جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سفیر برند چیست؟

سفیر برند

فهرست مطالب

سفیر برند (گاهی اوقات سفیر شرکتی نیز نامیده می شود)فردی است که توسط یک سازمان یا شرکت استخدام می شود تا برند خود را به شکلی مثبت نشان دهد و به افزایش آگاهی و فروش برند کمک کند.یک عنصر کلیدی استفاده از استراتژی های تبلیغاتی است که رابطه خدمات مشتری را تقویت می کند.یک سفیر برند به شما کمک می کند تا آگاهی بیشتری نسبت به برند خود داشته باشید. وظیفه آن ها این است که افرادی که به برند شما نگاه می کنند را به مشتری تبدیل کنند.

سفیر برند چه کاری انجام می دهد؟

سفیر برند نقش مهمی در ساخت و افزایش اعتبار و دیده شدن برند شما در بازار دارد.آن ها به عنوان چهره و صدای برند شما عمل می کنند و ارزش های شما را نشان می دهند.

فعالیت های آن ها بسته به نیازها و استراتژی های بازاریابی شما متفاوت است، اما در اینجا به برخی از وظایف معمول آن ها اشاره می کنیم:

پیشنهاد خود را تبلیغ کنید: این نوع سفیر می تواند محصول و خدمات شما را از طریق استراتژی های تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، میهمانی رادیویی، رویدادها و تبلیغات چاپی برای افزایش آگاهی از برند تبلیغ کند. این نوع سفیر همچنین می تواند پیشنهاد شما را از طریق استراتژی های تبلیغات دیجیتال مانند کمپین های رسانه های اجتماعی و هم کاری های تاثیرگذار ارتقا دهد.

محتوا تولید کنید: اکثر سفیران برند مسئول تولید محتوا برای تبلیغ برند شما هستند. محتوایی که می تواند توسط این نوع سفیر ایجاد شود شامل پست های رسانه های اجتماعی، مقالات وبلاگ، ویدیوها و عکس هایی است که محصول شما را به نمایش می گذارند.

شرکت در رویدادها و / یا میزبانی: از راه اندازی محصول و نمایش های تجاری گرفته تا وبینارها و فراتر از آن، این نوع سفیر می تواند از طرف برند شما در رویدادها میزبانی یا شرکت کند تا در میان مشتریان بالقوه علاقه ایجاد کند.

نشان دادن محصول: از این نوع سفیر می توان برای نشان دادن چگونگی استفاده از محصول برای نشان دادن ویژگی ها و مزایای آن نیز استفاده کرد. این نوع سفیر از طریق نمایش های عملی، آموزش ها یا ویدیوهای آموزشی می تواند به طور موثر با مزایای محصول شما ارتباط برقرار کند، اعتماد مشتری را افزایش دهد و تجربه مثبت برند را تقویت کند.

با مخاطبان هدف خود درگیر شوید: این نوع سفیر با مشتریان بالقوه – چه آنلاین و چه آفلاین – برای ارائه توصیه ها و پاسخ به سوالات آن ها درگیر می شود.

ارائه بازخورد: این نوع سفیر براساس تعاملات خود با مشتریان و تجربه دست اول آن ها از برند شما، به شرکت شما بازخورد می دهد. این بخش از بازخوردها به عنوان بینش های ارزشمندی عمل می کنند که می توانند به شرکت شما در بهبود پیشنهاد و تجربه کلی مشتری کمک کنند.

انواع سفیران برند

امروزه استفاده از سفیران برند در تبلیغ یک برند بسیار رایج شده است. هر شرکتی تمرکز خود را روی ابداع و پیاده سازی روش هایی برای استفاده بهینه از سفیران برند خود قرار داده است.

سفیر برند سلبریتی‌

سلبریتی‌ها از طریق کمپین‌هایی که در آن شرکت می‌کنند و رویدادهای برندی که در آن شرکت می‌کنند، حس آرزویی را برای برندهایی که از آنها حمایت می‌کنند، ایجاد می‌کنند. اینها افراد مشهور و تأثیرگذار هستند – و وقتی محصولی را توصیه می کنند، طرفداران آنها گوش می دهند. طرفداران ارتباطاتی را که با افراد مشهور برگزار می کنند، به برندی که یک فرد مشهور با آن شریک است، منتقل می کنند.

اینفلوئنسرها

همه نفوذ دارند. سلبریتی ها نوعی اینفلوئنسر هستند. دوستان شما و همچنین خانواده‌تان، وقتی محصولات یا برندهایی را توصیه می‌کنند، تأثیرگذار هستند. چیزی که آنها را متمایز می کند، مقیاس و دامنه نفوذ آنهاست.

آنچه ما به طور سنتی به عنوان «اینفلوئنسر» تعریف می‌کنیم، تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای هستند – کسانی که به‌عنوان «اینفلوئنسرهای تمام وقت» درک می‌کنیم. آنها از نفوذ خود پول در آورده اند و در نتیجه به افراد مشهور تبدیل شده اند، نه برای حرفه خود به عنوان یک بازیگر، خواننده یا ورزشکار.

متخصصان / کارشناسان صنعت

این افراد سفیران برند می شوند زیرا دانش آنها در مورد یک تخصص آنها را متمایز می کند. خواه مراقبت از مو، مراقبت از پوست یا تناسب اندام باشد، مشاغل آنها را قادر می سازد تا شهرت فوق العاده ای به دست آورند – و بنابراین هر چیزی که در طول حرفه خود از آن حمایت می کنند دارای اعتبار است.

کارمندان

کارمندان شما نیز می توانند منبعی قابل اعتماد برای تبلیغ برند و افزایش فروش شما باشند.یک مثال عالی برای استفاده از کارمندان به عنوان سفیران برند، گوگل است.

گوگل محتوای تولیدشده توسط کارمندان عالی برای جذب جویندگان کار بالقوه دارد. صفحه اینستاگرام آن ها Lifeatgoogle به تجربیات و داستان های کارمندان آن ها اختصاص داده شده است.

مشتریان

یک مصرف کننده یک تجربه صادقانه و بدون نوشته را برای کسانی که از یک محصول یا خدمات استفاده می کنند، ارائه می دهد. آن ها دایره های کوچک تری دارند اما با رویکرد خود تاثیرگذار و قابل اعتمادتر هستند. آن ها تصمیم می گیرند برند شما را با علاقه واقعی – اغلب، هیجان – در محصولی تبلیغ کنند که همیشه نمی توانید به جای دیگری ببرید.

ویژگی های مهم یک سفیر برند

برای اینکه یک سفیر برند به صورت حرفه ای و دوستانه برخورد کند، چند ویژگی وجود دارد که باید داشته باشد:

درک بازاریابی – در حالی که صلاحیت بازاریابی از بین نمی رود، تجربه سفرا می تواند به همان اندازه ارزشمند باشد. در هر صورت، مهم است که سفیر برند شما از نحوه عملکرد آمیخته بازاریابی و نحوه حمایت موثرتر از برند قدردانی کند.

قابل اعتماد بودن – سفیران برند مسئول ایجاد یک رابطه قوی و پایدار بین شرکت و مخاطب هستند. از آنجایی که وفاداری مشتری برای درصد زیادی از فروش مهم است، سفیران باید نسبت به محصول و برند شما و همچنین برای افراد و ایجاد روابط اشتیاق داشته باشند. حفظ روابط قوی و قابل اعتماد با مردم به شما کمک می کند تا یک پایگاه مشتری گسترده ایجاد کنید و در عین حال هویت برندی پایدار ایجاد کنید که باعث فروش می شود. در نهایت، هم مصرف کنندگان و هم برندها به دنبال روابط پایدار بر اساس اعتماد و ثبات هستند. یک سفیر برند باید از این ایده آل حمایت کند و به عنوان میانجی برای دستیابی به آن هدف عمل کند.

اشتیاق – سفیران برند باید علاقه واقعی خود را نسبت به محصولات و خدماتی که تایید می کنند نشان دهند. برندسازی موفق متکی به نمایش باورپذیری از اشتیاق است که هدف آن تأثیرگذاری بر الگوهای خرید دنبال کنندگان آنها است.

حرفه ای بودن – یک سفیر برند باید ارزش ها و ایده آل های شرکت را نمایندگی کند. هر گونه تعامل با مردم باید بازتابی معتبر و حرفه ای از برند باشد تا تجربه مثبتی را برای مشتریان تضمین کند.

حضور آنلاین – همانطور که بحث شد، پلتفرم های آنلاین راه مهمی برای ارتقا و حفظ آگاهی محصول هستند. به عنوان نمایندگان بازاریابی دهان به دهان، سفیران برند باید به طور مداوم در دسترس مصرف کنندگان و جامعه پیروان آنها باشند تا به تکرار پیام شما کمک کنند.

اهمیت سفیر برند

۱- به برند یک لمس انسانی می دهند

مشتریان و متقاضیان بالقوه اگر چهره ای برای خود داشته باشند، به احتمال زیاد با برندها و شرکت ها آشنا می شوند. استفاده از مدل های حرفه ای برای تبلیغ یک برند به طور خودکار آن ها را برای مشتریان هدف جذاب تر نمی کند.از سوی دیگر، سفیران موفق می شوند برندها را انسانی و ملموس کنند.

۲- تیم های بازاریابی و جذب نیرو را تقویت می کنند

با یک سفیر برند، شرکت ها یک نماینده فروش و یک عضو اضافی از تیم بازاریابی و / یا استخدام به دست می آورند.تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین اشکال تبلیغات است. اینجا جایی است که بیشتر قدرت تاثیرگذار شرکت در آن نهفته است. آن ها با دادن نظرات مثبت می توانند درک مردم از شرکت را تغییر دهند.

۳. آن ها کمک کننده های خوبی برای حضور اجتماعی شرکت هستند

اغلب اوقات، سفیران خود را به عنوان چهره های عمومی تثبیت کرده اند و شهرت آنلاین محکمی ایجاد کرده اند.این بدان معنی است که آن ها احتمالا در حال حاضر یک شبکه اجتماعی گسترده دارند. به همین دلیل، اغلب از آن ها به عنوان تاثیرگذاران نیز یاد می شود، زیرا آن ها می توانند تنها با یک پست وبلاگ، به روزرسانی وضعیت یا توییت به تعداد زیادی از افراد برسند. وب سایت های شرکتی نیز می توانند از این مزیت بهره مند شوند.سفیران برند به لطف اعتبار آنلاین قوی خود می توانند به راحتی ترافیک وب سایت شرکت را هدایت کنند.

۴.افزایش آگاهی و قابلیت مشاهده برند

سفیران مناسب می توانند از حضور آنلاین و آفلاین خود برای تبلیغ برند شما و ایجاد هیاهوی پیرامون محصولات یا خدمات شما استفاده کنند.آن ها می توانند تجربیات خود را با کسب وکار شما به اشتراک بگذارند، تصاویری از خودشان را با استفاده از محصولات شما، مانند سرنا ویلیامز، پست کنند و دنبال کنندگان خود را به امتحان کردن آن ها تشویق کنند:هم کاری با تاثیرگذاران می تواند اثر موجی ایجاد کند و افراد بیشتری را از برند آگاه کند.

۵. ایجاد وفاداری و اعتماد به برند

یک سفیر با امتیاز تعامل خوب می تواند به شما کمک کند به برند خود اعتماد کنید. مشتریان به دنبال منابع معتبر اطلاعات هستند و کسی که نرخ تعامل و دید آنلاین بالایی داشته باشد، قابل اعتماد محسوب می شود.

سفیران برند با به اشتراک گذاشتن تجربیات و اشتیاق خود به برند، به ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان کمک می کنند. داستان های شخصی می توانند به چشم اندازهای بالقوه کمک کنند تا ارتباط بیشتری با محصول یا کسب وکار شما داشته باشند و حس وفاداری را ایجاد کنند.

با کمک سفیران برند می توان بازارهای جدیدی باز کرد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت پوشاک در برزیل بخواهد توجه مشتریان را در هند جلب کند، می تواند با کمک یک وبلاگ نویس هندی به آن ها دسترسی پیدا کند.

۶. آنچه مشتریان به دنبالش هستند را ارائه می دهند: صداقت

صداقتسفیران برند یک شرکت را تبلیغ می کنند چون واقعا آن را دوست دارند. آن ها از یک برند حمایت می کنند زیرا به آن احترام می گذارند.شرکت ها اغلب زمانی که کسی صادقانه آن ها را تبلیغ می کند، سود مثبتی می برند.

۷. آن ها نوعی حمایت از مشتری هستند

بسیاری از مشتریان در مورد امتحان کردن یک برند جدید که از قبل نمی شناسند، مطمئن نیستند.مشتریان معمولا سوالات زیادی قبل از تصمیم گیری برای امتحان کردن آن می پرسند.به همین دلیل، بسیاری به دنبال وبلاگ نویسان و سایر تاثیرگذاران هستند.

نمونه های سفیر برند

بهترین راه برای درک معنای واقعی سفیر برند، مشاهده چند مثال است. به این ترتیب، می‌توانید ببینید که چگونه مارک‌های معروف با پروفایل‌های سفیر برندهای مختلف همکاری می‌کنند تا بتوانید تشخیص دهید کدام نوع ممکن است برای شما بهتر عمل کند.

پاتاگونیا

پاتاگونیا اغلب به افراد مشهور اینستاگرام برای خدمت به عنوان سفیران برند متکی است. این افراد مشهور تصاویری از ماجراجویی های خود را در حالی که لباس پاتاگونیا پوشیده اند، مانند بالا رفتن از آلپ یا موج سواری در هاوایی، منتشر می کنند. این به آنها کمک می کند تا از طریق اشتیاق مشترک و توصیه های معتبر، مشتریان را جذب کنند.

ردبول

برنامه سفیر برند ردبول برای دستیابی به جمعیت جوان‌تر به حامیان همتا متکی است. برای مثال، ردبول اغلب از سفیران دانشجویی دعوت می‌کند تا نمونه‌های رایگان نوشیدنی پرانرژی این برند را به سایر دانشجویان در محوطه دانشگاه ارائه دهند.

دل

دل برای تبلیغ برند خود از سفیران کارمند خود استفاده می کند. شرکت این کار را به این دلیل انجام می‌دهد که می‌داند کارکنانش بهترین افراد برای انتشار پیام و ارتباط با مخاطبانش هستند. برای رسیدن به این هدف، دل 10000 کارمند را برای تبلیغ برند از طریق رسانه های اجتماعی ثبت نام کرد و به برند کمک کرد تا مخاطبان زیادی را جذب کند.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، سفیر برند شخصی است که شما انتخاب می کنید شرکت خود را با لحن مثبتی نمایندگی کند.وظیفه اصلی آنها این است که درباره برند شما مثبت صحبت کنند و در مورد محصولات و خدمات شما به دیگران بگویید.

اغلب اوقات، یک انتخاب خوب برای سفیر برند، شخصی است که قبلاً در فضای آنلاین تأثیرگذار است. یا می دانند چگونه از رسانه های اجتماعی برای تأثیرگذاری عالی استفاده کنند. آنها می توانند از شبکه های خود برای ایجاد آگاهی و حمایت از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند.

لزومی ندارد که یک سلبریتی یا یک فرد شناخته شده باشد.آنها باید بتوانند برند شما را بازاریابی کنند و در مورد آن با موفقیت صحبت کنند. علاوه بر این، آنها باید با پیام های کلیدی شما همراه باشند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات درست در مورد برند شما منتشر می شود.

سفیران برند برای دیده شدن بیشتر شرکت شما تلاش می کنند.  سپس دید به هر چیزی که می خواهید برسید منجر می شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، این چیزی است که به دست خواهید آورد. اگر می خواهید ثبت نام بیشتری برای رویداد خود داشته باشید، آنها آن را تبلیغ می کنند. در نتیجه، سفیران برند بخشی از استراتژی بازاریابی کلی شما هستند.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست