگهی را ببینند. این به محدود کردن مخاطبان هدف خاص که به تبلیغات علاقه مند هستند کمک می کند و به بازاریابان کمک می کند تا پول خود را برای افرادی که علاقه ای به ارائه وب سایت آنها ندارند هدر ندهند.

تبلیغات نمایشی

40 درصد از آمریکایی ها به دلیل ماهیت ناخواسته تبلیغات نمایشی از تبلیغات بنری، کاغذ دیواری، پاپ آپ، فلش و تبلیغات ویدیویی با نرم افزارهای مسدودکننده تبلیغات اجتناب می کنند. علاوه بر این، بسیاری از افراد غیرمسدود کننده ناخودآگاه اطلاعات موجود در تبلیغات را نادیده می گیرند و دلیل آن پدیده ای روانی به نام «بنر کوری» است. از اواسط دهه 1990، تبلیغات نمایشی به عنوان رسانه آزاردهنده شهرت منفی پیدا کرده است. مگر اینکه تبلیغات بسیار مرتبط با کاربر باشد، تا حد زیادی نادیده گرفته می شوند یا بدتر از آن، کاملاً از طریق مسدود کننده های تبلیغات نامرئی می شوند.

صاحبان وب‌سایت‌هایی که ترافیک زیادی به سایت خود دارند، می‌خواهند از آن کسب درآمد کنند، بنابراین بخشی از فضای خود را با Google AdSense می‌فروشند، در حالی که تبلیغ‌کنندگان آن را با Google Ads می‌خرند. Google تبلیغات مرتبط را بر اساس دو رویکرد قیمت‌گذاری نشان می‌دهد: CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و CPM (هزینه به ازای هر هزار بازدید)، و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را مجدداً هدف‌گیری کنند.

تبلیغات بومی

به نوعی، این یک جایگزین غیر تحریک کننده برای تبلیغات نمایشی است. شرکت‌ها به سایت‌های معروف مانند BuzzFeed، Bored Panda و New York Times برای قرار دادن مواد تبلیغاتی در نشریات خود پول می‌دهند. تا زمانی که به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و معمولی اتفاق می‌افتد، خوانندگان متوجه نمی‌شوند که واقعاً برای آنها تبلیغ شده است – به همین دلیل است که این پدیده “بومی” نامیده می‌شود.

این مانند قرار دادن یک ماکت از سنگ در باغ سنگی ژاپن است: هیچ کس نمی داند که این سنگ پلاستیکی است زیرا طبیعی به نظر می رسد.

تبلیغات ویدیویی

همانطور که از نام آن پیداست، این تبلیغات در قالب ویدیویی هستند و در سرویس هایی مانند YouTube، Vimeo، DailyMotion و آپارات قرار می گیرند. . تبلیغ ویدیویی مشابه تبلیغات بنری، با این تفاوت که به جای یک تصویر ثابت یا متحرک، کلیپ های ویدئویی متحرک واقعی نمایش داده می شود.این یک نوع تبلیغات گران قیمت است، اما در عین حال موثر است، زیرا ویدیوهای با کیفیت بالا ممکن است ویروسی شوند. یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی به نام “Save The Ocean” مردم را تشویق می کند تا به شرکتی بپیوندند که هدف آن کاهش آلودگی آب است.

پوش‌نوتیفیکیشن وب یا وب‌پوش

این فناوری به شما این امکان را می دهد که هر زمان که کاربران آنلاین هستند توجه کاربران را به خود جلب کنید. این پیام ها در گوشه صفحه نمایش شما ظاهر می شوند و با کلیک بر روی آن کاربر به یک صفحه وب خاص هدایت می شود. به عنوان مثال، یک کافی شاپ می تواند قبل از ساعت 10 صبح، یک اطلاعیه صبحگاهی در مورد تخفیف 20 درصدی برای سفارش ارسال کند. کاربران در اعلان‌هامشترک می‌شوند تا با برند در ارتباط باشند و اولین کسانی باشند که از اخبار و به‌روزرسانی‌ها مطلع می‌شوند.

اگر صاحب یک منبع خبری هستید، می‌توانید از مزایای کسب درآمد تحت وب نیز استفاده کنید. این بدان معناست که مشترکین شما مطالب مربوطه را از شرکت های دیگر در قالب اعلان های فشار وب همراه با تبلیغات شما دریافت خواهند کرد.

تبلیغات موبایلی

همانطور که همه ما می دانیم، تلفن های هوشمند و تلفن های همراه دارای ضریب نفوذ بالایی هستند. استفاده از اینترنت موبایل روز به روز در حال افزایش است. افراد بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی پیدا می کنند. به منظور استفاده از این رسانه محبوب، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از فرمت‌های مختلفی که برای تبلیغات موبایلی در دسترس هستند، مانندنمایش تبلیغات بنرها، سرویس پیام کوتاه (SMS)، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات صوتی و غیره استفاده کنند

شرکت‌ها می‌توانند پس از انتخاب کاربر یا با تبلیغات نمایشی در مرورگر بهینه‌سازی شده برای دستگاه‌های تلفن همراه، با پیامک تبلیغ کنند. اگر یک فروشگاه کفش دارید، تبلیغات موبایلی به ویژه برای تبلیغات برای مخاطبان محلی با پیشنهادات حساس به زمان مناسب هستند. با SendPulse می‌توانید در کمترین زمان کمپین‌های پیامکی ایجاد کنید.

چگونه می توانم به صورت رایگان در اینترنت تبلیغ کنم؟

کسب و کارهای کوچک به اشتباه معتقدند که هر نوع تبلیغات آنلاین برای آنها بسیار گران است. ما می خواهیم این افسانه را از بین ببریم. فرمت های تبلیغاتی موثر زیادی وجود دارد که نیازی به سرمایه گذاری ندارند. آنها را بررسی کنید.

سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

.مردم در سراسر جهان هر ثانیه در گوگل جستجو می کنند. آنها به دنبال اخبار، محصولات، دستور العمل ها، راهنماها، نکات خانه داری و موارد دیگر هستند. شما می توانید علاقه آنها را برآورده کنید و مشتریان جدید بیاورید. برای شروع سئوی خود، برخی از تحقیقات اولیه کلیدواژه را انجام دهید و سؤالات کم رقابت را انتخاب کنید. در وبلاگ خود، یک استراتژی سئو را بیان کردیم که سایت شما را در صدر جستجو قرار می دهد.

کمپین ایمیل

ارسال کمپین های ایمیلی با کمک آنها می توانید به مشتریان خود آموزش دهید، محصولات خود را تبلیغ کنید، اخبار و به روز رسانی ها را به اشتراک بگذارید، مشتریان را از سفارشات خود مطلع کنید و شناخت برند را افزایش دهید. همه اینها و موارد دیگر به صورت رایگان با سرویس ایمیل SendPulse امکان پذیر است. اگر حداکثر 500 مشترک در لیست پستی خود دارید، می توانید هر ماه 15000 ایمیل به صورت رایگان برای آنها ارسال کنید.

پست های مهمان را بنویسید

وبلاگ های معتبر با مخاطبان زیادی را پیدا کنید که ممکن است به محصولات شما علاقه مند باشند. محتوای ارزشمندی را به آنها ارائه دهید، نکاتی را به اشتراک بگذارید، مطالعات موردی ارائه دهید و مشاوره بدهید. به وب‌سایت خود پیوند دهید و اعتبار دامنه خود را تقویت خواهید کرد. به این ترتیب، پیام خود را به مخاطبان هدف منتقل می کنید و آگاهی از برند خود را افزایش می دهید.

از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید

حداقل دو دلیل وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید: بیشتر پلتفرم‌ها رایگان هستند و مردم در شبکه‌های اجتماعی به دنبال مارک‌ها می‌گردند. اگر بودجه کمی دارید، کمپین های تبلیغاتی ضروری نیستند. نمایه برند خود را ایجاد کنید، عکس‌ها و ویدیوهای محصولات خود را اضافه کنید، اخبار مربوط به به‌روزرسانی‌های اخیر را به اشتراک بگذارید و بازخورد مشتریان را بخواهید. علاوه بر این، می‌توانید یک ربات چت برای فیس‌بوک مسنجر ایجاد کنید تا به پرسش‌های متداول مشتریان پاسخ دهد و به آنها کمک کند تا سفارش خود را انجام دهند. .

وبلاگ خود را راه اندازی کنید

وبلاگ مکانی است که در آن می توانید تخصص خود را نشان دهید و همزمان برند خود را تبلیغ کنید. برای به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به شرکت خود، آموزش به مخاطبان، ارائه نکات تخصصی و نمایش برخی از پشت صحنه ها، به طور مرتب پست کنید. حتی می توانید با ارسال محتوای با کیفیت از سایر شرکت ها که ممکن است برای مخاطبان شما مفید باشد، از وبلاگ خود درآمد کسب کنید.

خروج از نسخه موبایل