جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

حسابرسی(عرضه یابی/ممیزی) برند چیست؟

حسابرسی برند

فهرست مطالب

حسابرسی(ممیزی) برند یک تجزیه وتحلیل دقیق است که نشان می دهد برند شما در حال حاضر چگونه در مقایسه با اهداف بیان شده خود عمل می کند، و سپس به چشم انداز وسیع تری نگاه کنید تا ببینید آن عملکرد شما را در بازار چگونه ارزیابی می کند.ممیزی برند یک فرآیند دقیق است که برای تعیین اینکه مشتریان شما فکر می کنند برند شما چقدر خوب عمل می کند طراحی شده است.اگرچه جزئیات آنچه که در آن دخیل است از یک کسب‌وکار به کسب‌وکار دیگر متفاوت است، ممیزی برند معمولاً در وهله اول همه عواملی را که یک برند را می‌سازد بررسی می‌کند.

حسابرسی برند
حسابرسی برند واهمیت آن

حوزه های حسابرسی برند

ممیزی برند به داده ها نگاه می کند تا دریابد که چگونه شرکت شما می تواند موقعیت و عملکرد برند خود را بهبود بخشد.  به سه حوزه ذکر شده در زیر نگاه می کند.

برندسازی داخلی

این شامل فرهنگ شرکت و آموزش کارکنان است تا آنها ارزش ها و اهداف شرکت را درک کنند و به اشتراک بگذارند.  نظرسنجی‌های داخلی می‌توانند اطلاعاتی در مورد کارمندان و فرهنگ شرکت شما در حین ممیزی برند داخلی شما ارائه دهند.

برندسازی خارجی

برند سازی خارجی داستانی است که محصولات، خدمات و پیام های شما به مشتریان شما می گویند.برندسازی خارجی شرکت شما شامل تبلیغات، آرم ها، وب سایت ها، کمپین های ایمیل و حضور در رسانه های اجتماعی است.

تجربه ی مشتری

تعاملات خدمات مشتری و تعامل با محتوا نمونه هایی از این امر هستند.ممیزی این حوزه می تواند نشان دهد که مشتریان چقدر با برند شما از طریق فرآیندهای فروش و پشتیبانی مشتری آشنا می شوند.

اهمیت حسابرسی برند

حتی شرکت های بسیار موفق همیشه می توانند در مورد برندینگ بهتر عمل کنند. شرکت‌ها رشد می‌کنند، زمان‌ها تغییر می‌کنند و سلیقه مخاطبان تغییر می‌کند.حسابرسی برند به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی با استراتژی برندسازی شما کار می کند و چه چیزی می تواند از بهبود استفاده کند.

از جمله موارد دیگر، ممیزی برند شما به شما کمک می کند:

نقاط قوت و ضعف فعلی برند خود را به دقت ارزیابی کنید.

بیاموزید که جمعیت شناسی هدف شما (و عموم مردم) واقعاً برند شما را درک می کنند.

دریابید که چگونه برند و کاتالوگ محصول خود را با انتظارات مشتریان خود هماهنگ کنید.

کشف کنید که برند شما در طرح بزرگ بازار کجا قرار دارد و چگونه می توانید در آن پیشرفت کنید.

ممیزی برند را به عنوان یک بررسی سلامت برای استراتژی برندسازی مداوم خود در نظر بگیرید.

انجام یک برنامه به طور منظم (چه فکر می کنید به آن نیاز دارید یا نه) یک راه عالی برای اطمینان از اینکه کمپین فعلی شما در مسیر درست است.

همچنین این بهترین راه برای تشخیص زودهنگام مسائل احتمالی قبل از اینکه فرصتی برای تبدیل شدن به مشکلات بزرگ داشته باشند، است.

البته، می‌توانید و باید ممیزی‌های اضافی را نیز در مواقعی که احساس می‌کنید برند شما انتظارات را برآورده نمی‌کند، انجام دهید.

چگونه یک حسابرسی برند موفق انجام دهیم

چارچوب خود را تعیین کنید

گام اول شامل فهرست کردن اندازه گیری های مختلفی است که این شرکت امیدوار به ثبت آن ها است، آنچه که انتظار دارد یاد بگیرد، و آنچه که قصد بررسی آن را دارد.این چارچوب به سازمان کمک می کند که بر جایگا یابی برند خود تاثیر بگذارد.

بازاریابی خارجی را مرور کنید

بررسی بازاریابی خارجی به معنای مشاهده هر چیزی است که مشتریان شما می بینند.

  این می تواند شامل موارد زیر باشد:

لوگوها

بروشورها

رنگ های برند

آگهی ها

سربرگ ها

کارت بازرگانی

بسته ها و برچسب ها

این موارد را برای سازگاری در همه پلتفرم‌ها و روش‌های تحویل، از جمله حضور در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، خبرنامه‌ها و سایر کمپین‌های بازاریابی بررسی کنید.به عنوان مثال، در نظر بگیرید که آیا لحن لوگوی شما با لحن تبلیغات شما مطابقت دارد و هرگونه ناهماهنگی احتمالی در طراحی یا پیام را شناسایی کنید.یک بررسی کامل می تواند شامل جزئیاتی در مورد هر جزء بازاریابی و نحوه مقایسه آنها با استراتژی بازاریابی کلی شما باشد.

نظرسنجی از مشتریان انجام دهید

یک راه آسان برای درک چگونگی درک مشتریان از یک برند، انجام نظرسنجی از مشتریان است.کسب وکارها باید از ترکیبی از نظرسنجی های ایمیلی، نظرسنجی های آنلاین، نظرسنجی های تلفنی، نظرسنجی های رسانه های اجتماعی و گروه های متمرکز بر مشتری برای دریافت بازخورد مشتری استفاده کنند.هم سوالات کیفی و هم کمی بپرسید که پس از تکمیل ممیزی بتوانید آنها را بررسی کنید.

  به عنوان مثال، ممکن است از پاسخ دهندگان نظرسنجی بخواهید که رضایت یا احتمال خرید خود را پس از دیدن یک آگهی در مقیاس 1-10 برای جمع آوری داده های عددی ارزیابی کنند.سوالاتی در مورد نحوه تفسیر و پاسخ مشتریان به برند شما بپرسید تا مشخص کنید کجا می توانید برخی از مواد بازاریابی را تنظیم کنید.

برخی از سوالات دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

برند ما را چگونه توصیف می کنید؟

محصولات ما در چه زمینه ای به شما کمک می کنند؟

بعد از دیدن این چه احساسی دارید؟

آیا محصولات، خدمات یا محتوای ما را به دیگران توصیه می کنید؟

وقتی لوگوی ما را می بینید به چه چیزی فکر می کنید؟

تجربیات شما از بخش خدمات مشتریان ما چیست؟

چگونه می توانیم تجربه شما را بهبود ببخشیم؟

مطالب مرتبط: ایجاد سوالات نظرسنجی رضایت مشتری: بهترین روش ها و نمونه ها

داده های وب سایت خود را بررسی کنید

شما باید محتوای وب سایت خود را بررسی کنید و تجزیه و تحلیل آن را بررسی کنید تا اطلاعاتی در مورد نحوه تعامل افراد با سایت شما جمع آوری کنید.

  در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید در حین انجام این کار در نظر بگیرید:

مردم چگونه به صفحه شما پیمایش می کنند؟

روی چه لینک هایی کلیک می کنند؟

آیا وب سایت شما بازار هدف شما را جذب می کند؟

نرخ پرش چقدر است؟

نرخ تبدیل چیست؟

تجزیه و تحلیل می تواند کمک کند اگر صفحات نیاز به بازنویسی، طراحی مجدد یا تنظیم مجدد داشته باشند تا بازدیدکنندگان را به محصولات یا محتوای برتر شما راهنمایی کند.  در طول این ممیزی، به دنبال راه هایی برای افزایش ترافیک یا تبدیل باشید.داده‌های جستجو می‌توانند به شما کمک کنند تا جستجوهای رایجی را که مشتریان برای هدایت به صفحات وب شما انجام می‌دهند و اینکه چگونه می‌توانید آنها را بهتر هدف قرار دهید، تعیین کنید.این موارد را در طول ممیزی بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به به روز رسانی هر یک از استراتژی های بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت خود دارید یا خیر.

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را مرور کنید

مرحله بعدی شامل بررسی تحلیل های رسانه های اجتماعی برای تعیین نحوه تعامل مصرف کنندگان با برند است.این داده ها به شرکت ها کمک می کند تا تعیین کنند که آیا استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی آن ها را قادر می سازد تا به بازار هدف خود برسند یا خیر.کسب و کارها می توانند سهام را مشاهده کنند، دنبال کنندگان را بررسی کنند و نظرات را بخوانند تا متوجه شوند چه کسی با برند آن ها تعامل دارد و چند بار.

داده های فروش را بررسی کنید

ممیزی برند همچنین فرصتی برای بررسی داده های فروش شما به دلیل ارتباط با برند شرکت شما است.شما می خواهید مشخص کنید چه زمانی بیشترین محصولات یا خدمات را می فروشید، مشتریان چگونه آنها را خریداری می کنند و هر گونه گرایش مرتبط با ابتکارات بازاریابی شما.به عنوان مثال، اگر هنگام اجرای کمپین های تبلیغاتی بنری افزایش خرید را مشاهده کردید، می توانید دقیقاً تشخیص دهید که پیام برند در آن تبلیغات مشتریان را متقاعد می کند.

بررسی جمعیتی هدف

هنگام بررسی فروش، تجزیه و تحلیل اجتماعی و وب سایت، در نظر داشته باشید که چه کسی محصولات یا خدمات شما را می خرد و با محتوای شما درگیر است.برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌توانند درباره مشتریانتان اطلاعات بیشتری به شما بدهند، مانند علائق دیگری که آنها دارند یا رفتارهای رایج خریدشان.

در طی این بخش از ممیزی، از افراد در جمعیت هدفی که می خواهید به مشتری تبدیل کنید، نظرسنجی کنید.یادگیری اینکه آنها در مورد برند شما چه فکر می کنند و چه چیزی بر آنها تأثیر می گذارد می تواند به شما در شناسایی اقداماتی برای افزایش پایگاه مشتری خود کمک کند.

  در اینجا چند سوال وجود دارد که ممکن است بپرسید:

آیا این برند را می شناسید؟

آیا تا به حال از این برند استفاده کرده اید؟

در مورد این برند چه می دانید؟

آیا کسی را می شناسید که از این برند استفاده کند؟

آیا این برند مشکلی را برای شما حل می کند؟

چه چیزی شما را بیشتر به این برند علاقه مند می کند؟

بیشتر بخوانید: جمعیت شناسی چیست؟ (تعریف، مثال ها و موارد استفاده)

یک نظرسنجی داخلی انجام دهید

این مهم است که کارمندان ماموریت شرکت شما را بدانند و نسبت به آن احساس اشتیاق داشته باشند.این به آنها کمک می کند تا به طور مؤثر محصولات را بفروشند، مواد بازاریابی ایجاد کنند و بسته به نقش خود شرکت را نمایندگی کنند.نظرسنجی‌ها می‌توانند دقیقاً به شما نشان دهند که کارکنان درباره برند و مأموریت شما چه می‌دانند و چه احساسی دارند و چگونه رهبری ممکن است فرهنگ شرکت را بهبود بخشد.

برخی از سوالات یا درخواست هایی که ممکن است بپرسید عبارتند از:

نام تجاری شرکت ما را شرح دهید

ماموریت و چشم انداز ما را شرح دهید

به نظر شما برند ما می تواند چه مشکلاتی را حل کند؟

نقش شما در انتقال هدف برند ما چیست؟

چه چیزی را در مورد برند ما بهبود می دهید؟

در مقیاس 1-10، به نظر شما برند ما چگونه با دیدگاه ما مطابقت دارد؟

انجام تحقیقات رقابتی

برخی از برندهای رقبای خود را ارزیابی کنید تا ببینید شرکت های مشابه چه می کنند.  آرم ها، وب سایت ها، کپی بازاریابی و حساب های رسانه های اجتماعی آنها را بررسی کنید.  برخی از سوالاتی که از بازار هدف و مشتریان خود پرسیده اید را مجدداً به کار بگیرید تا در مورد نحوه پاسخ آنها به رقابت شما بیشتر بدانید.

نتایج جامع را مرور کنید

تمام داده‌هایی را که جمع‌آوری کرده‌اید مرور کنید تا ببینید درباره برندتان چه چیزی یاد گرفته‌اید.  به دنبال روند بین داده های تحلیلی و بازخورد کیفی باشید تا ببینید آیا با انتظارات شما مطابقت دارند یا خیر.این می تواند به شما بیاموزد که برند شما چه کارهایی را به خوبی انجام می دهد، چه کارهایی را ممکن است انجام دهید و چگونه می توانید پیشرفت کنید.

یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید

براساس نتایج , کسب وکارها باید یک برنامه عملی جامع برای اجرای تغییرات بالقوه برند ایجاد کنند .با تعیین برخی اهداف پایه و یک جدول زمانی برای تحقق آن ها شروع کنید .آن ها باید اهداف خود را براساس آنچه ممکن است بیش ترین تاثیر را روی کسب وکار داشته باشد , اولویت بندی کنند . پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشیددر حین اجرای برنامه اقدام خود به نظارت بر پیشرفت خود ادامه دهید.  اگر هدف شما افزایش 10 درصدی نرخ تبدیل رسانه های اجتماعی در یک بازه زمانی خاص بود، این داده ها را به طور مرتب پیگیری کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

ممکن است برخی از استراتژی‌های جدید را از رقابت یا تحقیقات دیگر خود یاد گرفته باشید و بخواهید به طور منظم اثربخشی آنها را ارزیابی کنید و در صورت لزوم ممیزی‌های برند آینده را انجام دهید.

سوالات متداول

1. بزرگترین چالش ها در انجام ممیزی برند چیست؟

مهم‌ترین چالشی که یک کسب‌وکار در حین انجام این حسابرسی با آن مواجه است، درک نکردن هدف اصلی برند آن است.

  وقتی کسب‌وکارها مفهوم مرکزی برند خود و نحوه انجام عملیات را به وضوح درک نمی‌کنند، هنگام انجام این ممیزی با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند.

2. نتایج ممیزی برند چیست؟

هنگامی که ممیزی موفقیت آمیز باشد، نتیجه یک برنامه عملی است که جنبه های مختلف برند را که نیاز به بهبود دارند برجسته می کند.

  بر این اساس شرکت می تواند اقدامات اصلاحی انجام دهد.

3. در ممیزی برند چه چیزی را اندازه گیری می کنید؟

کسب و کارهایی که این ممیزی را انجام می دهند به زبان شفاهی و بصری برند خود و رقبای آن نگاه می کنند.

علاوه بر این، این فرآیند شامل تجزیه و تحلیل نقاط تماس، به عنوان مثال، وثیقه فروش و بازاریابی، وب سایت ها، ارتباطات داخلی و غیره برای ارزیابی انسجام، ثبات و موقعیت است.

4. پس از ممیزی برند چه اتفاقی می افتد؟

پس از ممیزی، مدیران برند و استراتژیست ها می توانند از درک دقیق همه عناصر برند بهره مند شوند.

آنها یافته ها را در یک گزارش حسابرسی ارائه می کنند که تکنیک های بازاریابی جدید را برای افزایش عملکرد برند توصیه می کند.

نتیجه

حسابرسی برند یک راه عالی برای درک بهتر برند شما و مقایسه آن با رقبا است. این یک تمرین حیاتی قبل از تصمیم برای تغییر موقعیت یا تغییر نام تجاری است. در حالی که روش‌های زیادی وجود دارد، ما همیشه استفاده از روشی را توصیه می‌کنیم که دیدگاه‌های داخلی و خارجی را متعادل می‌کند.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست