جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کمپین بازاریابی چیست؟ استراتژی‌ها، انواع و نمونه‌ها

کمپین بازاریابی

فهرست مطالب

کمپین بازاریابی یک تلاش استراتژیک بازاریابی است که شامل تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند خاص از طرف یک شرکت یا فرد است.کمپین های بازاریابی راه های استراتژیکی هستند که شرکت ها به مشتریان می دهند تا تعامل را به گونه ای هدایت کنند که منجر به یک نتیجه خاص شود.یک فرض رایج در مورد کمپین های بازاریابی این است که آن ها صرفا مبتنی بر تبلیغ محصول و برند هستند. با این حال، شرکت ها می توانند به دلایل بسیار دیگری از کمپین های بازاریابی استفاده کنند: افزایش آگاهی عمومی، هدف قرار دادن مصرف کنندگان در طول سفر، حفظ مشتریان و غیره.

کمپین های بازاریابی محصولات را از طریق انواع مختلف رسانه ها مانند تلویزیون، رادیو، چاپ و پلتفرم های آنلاین تبلیغ می کنند.کمپین ها تنها متکی به تبلیغات نیستند و می توانند شامل نمایش، کنفرانس ویدیویی و دیگر تکنیک های تعاملی باشند.

هر کمپین بسته به هدف مورد نظر متفاوت خواهد بود.با این حال، پیام و لحن هر کمپین مشخص، ارتباط نزدیکی با لحن برند کسب وکار خواهد داشت.افزایش اخیر آژانس های بازاریابی به این معنی است که برخی از کسب وکارها گاهی جنبه هایی از کمپین های بازاریابی خود را برون سپاری می کنند.

اجزای کمپین بازاریابی

مولفه های متعددی در برنامه ریزی، اجرا و نتایج یک کمپین بازاریابی درخشان وجود دارد. در ادامه به مهم ترین اجزای کمپین ها می پردازیم.

اهداف و شاخص های پیشرفت کلیدی (KPIs)

این مولفه هدف نهایی کمپین شما را مشخص می کند. اهداف مشخص و قابل اندازه گیری خواهید داشت. سپس اعلام می کنید که از چه معیارهایی برای پی گیری پیشرفت استفاده خواهد شد.

به عنوان مثال، کمپین تولید محتوای شما ممکن است با ترافیک ارگانیک سنجیده شود. هدف هر پست می تواند ۱۰۰۰ بازدید در ماه و ۱۰ تماس جدید باشد. این دسته بندی ها در Google Analytics و Looker اندازه گیری خواهند شد.

کانال

محتوا و پیام های شما در کجا توزیع خواهد شد؟ فرض کنید در حال اجرای یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی هستید. شما می توانید رشد کانال های مرتبط با مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید. همچنین می توانید آن هایی را حذف کنید که کم تر احتمال دارد دنبال کننده وفادار پیدا کنید.

بودجه

همه کمپین های بازاریابی به بودجه افزایشی نیاز ندارند، اما بسیاری از آن ها هنوز هم این کار را انجام می دهند. فاکتور آژانس، تبلیغات و هزینه های آزاد. سپس این اعداد را در هر تحلیل ROI برای کمپین خود وارد کنید.

قالب های محتوا

مشخص کنید که چه نوع محتوایی برای تقویت کمپین تولید خواهید کرد. برای بازاریابان معمول است که چندین فرمت محتوا را در یک کمپین منحصر به فرد بگنجانند. به عنوان مثال، یک کمپین برندسازی می تواند شامل تبلیغات ویدئویی، انتشار مطبوعات و وبلاگ های مهمان باشد.

تیم

افرادی که برای انجام این کار به آن ها متکی هستید چه کسانی هستند؟ قبل از شروع کمپین، افراد را مشخص کنید تا روی تمام جنبه های کمپین کار کنند. شما باید بدانید چه کسی به کپی رایت، طراحی، خرید رسانه و گزارش رسیدگی می کند.

دارایی های خلاقانه

یک کمپین بازاریابی عالی باید دارایی های خلاقانه زیادی برای رقابت داشته باشد. چه یک طراحی وب سایت زیبا باشد و چه یک اینفوگرافیک تعاملی، مطمئن شوید که طراحی شما حرفه ای است. تمام دارایی های شما باید متناسب با هدف کمپین باشد.

انواع کمپین های بازاریابی

رسانه های مختلفی برای انتخاب استراتژی کمپین بازاریابی شما وجود دارند. یک کمپین ممکن است از ترکیبی از رسانه های مختلف یا یک رسانه واحد استفاده کند. نکته کلیدی این است که رسانه ای را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما آن را دوست دارند.

کمپین بازاریابی
انواع کمپین بازاریابی

کمپین بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی شاید کمی قدیمی به نظر برسد، اما هنوز هم راهی فوق العاده مفید برای افزایش آگاهی و تعامل است. تقریبا همه به طور منظم از ایمیل خود استفاده می کنند بنابراین این یک راه عالی برای دسترسی به افراد است.با یک کمپین بازاریابی ایمیلی، باید مطمئن شوید که خطوط موضوع ایمیل شما جذاب و چشم نواز هستند تا افراد ایمیل های شما را باز کنند.

کمپین های بازاریابی ایمیلی می توانند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، می توانید برای افزایش فروش و تبدیل لید به مشتری، تخفیف ها یا کوپن های کوچکی ارائه دهید. یا می توانید مشتریان فعلی را از فروش یا عرضه محصول جدید مطلع کنید که ممکن است به آن علاقه مند باشند.

اوبر مثال خوبی از شرکتی است که استراتژی بازاریابی ایمیلی خوبی دارد. آن ها به طور منظم خبرنامه ها، تخفیف ها، پیشنهادها محدود و معاملات خود را برای کاربرانشان ایمیل می کنند.خود ایمیل ها همیشه سرراست هستند و پیام واضحی برای انتقال دارند و معمولا شامل لینک هایی هستند که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن ها کلیک کنید.

کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین مکان ها برای بازاریابی برند یا شرکت شما هستند. شما می توانید دنبال کنندگان فعلی خود را درگیر کنید و در عین حال دسترسی خود را به افراد جدید نیز گسترش دهید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل ایجاد پست هایی است که پیام خاصی را منتقل می کنند. هدف از یک کمپین رسانه های اجتماعی می تواند افزایش آگاهی از برند، تبلیغ محصولات، درگیر کردن مخاطبان و غیره باشد.

نکته مهم در مورد این نوع بازاریابی این است که شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید از تبلیغات پولی استفاده کنید یا صرفا روی فید یا استوری های خود پست بگذارید (بسته به اینکه از چه پلتفرمی استفاده می کنید).

با بازاریابی رسانه های اجتماعی، می توانید واقعا خلاق شوید و طیف گسترده ای از مهارت ها را برای رشد امتحان کنید.به عنوان مثال، در کنار پست های عادی خود در مورد محصول و برند، به تولید محتوای قابل اشتراک گذاری بیشتری فکر کنید که پتانسیل تبدیل شدن به محتوای ویدیویی ویروسی را دارد. اگر با مخاطب شما صحبت کند، سرگرم کننده باشد و پیام خوبی داشته باشد، مردم آن را به اشتراک خواهند گذاشت!

کمپین های بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)از تبلیغات آنلاین استفاده می کند که با هر بار کلیک روی تبلیغ شما، هزینه ها را افزایش می دهد.درج آگهی در سرویس هایی مانند گوگل و بینگ از طریق یک فرآیند مزایده تعیین می شود که در آن شما مبلغی را انتخاب می کنید که مایل به پرداخت آن به ازای هر کلیدواژه هستید.

کسب وکارهایی که درک روشنی از مخاطبان هدف خود و نحوه تعامل آنلاین دارند، بیش ترین بهره را از PPC خواهند برد.هرچه بیشتر درباره مشتریان خود بدانید، جذب لیدهای باکیفیت از سوی افرادی که در حال حاضر به دنبال محصول یا سرویس شما هستند، آسان تر خواهد بود.

کمپین بازاریابی آگاهی از برند

ایجاد آگاهی و شناخت برند یکی از مهم ترین بخش های کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی است. بنابراین، هدف از کمپین آگاهی از برند این است که برند خود را پس از عرضه به بازار، تا جای ممکن در مقابل چشم های بازار هدف خود قرار دهید.

این نوع کمپین باید به مردم نشان دهد که دقیقا چه کاری انجام می دهید و چگونه با رقبا متفاوت هستید. همچنین باید ارزش های برند شما را برجسته کند تا بتوانید با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید.

نمونه ای از کمپین موفق آگاهی از برند، کمپین Dove برای زیبایی واقعی است. دوو به جای فروش یک محصول، توجه ات را به یک مساله اجتماعی جلب کرد. آن ها در تبلیغات خود به جای مدل از زنان معمولی استفاده می کردند.

پیام این بود که به جای تلاش برای دستیابی به استانداردهای زیبایی غیرممکن، باید ظواهر فیزیکی منحصر به فرد زنان را جشن گرفت.

نمونه کمپین آگاهی از برند

هیچ کس در فصل سرما نوشیدنی های سرد را بهتر از کوکاکولا تبلیغ نمی کند. کوکاکولا سانتا، کامیون، خرس های قطبی – اینها کدهای برندی هستند که مصرف کنندگان برای دهه ها در معرض آن ها بوده اند.

حتی یک صفحه اختصاصی در وب سایت این برند وجود دارد که به این سوال پاسخ می دهد: “آیا کوکاکولا سانتا کلاوس را خلق کرده است؟”  جالب اینجاست که این صفحه تنها در آمریکا ۹۰۰ بازدید ماهانه ارگانیک دارد.

در طول این کمپین های چند میلیون دلاری، کوکاکولا فروش سختی ندارد. در عوض، سعی می کند با معرفی برند خود، راهش را به میز ما پیدا کند.

کوکاکولا با کمپین های معروف کریسمس خود سعی در ایجاد ارتباط ذهنی بین این برند و فصل کریسمس دارد. اگر کوکاکولا می تواند با کریسمس مرتبط باشد، می تواند با احساساتی که این تعطیلات برانگیخته است مرتبط باشد.

و آن ها معمولا شادی، گرما و امنیت یک جامعه هستند. این احساسات بخش های مهمی از موقعیت یابی برند کوکاکولا هستند.

کمپین راه اندازی محصول

این نوع کمپین زمانی کلید می خورد که محصول یا سرویس جدیدی را عرضه می کنید. این کار به افزایش آگاهی از آن کمک می کند و مردم را برای امتحان کردن پیشنهاد جدید شما هیجان زده می کند.

ایده خوبی است که پیش از عرضه محصول، تبلیغ آن را به خوبی شروع کنید تا برای انتشار آن هیجان ایجاد کنید. این کار باعث ایجاد سر و صدا و هیجان برای افزایش فروش در زمان عرضه خواهد شد.

اپل این کار را باعرضه ایرپادز پرو به خوبی انجام داد. آن ها برای ایجاد هیاهو و تعلیق برای محصول جدید خود، پوسترهای بدون نام و نشان را در مکان های مختلف دنیای مدل ها قرار می دهند. روی این بنرها هیچ متن یا چیزی وجود نداشت. سپس، زمانی که این محصول عرضه شد، آن ها تصاویری را روی این بنرها چسباندند تا به نظر برسد که این مدل ها از ایرپادز پرو استفاده می کنند.

نمونه کمپین راه اندازی محصول

کمپین های راه اندازی محصول معمولا پرهزینه و پر از انواع تاکتیک ها و کانال هایی هستند که پول زیادی می توانند بخرند. اما این بدان معنا نیست که شما باید ۲۰۰ میلیون دلار را به عرضه نسخه ای از ویندوز ۹۵ اختصاص دهید.

در حالی که جنبه ارتباطات بازاریابی در زمان عرضه یک محصول مهم است، چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که محصول شما تا چه حد با بازار هماهنگ است. برای رسیدن به تناسب محصول و بازار، نیازی نیست با بودجه ای عظیم کار کنید یا ۲۰ سال تجربه در این زمینه داشته باشید.

در میان بسیاری از مطالعات موردی مناسب بازار محصول الهام بخش، یک مورد وجود دارد که برجسته است: Buffer.

این کمپین مشهور بازاریابی محصول برای تایید فرضیه ارزش MVP آن طراحی شد. حتی لازم نبود محصولی برای رسیدن به آن ساخته شود.بافر برای تایید MVP خود از یک صفحه فرود استفاده کرد که محصول آینده را توضیح می داد و ایمیل هایی برای لیست انتظار جمع آوری می کرد. پس از آن، از لیست انتظار برای جمع آوری بازخورد در مورد اینکه چه ویژگی هایی را باید بسازید استفاده کرد.

کمپین راه اندازی برند

مانند کمپین راه اندازی محصول، کمپین راه اندازی برند به شرکتی که یک برند جدید ایجاد کرده است، اجازه می دهد تا آگاهی از آن برند و هدف آن را افزایش دهد. به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ که اخیراً یک نام تجاری جدید برای بازار جدیدی ایجاد کرده است که شرکت قبلاً در آن فعالیت نکرده است، ممکن است از یک کمپین راه اندازی برند برای تبلیغ آن در رسانه های اجتماعی استفاده کند. همچنین ممکن است برای مشتریان فعلی ایمیل هایی ارسال کند و به آنها تخفیف بدهد تا آنها را تشویق کند که از برند جدید خرید کنند.

کمپین تغییر نام تجاری

کمپین تغییر نام تجاری زمانی است که یک شرکت از بازاریابی برای تبلیغ یک تغییر مهم مانند نام یا لوگوی جدید شرکت یا ادغام با سازمان دیگر استفاده می کند.  شرکت هایی که دیگر برای مخاطبان هدف خود جذابیتی ندارند و می خواهند علاقه خود را حفظ کنند نیز می توانند از این نوع کمپین استفاده کنند.

به عنوان مثال، یک رستوران فست فودی که به دلیل گزینه های غذایی ناسالم خود توجه رسانه های منفی را به خود جلب کرده است، ممکن است از کمپین تغییر نام تجاری برای تبلیغ گزینه های سالم جدید و ترویج تعهد خود به تشویق سلامت و تندرستی در میان مشتریان خود برای تشویق فروش جدید استفاده کند.

کمپین ارتقا فروش

کمپین های تبلیغاتی فروش، طرح های کوتاه مدتی هستند که برای تحریک تقاضا برای یک محصول یا خدمات استفاده می شوند.هدف از کمپین ارتقا فروش، افزایش فروش است. ایده کاهش اصطکاک خرید (قیمت، هزینه های حمل و نقل، و غیره)و سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم گیری با ایجاد حس فوریت است.

از آنجا که تخفیف های موقت اغلب نتایج سریعی به همراه دارند، ممکن است برای بازاریابان استفاده از این کمپین ها در بسیاری از مواقع وسوسه انگیز باشد. این به خصوص زمانی است که این شرکت سهم فروش خود را برآورده نمی کند. با این حال اجرای بیش از حد این کمپین ها معایب خود را دارد: تخفیف ها می توانند ارزش یک برند را کاهش دهند و فروش محصولات / خدمات را با قیمت های معمولی در آینده سخت تر کنند.

یک جایگزین برای ارائه تخفیف، افزایش ارزش یک محصول است. به عنوان مثال، می توانید محصولات بیشتری برای ساخت یک بسته اضافه کنید، چند فریلنسر ارائه دهید، یا ارسال رایگان داشته باشید.

کمپین تبلیغات پولی

وقتی صحبت از هدایت ترافیک به وب سایت یا شبکه های اجتماعی می شود، کمپین های تبلیغاتی پولی می توانند شگفتی ساز شوند.با خرید فضای تبلیغاتی در وب سایت های دیگر یا برنامه هایی مانند اینستاگرام، خود را با زندگی مصرف کنندگان بالقوه خود ادغام می کنید.

پست های اسپانسری در تمام فید افراد نمایش داده می شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که تبلیغ شما توجه مخاطبان شما را به خود جلب خواهد کرد. این باید با حضور رسانه های اجتماعی موجود شما پیوند بخورد.

گزینه دیگر استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)در گوگل است. وقتی کسی در یک جست وجوی مرتبط تایپ می کند، تبلیغ شما ظاهر می شود و اگر روی آن کلیک کنید، هزینه کمی پرداخت خواهید کرد. این یک راه عالی برای هدف قرار دادن هدف جستجو و قرار دادن کسب وکار شما در مقابل افرادی است که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند.

یک مثال خوب از یک کمپین تبلیغاتی پولی، Kleenex است. آن ها یک ابزار بازاریابی انطباقی برای پیش بینی شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا توسعه دادند تا بتوانند تبلیغات پولی خود را در مناطقی با شیوع فعال هدف قرار دهند. این موضوع فروش آن ها را ۴۰ درصد افزایش داد.

کمپین بازاریابی۳۶۰

کمپین های بازاریابی به اصطلاح ۳۶۰ در مورد تبلیغ یک محصول یا سرویس با استفاده از یک پیام منسجم از طریق چندین کانال بازاریابی است.برای مقایسه، درحالی که رسانه های اجتماعی و کمپین های ایمیلی از یک کانال استفاده می کنند، ۳۶۰ کمپین بازاریابی از هر دوی این کانال ها و بیشتر برای رساندن پیام استفاده می کنند.

علاوه بر این، برخی دیگر از انواع کمپین ها، مانند کمپین های بازاریابی محصول که پیش تر به آن ها اشاره شد، تا زمانی که از چندین کانال استفاده کنند و یک پیام واحد داشته باشند، می توانند به ۳۶۰ کمپین تبدیل شوند.

کانال های چندگانه و یک پیام منسجم – اینها ممکن است کاملا بدیهی به نظر برسند. اما کمپین هایی که به این روش طراحی می شوند دو مزیت نسبت به جایگزین های تک کاناله خود دارند:کانال های بازاریابی بیشتر به این معنی است که افراد بیشتری در طول کمپین به شما دسترسی پیدا می کنند و مشتریان بالقوه شما راحت تر می توانند با شما تماس بگیرند.

یک پیام منسجم که چندین بار تکرار می شود، شناخت، به خاطر سپردن و عمل کردن به آن آسان تر است.این دو مزیت، کمپین۳۶۰ را به گزینه ای ایده آل برای برندسازی مجدد، معرفی یک محصول جدید یا به عبارتی به حداکثر رساندن دسترسی و تاثیر پیام شما تبدیل می کند.

کمپین رسانه ای سنتی

یک کمپین رسانه ای سنتی برای افزایش آگاهی از برند و ترویج یک محصول یا خدمات به رسانه های سنتی متکی است.رسانه های سنتی رایج برای این نوع کمپین شامل تلویزیون، مجلات، رادیو و تبلیغات مستقیم پستی است.یک مثال از یک کمپین رسانه ای سنتی، درج آگهی در روزنامه محلی شما برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان بالقوه در مورد فروش یک فروشگاه نزدیک است.

کمپین روابط عمومی

کمپین های روابط عمومی (PR)برای تاثیر مثبت بر نحوه درک یک برند از طریق مدیریت ارتباطات با رسانه ها و عموم مردم استفاده می شوند.اینکه آیا روابط عمومی را می توان به عنوان بخشی از بازاریابی در نظر گرفت یا خیر، قابل بحث است. اما چیزی که مسلم است این است که کمپین های روابط عمومی، درست مانند کمپین های بازاریابی، می توانند بر تقاضا برای یک محصول تاثیر بگذارند و در نتیجه، فروش را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهند.

اما چیزی که در مورد روابط عمومی منحصر به فرد است این است که از نوع متفاوتی از ارتباطات در مقایسه با بازاریابی استفاده می کند.به عنوان مثال، در حالی که کمپین های بازاریابی به دلیل تولید مستقیم تقاضا از طریق تخفیف ها و انواع و اقسام “معاملات خاص” بدنام هستند، کمپین های روابط عمومی هرگز در این مورد نیستند.درعوض، یک کمپین روابط عمومی با ارسال بیانیه های مطبوعاتی نشان می دهد که چگونه یک محصول یا خود شرکت قابل توجه است.

کمپین های روابط عمومی به ویژه برای موارد زیر موثر هستند:

ترویج ایده ای که برای برند مهم است.

ساخت تصویر برند.

افزایش اعتبار و جایگاه برند.

ارایه ارزش افزوده.

تبلیغات دهان به دهان الهام بخش.

جلب توجه رسانه ها (و استفاده از دسترسی آن ها).

نمونه کمپین روابط عمومی

 “راه های مبهم برای مردن” یک کمپین روابط عمومی بود که به ترویج ایمنی راه آهن در استرالیا می پرداخت. به گفته مدیر خلاق این کمپین، ” هدف این کمپین درگیر کردن مخاطبی است که واقعا نمی خواهد هیچ پیام ایمنی را بشنود و ما فکر می کنیم راه های احمقانه ای برای مردن وجود دارد.”

همان طور که می بینید، این کمپین رویکردی خلاقانه و طنزآمیز به مساله تصادفات ریلی دارد. این کار باعث می شود به گونه ای به مرگ فکر کنید که قابل تحمل باشد. به این ترتیب در واقع می توانید تصور کنید که مردن به یکی از روش های به تصویر کشیده شده چقدر احمقانه خواهد بود.

در حالی که برخی این کمپین را به خاطر خطر ایجاد اثر معکوس مورد انتقاد قرار داده اند، “راه های مبهم برای مردن” مورد تحسین بسیاری از صنعت قرار گرفت (که تا به حال در جشنواره شیره ای کن جایزه گرفته است)و حتی پربیننده شد.

علاوه بر این گفته می شود که این کمپین باعث کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جاده ای در استرالیا شده است.

مزایای کمپین های بازاریابی

کمپین های بازاریابی موثر شامل استراتژی های خوب فکر شده، خوب تحقیق شده و مقرون به صرفه هستند که برای افزایش شناخت و آگاهی از برند طراحی شده اند.بازاریابان با کسب بینش هایی که مستقیما به بازار هدف مرتبط هستند، استراتژی هایی را توسعه می دهند.

آن ها ممکن است از روش های تحقیق اولیه مانند نظرسنجی ها و گروه های تمرکز یا پژوهش های منتشرشده قبلی مانند مطالعات همتا برای درک بهتر مشتری و انگیزه های آن ها برای خرید استفاده کنند.برای اطمینان از یک کمپین موفق، مهم است که بازاریابان چگونگی تاثیر استراتژی های خود بر مشتریان را در نظر بگیرند.

مزایای بسیاری برای یک کمپین بازاریابی موفق وجود دارد، مانند:

افزایش فروش: سازمان ها برای افزایش فروش و بهبود وضعیت مالی خود به کمپین های بازاریابی متکی هستند و به آن ها اجازه می دهند پایگاه مشتریان خود را افزایش دهند.

شناخت بهتر برند: کمپین های بازاریابی به شرکت ها اجازه می دهند شناخت برند خود را بهبود بخشند و به آن ها اجازه می دهند کمپین تبلیغاتی کلی خود را افزایش دهند و تعداد بیشتری مشتری جذب کنند.

بهبود تصویر برند: کمپین های جدید می توانند به بهبود تصویر کلی برند کمک کنند که به خصوص پس از انتشار اخبار منفی یا کاهش کلی علاقه مندی ها می تواند مفید باشد.

چگونه یک کمپین بازاریابی ایجاد کنیم؟

چه اولین کمپین بازاریابی باشد که از ابتدا ایجاد کرده اید و چه دهمین کمپین خود برای یک برند چند ملیتی، برنامه ریزی مناسب کمپین شما می تواند شما را سرپا نگه دارد.کمپین ها گنجینه های ارزشمند یک مجموعه حرفه ای بازاریابی هستند که اجرای خوب آن ها یک افتخار است و اجتناب از مشکلات یک ضرورت است.یک کمپین بازاریابی به یک کار یا شخص وابسته نیست. شناسایی اهداف، مخاطبان و پیام ها و همچنین دیگر جنبه های استراتژی بازاریابی شما، به اطمینان از یک کمپین موفق کمک خواهد کرد.برای ایجاد یک کمپین بازاریابی، باید دامنه تعریف کنید، ایده های خلاقانه را با اهداف مطابقت دهید و برای نحوه اجرای آن در دنیای واقعی برنامه ریزی کنید.

۱. دامنه برنامه بازاریابی خود را بشناسید

برنامه بازاریابی شما به کمپین شما جهت می دهد. این برنامه به شما اجازه می دهد تا فعالیت ها، استراتژی ها، بودجه ها، منابع و KPI های خود را نقشه برداری کنید.ایجاد یک برنامه، تیم شما را مسئول نگه می دارد، که به شما کمک می کند اطمینان حاصل کنید که هر بخش از کمپین به خوبی انجام شده و به موقع تحویل داده می شود.برای اینکه فعالیت ها را از همان ابتدا پایه ریزی کنید، ابتدا هدف کمپین بازاریابی خود را مشخص کنید. این می تواند به صورت زیر باشد:

افزایش آگاهی از برند

پشتیبانی از عرضه یک محصول جدید

افزایش سریع درآمد معمولا از طریق فروش

خرید منجر به فروش در آینده می شود

بهبود حفظ مشتری

با مخاطبان هدف خود درگیر شوید

استریم کردن کمپین های بازاریابی برای رسیدن به یک هدف واحد، می تواند به پالایش دامنه کمک کند و ریسک تمام شدن کمپین شما را کاهش دهد.هر بازاریاب دوست دارد ایده های خلاقانه را به جریان بیندازد و چیزی خلق کند که خیره کننده باشد، اما بهترین متخصصان همیشه کار خود را براساس اهداف اصلی آن نگه می دارند.حس هدف می تواند زندگی را به کمپین بازاریابی شما تزریق کند. هنگامی که مردم با پیام شما طنین انداز می شوند، ممکن است متقاعد شوند که سفری را در قیف آغاز کنند.

۲. اهداف کمپین بازاریابی را مشخص کنید

امیدوارید چه کاری انجام دهید؟ زمانی که هدف کمپین خود را مشخص می کنید، حتما به دنبال اهداف دست یافتنی و عینی باشید – هرچه کم تر، بهتر. اهداف کمپین بازاریابی شما باید مستقیما به اهداف شما مرتبط باشند، اما مهم است که تفاوت آن ها را بدانید.

اهداف کمپین بازاریابی عموما شامل موارد زیر است:

افزایش سود

آگاهی از برند

درگیری بازار

از سوی دیگر، اهداف کسب وکار فردی شما باید SMART یا:

خاص

قابل اندازه گیری

قابل دستیابی

حساس به زمان

واقع گرایانه

این کار باعث می شود هدف گذاری بهترین زمان برای پایه ریزی ایده های شما در واقع گرایی باشد. دارایی وب سایت شما در عمل چند لینک است؟ چقدر طول می کشد تا کمپین نوع تعامل شما با KPI ها را به پیش ببرد؟

تعیین اهداف قابل اجرا و دست یافتنی اغلب به معنای سنجاق کردن مقادیر عددی بر روی همه چیز است. اینجاست که تحلیل ها می توانند وارد عمل شوند.

اگر می خواهید برای هر پولی از بودجه بازاریابی خود تعداد مشخصی کلیک تولید کنید، یا تعداد مشخصی نقل قول تولید کنید، این مطلب را در ابتدا بنویسید.

۳. مخاطبان هدف کمپین را شناسایی کنید

مخاطبان هدف شما “چه کسانی” کمپین بازاریابی شما هستند – این معیار مهمی است که باید تعریف کنید. صاحبان کسب و کاره ای جدید ممکن است بخواهند همه را هدف قرار دهند، اما خود را بیش از حد ضعیف نشان می دهند و ممکن است نتیجه کار برای شما دشوارتر شود.

شما به عنوان یک بازاریاب، می توانید مطالب کمپین را به مردم ارائه دهید، اما نمی توانید کنترل کنید که چه کسی درگیر می شود. به همین دلیل است که انتخاب پذیری می تواند بسیار مفید باشد.

برای جلوگیری از هدر رفتن بازاریابی پول برای مخاطبان اشتباه، در مورد ویژگی هایی مانند:

سن

جنسیت

وضعیت اقتصادی

مکان

رفتار مصرف کننده

منافع

نیازها

زمانی که این موضوع را یادداشت کردید، از آن برای اطلاع از تصمیمات کلیدی در مورد کمپین بازاریابی خود استفاده کنید. آیا مخاطبان هدف شما در اینستاگرام یا لینکدین بیشتر تمایل به حضور در یک نمایشگاه یا خواندن اخبار صنعت دارند؟

اهداف شما نیز در اینجا عملی خواهند شد. یک نمایشگاه می تواند مکان خوبی برای انتشار اخبار مربوط به محصول جدید و هیجان انگیز شما باشد، در حالی که لینکدین می تواند موقعیت بهتری برای پرورش لیدها به سمت فروش باشد.استفاده از داده های خودتان – مانند سوابق فروش، تحلیل وب سایت یا حتی نظرسنجی از مشتریان – می تواند به شما در توجیه قضاوت مخاطبان کمک کند.

۴. یک استراتژی و پیام کمپین بازاریابی ایجاد کنید

اینجاست که دیدگاه خلاقانه و دانش استراتژیک شما به خودشان می آیند.استراتژی کمپین بازاریابی شما نیز مانند مفاهیم و دارایی های خلاقانه باید با اهداف کسب وکار گسترده تر هماهنگ باشد. بهترین کمپین های بازاریابی، برند را با مفاهیم، پیام ها، رنگ ها و کپی خود همراه می کنند.

مشخص کنید که می خواهید چه چیزی به مخاطبان خود بگویید و بهترین راه برای رساندن پیام خود چیست. به یاد داشته باشید که کسب وکارها محصولات یا خدمات خود را نمی فروشند – آن ها راه حل و آرامش ذهنی می فروشند. یک صدای متقاعدکننده ایجاد کنید که از میان صدا عبور کند تا به مخاطب شما برسد. به آن ها راه حل هایی ارائه دهید که با سبک زندگی آن ها سازگار باشد و به نقاط درد آن ها بپردازد.

هیچ راه فرمولی برای رسیدن به ایده کمپین بازاریابی توقف نمایش وجود ندارد. برخی از شرکت ها بهترین ذهن های خود را گرد هم می آورند، در حالی که برخی دیگر از یک آژانس خلاق برای کمی خلاقیت بیشتر استفاده می کنند.

همچنین ایده خوبی است که ایده های کمپین بازاریابی خود را برای مواردی مانند:

ریسک قابل قبول. واکنش جلسه هیات مدیره شما همیشه جهانی نیست، بنابراین به راه هایی فکر کنید که می تواند به بحث و جدل یا آسیب به برند منجر شود.

امکان پذیر است. آیا منابع مناسبی در دسترس است، آیا یک طراحی ممکن است، آیا هر جنبه ای از ایده کمپین بازاریابی شما شانسی است؟ اگر از نظرسنجی ها به عنوان بخشی از کار خود استفاده می کنید، سعی کنید سوالاتی بپرسید که پاسخ آن ها مفید باشد.

۵. یک رسانه بازاریابی – یا رسانه ها – برای ارائه انتخاب کنید

این مرحله ای است که کمپین های بازاریابی در آن شکل می گیرند. با فراهم کردن زمینه، باید ایده های استراتژیک و خلاقانه خود را روی کانال های ملموس پیاده کنید.کسب وکار شما ممکن است اولویت های خود را داشته باشد. اگر در حال حاضر به شدت به کانال های رسانه ای مانند وب سایت و وبلاگ خود وابسته هستید، ممکن است بخواهید در صورت کار کردن به این کانال ها پایبند بمانید. به دنبال مخاطبان جدید می گردید؟ در این صورت ممکن است ترجیح دهید با تبلیغات پولی از منطقه امن خود دور شوید.

کمپین های بازاریابی معمولا در یکی از چهار کانال اصلی رسانه ای اجرا می شوند:

رسانه های متعلق به او. مانند لیست های پستی، وب سایت ها و حساب های اجتماعی

رسانه های به دست آمده. مانند جایگاه های روابط عمومی خارجی و بازاریابی شبکه ای

رسانه های گروهی. از جمله تبلیغات و اسپانسرینگ موتورهای جستجو

رسانه های مشترک. که شامل فعالیت در وب سایت های شخص ثالث است.

هر چند سال یک بار، یک رسانه بازاریابی جدید در صحنه ظاهر می شود. مدیریت چند کانال در یک زمان می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین خودتان را لاغر نکنید. روی رسانه هایی تمرکز کنید که به بهترین شکل از اهداف شما حمایت می کنند. کانال هایی که مخاطبان هدف شما ترجیح می دهند را انتخاب کنید و همچنین بودجه و نوع محتوایی که مخاطبان شما را جذب می کند را در نظر بگیرید.

۶. یک جدول زمانی کمپین بازاریابی تنظیم کنید

جدول زمانی کمپین به شما اجازه می دهد منابع را اختصاص دهید، اعضای تیم را مسئول بدانید و از همه مهم تر، یک خط پایان ایجاد کنید. بدون ضرب العجل های منطقی برای هر جنبه از برنامه شما، به راحتی می توانید نتایج را هرگز به دست نیاورید. مهم نیست ایده و چشم انداز شما چقدر خوب باشد، سود در اجرا به دست می آید.

با تجزیه و تحلیل وضعیت امروز شروع کنید، سپس تمام جنبه های کاری که باید انجام دهید را تجزیه و تحلیل کنید. به این موارد فکر کنید:

مرحله برنامه ریزی

پژوهش و خلق دارایی

زمان اداری – مانند بارگذاری دارایی ها

الزامات ارتباطی از جمله جلسات

وظایف تحلیلی

تعداد ساعات کاری که برای هر کدام نیاز دارید را تخمین بزنید، سپس این فعالیت ها را به افراد تیم های داخلی یا خارجی خود نسبت دهید. سپس می توانید آن ها را در یک نمودار گانت کنار هم قرار دهید. این کار می تواند به شما در تعیین تاریخ واقعی راه اندازی کمپین کمک کند.

برنامه ای تدوین کنید که زمان کافی برای رسیدن و اندازه گیری اهداف شما اختصاص دهد. تغییرات بالقوه و حجم کار تیمی خود را در هنگام شناسایی اینکه کدام خروجی ها باید هر هفته اجرا شوند، در نظر بگیرید، زیرا هر فعالیت براساس آخرین آن ها شکل می گیرد.

۷. بودجه کمپین بازاریابی را توسعه دهید

کمپین های بازاریابی هزینه دارند – ترفند این است که این موضوع را بررسی کنید تا مطمئن شوید هر چیزی که برای آن پرداخت می کنید، یک سرمایه گذاری معقول است.

ابتدا درباره نکات کلیدی که به آن ها نیاز خواهید داشت تحقیق کنید. برای یک کمپین طراحی تعاملی در سایت، این احتمالا شامل هزینه های توسعه وب سایت خواهد بود، در حالی که یک بازاریاب رسانه های اجتماعی پولی متوجه خواهد شد که مناقصه اغلب هزینه اصلی آن ها است.

سپس، به تمام چیزهای دیگری که کمپین بازاریابی شما باید به آن ها دست پیدا کند، توجه کنید: هزینه یک کپی رایت، یا پرداخت به تاثیرگذار که ممکن است از او بخواهید به دارایی شما لینک دهد.

همچنین “هزینه های بیرونی” را نیز در نظر بگیرید که این ها هزینه های پایه برای انجام کسب وکار در سازمان شما هستند، مانند هزینه استخدام کارکنان کمپین و ایجاد دارایی ها.

زمانی که یک برآورد منصفانه داشتید، آن را با کل بودجه بازاریابی شرکت خود مقایسه کنید. اگر معتقدید که یک مورد کسب وکار ضعیف برای هزینه های ذکر شده وجود دارد، آن ها را ارزیابی کنید تا فرصت های پس انداز را پیدا کنید.

طبق بررسی CMO ۲۰۲۰، بودجه بازاریابی می تواند تا حد زیادی با صنعت متفاوت باشد – بنابراین آنچه شما می توانید از عهده آن برآیید ممکن است به بخش شما بستگی داشته باشد. ارقام معمول عبارتند از:

۲۱ درصد درآمد شرکت در مشاوره

۲۱ درصد درآمد در حوزه فن آوری

۱۸ درصد در حوزه بهداشت و درمان

۳ درصد در آموزش و پرورش

۳ درصد در ساخت وساز

۱ درصد انرژی

بودجه کمپین به شما این ایده را می دهد که برای اجرای برنامه خود به چه میزان پول نیاز دارید. اما نباید اهداف شما را محدود کند. با استفاده از ابزارها و کانال های بازاریابی موجود، می توانید راه های خلاقانه و مقرون به صرفه ای برای دسترسی به مخاطبان خود پیدا کنید.

۸. معیارهایی برای اندازه گیری موفقیت کمپین تعیین کنید

اندازه گیری KPI ها برای کمپین شما بینش های لازم برای تنظیم رویکرد و تعیین ROI را در اختیار شما قرار می دهد.معیارها و تحلیل های بازاریابی ضروری هستند؛ زیرا به شما امکان می دهند عملکرد کمپین خود را از ابتدا تا انتها پی گیری کنید. KPI ها همیشه باید براساس استراتژی و هدف اصلی شما باشند، بنابراین هنگام کنار هم قرار دادن اهداف برای دیده شدن، کلیک یا تولید درآمد به این موضوع اشاره کنید. از تصور اینکه معیارهای محیطی کافی خواهند بود، اجتناب کنید.

معیارهایی را انتخاب کنید که بیش ترین اهمیت را برای اهداف کمپین بازاریابی شما دارند. به عنوان مثال، اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند است، می توانید معیارهای برتر مانند تعداد لایک، دنبال کردن و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را اندازه گیری کنید. اگر هدف اصلی شما ایجاد فروش جدید است، این را KPI اصلی خود قرار دهید.

سایر KPI های مربوطه ممکن است شامل موارد زیر باشند:

نرخ کلیک

نرخ تبدیل هدف

درصد لیدهای تبدیل شده به مشتری

تعداد فروش از یک کانال خاص

نرخ درگیری محتوا

جلسات وب سایت

با ثبت نتایج و مقایسه آن ها با اهداف خود در هر مرحله از قیف، می توانید تعیین کنید که لیدهای شما در کجا سقوط می کنند و استراتژی های هدف گذاری مجدد موثری را توسعه دهید.

۹. بپرسید چگونه کمپین بازاریابی خود را بهبود دهید

هیچ کمپینی نمی تواند کامل باشد، اما هنوز ارزش آن را دارد که به دنبال بهبود باشید. اگر احساس نمی کنید که ارقام تی تر KPI شما بهترین داستان را بیان می کنند، از آن ها به عنوان سکوی پرش برای بهبود استفاده کنید.

برای اینکه بیش ترین بهره را از کمپین های بازاریابی ببرید، داده های کمپین را به صورت دوره ای بررسی کنید و در صورت نیاز بازنگری استراتژی انجام دهید. ممکن است لازم باشد پیام خود را بازبینی کنید یا روی کانال های جدید سرمایه گذاری کنید. شرکت هایی که داده های خود را اندازه گیری و بررسی نمی کنند، احتمالا به همان اشتباه ات ادامه می دهند یا بدون اینکه متوجه شوند کمپین آن ها بی اثر است، روی آن ها فشار می آورند.با بهبود کمپین خود در طول مسیر، می توانید زمانی که زمان ارائه نتایج به مجموعه C فرا رسیده است، جایگاه خود را بهبود ببخشید.استفاده از قدرت داده های تحلیلی می تواند به شما در شناسایی مشکلات و بازگرداندن کمپین های بازاریابی به مسیر مثبت کمک کند.

۱۰. کمپین بازاریابی خود را راه اندازی کنید

پس از اینکه کمپین بازاریابی خود را با موفقیت راه اندازی کردید، زمان راه اندازی آن فرا رسیده است.راه اندازی یک کمپین زمانی می تواند با فشار همراه باشد که پخش به یک روز یا هفته محدود باشد. در عوض، پرتاب خود را به چند مرحله تقسیم کنید:

پیش از عرضه

راه اندازی

پس از راه اندازی

استفاده از این تکنیک تضمین می کند که اولین باری که مشتریان شما در مورد محصول شما می شنوند، روز عرضه نیست. همچنین اقدامات بعدی را برای حرکت دادن آن ها در طول قیف در اختیار شما قرار می دهد.

مرحله پیش از راه اندازی همه چیز در مورد ایجاد زمینه است، که ممکن است شامل تهیه ایمیل ها و آماده کردن دارایی ها برای ادامه حیات باشد. خود پرتاب ممکن است در یک روز اتفاق نیفتد، اما باید سعی کنید آن را به یک هفته محدود کنید. اگر دارایی های متعددی دارید که باید برای این کمپین بازاریابی خرج کنید، آخرین چیزی که می خواهید، تاخیر بین آن ها است.

پس از راه اندازی، پس از مرگ فرا می رسد. شما باید بردها را در حین ورود دنبال کنید و مراقب تحلیل ها باشید. برای انواع خاصی از کمپین ها، ممکن است بتوانید پیشنهادها و بودجه ها را حتی پس از تاریخ راه اندازی تنظیم کنید.

استراتژی های کمپین بازاریابی

در اینجا چند استراتژی مفید برای کمپین های بازاریابی آورده شده است که اگر می خواهید کمپین های کلی خود را بهبود بخشید و به اهداف بازاریابی خود برسید، می توانید از آن ها استفاده کنید:

مشتریان تکراری هدف

شما می توانید از لیست های پستی مستقیم، ایمیل ها و برنامه های وفاداری برای هدف قرار دادن خریداران گذشته استفاده کنید. ارسال ایمیل فرآیند ارسال یک ایمیل واحد به تعداد زیادی از مخاطبان است، در حالی که برنامه های وفاداری به شما این امکان را می دهند تا مشوق های ویژه ای برای تکرار مشتریان ارائه دهید. مشارکت مجدد خریداران اخیر با نظرسنجی ها و پرسشنامه هایی که تخفیف هایی را برای خریده ای آینده ارائه می دهند، می تواند یک استراتژی موثر برای افزایش فروش تکراری و وفاداری به برند باشد. همچنین می تواند در هنگام به کارگیری کمپین های فشار فصلی مفید باشد.

بازار مصرف کنندگان رقیب

شما می توانید از تبلیغات در رسانه های اجتماعی همراه با نتایج موتور جستجو برای هدف قرار دادن مشتریان رقیب استفاده کنید. از کوکی های ردیابی برای درگیر کردن کاربرانی استفاده کنید که اخیرا از وب سایت رقیب یا صفحه رسانه های اجتماعی بازدید کرده اند. علاوه بر این، استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو را در نظر بگیرید که کلمات کلیدی رقیب را نشان می دهند و از محتوای ارگانیک برای افزایش دید کلی استفاده می کنند. این تبلیغات به شرکت ها اجازه می دهند تا هزینه ای را پرداخت کنند تا وب سایت آن ها در بالای نتایج جستجو ظاهر شود.

ایجاد یک جایگاه جدید

شرکت ها و برندها ممکن است تصمیم بگیرند پیشنهاد خود را به مخاطبان هدف جدید گسترش دهند. برای انجام این کار، آن ها ممکن است از یک سخنگوی خوب و آشنا استفاده کنند که مخاطبان هدف جدید می توانند با استفاده از تبلیغات سنتی مانند تلویزیون و رادیو، همراه با تبلیغات غیرسنتی مانند رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال ارتباط برقرار کنند. ایجاد یک جایگاه جدید می تواند در کمپین های برندسازی مجدد مفید باشد، و به کسب و کارها اجازه می دهد تا یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند در حالی که پایگاه موجود خود را نیز احیا می کنند.

نمونه کمپین بازاریابی

Aflac Duck

کمپین طولانی مدتAflac Duck یکی از نمونه های کمپینی است که شهرت برند را به طور قابل توجهی افزایش داد.نرخ شناسایی برند این شرکت در زمان راه اندازی کمپین در سال ۲۰۰۰ تنها ۱۲ درصد بود و بیش از یک دهه تبلیغات، میزان شناسایی را به ۹۰ درصد افزایش داد.

کمپین بازاریابی
نمونه کمپین بازاریابی

لاین در سال ۲۰۱۲ اولین کمپین “Do Us a Flavor” را راه اندازی کرد و از مشتریان خواست تا طعم های جدید چیپس سیب زمینی را از طریق متون و رسانه های اجتماعی پیشنهاد دهند.فروش این شرکت ۱۲ درصد افزایش یافت و حجم دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی آن سه برابر شد.

متا: “متاورس”

در سه ماهه چهارم 2021، فیس بوک تغییر نام تجاری شرکت مادر خود را اعلام کرد. نام جدید متا با کمپین بازاریابی خاص خود عرضه می شود که جهان را با مفهوم جدیدی به نام “متاورس” آشنا می کند.

نمونه کمپین بازاریابی
نمونه کمپین بازاریابی متا

ویدیوی ارسال شده در حساب کاربری جدید @metaInstagram واقعیتی جایگزین را نشان می دهد که در آن افراد می توانند به صورت سه بعدی با هم تعامل داشته باشند.

چرا این کمپین کار می کند

ایده تغییر نام تجاری فیس بوک قبل از راه اندازی این کمپین گمانه زنی شده بود که توجه عمومی را برانگیخت. این بدان معنا بود که حتی اگر آنها از این تغییر خوششان نیامد، باز هم علاقه مند به دیدن اتفاقات بعدی بودند.

اپل: “عکس در آیفون”

احتمالاً بیلبوردی را دیده‌اید که تصویری شگفت‌انگیز دارد که روی آن نوشته شده است: «عکس از آیفون». این مجموعه تصاویر باکیفیتی را که مشتریان می توانند در آیفون X ثبت کنند، برجسته می کند.این یک کمپین راه اندازی محصول است که بر یک ویژگی خاص از تلفن هوشمند جدید اپل متمرکز شده است.

چرا این کمپین کار می کند

این کمپین بی نظیر بود. این شبیه به یک کمپین تولید شده توسط کاربر است، اما توسط خود برند نیز به شدت تبلیغ شده است.اپل اکانت اینستاگرام خود را برای به اشتراک گذاری محتوای #ShotoniPhone راه اندازی کرد. این برند همچنین با عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای همکاری کرد. حتی تبلیغات رسمی تلویزیونی هم وجود داشت.

General: “Rebrand

وقتی صحبت از تبلیغات جذاب به میان می‌آید، استراتژی بازاریابی قدیمی جنرال با این شرایط مطابقت دارد.این برند مترادف با انیمیشن های پیکسلی و تولید با کیفیت پایین شد. این امر به ناچار تأثیر منفی بر نحوه درک مشتریان بالقوه از کیفیت خدمات داشت.در سال 2020، این شرکت کمپین بازاریابی خود را تغییر داد تا مشتری منطقی تری را هدف قرار دهد که کمی از شوخ طبعی قدردانی می کند.شکیل اونیل به چهره این برند تبدیل شد. او در تبلیغات تجاری در کنار سایر افراد مشهور مانند مونتل جردن و ارنی جانسون ظاهر شد.

چرا این کمپین کار می کند

جنرال قبل از حرکت به جلو با کمپین جدید به نظرات مشتریان خود در مورد برند گوش داد و در نتیجه موفقیت بزرگی را دید.لحن کمپین بازاریابی ساده بود اما رویکرد پخته تری به طنز داشت. نکات کلیدی فروش The General به خوبی می درخشد.

نایک – فقط انجامش بده

Just do it طولانی ترین کمپین بازاریابی نایک است. کمپین Just do it که در سال 2018 سی امین سالگرد خود را جشن می گیرد، ثابت کرده است که بازی نایک را تغییر می دهد. این کمپین در جذاب کردن محصولات نایک به عنوان یک بیانیه مد و نه فقط به عنوان ابزار تناسب اندام برای مخاطبان هدف موفق بود.

این کمپین از یک استراتژی بازاریابی 360 درجه استفاده کرد و از پیام ها و شعارهای انگیزشی برای تأکید بر روحیه ورزشی و سلامتی به مخاطبان هدف استفاده کرد که در نهایت منجر به افزایش فروش محصولات شرکت شد.

نتیجه گیری

راه اندازی کمپین های بازاریابی آسان نیست و در عین حال ارزشمند است و نقش مهمی در ایجاد یک برند و کسب و کار موفق دارد. کمپین ها به مراتب بهتر از تبلیغات عمومی هستند و بازار هدف شما را به خوبی اطلاع رسانی می کنند و به آنها اجازه می دهند که اقدام کنند. به بازار هدف و مشتریان خود بچسبید زیرا هر دوی این عناصر نقشی حیاتی در موفقیت کمپین ها و کسب و کار دارند

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست