جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

توسعه برند چیست؟

توسعه برند

فهرست مطالب

توسعه برند به معنای ایجاد و تقویت شناخت برای یک محصول یا خدمت است. این عمل باعث ایجاد ارتباط عاطفی بین مشتریان و برند می‌شود.توسعه برند حفظ ثبات از نظر کیفیت، ارزش و اعتمادی است که مصرف کننده در شرکت پیدا می کند.برند تصوری است در ذهن مصرف کنندگان.امروز بازار پر از رقابت است و هیچ یک از آنها در انجام وعده هایی که به مصرف کنندگان مربوطه خود می دهند عقب نمی مانند.توسعه برند به طور کلی فرآیندی مداوم برای بهبود تصویر کلی یک برند به منظور حفظ ارتباط با مشتریان و اطمینان از همسویی آن با استراتژی و چشم انداز کلی شرکت یا برند است.

اهمیت توسعه برند؟

موفق ترین شرکت ها برای اتخاذ تصمیمات بازاریابی هدفمند و استراتژیک، یک استراتژی جامع برند را توسعه می دهند، مستقر می کنند و مرتباً بازبینی می کنند.

انتخاب بازار مناسب

بازاریابی برای یک بازار گسترده و مخاطبان هدف مبهم مانند گرفتن یک عکس در تاریکی است.توسعه برند به شما کمک می کند که مخاطبان هدف خود را در چه زمانی و در کجا قرار دهند.

صرفه جویی در زمان و بودجه

سرمایه گذاری در توسعه برند به شما کمک می کند منابع خود را به صورت استراتژیک بر روی پیام رسانی، بازاریابی و پیشنهادات ارزشی مناسب متمرکز کنید.

هماهنگی تیم

توسعه برند شفافیت و ثبات را در اهداف و استراتژی برند شما به ارمغان می آورد به طوری که همه تیم های شما از فروش گرفته تا بازاریابی و محصول در یک صفحه قرار می گیرند.

افزایش ارزش

برند قوی ارزش شرکت را افزایش می‌دهد و می‌تواند به فروش و سودآوری کمک کند.

تاثیر توسعه برند در سودآوری

افزایش فروش

توسعه برند منجر به افزایش فروش می‌شود. مشتریان به برند شناخته‌شده‌تر اعتماد بیشتری دارند.

افزایش قیمت

برندهای معتبر توانایی افزایش قیمت محصولات خود را دارند. این افزایش قیمت به سودآوری بیشتر منجر می‌شود.

تفاوت بین توسعه برند و برندسازی

تفاوت برندینگ با توسعه برند

حال ممکن است باخود فکر کنید که تفاوت بین برندسازی و توسعه برند چیستبه طور معمول، احتمالا اصطلاح برندسازی را شنیده اید و نه به اندازه توسعه برند.برای درک تفاوت آنها تعریف ساده زیر انجام می دهیمتوسعه برند فرآیند توسعه یک استراتژی برای ترویج یک برند است.هدف در اینجا عمدتا حفظ یک استاندارد مشخص برای برند و همچنین جلب اعتماد مشتریان است.برندینگ شامل تمام فعالیت های سطح اجرایی است که از واسطه های ارتباطی واقعی برای بهبود برند یک شرکت استفاده می کنند.تمام فعالیت ها از کانال های رسانه های اجتماعی گرفته تا رویدادهایی که به تصویر مثبت برند کمک می کنند را می توان برندسازی نامید.هر دوی این اصطلاحات یک سان به نظر می رسند و مشخصا ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند.تنها تفاوت ظریفی بین آن ها وجود دارد اما هدف نهایی ایجاد هویتی قوی برای برند است.

مراحل اصلی توسعه برند

توسعه برند
مراحل توسعه برند

فرآیند توسعه برند دارای مراحل اصلی است که هر تیم باید از آن عبور کند.در ادامه توضیح داده ایم که چگونه تیم ها می توانند استراتژی های توسعه برند خود را ایجاد کنند.

تحقیقات بازار – همه چیز را در مورد کسب و کار خود بدانید

قبل از اینکه شروع به طراحی یک استراتژی مناسب کنید، باید درک اولیه ای از بازار و کسب و کاری که دارید به دست آورید.این نقطه شروع توسعه یک برنامه جامع و آگاهانه برای توسعه برند است.از طریق تحقیقات بازار، هدف شما کسب دانش در مورد تمام روندهای فعلی و ترجیحات مشتری است که برنامه شما را مشخص می کند.

یک راه خوب برای رویکرد به تحقیق این است که ابتدا چند سوال بپرسید.این سؤالات باید دقیقاً مشتریان شما، مشتریان هدف، رقبای شما و هر جزئیات خاص در مورد کسب و کار شما را مشخص کند.با پرسیدن سوالات زیر می توانید این کار را انجام دهید.

پایگاه مشتری هدف من کیست؟

مشتریان هدف من چه کسانی هستند؟

چه مفهومی از برند خود را می خواهم در چشمان مشتری خود بسازم؟

چگونه می خواهم احساسی را در مشتری ایجاد کنم؟

هدف اصلی من در رابطه با کسب و کارم چیست؟

تفاوت های کلیدی بین شرکت شما و رقبای شما چیست؟

چه مشکلی را می خواهم حل کنم؟

در نهایت، چه هویتی را می خواهم بسازم؟

همچنین درک موقعیت نسبی شما در صنعت بسیار مهم است.  با یک تجزیه و تحلیل ساده SWOT از کسب و کار شما می توان به نقاط ضعف و قوت خود پی برد.هنگامی که تمام جزئیات کسب و کار خود را یادداشت کردید، باید این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید.هسته اصلی هر فعالیت برندسازی، مشتری است.

بنابراین مهم است که برند خود را از دیدگاه مشتری خود ببینید.بر نیازهای اصلی آنها تمرکز کنید و عمیقاً آنچه را که انتظارات آنها وجود دارد تجزیه و تحلیل کنید.نیازهای مشتری/مشتری و ارزش های اصلی کسب و کار شما، پایه و اساس استراتژی توسعه برند شما را تشکیل می دهد.در نهایت به این فکر کنید که کسب و کار شما چه نتایجی را به کاربر شما ارائه خواهد کرد.استراتژی توسعه برند شما باید بر فروش آن نتایج به مشتریان تمرکز کند. این محصول اصلی به جای یک محصول فیزیکی است.

پایگاه کاربر هدف خود را تعیین کنید – مشتری خود را بشناسید

هنگامی که تمام اطلاعات نظری در مورد کسب و کار خود را مشخص کردید، گام بعدی این است که مخاطب هدف خود را تعیین کنید.مخاطب شما هر بخش جمعیتی است که می تواند استفاده از محصول شما را پیدا کند.

در میان مخاطبان هدف، باید میزان محبوبیت نسبی محصول خود و اینکه کدام بخش بیشتر آن را خریداری می کند، بدانید.  مهم است که پایگاه مشتری هدف خود را دقیقاً تعریف کنید.

پس از تعیین مخاطب هدف خود، در مرحله بعد، باید شروع به ارتباط با آنها کنید.نکته مهم در اینجا این است که با یک ذهنیت مفید به مشتریان خود نزدیک شوید.

برای ارتباط با مشتریان خود، می توانید

محتوای مرتبط با تمرکز بر سئو ایجاد کنید

مشتری شما به احتمال زیاد در حال جستجو در وب برای حل مشکل خود است.با ایجاد راهنماهای متمرکز بر سئو و مقالات نحوه انجام می توانید به پایه ای برسید که واقعاً به محصول شما نیاز دارد. این یک راه خوب برای به دست آوردن یک جریان ثابت از ترافیک ارگانیک است.هدف در اینجا ایجاد محتوایی است که برای مشتری شما مفید، فریبنده و جذاب باشد.

ایجاد نظرسنجی و دریافت بازخورد

همانطور که در بالا ذکر شد، دیدگاه مشتری در مرکز تمام فعالیت های برندسازی قرار دارد.  بنابراین قبل از طراحی یک کمپین، ابتدا باید اجماع در مورد برند خود را پیدا کنید.از طریق بازخورد منظم، می توانید بدانید که مشتریان در مورد شما چه فکری می کنند.این همچنین می تواند به شناسایی نقاط درد در سفر مشتری کمک کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

تبلیغات

برای یک برند عمومی، تبلیغات برند شما در یک رسانه مناسب می تواند معجزه کند.تحقیقات بازار شما باید به شما بگوید که مخاطبان شما بیشترین استفاده را از کدام پلتفرم دارند.تمرکز تبلیغات شما روی آن پلتفرم ها می تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد.

جایگاه یابی و پیام رسانی برند خود را ایجاد کنید

مانند هر کمپین دیگری، داشتن یک پیام ثابت بر اساس یک موقعیت ثابت برای استراتژی توسعه برند شما مهم است.جایگاه برند تحت تأثیر پایگاه اصلی مشتری شما و همچنین تا حدودی فرهنگ است.

  یک برند جدا از فرهنگ، ارتباط با مخاطبان خود را بسیار دشوار می یابد.هم ارزش‌های اصلی کسب‌وکار شما و هم ارزش‌های اصلی کاربر، به اطلاع‌رسانی موقعیت برند شما می‌پردازند.

بر اساس موقعیت برند، یک کمپین پیام رسانی ثابت ایجاد می شود که مستقیماً به دست مشتری می رسد. پیام یک یادداشت شرکت یا کارت کریسمس نیست که به طور دوره ای برای مشتریان ارسال شود.تیم های بازاریابی باید راه های خلاقانه ای برای ارائه این پیام ارائه دهند.

رسانه ها و منابعی برای گسترش آگاهی از برند ایجاد کنید

این بخش از فرآیند توسعه برند جایی است که بیت برندسازی آغاز می شود. تیم ها باید منابع و محتوایی ایجاد کنند که آگاهی برند را گسترش دهد.تمام محتوا یا فعالیت هایی که به هویت برند شما می افزایند وسیله ای برای برندسازی هستند.  موقعیت یابی برند و پیام رسانی در قلب همه ابتکارات برندسازی شما خواهد بود.برخی از عناصری که کسب و کارها می توانند روی آنها برای ایجاد تصویر برند کار کنند به شرح زیر است:

لوگوی برند

طرح

شعار / شعار

یک طرح یا طرح رنگ ثابت برای وب سایت شما

محتوای مرتبط + استراتژی محتوا

عناصر ذکر شده در بالا تقریباً ضروری هستند که همه برندها به طور منحصر به فرد طراحی می کنند.  اما چند راه دیگر وجود دارد که یک کسب و کار می تواند ارتباط خود را حفظ کند و به مخاطبان خود برسد.این مواد برندسازی به شرح زیر است

وبلاگ ها – این وبلاگ ها باید به طور بسیار مهمی بر محتوای مرتبطی که مشتریان شما به آن علاقه دارند تمرکز کنند.

ویدیوهای YouTube – این ویدیوها می توانند از راهنماها یا آموزش های آموزشی گرفته تا یک موضوع یا وبینارها یا بحث های متمرکز بر دامنه متغیر باشند.

تعاملات رسانه های اجتماعی – رسانه های اجتماعی یک رسانه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان و حل مشکلات آنها است.  این امکان دسترسی مستقیم به مشتریان شما را فراهم می کند و ارتباط می تواند به دو صورت انجام شود.

رویدادهای فراگیر – اگر برند شما بر یک جایگاه خاص متمرکز است، برگزاری یک رویداد فیزیکی فراگیر نیز می تواند به برند شما کمک کند.اینها می تواند رویدادهای اجتماعی باشد که به نفع کل جامعه باشد.

ابتکارات برندسازی خود را مدیریت کنید – پیشرفت خود را پیگیری کنید

در نهایت، همانطور که در بالا ذکر شد، توسعه برند برای همیشه یک فرآیند مداوم است.بنابراین هنگامی که برند خود را ایجاد کردید، باید به طور موثر پیشرفت را مدیریت کنید.این مرحله از فرآیند توسعه برند عمدتاً دارای فعالیت های ردیابی زیادی است.  در اینجا تیم ها پیشرفت کلی، تغییر احساسات مشتری و روند بازاریابی خود را دنبال می کنند.  ابتکارات آتی مبتنی بر این عوامل است.ردیابی مداوم معیارها و تعیین اهداف بهبود می تواند طول عمر و رشد پایدار کسب و کار شما را تضمین کند.

نتیجه‌گیری

توسعه برند یک فرآیند طولانی و پیچیده است که نیاز به تفکر استراتژیک و پیگیری دارد. برند قوی می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا در بازار رقابتی موفقیت‌آمیز عمل کند. با توجه به اهمیت برند، ارزش‌ها، و استراتژی‌های مناسب، می‌توانید برند خود را به یک موفقیت تجاری تبدیل کنید.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست