جستجوگر دانش

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال را می توان به عنوان بهره برداری از فناوری های دیجیتال تعریف کرد که برای ایجاد کانال هایی برای دستیابی به گیرندگان بالقوه به منظور دستیابی به اهداف شرکت از طریق برآورده ساختن موثرتر نیازهای مصرف کننده استفاده می شود.

اصطلاح بازاریابی دیجیتال شامل استفاده از کانال های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات برای دستیابی به مشتریان می باشد

بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات در اینترنت است.

این نوع بازاریابی شامل استفاده از وب سایت ها، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال های مشابه می باشد

تاریخچه بازاریابی دیجیتال

توسعه بازاریابی دیجیتال از توسعه فناوری جدایی ناپذیر است.

یکی از اولین رویدادهای کلیدی در سال 1971 رخ داد، زمانی که ری تاملینسون اولین ایمیل را ارسال کرد، و فناوری او بستری را برای افراد فراهم کرد تا بتوانند فایل‌ها را از طریق ماشین‌های مختلف ارسال و دریافت کنند.

با این حال، دوره قابل تشخیص تر به عنوان شروع بازاریابی دیجیتال سال 1990 است

در دهه 1990، اصطلاح بازاریابی دیجیتال برای اولین بار ابداع شد.

کانال های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ تعدادی کانال دارد که به دو دسته عمده تقسیم می شوند.

کانال های بازاریابی آنلاین و کانال های بازاریابی آفلاین.

تفاوت اصلی بین این دو این است که کانال های بازاریابی آنلاین صرفاً مبتنی بر اینترنت هستند در حالی که کانال های بازاریابی آفلاین با دستگاه های دیجیتالی مرتبط هستند که لزوماً به اینترنت متصل نیستند.

شکل کانال های دیجیتال مارکتینگ

کانال های بازاریابی آنلاین

بازاریابی وب سایت

بهینه سازی موتور جستجو

پرداخت به ازای کلیک

بازاریابی محتوا

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی پورسانتی

بازاریابی درونگرا

بازاریابی موبایلی

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی وب سایت

یک وب سایت نقطه کانونی همه کمپین های بازاریابی دیجیتال است. به خودی خود یک کانال بسیار قدرتمند است اما همچنین وسیله ای برای اجرای بیشتر کمپین های بازاریابی آنلاین دیگر است.

وب سایت شما باید برند، محصول و خدمات شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. باید سریع، سازگار با موبایل و استفاده آسان باشد.

هنگامی که یک وب سایت دارید، قدم بعدی شما این است که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ وب سایت و محتوای خود با هدف جذب ترافیک و مشتریان بیشتر ارائه دهید.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO، در واقع بیشتر یک ابزار بازاریابی است تا نوعی بازاریابی فی نفسه. The Balance آن را به عنوان “هنر و علم جذاب کردن وب سایت ها برای موتورهای جستجو” تعریف می کند.
بخش “هنر و علم” سئو چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد.

سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن، شما را ملزم به تحقیق و سنجش عوامل تاثیرگذار مختلف می کند. امروزه، برخی از مهمترین عناصری که باید در هنگام بهینه سازی یک وب سایت در نظر گرفته شوند عبارتند از:
کیفیت محتوا
سطح تعامل کاربر
سازگاری با موبایل
تعداد و کیفیت لینک های ورودی
استفاده استراتژیک از این عوامل سئو را به یک علم تبدیل می کند، اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.
در زمینه سئو، هیچ روبریک قابل اندازه گیری یا قانون یکسانی برای رتبه بندی بالا وجود ندارد.

گوگل تقریباً دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهد، بنابراین پیش بینی دقیق غیرممکن است. کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکرد سایت خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و بر اساس آن تنظیم کنید.

هدف اصلی سئو کمک به یک وب سایت قرار گرفتن در رتبه بالاتر در نتایج جستجو و دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو است.

بازاریابی به ازای هر کلیک


پرداخت به ازای کلیک یا PPC به معنای نگه داشتن یک تبلیغ در یک پلتفرم و پرداخت هر بار که شخصی روی آن کلیک می کند، پرداخت می شود.
اینکه چگونه و چه زمانی مردم تبلیغ شما را می بینند کمی پیچیده تر است.

هنگامی که یک نقطه در صفحه نتایج موتور جستجو، که به عنوان SERP نیز شناخته می شود، در دسترس قرار می گیرد، موتور جستجو آن نقطه را با حراجی شبه آنی پر می کند. یک الگوریتم هر تبلیغ موجود را بر اساس تعدادی از عوامل اولویت بندی می کند، از جمله:
کیفیت تبلیغات
ارتباط کلمه کلیدی
کیفیت صفحه فرود
مبلغ پیشنهادی
هر کمپین PPC یک یا چند اقدام هدف دارد که بیننده باید پس از کلیک بر روی یک تبلیغ انجام دهد.

این اقدامات تبدیل نامیده می شوند و می توانند معاملاتی یا غیر معاملاتی باشند. خرید یک تبدیل است، اما ثبت نام برای یک خبرنامه یا تماس با دفتر خانه شما نیز همینطور است.
هر هدفی که می‌خواهید، می‌توانید آن‌ها را در پلتفرم انتخابی خود دنبال کنید تا ببینید کمپین شما چگونه عمل می‌کند.

بازاریابی محتوا

سئو یک عامل مهم در بازاریابی محتوا است، استراتژی مبتنی بر انتشار محتوای مرتبط و ارزشمند به مخاطبان هدف.
مانند هر استراتژی بازاریابی، هدف بازاریابی محتوا به دست آوردن سرنخ هایی است که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند.

با این حال، این کار متفاوت از تبلیغات معمولی است.
به جای فریب دادن مشتریان بالقوه با ارزش بالقوه یک محصول یا خدمات، ارزش رایگان را در قالب مطالب نوشتاری ارائه می کند.
بازاریابی محتوا مهم است و آمارهای زیادی برای اثبات آن وجود دارد:
84 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که شرکت ها محتوای سرگرم کننده و مفیدی ارائه دهند.
62 درصد از مشاغل با 5000 کارمند یا بیشتر هر روز محتوا تولید می کنند.

92 درصد از بازاریابان معتقدند محتوای ارزش تجاری آنها به عنوان یک دارایی مهم است.

نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند و در عین حال افرادی را که مطالب را می خوانند، به اشتراک می گذارند و به تعامل با برند ادامه می دهند را درگیر کنند.

هنگامی که محتوا مرتبط باشد، می تواند روابط قوی در سراسر نقاط تماس ایجاد کند.

ابزارهای اصلی بازاریابی محتوا عبارتند از:

وبلاگ ها

کتاب های الکترونیکی

دوره های آنلاین

اینفوگرافیک

پادکست ها

وبینارها

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یک فرآیند ساختاریافته و سیستماتیک برای ارسال پیام های بازاریابی به مشترکین هدف است. ایمیل قدیمی ترین شکل ارتباط آنلاین است و هنوز هم در جذب مشتریان از طریق قیف فروش و ایجاد تبدیل بسیار موثر است.

به عنوان راهی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان خود، این کانال ارزشمندی است، بنابراین برای تمیز کردن پایگاه داده خود، اصلاح استراتژی بازاریابی ایمیلی خود و جذب مشترکین زمان بگذارید.

با وجود افزایش استفاده از شبکه های رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است.

بسیاری از مردم بازاریابی ایمیلی را با صدها پیام ایمیل هرزنامه ای که همه ما در روز دریافت می کنیم اشتباه می گیرند، اما این چیزی نیست که بازاریابی ایمیلی به آن مربوط شود.

در واقع، بسیاری از کسب و کارها و بازاریاب های آنلاین موفق از سایر کانال های بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن سرنخ ها به لیست ایمیل های خود استفاده می کنند و سپس از طریق ایمیل مارکتینگ، تعدادی قیف ایجاد می کنند تا آن سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی ضروری از ابزار هر بازاریاب مدرن است. راه های هیجان انگیز و موثر برای ارتباط با مشتریان از طریق اشکال مختلف محتوا را ارائه می دهد.

در حالی که زمانی تعداد محدودی کانال اجتماعی وجود داشت، شبکه های ارائه شده در حال رشد هستند و هر روز کاربران جدیدی را جذب می کنند. این فرصت‌های بسیار خوبی را برای بازاریابان فراهم می‌کند: فقط به امکانات ویروسی در TikTok یا ویژگی‌های پخش زنده در WeChat فکر کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی با دسترسی به افراد در شبکه اجتماعی مختلف از طریق کمپین های بازاریابی محتوا (پست ها)، تبلیغات پولی یا هر دو ارتباط دارد.

هدف اصلی کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی، آگاهی برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است، اما هرچه به بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می روید، می توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

به عنوان مثال فیس بوک را در نظر بگیرید. قیف فروش فیسبوک از 4 مرحله اصلی تشکیل شده است.

بالای قیف آگاهی است. این مرحله ای است که می توانید از تبلیغات فیس بوک برای معرفی برند خود به کاربران فیس بوک استفاده کنید. هدف شما در این مرحله این است که تبلیغ خود را تا حد امکان در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید و فالوورهای جدیدی به دست آورید.

مرحله دوم کشف است. در این مرحله، می‌توانید با پاسخ دادن به سؤالات آنها در مسنجر یا ایمیل، و با ارائه ارزش از طریق پست‌های وبلاگ و پست‌های FB، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

گام سوم در نظر گرفتن است. در این مرحله، هدف شما این است که افرادی را جذب کنید (که به برند شما علاقه نشان دادند) و آنها را از وسط قیف عبور دهید و آنها را وادار کنید که از وب سایت شما بازدید کنند، با صفحه شما تعامل کنند، برنامه شما را نصب کنند و برای شما پیام ارسال کنند. ، و غیره.

مرحله چهارم تبدیل است. این مرحله نهایی است که در آن سعی می‌کنید افرادی را که وارد قیف شما می‌شوند را متقاعد کنید تا تبدیل کنند. تبدیل می تواند هر چیزی باشد که برای کسب و کار شما ارزش دارد، مانند فروش یک محصول یا خدمات یا بازدید از فروشگاه شما.

بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی است که با افزایش استفاده از اینترنت رشد قابل توجهی داشته است.

اساساً، با بازاریابی پورسانتی، محصولات دیگران را تبلیغ می کنید و هر بار که فروش انجام می دهید یا سرنخ معرفی می کنید، کمیسیون دریافت می کنید.

بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون برنامه‌های وابسته دارند که میلیون‌ها دلار در ماه به وب‌سایت‌هایی که محصولاتشان را می‌فروشند پرداخت می‌کنند.

هنگام طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، باید بازاریابی پورسانتی را به عنوان راهی برای مشارکت افراد در برند خود و فروش محصولات خود در ازای پورسانت در نظر بگیرید.

به عبارت دیگر، وقتی محصول یا خدماتی برای تبلیغ آنلاین دارید، باید یک برنامه وابسته راه‌اندازی کنید که در آن افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند و منابع و مطالبی را که می‌توانند برای تبلیغ محصولات شما در اینترنت استفاده کنند، بیابند.

آنها کمیسیونی را به عنوان پاداش دریافت می کنند، اما مزایای آن برای شما به عنوان یک ارائه دهنده بسیار بیشتر است.

شرکت های وابسته شما نه تنها باعث فروش بیشتر می شوند، بلکه می توانند بهترین نمایندگان برند شما شوند و بر سایر افراد برای خرید یا ارتباط با شرکت شما تأثیر مثبت بگذارند.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا یکی دیگر از اصطلاحات فانتزی است که به نحوه استفاده از کانال های بازاریابی دیجیتال مختلف برای دستیابی به مشتریان جدید عمدتاً از طریق فرآیند تولید محتوا و نحوه “هل کردن” آنها از طریق یک قیف تا زمانی که تبدیل شوند، اشاره دارد.

عناصر اصلی بازاریابی درونگرا محتوا، توجه، تعامل، اعتماد و رضایت هستند.

همه این عناصر یک هدف واحد دارند: کمک به کسب و کارها با مشتریان بالقوه خود در ارتباط باشند و کانالی از ارتباط دو طرفه با آنها ایجاد کنند که منجر به فروش بیشتر شود.

بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی به فرآیند دستیابی به مشتریان در فروشگاه های مختلف اپلیکیشن موبایل مانند گوگل پلی، فروشگاه اپلیکیشن اپل یا بازار آمازون اشاره دارد.

این اپ استورها روزانه هزاران اپلیکیشن و میلیون ها کاربر دارند. با بازاریابی موبایلی، می توانید اپلیکیشن های خود را چه از طریق تبلیغات پولی و چه از طریق روش های دیگر (تبلیغات بین برنامه ای و غیره) تبلیغ کنید تا توسط کاربران بیشتری دیده و نصب شوند.

بازاریابی ویدئویی

طبق تحقیقات Wyzowl 2022، هشتاد درصد از بازاریابان احساس می کنند که بازاریابی ویدیویی تأثیر مستقیم و مثبتی بر فروش دارد.

این یک رشد ثابت در نقش ویدیو در تولید فروش از سال 2016 است و ویدیو همچنان در سال 2022 روند بزرگی را به خود اختصاص داده است. ویدیو یکی از محبوب ترین قالب های محتوا در سراسر جهان است و رشد تمرکز اخیر TikTok و اینستاگرام بر محتوای ویدیویی نقش آن را در مشارکت مخاطب و تولید سرنخ

یوتیوب به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از تصمیم گیری برای خرید، یادگیری چیزی یا فقط برای استراحت به YouTube روی می آورند.

یوتیوب تنها یکی از رسانه هایی است که می توانید بازاریابی ویدیویی را اجرا کنید. بسیاری از پلتفرم های دیگر مانند ویدیوهای فیس بوک، اینستاگرام و ویمئو برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیویی وجود دارند.

بهترین راه برای استفاده از ویدیوها، ادغام آن ها در کمپین های سئو، بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

کانال های بازاریابی آفلاین

بازاریابی تلویزیونی

بازاریابی پیامکی

بازاریابی رادیویی

بازاریابی بیلبورد

کانال هایی که در بالا توضیح داده شد، مهمترین اجزای بازاریابی دیجیتال هستند. اینها کانال هایی هستند که می توانند از طریق اینترنت اجرا شوند (در نتیجه اصطلاح کانال های بازاریابی آنلاین) و در بسیاری از موارد، تنها کانال هایی هستند که برای داشتن حضور آنلاین قوی باید از آن استفاده کنید.

کانال های بازاریابی دیجیتال آفلاین که در زیر توضیح داده شده است هنوز استفاده می شوند اما برای همه شرکت ها مناسب نیستند. به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک بودجه لازم برای تبلیغات در تلویزیون یا بیلبوردهای الکترونیکی را ندارد.

بازاریابی تلویزیونی

بازاریابی تلویزیونی نمرده است، برعکس، یک کانال بازاریابی است که در سال های آینده رونق را تجربه خواهد کرد.

در حال حاضر تبلیغات تلویزیونی 100 درصد هدفمند نیست. بازاریابان فقط می توانند بر اساس آماری که از تعداد محدودی از افراد دارند، فرضیاتی داشته باشند.

پذیرش وب تلویزیون این موضوع را به طرز چشمگیری تغییر خواهد داد. بازاریابان قادر خواهند بود بر اساس تعدادی از عوامل، مخاطبان را هدف قرار دهند و تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه چه محتوایی تولید کنند، بگیرند.

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی هنوز گزینه ای برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است، اگرچه در میان قدرتمندترین آنها نیست.

این روزها جایگزین های بهتری مانند پیام های فشاری در وب و موبایل و همچنین در پیام رسان فیس بوک وجود دارد.

با این وجود، از بازاریابی پیامکی می توان برای بازدید بیشتر از فروشگاه محلی خود استفاده کرد.

بازاریابی رادیویی

بازاریابی رادیویی ابزار دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید اما به اندازه روش های دیگر موثر نیست. مسئله اصلی بازاریابی رادیویی این است که شما دقیقاً از بازگشت سرمایه خود اطلاعی ندارید.

وقتی برای یک آگهی رادیویی هزینه می‌کنید، فقط می‌توانید تعداد افرادی را که آگهی را شنیده‌اند، بر اساس تعداد شنوندگان ایستگاه رادیویی خاص فرض کنید.

بازاریابی رادیویی هنوز برای مشاغل محلی و جوامع کوچکی که تحت تأثیر شیدایی رسانه های اجتماعی نیستند، خوب است.

بازاریابی بیلبورد

بازاریابی بیلبوردی به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته می شود. بیلبوردهای الکترونیکی در تعدادی از مکان‌های عمومی در دسترس هستند (به بیلبوردهای میدان ها فکر کنید) و این کانال سنتی‌تر دیگری در زرادخانه بازاریابی دیجیتال شما است.

چالش های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال چالش های ویژه ای را برای تامین کنندگان آن ایجاد می کند.

کانال های دیجیتال به سرعت در حال گسترش هستند و بازاریابان دیجیتال باید از نحوه عملکرد این کانال ها، نحوه استفاده گیرنده ها و نحوه استفاده از این کانال ها برای بازاریابی موثر محصولات یا خدمات خود مطلع باشند.

جلب توجه گیرندگان دشوارتر می شود زیرا گیرنده ها به طور فزاینده ای غرق تبلیغات رقیب می شوند.

بازاریابان دیجیتال همچنین تجزیه و تحلیل داده های عظیمی را که به دست می آورند و سپس استفاده از این اطلاعات در تلاش های بازاریابی جدید را چالش برانگیز می دانند.

چالش گرفتن و استفاده از داده ها به طور موثر نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال نیازمند رویکردی به بازاریابی مبتنی بر درک عمیق رفتار مصرف کننده است.

به عنوان مثال، ممکن است از شرکتی بخواهد که اشکال جدیدی از رفتار مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کند، مانند استفاده از نقشه های حرارتی وب سایت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر مشتری.

اهمیت بازاریابی دیجیتال

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به بازاریابان کمک می کند تا اهداف را تعیین کنند، مخاطبان را هدف قرار دهند و یک برنامه بازاریابی دیجیتالی را ایجاد کنند که به بهترین وجه به آن مخاطب برسد. این استراتژی ها جهت یک کمپین یا برنامه معین و چارچوبی برای ارزیابی نتایج ارائه می کنند.

امروزه همه چیز دیجیتال است و بازاریابی دیجیتال تقریباً در هر جنبه ای از تجارت ادغام شده است و اساساً نحوه ارتباط شرکت ها با مشتریان و ارائه ارزش به آنها را تغییر می دهد.

بنابراین اگر کسب‌وکار شما نتواند یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را در یک بازار آنلاین جهانی و رو به رشد جهانی اجرا و اجرا کند، به سادگی قادر به رقابت نخواهید بود.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب در قلب هر سازمان موفقی نهفته است. هدف آن هدایت تمام فعالیت های بازاریابی شماست، بنابراین مطمئن شوید که از همان ابتدا برای تحقیق و برنامه ریزی وقت گذاشته اید.

چندین مرحله وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قدرتمند کمک کند:

اهداف هوشمندانه خود را تعیین کنید – دانستن اهداف خود، ایجاد KPIهای واقع بینانه و ایجاد برنامه ای برای رسیدن به آن بسیار مهم است.

مخاطبان خود را روشن کنید – بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و شخصیت هایی بسازید تا نقاط مشکل آنها را مشخص کنید. سعی نکنید همه را هدف قرار دهید!

تجزیه و تحلیل انجام دهید – بدانید چه فعالیت های بازاریابی در گذشته موفق و ناموفق بوده اند.

کانال های خود را انتخاب کنید – دانستن کانال های مناسب برای برند شما می تواند سخت باشد. برای شناسایی کانال هایی که مناسب کسب و کار و مخاطبان شما هستند، تحقیق کنید.

به روندهای بازاریابی بزرگ بعدی توجه داشته باشید – اغلب پذیرندگان اولیه هستند که از فناوری ها و روندهای جدید سود می برند. مطمئن شوید که می دانید چه اتفاقی می افتد تا مزیت حرکت اول را به دست آورید.

بودجه را تعیین کنید – از همان ابتدا مشخص کنید که چه بودجه بازاریابی دارید و فعالیت ها را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

اگر این شش مرحله را دنبال کنید، به خوبی در راه داشتن یک استراتژی جامع برای کسب و کار خود خواهید بود.

نمونه های بازاریابی دیجیتال

کمپین Lego’s Rebuild the World

کمپین Lego's Rebuild the World


این یک نمونه عالی از کمپین بازاریابی دیجیتال است زیرا چیزی در مورد نام تجاری می گوید.
در این کمپین، لگو در مورد مسائل مهم جهانی به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبان خود موضع گیری می کند.


در عصر حاضر، بحث در مورد مسائل جهانی و نشان دادن همسویی با مشتریان خود از این طریق برای شرکت ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.
بازی اصلی این کمپین کمک به اشتراک گذاری داستان و پیام برند است.


با توجه به اینکه 89 درصد از مشتریان از برندهایی خرید می کنند که ارزش های آنها را به اشتراک می گذارند، این حرکت خوبی برای برند اسباب بازی بود.

کمپین سلفی معکوس Dove’s

کمپین سلفی معکوس Dove's


در حالی که ما همچنان به یادگیری نحوه تأثیر رسانه های اجتماعی بر کودکان، به ویژه دختران جوان ادامه می دهیم، Dove تصمیم گرفت پیامی ارسال کند.

کمپین سلفی معکوس عکس کاری را که یک دختر نوجوان برای آماده شدن برای سلفی و فتوشاپ عکس انجام داد را نشان می دهد.

هدف افزایش آگاهی در مورد اینکه چگونه رسانه های اجتماعی می توانند بر عزت نفس تأثیر منفی بگذارند است.
این یک مثال عالی از این است که وقتی مخاطب خود را از نزدیک بشناسید، محتوای بازاریابی چگونه می تواند باشد.

داو با شناخت مخاطبانش از زنان واقعی، که بسیاری از آنها والدین بودند، توانست پیامدهای نادیده گرفته شده رشد رسانه های اجتماعی را روشن کند.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست

 

ایمیل تو وارد کن تا یک مقاله رایگان در حوزه مدیریت برات ترجمه کنیم