جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اینترال برندینگ چیست

اینترال برندینگ

فهرست مطالب

اینترال برندینگ(برندسازی داخلی) به فرآیندی گفته می شود که هویت، ارزش ها و چشم انداز برند را برای کارمندان به ارمغان می آورد تا به آن ها در درک اینکه چه کسی و چرا پشت گزاره های ارزش برند قرار دارد، کمک کند، بنابراین آن ها می توانند سفیران برند کارآمد یا نمایندگان واقعی باشند.

اینترال برندینگ یک تصویر یا هویت قوی و مثبت برای یک شرکت یا بخش ایجاد می کند.یک تصویر متقاعد کننده تصویری است که کارمندان می توانند با آن شناخته شوند و به آن افتخار کنند، زیرا احتمال بیشتری دارد که شخصاً در بخش و مأموریت آن سرمایه گذاری کنند.

اینترال برندینگ
اینترال برندینگ واهمیت آن

مزایای اینترال برندینگ قوی چیست؟

وقتی یک برند داخلی قوی دارید، کارمندان شما احساس می کنند بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند.

آنها بیشتر درگیر کار خود خواهند بود و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت شما برای طولانی مدت خواهند داشت.

نیروی کاری که از پشت بام‌ها ستایش شما را می‌خواند، یک ابزار بازاریابی قدرتمند است – و ابزاری است که می‌تواند تأثیر واقعی بر روی درآمد شما داشته باشد. در اینجا برخی از مزایای کلیدی ذکر شده است:

کارگران متعهد کارگران خوبی هستند که به تولید محصول بهتر کمک می کند.

کارگران شاد راحت تر حفظ می شوند و به فرهنگ قوی شرکت کمک می کنند.

اینترال برندینگ که با بازاریابی خارجی مطابقت دارد به معنای پیامی واحد به جهان است.

کارمندان شاد تمایل دارند بهره وری بیشتری داشته باشند، و این می تواند تأثیر مستقیمی بر نتیجه شما داشته باشد.

چگونه یک برند داخلی بسازیم

ساختن یک برند داخلی کاری نیست که بتوان یک شبه انجام داد.نیاز به زمان، تلاش و تعهد دارد. خوشبختانه، پاداش ها ارزش آن را دارند. این هم تعدادی راهکار تا شما شروع کنید:

ماموریت و ارزش های خود را مشخص کنید

شرکت یا بخش شما در مورد چیست؟ منتظر چی هستی؟ ارزش های اصلی شما چیست؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا یک بیانیه ماموریت واضح و مختصر ایجاد کنید که به عنوان پایه و اساس برند داخلی شما عمل می کند.یک نکته برای ایجاد یک بیانیه ماموریت قوی: آن را کوتاه، شیرین و دقیق نگه دارید.از اصطلاحات صنفی یا کلمات زمزمه پرهیز کنید و مطمئن شوید که این چیزی است که کارمندان می توانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند و در تمرین خود به خاطر بسپارند.

ماموریت و ارزش های خود را به اشتراک بگذارید

هنگامی که یک بیانیه ماموریت واضح تهیه کردید، ضروری است که آن را به کارکنان ابلاغ کنید.آن را در اتاق استراحت یا لابی دفتر پست کنید.  آن را در خبرنامه‌های کارمندان یا پیام‌های ایمیلی بگنجانید.و مطمئن شوید که استخدام‌کنندگان جدید از روز اول از آن آگاه هستند.برای اینکه مأموریت و ارزش های خود را به خانه برسانید، هر روز آنها را زندگی کنید. به آنها اجازه دهید اقدامات و تصمیم گیری های شما را راهنمایی کنند و کارمندان را به انجام همین کار تشویق کنید.

فرهنگ محیط کار مثبت را توسعه دهید

نام تجاری داخلی شما از چیزی بیش از یک لوگو یا خط برچسب تشکیل شده است. این گسترش فرهنگ شرکت شما است. بنابراین، برای ایجاد یک برند داخلی قوی، باید یک فرهنگ محیط کار مثبت ایجاد کنید که مشارکت کارکنان را تشویق و ارزش قائل شود.

در زیر چهار راه ساده اما موثر برای ایجاد فرهنگ مثبت در محل کار آمده است:

• ارتباط باز را تشویق کنید. ارائه بازخورد و به اشتراک گذاری ایده ها را برای کارمندان آسان کنید.

• حس اجتماع را تقویت کنید. ایجاد فرصت هایی برای کارمندان برای اجتماعی شدن و ایجاد پیوند.

• کارکنان را بشناسید و به آنها پاداش دهید. قدردانی خود را برای کار به خوبی انجام شده نشان دهید.

• فرصت های رشد را فراهم کنید. به کارکنان کمک کنید تا مهارت های خود را توسعه دهند و به پتانسیل خود دست یابند.

هویت بصری ایجاد کنید

هویت بصری شما باعث می شود برند داخلی شما قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد، معمولاً با استفاده از لوگوها، رنگ ها و فونت هایی که با دقت انتخاب شده اند.هنگام ایجاد هویت بصری خود، آن را ساده نگه دارید. از استفاده بیش از حد رنگ یا فونت خودداری کنید.  مانند بیانیه ماموریت شما، لوگو باید چیزی باشد که کارمندان به راحتی می توانند آن را به خاطر بسپارند و با آن شناسایی کنند.

ارتباطات داخلی را توسعه دهید

ارتباطات داخلی برای ایجاد یک برند داخلی حیاتی است، زیرا می تواند کارکنان شما را در جریان اخبار شرکت قرار دهد و ماموریت و ارزش های برند شما را به آنها منتقل کند.

انواع مختلفی از ارتباطات داخلی وجود دارد، از جمله:

• ایمیل ها

• خبرنامه ها

• اینترانت ها

• جلسات تالار شهر

• یادداشت ها

• وبلاگ ها

کارمندان را با برندخود آموزش دهید

هنگامی که برند داخلی خود را توسعه دادید، آموزش کارکنان در مورد آن ضروری است. کمک می کند مطمئن شوید که همه در یک صفحه هستند و برند شما به طور مداوم در سراسر شرکت نشان داده می شود.

این آموزش باید موضوعات زیر را پوشش دهد:

• ماموریت و ارزش های برند شما

• هویت بصری برند شما

• استراتژی ارتباطات داخلی شما

۷- از کارمندان بازخورد دریافت کنید

ساختن یک برند داخلی یک فرآیند مستمر است، بنابراین همیشه باید به دنبال راه هایی برای بهبود و تکامل برند خود باشید. یکی از راه های انجام این کار دریافت بازخورد منظم از کارمندان است.این را می توان به روش های مختلف، از جمله نظرسنجی، گروه های متمرکز و مصاحبه های یک به یک به دست آورد. از بازخورد خود برای ایجاد تغییرات و بهبود برند داخلی خود استفاده کنید و رابطه شرکت را با کارمندانش تقویت کنید.

در صورت نیاز ارزیابی و تنظیم کنید

همانطور که شرکت یا بخش شما رشد می کند و تغییر می کند، برند داخلی شما نیز باید تغییر کند.حتماً برند خود را ارزیابی کنید و در صورت نیاز به صورت دوره ای تنظیمات را انجام دهید.این ممکن است شامل تغییر بیانیه ماموریت یا هویت بصری شما یا افزودن کانال های ارتباطی جدید باشد.

موفقیت های خود را جشن بگیرید

آخرین اما مهم، فراموش نکنید که موفقیت های خود را جشن بگیرید! این یک راه عالی برای پاداش دادن به کار سخت، ایجاد روحیه و درگیر نگه داشتن کارمندان با برند شما است.

برخی از ایده های جشن عبارتند از:

• میزبانی رویدادهای سراسر شرکت

• ارسال ایمیل های تبریک

• اهدای جوایز

• بیان کلمات قدردانی در طول جلسات تیم

با پیروی از این نکات، می توانید یک نام تجاری داخلی بسازید که کارکنان را درگیر و انگیزه دهد و تیم را برای کمک به شرکت یا بخش شما در رسیدن به سطوح جدیدی از موفقیت جمع کند.

برند سازی در مقابل برندسازی خارجی

همانطور که از نام آن پیداست، برندسازی خارجی همان چیزی است که افراد خارجی (یعنی عموم مردم) در یک برند می بینند.این ایده را می‌توان از طریق لوگو، تم، پالت رنگ، طرح‌بندی وب‌سایت و طرح‌های چاپی منتقل کرد.

برخلاف برندسازی خارجی، اینترال برندینگ در درون هر کارمند برند باقی می ماند.  کارمندانی که به اندازه کافی درباره شرکت می‌دانند، دیدگاه برند را منتقل می‌کنند و خدمات متقاعدکننده‌ای ارائه می‌دهند.

نتیجه گیری

هیچ قانون صریحی در مورد چگونگی اجرای یک استراتژی اینترال برندینگ خوب فکر شده وجود ندارد.قوانین سازمانی هر روز تغییر می کنند، و بنابراین به خلاقیت و تخیل شما بستگی دارد که یک برنامه تعامل تهیه کنید و از آن به خوبی استفاده کنید.

وقتی هر فرد تشخیص می دهد که بخشی از یک چیز بزرگ تر است، در حالی که فردیت خود را نیز حفظ می کند، اتفاقات خوب شروع به رخ دادن می کنند.شما شاهد افزایش سخاوتمندانه در فعالیت های روزمره، فروش، کیفیت خدمات مشتری و اعتبار خواهید بود.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست