کمپین تبلیغاتی در اصل مجموعه ای از تبلیغات مشابه توسط یک شرکت یا یک کسب وکار است که همان پیام اصلی را به اشتراک می گذارد، در حالی که مصرف کنندگان را نیز برای خرید محصولات خود متقاعد می کند.گاهی اوقات به عنوان کمپین های ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC)یا استراتژی های بازاریابی یکپارچه شناخته می شوند، هدف اصلی یک کمپین تبلیغاتی ایجاد آگاهی از برند و ایجاد شهرت برند در میان سایر کسب و کارها و مصرف کنندگان است.موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به انتخاب کانال، استراتژی و تاکتیک بستگی دارد.
انواع تبلیغات
هنگام گشت و گذار در دنیای بازاریابی و تبلیغات، درک انواع مختلفی که وجود دارند بسیار مهم است. رسانه ها و کانال های مختلف رویکردهای منحصربه فرد خود را برای گسترش پیام یک برند ارائه می دهند. بیایید هشت نوع اصلی تبلیغات را بررسی کنیم و ظهور، تکامل و اهمیت آن ها را در دنیای مدرن بشناسیم.
۱. تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی که ریشه در تاریخ دارند و اولین آگهی در سال ۱۴۷۲ در انگلستان ظاهر شد، در طول قرن ها اهمیت خود را حفظ کرده اند. آن ها زندگی را به روزنامه ها، مجلات، بروشورها و بیلبوردها تزریق می کنند و پیامی را به مخاطب مورد نظر می رسانند. در این نوع تبلیغات، شرکت ها هزینه تبلیغات خود را می پردازند تا با محتوای نشریه هماهنگ شوند.
۲. تبلیغات پست مستقیم
این تکنیک بازاریابی محتوا شامل ایجاد و توزیع مطالب تبلیغاتی مانند کارت پستال ها، کاتالوگ ها و نامه ها به مخاطبان هدف از طریق پست است. انجمن ضد برده داری آمریکا این روش را در سال ۱۸۳۵ آغاز کرد. با وجود ظهور بازاریابی دیجیتال، پست مستقیم همچنان جایگاه خود را به عنوان یک روش بسیار موثر برای افزایش آگاهی از برند حفظ می کند.
۳. تبلیغات رادیویی
تبلیغات رادیویی که در دهه ۱۹۲۰ شروع به کار کرد، همچنان به عنوان یک پلتفرم قوی برای ترویج رویداده ای حمایت شده یا عرضه محصولات جدید عمل می کند. تبلیغ کنندگان به ایستگاه های رادیویی پول می دهند تا تبلیغات خود را در بازه های زمانی مشخص پخش کنند و به عنوان مثال در طول زمان رانندگی، یک مخاطب اسیر داشته باشند.
۴. تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات تلویزیونی که در دهه ۱۹۴۰ برای ترویج موارد عملی یا کمپین های سیاسی متولد شدند، متنوع شده اند تا طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را در بر بگیرند. در این فرمت، تبلیغ کنندگان برای پخش تبلیغات خود در بازه های زمانی خاص در برنامه های یک شبکه تلویزیونی پول پرداخت می کنند.
۵. تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی که در اواسط دهه ۱۹۹۰ ظهور کرد، با تبلیغات بنری ساده آغاز شد و از آن زمان به بعد به تبلیغات ویدئویی، موتور جستجو و بازاریابی ایمیلی و غیره گسترش یافت. اصولا بازاریابان به صاحبان وب سایت ها پول می دهند تا تبلیغات خود را در نقاط استراتژیک و قابل مشاهده در وب سایت قرار دهند.
۶. تبلیغات رسانه های اجتماعی
زیرمجموعه ای از تبلیغات اینترنتی، تبلیغات رسانه های اجتماعی از پلتفرم هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تویی تر، لینکدین، یوتیوب و تیک تاک برای رسیدن به اهداف خاص جمعیت شناختی استفاده می کند. فرمت های تبلیغاتی که در اینجا استفاده می شوند از تبلیغات تصویری و تبلیغات ویدئویی گرفته تا تبلیغات چرخ و فلک و پست های اسپانسر شده متفاوت هستند.
۷. تبلیغات موبایلی
با افزایش دستگاه های تلفن همراه شخصی در اوایل دهه ۲۰۰۰، تبلیغات تلفن همراه ظهور کرد، ارائه تبلیغات از طریق پیام های متنی، برنامه های تلفن همراه، وب سایت های سازگار با تلفن همراه، یا اعلان های فشاری. این نوع تبلیغات به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا براساس موقعیت مکانی، رفتار و علایق کاربران، تبلیغات متناسب ایجاد کنند.
۸. تبلیغات پادکستی
تبلیغات پادکست که در اواسط دهه ۲۰۰۰ با ظهور MP۳ Player های قابل حمل آغاز شد، شامل محتوای تبلیغاتی درج شده در نقاط مختلف در طول یک اپیزود پادکست است. سازندگان پادکست با تبلیغ دهنده ها هم کاری می کنند و برای تبلیغ محصول یا سرویس های مختلف جایزه تعیین می کنند.
در اصل، این هشت نوع تبلیغات از زمان شروع به کارشان به طور چشمگیری تغییر کرده اند، و در خلاقیت و پیچیدگی برای رساندن پیام های به یاد ماندنی و تاثیرگذار به مصرف کنندگان تکامل یافته اند.
انواع کمپین تبلیغاتی
انواع مختلفی از کمپین های تبلیغاتی وجود دارد که کسب و کارها برای جذب بازارهای هدف خود به کار می گیرند. برای ارائه پوشش کامل موضوع، پنج نوع زیر را در نظر می گیریم:
1. کمپین های دیجیتال مارکتینگ
کمپین های دیجیتال مارکتینگ به اندازه خود اینترنت در همه جا حاضر هستند، در عصر به هم پیوسته امروزی اهمیت زیادی دارند. استفاده از پلتفرم های مختلف، مانند شبکه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام)، و ایجاد یک حضور قوی در تجارت الکترونیک، کلید استراتژی های بازاریابی است. جادوی بازاریابی دیجیتال در توانایی آن برای دستیابی به مخاطبان گسترده، به حداکثر رساندن دید و در نتیجه درآمد بالقوه نهفته است.
2. کمپین های تبلیغاتی پخشی
در حالی که یک رویکرد به ظاهر سنتی، تبلیغات پخشی، که شامل تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رادیویی می شود، اثربخشی خود را حفظ می کند. این شامل انتشار کمپینها از طریق کانالهای پخش است که به مخاطبانی دسترسی پیدا میکند که معمولاً از طریق ابزارهای آنلاین در دسترس نیستند. مثل همیشه، درک بازار هدف شما برای موفقیت این کمپین ها بسیار مهم است.
3. کمپین های تبلیغاتی چاپی
در زمینه های خاص، ملموس بودن تبلیغات چاپی به آن حضوری ماندگار می بخشد. تبلیغات چاپی چه تبلیغات در مجلات یا روزنامه های محلی باشد، چه درگیر شدن در بازاریابی پستی مستقیم، تبلیغات چاپی مزیت دید ماندگار را دارند. در حالی که تبلیغات دیجیتال به محض تغییر صفحه نمایش محو می شود، یک تبلیغ چاپی می تواند بارها و بارها توجه افراد را جلب کند و دامنه آن را افزایش دهد.
4. کمپین های بازاریابی فصلی
این کمپین ها در فصل تعطیلات سرمایه گذاری می کنند تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنند. اکثر مردم پذیرای تخفیفهای ویژه، تبلیغات با مضمون تعطیلات یا پیشنهادات منحصر به فرد در طول فصل تعطیلات هستند و این امر بازاریابی فصلی را به یک استراتژی سودآور تبدیل میکند. این فرصتی برای داشتن کمپین های بازاریابی موفقی است که مشتریان بالقوه بیشتری را جذب می کند و بازده سرمایه گذاری بازاریابی شما را بهینه می کند.
5. کمپین های راه اندازی محصول
کمپین های راه اندازی محصول هنگام رونمایی از یک محصول یا خدمات جدید بسیار مهم هستند. هدف این نوع کمپین بازاریابی ایجاد سریع علاقه و آگاهی در بین مشتریان بالقوه است. این امر مستلزم درک کاملاً مشخصی از جمعیت هدف و توانایی بزرگنمایی ارزش درک شده محصول یا خدماتی است که راهاندازی میشود. یک کمپین راهاندازی محصول کاملاً برنامهریزیشده میتواند تضمین کند که محصول شما اولین عرضه چشمگیر خواهد داشت و یک قدم جلوتر از هر رقیبی قرار میگیرد.
هر یک از این کمپین ها استراتژی های متمایزی را برای تعامل با مخاطبان هدف به نمایش می گذارند. انتخاب کمپین به اهداف، زمینه و بازار هدف کسب و کار بستگی دارد.
انواع رایج کمپین های تبلیغاتی دیجیتال
چه تبلیغات چشم نواز اپل و چه تبلیغات ساده و هدفمند گوگلی، هر کمپین تبلیغاتی را می توان براساس پلتفرمی که روی آن اجرا می شود، به انواع زیر دسته بندی کرد. در ادامه رایج ترین انواع کمپین های تبلیغاتی دیجیتال را مشاهده می کنید:
نمایش تبلیغات. این محبوب ترین نوع تبلیغات دیجیتال است، عمدتا به این دلیل که ساده و آسان اجرا می شود. این ها بنرها، تبلیغات متنی و دیگر عناصر گرافیکی هستند که در یک وب سایت، اپلیکیشن موبایل، وبلاگ و دیگر مکان ها در اینترنت ظاهر می شوند. نمایش تبلیغات نوعی از تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)است، به این معنی که شما هر بار که کسی روی یک تبلیغ کلیک می کند، به یک ناشر پول پرداخت می کنید. این موضوع می تواند بسته به اندازه تبلیغ و میزان تمایل تبلیغ دهنده به پرداخت متفاوت باشد.
تبلیغات جستجو. این یک شکل هدفمند از تبلیغات است که به شما اجازه می دهد تبلیغات را تنها در جستجوهای انجام شده توسط کاربران نمایش دهید. این شامل تبلیغاتی است که در نتایج پشتیبانی شده در گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر می شوند. تبلیغات جستجو زمانی نمایش داده می شوند که شخصی عبارت مربوط به محصول یا سرویس شما را جستجو کند. تبلیغات معمولا در بالای نتایج جستجوی ارگانیک یا در کنار لینک های پرداختی نمایش داده می شوند.
تبلیغات رسانه های اجتماعی. تبلیغات رسانه های اجتماعی یکی دیگر از روش های تبلیغات دیجیتال است. این اپلیکیشن شامل تبلیغات پولی است که در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تویی تر و اینستاگرام منتشر می شوند. تبلیغات رسانه های اجتماعی به ترویج محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی و افزایش آگاهی از برند کمک می کند.
تبلیغات ویدیویی. تبلیغ کنندگان سال ها است که به تبلیغات ویدیویی روی آورده اند تا مخاطبان را در سراسر پلتفرم ها درگیر کنند. استفاده از یک کمپین بازاریابی ویدئویی با محتوای جذاب که محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می کند، یک تاکتیک تبلیغاتی بسیار موثر در دنیایی است که مدت زمان توجه را کوتاه کرده و محبوبیت پلتفرم های آنلاین ویدئومحور را افزایش می دهد. این کار شامل به اشتراک گذاری تبلیغات ویدئویی متنی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای درگیر کردن مخاطبان است.
تبلیغات ایمیلی. تبلیغات ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)راهی موثر برای رسیدن به مشتریان و چشم اندازهای هدف شما است. از این رسانه برای تولید لیدهای واجد شرایط، پرورش آن ها، و تبدیل آن ها به خریداران از طریق کمپین های ایمیل خودکار، خبرنامه ها، یا کمپین های پرورش رهبری استفاده می شود.
اینفلوئنسر مارکتینگ. بازاریابی اینفلوئنسرها در دنیای امروز روز به روز محبوب تر می شود. این کار شامل قرار دادن یک تاثیرگذار با یک رسانه اجتماعی مناسب برای تبلیغ محصول یا خدمات شما است. معمولا اینفلوئنسرها محتوای برند شده یا حمایت شده را در فید خود منتشر می کنند تا روی تصمیمات خرید دنبال کنندگان خود تاثیر بگذارند.
چگونه می توانید کمپین های تبلیغاتی عالی ایجاد کنیم؟
هنگام ایجاد کمپین های تبلیغاتی عالی، چند حرکت کلیدی برای موفقیت فوری وجود دارد. اینها شامل تعیین هدف کمپین، شناسایی مخاطب هدف، تقسیم بندی مخاطب و انتخاب بهترین ابزار تبلیغاتی است.
تعیین هدف کمپین
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. حتی اگر یک کمپین تبلیغاتی جالب در ذهن دارید، اگر هدف مرکزی برای کمپین ندارید، چیز زیادی ندارید. کمپین های تبلیغاتی باید هدفی داشته باشند تا برای کسب و کار شما مفید باشند. مطمئن نیستید هدف خاص شما باید چه باشد؟ جای نگرانی نیست متداول ترین اهداف کمپین شامل به دست آوردن مشتریان جدید، تبلیغ موفقیت آمیز محصولات فعلی، راه اندازی محصولات و خدمات جدید و بهبود آگاهی همه جانبه از برند است. به هر هدفی که می خواهید برسید، مطمئن شوید که قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی آن را شناسایی کرده اید.
شناسایی هدف
هدف شما مخاطب مورد نظر شماست. شناسایی این که چه کسی است و به چه چیزی نیاز دارد برای دستیابی به اهداف شما بسیار مهم است. با جزئیات واضح مشخص کنید که می خواهید از طریق کمپین تبلیغاتی خود به چه کسانی دسترسی پیدا کنید. عواملی مانند سن، موقعیت اجتماعی، جنسیت، وضعیت تاهل، عادتها، علاقهمندیها، علاقهمندیها، میزان تحصیلات و سرگرمیها را در نظر بگیرید تا ایدهای کامل در مورد اینکه چه کسی از کسبوکار شما بیشترین بهره را میبرد به دست آورید.
تقسیم بندی مخاطبان
هنگامی که ایده خوبی از اینکه به چه کسی می خواهید برسید، دارید، می توانید مخاطبان هدف خود را بیشتر تقسیم کنید. این به عنوان بخش بندی مخاطب شناخته می شود. شما به سادگی می توانید آنها را بر اساس محصولات و یا خدماتی که می خواهید بفروشید به گروه های مختلف تقسیم کنید. عواملی مانند سن، وضعیت تاهل، عادات، سطح تحصیلات، سرگرمیها و موارد دیگر میتوانند به شما کمک کنند مخاطبان بزرگتر خود را به افراد کوچکتر تقسیم کنید.
انتخاب بهترین ابزار تبلیغاتی
نحوه تبلیغ شما به اندازه خود تبلیغات مهم است. هنگام کار آنلاین، گزینه های زیادی برای نحوه تبلیغات در اختیار دارید و انتخاب مناسب برای کسب و کارتان به چند چیز بستگی دارد. محصولات یا خدمات شما و اینکه بخش عمده ای از مخاطبان شما زمان خود را در کجا می گذرانند.
اینها برخی از رایج ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند:
رسانه های اجتماعی
اگر جمعیت شناسی شما شامل نوجوانان، بزرگسالان جوان، بزرگسالان، والدین و متخصصان جوان باشد، تبلیغات در رسانه های اجتماعی مفید است. اینها افرادی هستند که بیشتر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر حضور دارند. میتوانید در اینجا محتوا پست کنید، با فالوورهای خود درگیر شوید و دسترسی خود را شخصی کنید. علاوه بر این، مخاطبان شما به راحتی می توانند از طریق رسانه های اجتماعی با شما تعامل داشته باشند و آن را به وسیله ای عالی برای ارتباط تبدیل کنند.
پست الکترونیک
تبلیغات از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ، روشی مفید برای به دست آوردن سرنخ های جدید و احتمالاً ایجاد تبدیل است. برای یک چیز، داشتن ایمیل بازدیدکنندگان سایت به این معنی است که آنها قبلاً به تجارت شما علاقه دارند. پیگیری ایمیلهای مربوط به محصولات و خدمات شما باعث میشود در آینده نزدیک خرید کنند.
SEO و SEM
بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو متفاوت هستند، اما اهداف مشابهی دارند. سئو زمانی است که وب سایت و محتوای وبلاگ تجاری خود را بهینه می کنید تا بتواند در جستجوهای ارگانیک رتبه بالاتری داشته باشد. SEM، از سوی دیگر، همه چیز در مورد بهینه سازی است، اما از طریق تلاش های پولی مانند تبلیغات هزینه به ازای کلیک که در شبکه های مختلف موتور جستجو نمایش داده می شود.
ویژگی های کمپین تبلیغاتی موثر
اکثر کمپین های تبلیغاتی را می توان در حقوق خود موثر خواند، هرچند که ممکن است کاملا متفاوت از یکدیگر باشند. در اینجا برخی از جنبه های مشترک کمپین های موثر که در رسیدن به اهداف خود موفق می شوند، آورده شده است.
تجدید نظر در حق مشتریان
هر مشتری و بازار هدف نقطه ضعفی دارد. و موثرترین راه برای پرداختن به این نقطه درد این است که به آن ها بفهمانیم چگونه می توانند خودشان از آن مراقبت کنند، و چگونه محصول تبلیغ شده به این فرآیند کمک خواهد کرد.
توجه را جلب کنید
یک کمپین تبلیغاتی تنها در صورتی موفق خواهد بود که بتواند توجه کافی را به خود جلب کند. این یعنی سطح بالای گرافیک و محتوا به بخشی ذاتی از فرآیند تبدیل می شود. اما از سوی دیگر، مینیمالیسم نیز کاملا قادر به جلب توجه مخاطبان است.
آموزش بازار هدف
اگر آگهی ها خودشان ارزش ایجاد کنند، اعتماد مشتری به راحتی برقرار می شود. بنابراین، ایجاد یک کمپین تبلیغاتی که اطلاعات مفیدی برای بازار هدف فراهم می کند، یک کانال ارتباطی باز می کند که به ایجاد ارزش برای برند کمک می کند.
اعتماد کلید کار است
تمامی کمپین های تبلیغاتی موفق، اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب می کنند. این کار را می توان از طریق روش های مختلفی مانند هدیه دادن، پیشنهادها آزمایشی و غیره انجام داد.
دعوت به اقدام یک ضرورت است
فراخوانی به اقدام در واقع دستوری است که در پایان یک تبلیغ برای انجام یک کار خاص به بیننده داده می شود. معمول ترین درخواست برای اقدام، درخواست از بیننده برای خرید محصول یا خدمات است.
کوتاه و شیرین
کمپین های تبلیغاتی که برای مدت طولانی ادامه پیدا می کنند، سرعت خود را از دست می دهند و کمپین های موفق معمولا پیام را در مدت زمان کوتاهی دریافت می کنند. مینیمالیسم در صورت استفاده توسط فرد مناسب می تواند تا حد زیادی جبران شود.
به خاطر سپردن آسان
کمپین های تبلیغاتی خاطره انگیز با تم یا ماکت، برخی از بهترین نمونه های تبلیغات موفق هستند. ایجاد یک تبلیغ به یاد ماندنی، شناخت برند و همچنین فروش را افزایش می دهد.
اهداف کمپین های تبلیغاتی
اهداف کمپین های تبلیغاتی چندوجهی هستند؛ زیرا با برقراری ارتباط موثر با مخاطبان هدف، به کسب وکارها کمک می کنند اهداف مختلفی را دنبال کنند. ما می توانیم اهداف اولیه موفق ترین کمپین های تبلیغاتی را به شرح زیر تعریف کنیم:
برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه: هدف اصلی هر کمپین تبلیغاتی، ایجاد ارتباط با مخاطبان، تشویق آن ها به کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت یا امتحان کردن محصولات برند است.
هدایت ترافیک و درگیری وب سایت: یک کمپین تبلیغاتی با هدف هدایت مشتریان بالقوه به یک وب سایت خاص یا صفحه فرود برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل کاربر است.
افزایش آگاهی و تصویر برند: کمپین های تبلیغاتی نقش مهمی در بالا بردن پروفایل برند و بهبود تاثیر کلی آن در میان مخاطبان هدف دارند.
تولید رهبری: کمپین های تبلیغاتی می توانند به طور موثری برای محصولات، رویدادها یا خدمات آتی ارائه شده توسط شرکت، رهبری ایجاد کنند.
تبلیغ راه اندازی محصول: معمولا از یک کمپین تبلیغاتی برای معرفی محصولات جدید به بازار و ایجاد هیجان پیرامون آن ها استفاده می شود.
ترویج پیشنهادها ویژه و افزایش فروش: کمپین ها می توانند برای جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر، معاملات، تخفیف ها یا سایر پیشنهادها ویژه را اعلام کنند.
کسب و حفظ مشتری: کمپین های تبلیغاتی به کسب و کارها کمک می کنند تا مشتریان جدیدی به دست آورند، آن ها را متقاعد کنند که اولین خرید خود را انجام دهند، از برنده ای رقیب رویگردان شوند و مشتریان موجود را درگیر نگه دارند.
آموزش لیدها: کمپین موثر می تواند با برقراری ارتباط با گزاره ارزش منحصر به فرد شرکت و ارائه اطلاعات لازم در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده، هدف آموزشی داشته باشد.
به طور خلاصه، کمپین های تبلیغاتی ابزارهایی حیاتی برای کسب وکارها هستند تا به طیف گسترده ای از اهداف دست پیدا کنند؛ از افزایش آگاهی از برند گرفته تا کسب درآمد. آن ها باید طوری طراحی شوند که با استفاده از لحن جذاب و حرفه ای برای مخاطب هدف جذاب باشند، در حالی که برای کسانی که مهارت زبان انگلیسی محدودی دارند نیز به راحتی قابل دسترسی باشند.
اهمیت کمپین های تبلیغاتی؟
به رشد کسب وکارها کمک می کنند. بدون تبلیغات، شما نمی توانید در مورد محصول فوق العاده خود به دنیا بگویید، خدمات خود را ارتقا دهید، مشتریان خود را پیدا کنید، و دسترسی خود را گسترش دهید.
کمپین های تبلیغاتی می توانند به شما کمک کنند بهترین استراتژی ها و موثرترین تاکتیک ها را برای کسب وکار خود مشخص کنید. با هر کمپین جدید، باتجربه تر می شوید، بینش ارزشمندی نسبت به مخاطبان خود به دست می آورید، اشکالات خود را پیدا می کنید و زمینه های بهبود را شناسایی می کنید.
این امر در صورتی امکان پذیر است که بتوانید اهداف خود را هوشمندانه تعیین کنید. بیایید اهدافی که می توانید به کمک کمپین های تبلیغاتی به آن ها برسید را کشف کنیم.
نمونه کمپین تبلیغاتی
نایک “فقط انجامش بده”
کمپین “فقط انجامش بده” نایک در اواخر دهه ۱۹۸۰، تمرکز این برند را از بازار مناسب دوندگان ماراتن به سمت جذب مخاطبان مشتاق به تناسب اندام تغییر داد. این حرکت استراتژیک نه تنها فروش نایک را از ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۹۸۸ به بیش از ۹.۲ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۸ رساند، بلکه با استقبال جهانی مصرف کنندگان نیز مواجه شد. سادگی و مرتبط بودن این عبارت، روحیه انگیزشی ذاتی در ورزش را در بر می گرفت و ذهنیتی پایدار را ترویج می کرد که افراد به راحتی می توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. این کمپین به عنوان درسی برای شناسایی نقاط درد مشتریان و باهدف حل آن ها عمل می کند.
کوکاکولا “یک نوشابه به اشتراک بگذارید”
کوکاکولا، یک رهبر جهانی در صنعت نوشیدنی، به دنبال ارتباط شخصی با کمپین “یک نوشابه به اشتراک بگذارید” بود و بر چالش اختراع هنگامی که این برند به خوبی تثبیت شده بود، غلبه کرد. سفارشی سازی بطری ها با نام های محبوب به هویت برند کوکاکولا اجازه داد تا در سطح فردی طنین انداز شود، و پیش بینی در مورد نامی که ممکن است فرد روی بطری کوکاکولا پیدا کند را ایجاد کرد. این رویکرد منحصر به فرد روی حس مالکیت مصرف کنندگان مشتاق سرمایه گذاری کرد و ثابت کرد که یک برند می تواند با اولویت بندی تعاملات شخصی، آشنایی خود را بیش از پیش افزایش دهد.
کمپین بطری آبسولوت ودکا
آبسولوت ودکا که می خواست بطری های خود را به نمایش بگذارد، یک کمپین فوق العاده طولانی مدت را با نمایش بطری های خود “در حیات وحش” آغاز کرد. در طول ۲۵ سال، آبسولوت به رشد چشمگیر بازار دست یافت، از اشغال تنها ۲.۵ درصد از بازار ودکا در زمان آغاز کمپین، تا نمایندگی نیمی از کل واردات ودکا به آمریکا تا پایان آن. این کمپین نشان داد که حتی یک محصول ساده هم می تواند داستانی جذاب را تعریف کند و قدرت تفکر خلاق و مزایای ماندن در این مسیر را نشان دهد.
Old Spice: مردی که مرد شما می توانست بوی آن را حس کند
این یک تبلیغ تلویزیونی بود که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و به یکی از پربیننده ترین تبلیغات در آن زمان تبدیل شد. آن ها دنباله ای برای این تبلیغ نیز ساختند که همان بازیگر را نشان می داد و سپس به نوعی نشانه غیر رسمی برای Old Spice تبدیل شد. با موفقیت این تبلیغ، اسکریپت های متعددی برای تبلیغات براساس یک بازیگر ایجاد می شد. درسی که در اینجا باید یاد بگیرید، تعیین هویت برند و چگونگی ایجاد ارزش است.
Proctor & Gamble: متشکرم، مادر
تبلیغات بسیار کمی توانسته اند نقاط ضعف مخاطبان را برطرف کنند مانند تبلیغاتی که Proctor & Gamble در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد. به خصوص برای برندی که به صنعت کالاهای مصرفی تعلق دارد، داستان به تصویر کشیده شده در تبلیغات مربوط به مادران حامی، دل همه را به دست آورد. از آن زمان، این برند به ساخت تبلیغات معنادار به جای تبلیغات معمول صنعت کالاهای مصرفی مشهور شده است. درسی که در اینجا باید یاد بگیرید این است که خارج شدن از منطقه امن می تواند گاهی بسیار ارزشمند باشد.