رنگ برند چیست؟
رنگ های برند به صورت ترکیب های رنگی و پالت هایی تعریف می شوند که متناسب با سبک یا شخصیت برند هستند و برای نشان دادن هویت بصری برند استفاده می شوند.رنگ های یک برند باتوجه به نوع مخاطب انتخاب می شوند. هر رنگی هدفی در انتقال پیام برند دارد.
انتخاب رنگ برای برند
هویت برند خود را مشخص کنید
رنگ های برند شما بازتابی از هویت برند شما هستند. بنابراین پالت رنگ شما باید با ارزش ها، پیام ها و داستان سرایی که می خواهید با آن ارتباط برقرار کنید، هماهنگ باشد.برای این منظور ابتدا باید هویت برند خود را تعریف کنید. یک روش توصیه شده برای این کار این است که لیستی از صفاتی که شخصیت و شخصیت شرکت شما را توصیف می کنند، درست کنید، گویی در مورد یک شخص صحبت می کنید. از خودتان بپرسید دوست دارید برند چگونه دیده شود و چه چیزی آن را از رقابت جدا می کند.
بررسی معانی رنگ
حالا که شخصیت برند خود را شناسایی کردید، وقت آن است که رنگ هایی را برای درخشش آن انتخاب کنید. با انجام این کار، ارزش آن را دارد که به تئوری رنگ و اصول روان شناسی رنگ برای معانی رایج رنگ توجه کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از یک پرینتر رنگی تحقیق کنید.
با این حال، ذکر این نکته نیز مهم است که رنگ علم دقیقی نیست و هیچ معادله ای برای تعریف دقیق اینکه کدام رنگ به معنای چیست و مخاطبان هدف شما چگونه آن را تجربه خواهند کرد، وجود ندارد. اینجاست که ترکیب های رنگی وارد عمل می شوند، زیرا به دستیابی به ظاهری کمک می کنند که محرک ها و احساسات خاصی را از طریق کنار هم قرار دادن آن ها برمی انگیزد.
برای درک این موضوع، تفاوت معنای رنگ آبی را در نظر بگیرید که با مفاهیم طلایی – تجسم سلطنت و تجمل – در مقابل همان رنگ آبی، اما با صورتی جفت شده است – که بسیار بازیگوش تر به نظر می رسد.
رنگ ها می توانند بسته به رنگ هایی که با آن ها جفت شده اند و همچنین براساس زمینه و دلالت های فرهنگی معنای متفاوتی داشته باشند. حتی اصطلاحات رنگ، توصیفاتی که توسط آن ها رنگ ها را شناسایی می کنیم، می تواند با فرهنگ متفاوت باشد. با این حال، رونده ای روشنی در استفاده از رنگ براساس صنعت وجود دارد. برای کمک به شما در انتخاب پالت رنگی مناسب برای کسب وکار خود، در اینجا به تجزیه سریع رنگ های محبوب برند توسط چند صنعت اصلی می پردازیم:
غذا: بسیاری از کسب و کاره ای غذایی و رستورانی رنگ های گرم را انتخاب می کنند که توجه را جلب کرده و اشتها را تحریک می کنند، مانند قرمز، نارنجی و زرد. دیگر برنده ای غذایی رنگ سبز را برای ترویج ارتباط با تغذیه و سلامت یا آبی و صورتی را برای شیرینی ها و صحراها انتخاب می کنند.
سلامت و تندرستی: اکثر شرکت های سلامت و تندرستی رنگ آبی را برای نشان دادن پاکیزگی، قابل اعتماد بودن و مسئولیت پذیری انتخاب می کنند. دیگر گزینه های محبوب عبارتند از سبز، که نشان دهنده طبیعت و سلامتی است، و نارنجی، که می تواند ایده هایی از سرزندگی و انرژی را ایجاد کند.
مد و زیبایی: صنایع مد و زیبایی اغلب از رنگ مشکی برای زیبایی و زرق و برق و از رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و صورتی برای اشتیاق، اعتماد به نفس و هیجان استفاده می کنند.
فناوری پیشرفته: شرکتهای فناوری معمولاً رنگ آبی را انتخاب میکنند که نمادی از احساس اعتماد، هوش و کارایی است. رنگ های اضافی نارنجی است که دوستانه و خوش بینانه است و بنفش که نشان دهنده کیفیت و خلاقیت است.
این رنگها نه تنها در این صنایع، بلکه در بسیاری دیگر نیز محبوب هستند. به عنوان مثال، شرکت های ساختمانی اغلب از رنگ آبی نیز استفاده می کنند، زیرا حس حرفه ای بودن و شایستگی را منتقل می کند. سعی کنید از یک سازنده آرم ساختمانی برای کشف رنگ هایی که می توانید استفاده کنید استفاده کنید.
جستجو برای الهام
به عنوان آخرین مرحله قبل از ساخت رنگ های برند خود، برای الهام گرفتن از رنگ به اطراف نگاه کنید. پالت های رقبای خود را مرور کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث می شود آنها به خوبی کار کنند. به آنچه می توانید از انتخاب رنگ آنها بیاموزید و راه هایی که می توانید خود را از رقبا متمایز کنید فکر کنید.
دیگر منابع عالی الهام، مولدهای پالت رنگ آنلاین هستند که می توانید ایده هایی برای جفت رنگ های جالب و سایه های مسحورکننده پیدا کنید. شما همچنین می توانید ایده های رنگ آرم را برای الهام گرفتن بررسی کنید.
شما همچنین می توانید انجام تحقیقات بازار را در نظر بگیرید. این به این معنی است که به تمام گزینه های رنگ برندی که می خواهید کاوش کنید نگاه کنید و آنها را برای بازخورد به گروه های متمرکز ببرید. مردم واقعاً چگونه به آن رنگها واکنش نشان میدهند و چگونه میتوانید آن احساس را با هویت برند خود مرتبط کنید؟ شما همچنین می توانید از این گروه ها، ترجیحات رنگ را بر اساس جمعیت شناسی حذف کنید.
رنگ اصلی خود را انتخاب کنید
رنگ اصلی برند شما یا رنگ اصلی، رنگی است که بیشتر با برند شما مرتبط است. به امضای آبی تیفانی یا قرمز پینترست فکر کنید.برای رنگ اصلی خود، به دنبال رنگی باشید که به بهترین وجه کسب و کار شما را بر اساس معانی رنگ تجسم کند. می توانید با سایه ها و ته رنگ های مختلف رنگی که در ذهن دارید، از شاداب و تیره به نرم و پاستلی یا حتی نئون روشن، آزمایش کنید تا ظاهری عالی پیدا کنید.
رنگ های ثانویه خود را انتخاب کنید
هنگامی که رنگ اصلی خود را پیدا کردید، دو تا چهار رنگ را انتخاب کنید تا با آن همراه شود. این رنگ ها رنگ اصلی شما را تحسین می کنند و می توانند در کنار آن یا به طور مستقل ظاهر شوند. رنگهای ثانویه یک برند میتوانند در چند جهت متفاوت باشند:
طرح رنگ مشابه: اینها انواع نزدیک به رنگ اصلی شما هستند. این بدان معناست که اگر رنگ اصلی شما قرمز روشن است، می توانید رنگ های گرم دیگری (مانند نارنجی و زرد) را که متعلق به همان خانواده رنگی هستند اضافه کنید. طرح های رنگی مشابه معمولا از نظر ظاهری هماهنگ و دلپذیر هستند.
طرح رنگ تک رنگ: اینها سایه ها و ته رنگ های مختلف رنگ اصلی شما هستند. به عنوان مثال، اگر رنگ اصلی شما آبی است، رنگ های ثانویه شما می توانند آبی روشن و آبی تیره باشند. طرح های رنگی تک رنگ می توانند رنگ اصلی شما را تقویت و تقویت کنند.
طرحهای رنگی متضاد: رنگهای متضاد یا رنگهای مکمل هستند (روی چرخ رنگ روی هم قرار گرفتهاند)، یا مجموعهای از رنگهای رنگارنگ و به همان اندازه پر جنب و جوش. این طرح رنگی میتواند به رنگهای برند شما کمک کند و معمولاً حسی سرگرمکننده و مدرن را القا میکند.
انتخاب رنگ های خنثی
هنگام ایجاد رنگ های برند خود، به راحتی می توانید روی رنگ های اصلی تمرکز کنید و رنگ های خنثی را نادیده بگیرید. با این حال، رنگ های خنثی مهم هستند زیرا آن هایی هستند که مسئول بیشتر ارتباطات شما هستند (مانند رنگ متن نوشته شده شما)و در پس زمینه اکثر دارایی های شما ظاهر خواهند شد.رنگ های خنثی معمولا سفید یا سیاه هستند و اغلب با چند سایه خاکستری ترکیب می شوند.
رنگ های برند خود را آزمایش کنید
هنگامی که رنگ های خود را انتخاب کردید، همه آن ها را در کنار هم قرار دهید و آن ها را در چند ترکیب مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید که مکمل یکدیگر هستند، و پیامی که به دنبال آن بودید را منتقل کنید.
به منظور در دسترس قرار دادن وب سایت خود، باید پالت خود را نیز آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آن ها به وضوح با هم خوانا هستند. منابع آنلاین و پلاگین های مرورگر زیادی وجود دارند که کنتراست رنگ را برای دسترسی تست می کنند. Contrast Checker و Colour Contrast Analyser دو ابزاری هستند که ما توصیه می کنیم.
اهمیت رنگ برند؟
رنگ ها هویت و شناخت برند را ایجاد می کنند
بازار امروز آشفته است. بنابراین، چگونه می توانید نقطه اوج خود را در آنجا پیدا کنید؟ استفاده از رنگ های ثابت برند راهی عالی برای ایجاد شناخت و هویت برند است.
برای مثال بیایید نگاهی به کوکاکولا بیندازیم. این شرکت از سال ۱۸۸۶ از رنگ های قرمز و سفید امضای خود استفاده می کند.
رنگ قرمز نشان دهنده هیجان، شور و انرژی و رنگ سفید نشان دهنده پاکی و سادگی است. این رنگ ها مترادف با برند شده اند و بلافاصله توسط مردم سراسر جهان قابل تشخیص هستند.
لیندسی برامن، تصویرگر، درمانگر و مترجم بصری می گوید: غول های رسانه ای زیرکانه عمل می کنند و از رنگ ها برای ایجاد تاثیرات روانی استفاده می کنند که توجه ما را به خود جلب می کنند.
به قرمزهای آتشین در لوگوهای فست فود فکر کنید که ما را به خود جذب می کنند یا سیاه های معمایی در برندینگ لوکس که ما را فریب می دهند.
او همچنین از ادعاهای خود با یک مطالعه جالب حمایت می کند که در آن دانشجویانی که مقالات آزمایشی با اعداد قرمز دریافت کرده بودند، به دلیل اثر القای اضطراب عملکرد بدتری داشتند.
رنگ های برند باعث افزایش یادآوری می شوند
استفاده از رنگ های ثابت برند می تواند یادآوری برند را تا ۸۰درصد افزایش دهد. وقتی مشتریان مکررا رنگ های برند شما را در زمینه های مختلف می بینند، مغز آن ها این رنگ ها را با برند شما مرتبط می کند.بنابراین اساسا یادآوری برند می تواند کسب وکار شما را خراب یا تخریب کند.
و ارزش ویژه برند را فراموش نکنیم. ارزش مالی که با داشتن یک برند شناخته شده به محصولات و خدمات شما اضافه می شود. کوالکام می گوید ۵۹ درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از برنده ای معتبر خرید کنند.
رنگ های برند مزیت رقابتی ایجاد می کنند
رنگ ها امضای برند شما و بیانیه شما به جهان هستند. ایجاد یک برند به یاد ماندنی شانس شما را برای غلبه بر رقبا و به دست آوردن مشتریان وفادار افزایش می دهد.
برند را تقویت می کند
رنگ برند بسیار گویاتر از هر فردی است که در مورد برند صحبت می کند. احساساتی که بارنگ های مختلف نشان داده می شوند، به ایجاد ارتباط غیرکلامی بین مخاطب هدف و شناخت برند کمک می کنند. از این رنگ ها برای برندسازی موثر یک کسب وکار استفاده می شود.
افزایش فروش
نشان داده شده است که رنگ ها در چندین مورد هویت برند، نوردهی یا آگاهی را بهبود می بخشند. با این حال، پژوهش هایی وجود دارد که نشان می دهد رنگ برند بر تصمیمات خرید مشتری تاثیر می گذارد. در نتیجه، افزایش فروش غیرقابل پیش بینی است. این موضوع بر حضور یک کسب وکار در رسانه های سنتی و اجتماعی تاثیر می گذارد.
انواع رنگ های برند
دو نوع مختلف از رنگ های برند عبارتند از:
۱. رنگ های اولیه برند
این ها رنگ های اصلی هستند که همواره در جذابیت بصری یک برند مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که در مرکز هویت بصری قرار دارند. برای مثال رنگ اصلی کوکاکولا قرمز است.
۲. رنگ های ثانویه
این ها رنگ های مکملی هستند که برای تکمیل رنگ های اصلی برند استفاده می شوند. آن ها را می توان براساس تغییر در استراتژی، روندها، یا اهداف تغییر داد.
معنای رنگ های مختلف؟
۱)رنگ قرمز
از دهه ها پیش، ما از رنگ قرمز چرخ رنگ برای نشان دادن عشق یا حتی نفرت خود نسبت به چیزی استفاده کرده ایم. وقتی فردی عصبانی می شود، قرمز می شود. وقتی کسی کسی را دوست دارد، یک گل سرخ به اشتراک می گذارد. رنگ قرمز به تنهایی برای عشق یا نفرت مناسب نیست. این نماد شور و اشتیاق است.
برخی از نمادین ترین برندها از رنگ قرمز برند به عنوان رنگ غالب برند استفاده می کنند. کوکاکولا، مک دونالد، لگو، هوندا برخی از برندهایی هستند که از رنگ قرمز در برندینگ استفاده می کنند. این برندها پرانرژی هستند و رنگ قرمز فهرستی از محبوب ترین برنده ای دنیا را در اختیار دارد.
۲)رنگ آبی
اگر یک نماد قوسی در رنگ های برندینگ وجود داشته باشد، آنگاه آبی (یا آبی تیره)نماد قوسی قرمز خواهد بود. به این دلیل که رایج ترین رنگ های برند مورد استفاده، رنگ قرمز یا رنگ آبی هستند.
فیسبوک، IBM، دل، پی پال، وردپرس، AOL و چندین برند دیگر برندهایی هستند که از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی برندسازی استفاده می کنند.رنگ آبی نماد امنیت، کارایی و بهره وری است. محصولات فن آوری عموما به رنگ آبی هستند زیرا می خواهند نشان دهند که محصولات آن ها ایمن و کارآمد هستند. به همین ترتیب، بسیاری از افراد در صنعت خدمات نیز از رنگ آبی برای نشان دادن امنیت و کارایی استفاده می کنند.
۳)سبز
سبز شدن عبارت مشهوری است که در محافل تجاری به کار می رود و مخفف شرکتی است که می خواهد انرژی را حفظ کند و آلودگی را کاهش دهد. در اصل، رنگ سبز برند نماد پاکیزگی، طراوت و انرژی تجدید شده است.
بسیاری از برنده ای ارگانیک و کشاورزی از رنگ سبز به عنوان رنگ خود استفاده می کنند. با این حال، سبز رنگ محبوبی در محصولات دیگر مانند لاکوست، ساب وی، استارباکس، اندروید و غیره است. حتی برنده ای تناسب اندام نیز اغلب از رنگ سبز استفاده می کنند.
۴)نارنجی
نارنجی نماد سرگرمی و ماجراجویی است و اگر دقت کرده باشید، برخی از برنده ای مرتبط با آن می خواهند سرگرمی و ماجراجویی را به عنوان نقاط فروش خود هدف قرار دهند. نیکلودین دارای ویژگی های شخصیتی برند است که به خاطر ارزش آن در سرگرمی شناخته شده است.
برای فانتا هم همین طور است. فانتا به عنوان نوشیدنی ای شناخته می شود که لذت بردن در هنگام خوردن نوشیدنی سرد را ترویج می کند. ما راک استار را به عنوان برندی در لیست داریم که برند پشت پرده Grand Theft Auto و بازی های واقعا شگفت انگیزی است که مشتریان آن ها عاشق و شیفته آن هستند. هارلی دیویدسون نیز از رنگ نارنجی تیره استفاده می کند و JBL نیز همین کار را انجام می دهد.
رنگ نارنجی می تواند برای برندهایی که می خواهند همه چیز را تغییر دهند، به خوبی کار کند.
۵)زرد
زرد با خورشید در ارتباط است و درست مانند خورشید، بیشتر محصولات زرد می توانند گرما و نشاط به همراه داشته باشند. زرد رنگی است که اغلب در پس زمینه لوگوها مورد استفاده قرار می گیرد و عموما علاوه بر رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
۶)صورتی
رنگ صورتی نماد نرمی، مراقبت و راحتی است. صورتی یکی از پرکاربردترین رنگ ها در صنعت آرایشی و همچنین در صنعت مراقبت های شخصی است. به تازگی، تمایز رنگ های صورتی برای دختران و آبی برای پسران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و از این رو اکثر محصولات مخصوص زنان عموما از رنگ های صورتی استفاده می کنند.
با این حال، صورتی رنگی نیست که تنها براساس جنسیت باشد. برندهایی مانند تاکو بل، دونات کینگ و دیگران نیز از رنگ صورتی استفاده می کنند.
۷)سیاه
سیاه نماد قدرت و نظم است. با این حال، دو روش وجود دارد که رنگ سیاه بیشتر در تشخیص برند استفاده می شود.یکی زمانی که برای فونت در لوگوی برند استفاده می شود که پس زمینه رنگ کاملا متفاوت و جذابی دارد. مورد دیگر زمانی است که فونت رنگ دیگری داشته باشد و خود پس زمینه مشکی باشد.
بهترین روش های انتخاب رنگ برند
۱. تفاوت های فرهنگی را در نظر بگیرید
هنگام انتخاب رنگ های برند به یاد داشته باشید که تفاوت های فرهنگی را در نظر بگیرید. برخی رنگ ها می توانند معانی و تداعی های متفاوتی در فرهنگ های مختلف داشته باشند.
برای مثال، سفید نماد پاکی و معصومیت در فرهنگ های غربی است. اما برعکس، این واژه در برخی فرهنگ های آسیایی معانی تاریکی مانند سوگواری و مرگ دارد.
در دهه ۱۹۵۰، پپسی تصمیم گرفت این رنگ را در آسیای جنوب شرقی احیا کند. آن ها رنگ آبی تیره قدیمی و کسل کننده را با یک رنگ آبی جدید، مد روز و یخ زده عوض کردند که فکر می کردند باعث می شود ماشین های فروششان تازه و جذاب به نظر برسند.
اما هیچ کس به خود زحمت نداد تا اهمیت فرهنگی رنگ آبی در آن بخش از جهان را بررسی کند.همان طور که مشخص است، آبی روشن به معنای مرگ و اندوه است. بنابراین، نیازی به گفتن نیست که طرح رنگ جدید با محلی ها خوب پیش نرفت. نتیجه؟ کاهش شدید قیمت سهام پپسی در منطقه.
نکته مهم: هنگام انتخاب رنگ ها برای برند خود، مطمئن شوید که به مفاهیم فرهنگی آن ها پی برده اید.
۲. استفاده از رنگ ها برای متمایز کردن محصولات
اگر برند شما محصولات یا خدمات متفاوتی ارائه می دهد، می توانید از رنگ ها برای متمایز کردن آن ها استفاده کنید.گوگل از یک استراتژی هوشمندانه استفاده می کند تا به کاربران کمک کند به راحتی بین محصولات خود تمایز قائل شوند. غول دنیای فن آوری برای هر محصول از یک طرح رنگ مجزا استفاده می کند.
برای مثال، گوگل درایو ظاهر سه رنگ دارد، در حالی که گوگل داکس رنگ آبی تازه ای دارد. Google Sheets سبز رنگ است و Slides ظاهری زرد رنگ دارد.نکته مهم: برای هر محصول یا سرویس رنگ متفاوتی انتخاب کنید تا مشتریان به راحتی آن ها را شناسایی و به خاطر بسپارند.
۳. از رنگ ها برای تقویت شخصیت برند خود استفاده کنید
رنگ ها همچنین می توانند پیام های مهم را منتقل کنند و داستان سرایی برند را افزایش دهند. اگر رنگ هایی را با دقت انتخاب کنید که با ارزش ها و روایت برند شما همخوانی داشته باشند، می توانید تجربه برند بسیار بهتری برای مشتریان خود ایجاد کنید.
برای مثال بیایید آدیداس را در نظر بگیریم – چه چیزی آن را از دیگران جدا می کند؟
رنگ های جسورانه و پویا آن نشان دهنده روحیه ورزشی و رقابتی این شرکت است. لوگوی سه نواری نمادین اغلب سیاه و سفید است که کمی پیچیدگی و زمان بر بودن را به ظاهر کلی برند می بخشد.
با این حال، آدیداس رنگ های زنده و زنده ای مانند زرد نئون و آبی الکتریکی را نیز در طراحی محصولات خود گنجانده است. این حس اشتیاق و هیجان را از بین می برد.
۴. اهمیت تضاد بصری در برندسازی
اضافه کردن کنتراست بصری به برندینگ شما، کلید دیگری برای باز کردن در طراحی بی نقص است. با این حال لازم نیست آن را شبیه یک تابلوی نئون از لاس وگاس کنید.
نکته مهم: از ترکیب رنگ مناسب برای ایجاد کنتراست استفاده کنید. سپس می توانید بر عناصر کلیدی تاکید کنید و پیام خود را موثرتر منتقل کنید.
صرف نظر از برند، عنصر کنتراست بصری کلید هر پالت رنگی است. داشتن کنتراست لزوما به این معنی نیست که یک برند جسورانه یا بلند به نظر می رسد. حس هماهنگی مکمل، چه از طریق رنگ و چه از طریق ارزش، به تمام جلوه های بصری برند اجازه می دهد واضح و خوانا باشند.
” در سوئیچ از یک فرآیند استفاده می کنیم تا مطمئن شویم که رنگ های برندی که برای یک برند برنامه ریزی می کنیم،کنتراست کافی باعث اشباع پالت برند انتخابی ما می شود. با حذف تمام رنگ ها از رنگ ها، ما تضمین می کنیم که مقادیر رنگ به اندازه کافی متمایز هستند و بنابراین، به خوبی با هم کار می کنند.
این یک فرآیند مهندسی معکوس از “پرداخت کم” سنتی است – که در آن هنرمندان نقاشی خود را به صورت تک رنگ برنامه ریزی می کنند، تنها با استفاده از نور و سایه برای بیان داستان.”
حال، بیایید لوگوی نمادین اپل را با کنتراست عالی بین سیاه و سفید به یاد بیاوریم. این طراحی نشان می دهد که چگونه حتی یک لوگوی ساده می تواند از کنتراست بصری برای ایجاد یک اثر ماندگار استفاده کند.
۵. پذیرای تغییر باشید
درنهایت، اگر رنگ برند شما با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار نمی کند یا دیگر با شخصیت و ارزش های برند شما مطابقت ندارد، در تغییر رنگ آن شک نکنید. برای اعمال تنظیماتی که می توانند جذابیت برند شما را افزایش دهند، باز بمانید.
و آن را چیز بدی در نظر نگیرید. در واقع بسیاری از برنده ای بزرگ و محبوب همین کار را انجام داده اند.به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۴، ایربی ان بی رنگ ها و فونت برند خود را به روزرسانی کرد. این شرکت از یک طرح رنگ آبی و سفید به یک پالت رنگ پر جنب و جوش تر و متنوع تر تغییر وضعیت داد.
به همین ترتیب، سمروش، ابزار برجسته SEO، در دسامبر ۲۰۲۰ دوباره نام گذاری شد تا نمادی از جرقه خلاقانه ای باشد که موتور بازاریابی و رویکرد پرانرژی، پرشور و نوآورانه شرکت برای کار را شعله ور می کند.
اشتباهات رایج در انتخاب رنگ های برند چیست؟
برخی از اشتباهات رایج مردم هنگام انتخاب رنگ برند عبارتند از:
انتخاب رنگ های زیاد: بهتر است چند رنگ کلیدی را انتخاب کنید که در سراسر برند شما استفاده شود. این به ایجاد یک هویت بصری منسجم و سازگار کمک می کند.
استفاده از رنگهایی که خیلی شبیه هم هستند: استفاده از رنگهایی که خیلی شبیه هم هستند میتواند برند شما را خستهکننده و فراموش نشدنی کند. استفاده از رنگ هایی که کنتراست خوبی دارند برای ایجاد یک برند جذاب و به یاد ماندنی از نظر بصری بسیار مهم است.
عدم بهروزرسانی رنگهای برندشان: همانطور که نام تجاری شما تکامل مییابد، ممکن است لازم باشد رنگهای برند خود را بهروزرسانی کنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که مخاطبان هدف شما تغییر کند یا شخصیت برند شما تغییر کند.
رنگ برندهای معروف
استارباکس
وقتی به این برند فکر می کنیم، بلافاصله به رنگ سبز فکر می کنیم. اینگونه برند لوگوی خود را ایجاد کرد. مفهوم «تازه و جذاب بودن» کسب و کار را با موفقیت به مخاطبان خود منتقل می کند.رنگ اصلی این برند سبز است که با رنگ های خنثی دیگر ترکیب می شود تا غنای برند را به درستی نشان دهد.
مسترکارت
لوگوی MasterCard از دو دایره روی هم، یکی قرمز و دیگری زرد تشکیل شده است که با هم ترکیب شده و رنگ نارنجی درخشانی را تشکیل می دهند. همین رنگ نارنجی به عنوان رنگ اصلی شرکت عمل می کند، با دو تن خاکستری (روشن و تیره) به عنوان رنگ پس زمینه.MasterCard همچنین شامل یک پالت متفاوت برای رنگ برند است که شامل رنگ هایی مانند طلایی، سبز و زرد می شود.
کوکاکولا
کوکاکولا از سه رنگ اصلی قرمز، سیاه و سفید تشکیل شده است. بسیاری از مارک های مختلف از یک ترکیب رنگ استفاده کرده اند. با این حال، کوکاکولا به عنوان اولین در نظر گرفته می شود.خوب، توجه داشته باشید، رنگ سیاه استفاده شده در لوگو دقیقاً رنگ سیاه نیست، بلکه یک سایه روشن تر است.
گوگل
گوگل برند معروفی است که همه آن را می شناسند و لوگوی آن نیز همینطور است. همه رنگ های علامت تجاری گوگل مانند آبی، قرمز، زرد و سبز را به یاد می آورند.این رنگهای اساسی با رنگ سفید تکمیل میشوند که به همین ترتیب جاودانه است.
به دنبال آنها آبی روشن و سبز روشن درجه سوم، و همچنین انواع خاکستری که به عنوان رنگ های خنثی در ارائه اطلاعات عمل می کنند، مانند متن چاپ شده، قرار می گیرند.
دل
Dell رنگ آبی را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب کرده است تا حالتی زنده و پویا را به تصویر بکشد. از سوی دیگر، نشان این برند به سه سطح رنگی مجزا تقسیم میشود. بنفش، نارنجی، سفید، خاکستری و توت از جمله رنگ های مورد استفاده هستند.این پالتهای رنگی مختلف به لوگوی برند اجازه میدهد تا سازگار باشد و احساسات متنوعی را از طریق آن منتقل کند.