جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست راهنمای کامل 

تبلیغات کلیکی

فهرست مطالب

PPC مخفف pay-per-click،(پرداخت به ازای کلیک) مدل تبلیغات اینترنتی است که برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود، که در آن آگهی‌دهنده به ناشر (معمولاً یک موتور جستجو، صاحب وب‌سایت یا شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها) هنگام کلیک روی آگهی، پول می‌پردازد.

به عنوان مثال شما دنبال خرید لپ تاب هستید کاری که معمولا افراد انجام می دهند سرچ کردن عنوان لپ تاب یا خرید لپ تاب می باشد.گوگل سایت هایی که برای تبلیغات پول پرداخت کردند براساس عوامل مختلف ردبندی می کند و باعنوان AD یا دارای حامی مالی نمایش می دهد.

در اینجا برخی از محبوب ترین پلت فرم های بازاریابی PPC آورده شده است:

تبلیغات گوگل

تبلیغات فیس بوک

تبلیغات مایکروسافت

تبلیغات یوتیوب

تبلیغات لینکدین

تبلیغات آمازون

تبلیغات Etsy

تبلیغات Yelp

برترین پلتفرم های تبلیغاتی PPC کدامند؟

چندین پلت فرم محبوب راه حل های تبلیغاتی PPC را ارائه می دهند.گوگل، مایکروسافت بینگ و فیس بوک از محبوب ترین ها هستند.انواع مختلف پلتفرم های تبلیغاتی می توانند نتایج مختلفی را در قالب جستجو، نمایش، بازاریابی مجدد و ویدئو (در یوتیوب یا فیس بوک/اینستاگرام ریل) نشان دهند.برای اختصار، ما بر روی دو برنامه تمرکز خواهیم کرد که بیشتر از همه برجسته هستند و همه انواع تبلیغات را پوشش می دهند: Google و Facebook.

تبلیغات گوگل

گوگل در بین موتورهای جستجو برتری دارد. محبوبیت جهانی آن بی نظیر است.به همین دلیل است که هزینه ها برای تبلیغات پولی Google Ads بیشتر است.تبلیغ‌کنندگان پیشنهاد می‌دهند که آگهی‌شان نمایش داده شود، خدماتشان ارائه شود، یک محصول فهرست شود یا یک ویدیو در Google نمایش داده شود.گزینه ای برای نمایش تبلیغات در برنامه های تلفن همراه، ویدیوها و وب سایت های غیرجستجو (شریک های جستجو) وجود دارد.گوگل ادز بزرگترین پلتفرم پرداخت به ازای کلیک است. با پردازش بیش از 99000 درخواست جستجو در ثانیه توسط Google، این احتمال وجود دارد که تبلیغ شما توسط مخاطبان مورد نظر شما دیده شود و منجر به مشتری/سود شود.  Google Ads برای شرکت های Fortune 500 و کسب و کارهای کوچک به طور یکسان مناسب است.

یوتیوب

تبلیغات یوتیوب نوعی تبلیغات آنلاین است که به مشاغل و افراد اجازه می دهد محصولات یا خدمات خود را در پلتفرم یوتیوب تبلیغ کنند.

تبلیغات کلیکی توییتر

این تبلیغات می تواند چندین شکل مختلف داشته باشد، از جمله:

تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن: این تبلیغات را می توان پس از مدت زمان مشخصی، معمولاً پنج ثانیه، رد کرد. آنها می توانند تا 60 ثانیه طول بکشند.

تبلیغات ویدیویی غیر قابل پرش: این تبلیغات باید قبل از مشاهده ویدیوی اصلی به طور کامل مشاهده شوند.آنها می توانند تا 15 ثانیه طول بکشند.

تبلیغات بامپر: این تبلیغات کوتاه و غیر قابل رد شدن هستند که مدت زمان آن شش ثانیه یا کمتر است.

کارت‌های حمایت‌شده: کارت‌های کوچکی هستند که در طول فیلم روی صفحه ویدیو ظاهر می‌شوند و حاوی اطلاعات اضافی درباره محصول یا خدماتی هستند که تبلیغ می‌شوند.

تبلیغات همپوشانی: اینها تبلیغات نیمه شفافی هستند که در قسمت پایینی ویدیو ظاهر می شوند.تبلیغ کنندگان می توانند بر اساس عواملی مانند جمعیت شناسی، علایق و رفتار، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند.

  تبلیغات یوتیوب را می توان بر اساس هزینه به ازای هر بازدید (CPV) یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) خریداری کرد و هر بار که تبلیغ را مشاهده یا کلیک می کند مبلغی از تبلیغ کننده دریافت می شود.

تبلیغات فیس بوک

تبلیغات فیس بوک به کسب و کارها و سازمان ها این امکان را می دهد تا محصولات یا خدمات خود را در پلتفرم فیس بوک تبلیغ کنند.تبلیغات در فید اخبار کاربران فیس بوک، ستون سمت راست سایت دسکتاپ و بخش Stories در موبایل ظاهر می شود.

انواع تبلیغات فیس بوک عبارتند از:

تبلیغات تصویری و ویدیویی: این تبلیغات از یک تصویر یا ویدیو به همراه یک عنوان کوتاه و یک دکمه فراخوان تشکیل شده است.

تبلیغات چرخ و فلک: این تبلیغات به کسب و کارها امکان می دهد چندین تصویر یا ویدیو را در یک تبلیغ به نمایش بگذارند.کاربران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدماتی که تبلیغ می شوند، تصاویر یا ویدیوها را مرور کنند.

تبلیغات نمایش اسلاید: این تبلیغات به مشاغل اجازه می دهد تا با استفاده از چندین تصویر ثابت، تجربه ای شبیه به ویدیو ایجاد کنند.

تبلیغات Instant Experience: این تبلیغات به کسب و کارها اجازه می دهد تا تجربه های همه جانبه و تمام صفحه را در برنامه فیس بوک ایجاد کنند.

تبلیغات مجموعه: این آگهی‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند چندین محصول را در یک آگهی به نمایش بگذارند و پیوندی به نمای تمام صفحه از محصولات دارند.تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کمپین‌هایی ایجاد کنند که جمعیت‌شناسی، علایق و مکان‌های خاصی را هدف قرار می‌دهند.الگوریتم فیس بوک از این اطلاعات برای نشان دادن تبلیغات به کاربرانی استفاده می کند که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات تبلیغ شده علاقه مند هستند.

تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام به مشاغل و افراد اجازه می دهد محصولات یا خدمات خود را در پلتفرم اینستاگرام تبلیغ کنند.این تبلیغات در قالب پست های حمایت شده نمایش داده می شوند که به طور یکپارچه در فیدهای خبری کاربران ادغام می شوند و شبیه به پست های معمولی هستند.

تبلیغات کلیکی اینستاگرام

اینستاگرام انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه می دهد، از جمله:

تبلیغات عکس: این تبلیغات از یک تصویر برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می کنند.

تبلیغات ویدیویی: این تبلیغات از یک ویدیوی کوتاه برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می کنند.

تبلیغات چرخ و فلک: این تبلیغات به کسب و کارها اجازه می دهد تا چندین تصویر یا ویدیو را در یک تبلیغ نمایش دهند و به کاربران این امکان را می دهند که از بین آنها تند تند بکشند.

تبلیغات استوری: تبلیغاتی هستند که در بخش استوری اینستاگرام ظاهر می شوند و پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.

تبلیغات IGTV: اینها تبلیغاتی هستند که قبل از شروع پخش ویدیوی IGTV ظاهر می شوند.

تبلیغ کنندگان می توانند بر اساس عواملی مانند جمعیت شناسی، علایق و رفتار، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند. تبلیغات اینستاگرام را می توان بر اساس هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) خریداری کرد و هر بار که تبلیغ را مشاهده یا کلیک می کند مبلغی از تبلیغ کننده دریافت می شود.

مایکروسافت

تبلیغات مایکروسافت که قبلاً به عنوان تبلیغات بینگ شناخته می شد، یک پلت فرم تبلیغاتی است که مشاغل و افراد را قادر می سازد تا تبلیغات را در موتور جستجوی مایکروسافت بینگ و شبکه تبلیغاتی مایکروسافت ایجاد و اجرا کنند، که مجموعه ای از وب سایت ها و برنامه هایی است که با مایکروسافت برای نمایش تبلیغات شریک هستند. .تبلیغ کنندگان می توانند از این پلت فرم برای ایجاد انواع مختلف تبلیغات مانند تبلیغات جستجو، تبلیغات محصول، تبلیغات خرید، تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی استفاده کنند.این تبلیغات بر اساس جمعیت شناسی، علایق و رفتار مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهند و می توان آنها را بر اساس پرداخت به ازای کلیک یا پرداخت به ازای نمایش خریداری کرد. این بدان معناست که تبلیغ کننده هر بار که بر روی تبلیغ کلیک یا مشاهده می شود، مبلغی را پرداخت می کند.

TikTok

تبلیغات TikTok به مشاغل و افراد امکان می دهد محصولات یا خدمات خود را در برنامه TikTok تبلیغ کنند.این تبلیغات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جذاب و خلاقانه باشند، و اغلب با موسیقی تنظیم می‌شوند یا شامل گرایش‌ها و چالش‌های محبوب TikTok می‌شوند.

TikTok انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه می دهد، از جمله:

تبلیغات درون فید: اینها تبلیغات تمام صفحه هستند که در فید اصلی برنامه ظاهر می شوند و می توانند ویدیویی یا تصویری باشند.

تبلیغات تصاحب برند: اینها تبلیغات تمام صفحه هستند که وقتی کاربر برنامه را باز می کند ظاهر می شوند و می توانند ویدیویی یا تصویری باشند.

تبلیغات چالشی هشتگ: این تبلیغات کاربران را تشویق می کند تا در چالش هشتگ برند شرکت کنند و ویدیوهای خود را با استفاده از هشتگ مارک دار ارسال کنند.

جلوه های برند: اینها جلوه های ویژه ای هستند که توسط برندها ایجاد می شوند و کاربران می توانند در ویدیوهای خود از آنها استفاده کنند.

تبلیغ کنندگان می توانند بر اساس عواملی مانند جمعیت شناسی، علایق و رفتار، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند. تبلیغات TikTok را می توان بر اساس هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) خریداری کرد و هر بار که تبلیغ را مشاهده کرده یا روی آن کلیک می کنید، مبلغی از تبلیغ کننده دریافت می شود.

علاوه بر این، TikTok یک پلت فرم سلف سرویس برای مشاغل کوچک و متوسط و یک سرویس مدیریت شده برای مشاغل بزرگتر برای اجرای کمپین های خود ارائه می دهد.

لینکدین

تبلیغات لینکدین به مشاغل و افراد اجازه می دهد محصولات یا خدمات خود را در پلتفرم لینکدین تبلیغ کنند.این تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان حرفه ای طراحی شده اند و اغلب برای ایجاد سرنخ، ایجاد آگاهی از برند و ارتقای فرصت های شغلی استفاده می شوند.

تبلیغاتppcلینکدین

LinkedIn که متعلق به مایکروسافت است، انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه می دهد، از جمله:

محتوای حمایت شده: این تبلیغات در فیدهای خبری کاربران ظاهر می شود و شبیه به پست های معمولی است.

  آنها می توانند به صورت متن، تصویر یا فیلم باشند.

Sponsored InMail: این تبلیغات مستقیماً به صندوق ورودی کاربران ارسال می شود.

مشاغل حمایت شده: این تبلیغات فرصت های شغلی را تبلیغ می کنند و در بالای بخش مشاغل پلت فرم ظاهر می شوند.

تبلیغات نمایشی: اینها تبلیغات بنری هستند که در سمت راست پلتفرم ظاهر می شوند و می توانند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند.

تبلیغات پویا: اینها تبلیغاتی هستند که به طور خودکار محتوای شخصی سازی شده را برای هر کاربر بر اساس تاریخچه مرور خود تولید می کنند.

تبلیغ کنندگان می توانند بر اساس عواملی مانند جمعیت شناسی، عنوان شغلی، اندازه شرکت، صنعت، مهارت ها و رفتارها، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند.

تبلیغات لینکدین را می توان بر اساس هزینه به ازای هر کلیک (CPC) یا هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) خریداری کرد و هر بار که تبلیغ کلیک یا مشاهده می شود مبلغی از تبلیغ کننده دریافت می شود.

لینکدین همچنین یک پلت فرم سلف سرویس برای مشاغل کوچک و متوسط و یک سرویس مدیریت شده برای مشاغل بزرگتر برای اجرای کمپین های خود ارائه می دهد.

توییتر

تبلیغات توییتر به مشاغل و افراد اجازه می دهد محصولات یا خدمات خود را در پلتفرم توییتر تبلیغ کنند.  این تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان گسترده ای طراحی شده اند و اغلب برای تولید سرنخ، ایجاد آگاهی از برند و افزایش ترافیک وب سایت استفاده می شوند.

توییتر انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه می دهد، از جمله:

توییت‌های تبلیغاتی: توییت‌هایی هستند که برچسب «تبلیغ شده» دارند و در بالای جدول زمانی کاربران یا صفحات نتایج جستجو ظاهر می‌شوند.

آنها می توانند به صورت متن، تصویر یا فیلم باشند.

حساب‌های تبلیغاتی: اینها تبلیغاتی هستند که یک حساب توییتر را تبلیغ می‌کنند و در بخش «چه کسی باید دنبال شود» ظاهر می‌شوند و در بالای فهرست موضوعات پرطرفدار ظاهر می‌شوند.

کارت‌های وب‌سایت: این تبلیغات یک وب‌سایت یا صفحه فرود را تبلیغ می‌کنند و شامل تصویر، عنوان و توضیحات می‌شوند.

کارت‌های نصب برنامه: این تبلیغات برنامه‌های تلفن همراه را تبلیغ می‌کنند و شامل تصویر، عنوان و توضیحات می‌شوند.تبلیغ کنندگان می توانند بر اساس عواملی مانند جمعیت شناسی، علایق و رفتار، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند.

  تبلیغات توییتر را می توان بر اساس هزینه به ازای مشارکت (CPE) یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) خریداری کرد و هر بار که تبلیغ با آن درگیر می شود (لایک، ریتوییت، پاسخ، و غیره) یا کلیک می کند، مبلغی از تبلیغ کننده دریافت می شود. .

توییتر همچنین یک پلت فرم سلف سرویس برای مشاغل کوچک و متوسط و یک سرویس مدیریت شده برای مشاغل بزرگتر برای اجرای کمپین های خود ارائه می دهد.

تاریخچهppc

چندین سایت وجود دارند که ادعا می کنند اولین مدل PPC در وب هستند و بسیاری از آنها در اواسط دهه 1990 ظاهر شدند.به عنوان مثال، در سال 1996، اولین نسخه شناخته شده و مستند یک PPC در یک فهرست وب به نام Planet Oasis گنجانده شد.این یک برنامه دسکتاپ بود که دارای پیوندهایی به وب سایت های اطلاعاتی و تجاری بود و توسط Ark Interface II، بخشی از Packard Bell NEC Computers توسعه داده شد.با این حال، واکنش‌های اولیه شرکت‌های تجاری به مدل «پرداخت به ازای بازدید» Ark Interface II مشکوک بود.  در پایان سال 1997، بیش از 400 برند بزرگ بین 00/05 تا 0/25 دلار به ازای هر کلیک به اضافه هزینه قرار دادن پرداخت می کردند.در فوریه 1998 جفری بروور از Goto.com، یک شرکت نوپا با 25 کارمند (که بعداً Overture، اکنون بخشی از یاهو!) بود، در کنفرانس TED در کالیفرنیا، به ازای هر کلیک موتور جستجوی اثبات مفهوم ارائه کرد.  این ارائه و رویدادهای پس از آن سیستم تبلیغاتی PPC را ایجاد کرد.  اعتبار مفهوم مدل PPC به طور کلی به بیل گراس بنیانگذار Idealab و Goto.com داده می شود.گوگل تبلیغات موتور جستجو را در دسامبر 1999 آغاز کرد. تا اکتبر 2000 بود که سیستم AdWords معرفی شد و به تبلیغ کنندگان اجازه می داد تبلیغات متنی برای قرار دادن در موتور جستجوی گوگل ایجاد کنند.با این حال، PPC تنها در سال 2002 معرفی شد. تا آن زمان، تبلیغات با هزینه هر هزار نمایش یا هزینه در هر مایل (CPM) محاسبه می شد.

انواع تبلیغات PPC

جستجو کردن

تبلیغات جستجوی پرداخت به ازای کلیک محبوب ترین نوع تبلیغات PPC هستند.یک تبلیغ جستجو در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ظاهر می شود، زمانی که کاربر یک جستجوی خاص (کلمه یا عبارت) را در موتور جستجو وارد می کند (گوگل و مایکروسافت بینگ محبوب ترین ها هستند).این تبلیغات معمولاً مبتنی بر متن هستند و به گونه ای طراحی می شوند که بسیار مرتبط با جستجوی کاربر باشند.تبلیغ‌کنندگان معمولاً هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات خود کلیک می‌کند، پرداخت می‌کنند (هزینه هر کلیک به عنوان CPC یا هزینه هر کلیک شناخته می‌شود).  تبلیغات جستجو محبوب ترین راه برای مشاغل برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود و هدایت ترافیک به وب سایت های خود است.

نمایشی

تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات است که در وب سایت ها، برنامه ها و دیگر پلتفرم های دیجیتال، معمولاً به صورت بنر یا فرمت های گرافیکی دیگر ظاهر می شود. تبلیغات نمایشی به گونه ای طراحی شده اند که از نظر بصری جذاب باشند و می توانند شامل انواع رسانه ها مانند تصاویر، ویدئوها و عناصر تعاملی باشند.تبلیغات نمایشی اغلب برای افزایش آگاهی از برند، تبلیغ محصولات یا خدمات یا هدایت ترافیک به یک وب سایت استفاده می شود.تبلیغات نمایشی معمولاً بر اساس هزینه به ازای نمایش (CPI) یا هزینه به ازای هزار نمایش (CPM) خریداری می‌شوند، به این معنی که تبلیغ‌کننده هر بار که تبلیغ به تعداد معینی نمایش داده می‌شود، هزینه پرداخت می‌کند.

ویدیو

یک تبلیغ ویدیویی از محتوای ویدیویی برای تبلیغ محصول، خدمات یا نام تجاری شما استفاده می کند.این تبلیغات می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف، از جمله رسانه‌های اجتماعی (قرارها یا پست‌ها)، سرویس‌های پخش جریانی مانند یوتیوب و وب‌سایت‌ها ظاهر شوند.تبلیغات ویدیویی در یوتیوب می‌توانند تبلیغات پیش از پخش، میان فیلم یا پس از پخش باشند، به این معنی که می‌توانند قبل، در حین یا بعد از یک ویدیو ظاهر شوند.  تبلیغات ویدیویی می توانند قابل رد شدن یا غیرقابل رد شدن باشند.تبلیغات ویدیویی معمولاً تعاملی هستند و دارای عناصر قابل کلیک مانند تماس برای اقدام، پیوندها یا فرم‌ها هستند.  آنها معمولاً بر اساس هزینه به ازای بازدید (CPV) یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) خریداری می شوند، جایی که تبلیغ کننده هر بار که تبلیغ را مشاهده یا کلیک می کند، هزینه را پرداخت می کند.

بازاریابی مجدد (یا هدف گذاری مجدد)

بازاریابی مجدد نوعی از تبلیغات است که به کسب و کارها اجازه می دهد تبلیغات را به کاربرانی که قبلاً با وب سایت یا برنامه تلفن همراه خود در تعامل بوده اند نشان دهند.  تبلیغات بازاریابی مجدد معمولاً هنگام مرور وب‌سایت‌های دیگر یا زمانی که از برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند به کاربران نشان داده می‌شوند و برای یادآوری کسب‌وکار به کاربر و تشویق آنها برای بازگشت به وب‌سایت یا برنامه طراحی شده‌اند.تبلیغات بازاریابی مجدد را می توان در قالب های مختلفی ارائه کرد، مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات جستجو، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات رسانه های اجتماعی.آنها معمولاً بر اساس هزینه هر کلیک (CPC) یا هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) خریداری می شوند.کمپین های بازاریابی مجدد بسیار هدفمند و موثر در ایجاد تبدیل و فروش هستند.آنها با ردیابی رفتار کاربران در یک وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه کار می‌کنند، سپس از آن داده‌ها برای نشان دادن تبلیغات هدفمند در هنگام مرور وب‌سایت‌های دیگر یا استفاده از برنامه‌های دیگر استفاده می‌کنند.این کار با قرار دادن یک کوکی یا پیکسل در مرورگر یا دستگاه کاربر انجام می‌شود که سپس برای شناسایی آنها و ارائه تبلیغات مرتبط به آنها استفاده می‌شود.

سایر انواع تبلیغات

انواع تبلیغات اضافی تحت یکی از دسته بندی های بالا قرار می گیرند، اما دارای ویژگی های متفاوتی مانند نوع کسب و کار مجاز به استفاده از آن و راه اندازی الزامات هستند.

این شامل:

لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)

حداکثر عملکرد

تبلیغات جستجوی محلی (LSA)

PPC چگونه کار می کند؟

PPC یا پرداخت به ازای کلیک، یک مدل تبلیغات دیجیتالی است که در آن یک تبلیغ‌کننده هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات خود کلیک می‌کند و از وب‌سایت خود بازدید می‌کند، مبلغی (تثبیت شده یا تعیین شده توسط حراج) را پرداخت می‌کند.ایده کمپین پرداخت به ازای کلیک، «خرید بازدید» برای یک سایت خاص است.هدف، ایجاد نوع خاصی از اقدام کاربر، مانند ثبت نام یا خرید یک محصول است.تبلیغات PPC بدین صورت عمل می کند که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد برای کلمات کلیدی یا عباراتی که می خواهند تبلیغات آنها در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود، پیشنهاد قیمت بدهند.هنگامی که کاربر یکی از آن کلمات یا عبارات کلیدی را جستجو می کند، تبلیغ تبلیغ کننده در بین نتایج برتر ظاهر می شود.سپس هر بار که کاربر روی تبلیغ خود کلیک می کند، مبلغی از تبلیغ کننده دریافت می شود.تبلیغ‌کنندگان کمپین‌هایی ایجاد می‌کنند که جمعیت‌شناسی، علایق، مکان‌ها و غیره خاصی را هدف قرار می‌دهند.آنها حداکثر پیشنهادی را برای کلمات کلیدی که می خواهند هدف قرار دهند تعیین می کنند.سپس موتور جستجو از یک الگوریتم پیچیده برای تعیین اینکه کدام تبلیغات و به چه ترتیبی نمایش داده شود استفاده می کند.

  الگوریتم عواملی مانند موارد زیر را در نظر می گیرد:

مبلغ پیشنهادی تبلیغ کننده

ارتباط تبلیغ با کلمه کلیدی

کیفیت تبلیغ

استراتژی PPC و برنامه ریزی کمپین

پلتفرم های برتر PPC

نحوه یادگیری PPC

این شکل از تبلیغات را می توان از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام نیز انجام داد.

اگرچه PPC یک گزینه بسیار رایج است، اما تنها مدل پرداخت برای کمپین های آنلاین نیست.

بنابراین، مهم است که آن را از دیگران متمایز کنیم، که می تواند شامل موارد زیر باشد:

PPM (پرداخت در هزار)

  در اینجا، تبلیغ کننده به ازای هر هزار بار نمایش مبلغ ثابتی را پرداخت می کند، یعنی هر بار که تبلیغ هزار بار به کاربران نشان داده شود.به خاطر داشته باشید که با استفاده از این مدل نمی‌دانید برای هر بازدید چقدر هزینه می‌کنید، به دلیل مشکلاتی که در پیش‌بینی تعداد کلیک‌های هر هزار نمایش اضافی ایجاد می‌کند.

PPA (پرداخت به ازای هر اقدام)

در این حالت، تبلیغ‌کننده هر بار که کاربر اقدام خاصی را انجام می‌دهد، مانند دانلود یک برنامه، ثبت‌نام یا خرید، مبلغی را پرداخت می‌کند. بنابراین، ارتباط بین هزینه و اهداف حتی بیشتر از مورد PPC مشهود است.

مدل های پرداخت به ازای کلیک

معمولاً نرخ های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک با استفاده از مدل نرخ ثابت یا مدل مبتنی بر پیشنهاد تعیین می شود.

مدل نرخ ثابت

در مدل پرداخت به ازای کلیک نرخ ثابت، یک تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک، هزینه ثابتی را به ناشر پرداخت می‌کند.  ناشران عموماً فهرستی از نرخ های مختلف PPC را که برای مناطق مختلف وب سایت آنها اعمال می شود، نگه می دارند.توجه داشته باشید که ناشران عموماً آماده مذاکره در مورد قیمت هستند.اگر تبلیغ‌کننده‌ای قراردادی بلندمدت یا با ارزش بالا ارائه دهد، ناشر احتمالاً قیمت ثابت را پایین می‌آورد.

مدل مبتنی بر پیشنهاد

در مدل مبتنی بر پیشنهاد، هر تبلیغ‌کننده با حداکثر مبلغی که مایل است برای یک مکان تبلیغاتی بپردازد، پیشنهاد می‌دهد. سپس، یک ناشر با استفاده از ابزارهای خودکار، حراجی را انجام می دهد.هر زمان که یک بازدیدکننده مکان تبلیغ را فعال کند، حراج برگزار می شود.توجه داشته باشید که برنده یک حراج به طور کلی بر اساس رتبه و نه کل مبلغ پیشنهادی تعیین می شود.این رتبه هم مقدار پول ارائه شده و هم کیفیت محتوای ارائه شده توسط یک تبلیغ کننده را در نظر می گیرد.بنابراین، ارتباط محتوا به اندازه پیشنهاد مهم است.

4 مؤلفه اصلی جستجوی پولی

آیا نمی دانید چه اساسی برای ایجاد یک کمپین جستجوی پولی موفق است؟ بیایید به این چهار جنبه نگاه کنیم تا شما را در مسیر درست قرار دهیم.

تحقیق کلمات کلیدی

پلتفرم های جستجوی پولی، مانند تبلیغات گوگل و تبلیغات مایکروسافت (تبلیغات بینگ سابق) به کلمات کلیدی بستگی دارند.این کلمات کلیدی به عنوان محرک هایی برای نمایش تبلیغات مرتبط عمل می کنند.  برای مثال، اگر شخصی به Google مراجعه کند و دوچرخه‌های کرایه‌ای را در سن دیگو جستجو کند، تبلیغات کسب‌وکارهایی را نمایش می‌دهد که کلمات کلیدی مانند «اجاره دوچرخه در سن دیگو» یا «دوچرخه‌های اجاره‌ای در لاجولا» را وارد می‌کنند.کلمات کلیدی بلوک‌های اصلی کمپین‌های جستجوی پولی هستند، بنابراین ارزش آن را دارد که برای ایجاد فهرست کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات خود وقت بگذارید.علاوه بر عبارات اصلی جستجو، توجه به این نکته مهم است که کلمات کلیدی دم بلند 70٪ از کل ترافیک جستجو را تشکیل می دهند.فهرست خود را با عبارات جستجوی خاص و طولانی گسترش دهید زیرا این عبارات اغلب مقرون به صرفه تر و رقابتی کمتری هستند.برای مشاهده نتایج مثبت، کلمات کلیدی با نرخ کلیک بالا (CTR)، هزینه به ازای هر کلیک مقرون به صرفه (CPC) و تبدیل های زیاد را انتخاب کنید.با گذشت زمان، اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی مقرون به صرفه و سودآور برای کمپین های خود خواهید داشت.بر اساس داده‌ها، می‌توانید فهرست کلمات کلیدی خود را رشد داده و اصلاح کنید (مثلاً با کلمات کلیدی منفی) تا کمپین‌های شما همچنان به نمایش تبلیغات به کاربران مناسب ادامه دهند و در نتیجه مؤثر باشند.

گروه های تبلیغاتی

یک تبلیغ PPC همیشه مناسب کلمه کلیدی مورد نظر شما نخواهد بود.بنابراین، تبلیغ‌کنندگان باید گروه‌های تبلیغاتی ایجاد کنند که کلمات کلیدی مرتبط، صفحات فرود و تبلیغات متنی را در خود جای دهند.برای بهترین نتایج، تبلیغات درون گروه باید پیامی ثابت داشته باشند.اطمینان حاصل کنید که کپی با هدف جستجوی کاربران برای بهبود نرخ کلیک شما مطابقت دارد.

مزایده های تبلیغاتی

هر بار که جستجوی Google باید تصمیم بگیرد که کدام تبلیغات در نتایج جستجو ظاهر شوند، یک حراج تبلیغاتی رخ می دهد.به این ترتیب گوگل تعیین می کند که کدام یک از تبلیغات مربوطه را نمایش دهد.علاوه بر مواردی که بالاترین پیشنهاد را دارند، گوگل عواملی مانند کیفیت تبلیغات را نیز در نظر می گیرد تا تعیین کند که آیا یک تبلیغ به تجربه کاربری گوگل کمک می کند یا خیر.

سه عامل اصلی که تعیین می کند تبلیغ شما نمایش داده شود و موقعیت آن را تعیین می کند عبارتند از:

Bid – این حداکثر قیمتی است که می خواهید برای یک کلیک روی تبلیغ خود خرج کنید.پیشنهادها در هر زمان انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم هستند، اما مبلغی که در نهایت به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید معمولاً ارزان‌تر است.

کیفیت آگهی – گوگل امتیاز کیفیت (QS) آگهی شما را بر اساس ارتباط و مفید بودن آن برای جستجوگران ارزیابی می کند. تبلیغ‌کنندگانی که امتیازهای کیفی بالاتری دارند، می‌توانند در موقعیت‌های بهتر هزینه به ازای هر کلیک کمتری دریافت کنند.می توانید امتیاز کیفیت را در حساب Google Ads خود مشاهده کنید.تأثیر پسوندهای تبلیغاتی و قالب‌های تبلیغاتی – داشتن برنامه‌های افزودنی اضافی می‌تواند نرخ کلیک و رتبه آگهی شما را پس از ایجاد آگهی افزایش دهد.

امتیاز کیفیت

امتیاز کیفیت به رتبه بندی گوگل از ارتباط و کیفیت PPC، کپی تبلیغات و صفحه فرود شما اشاره دارد.این معیار در مقیاس یک تا ده اندازه گیری می شود که هشت تا ده بسیار خوب در نظر گرفته می شود.امتیاز خوب رتبه تبلیغ شما را افزایش می دهد و هزینه هر کلیک شما را کاهش می دهد.امتیاز کیفیت به نرخ کلیک، ارتباط آگهی، تجربه صفحه فرود و عملکرد حساب Google Ads تاریخی شما بستگی دارد.به طور کلی، آنچه گوگل به دنبال تعیین آن است این است که آیا تبلیغ شما تجربه کاربری خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد یا خیر.

مزایای PPC

تبلیغات PPC مقرون به صرفه هستند

با کمپین های تبلیغاتی PPC، کنترل کاملی بر میزان هزینه ای که می خواهید خرج کنید دارید.از آنجایی که تنها زمانی پرداخت می‌کنید که بازدیدکنندگان بر روی پیوند منتهی به وب‌سایت یا صفحه فرود کلیک کنند – با شانس بالایی برای تبدیل – ارزش پول خود را دریافت خواهید کرد.

تبلیغات PPC نتایج سریعی ایجاد می کند

اگرچه رتبه بندی ارگانیک عالی است، اما گاهی اوقات ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد تا در صفحه اول SERP قرار بگیرید.اگر یک استارتاپ یا کسب و کار کوچک هستید، احتمالاً زمان کافی برای منتظر ماندن برای تأثیر ترافیک ارگانیک، اجتماعی یا مستقیم ندارید.اینجاست که تبلیغات PPC وارد می شود.با تبلیغات PPC بهینه شده، می توانید ظرف چند ساعت پس از راه اندازی کمپین خود، خود را به بالای SERP برسید.

شما به راحتی می توانید تبلیغات PPC را کنترل و آزمایش کنید

کنترل کلمات کلیدی مورد نظر، قرار دادن تبلیغات یا بودجه با تبلیغات PPC آسان است.همچنین می توانید تست های تقسیم A/B را با تبلیغات مختلف اجرا کنید تا تبلیغاتی را شناسایی کنید که بالاترین بازده سرمایه را دارد.  سپس می‌توانید تبلیغاتی را که به خوبی انجام می‌شوند، تا زمانی که دیگر نتایج مطلوبی ایجاد نکند، مقیاس‌بندی کنید.

تبلیغات PPC به شما این امکان را می دهد که مشتریان ایده آل خود را هدف قرار دهید

با تبلیغات PPC، می توانید از مخاطبان سرد عبور کنید تا مخاطبان گرمی را که آماده خرید محصولات و خدمات شما هستند، هدف قرار دهید.می‌توانید برای کلمات کلیدی پیشنهاد دهید که افراد آگاه به راه‌حل، آن‌ها را آنلاین جستجو می‌کنند.به غیر از کلمات کلیدی، تبلیغات PPC همچنین گزینه های هدف گیری مانند فعالیت آنلاین گذشته یا اطلاعات جمعیتی را ارائه می دهد.یکی دیگر از کاربردهای عالی تبلیغات PPC ایجاد کمپین های هدف گیری مجدد است که بازدیدکنندگانی را که پس از ورود به سایت شما خرید نکرده اند را هدف قرار می دهد.

تغییرات الگوریتم تاثیر کمی بر تبلیغات PPC دارد

بین تغییرات متعدد الگوریتم گوگل و 200 فاکتور رتبه بندی، تلاش برای دریافت ترافیک رایگان از موتورهای جستجو در مقایسه با تبلیغات PPC کمی ناپایدار است.با تبلیغات PPC، لازم نیست نگران تغییرات الگوریتم باشید، بلکه بر عملکرد کمپین های خود تمرکز کنید.

تبلیغات PPC به شما کمک می کند حتی با رتبه بندی دامنه پایین رتبه بندی کنید

کلمات کلیدی به طور فزاینده ای رقابتی شده اند.این امر باعث می‌شود که کسب‌وکار با اعتبار دامنه پایین به رتبه‌بندی برتر در یک موتور جستجو یا در مقابل مخاطبان هدف خود در یک پلت فرم اجتماعی سخت‌تر شود.با تبلیغات PPC، بدون در نظر گرفتن رتبه بندی دامنه خود، می توانید به سرعت برای کلمات کلیدی که مخاطبان شما جستجو می کنند رتبه بندی کنید.

7. داده های تبلیغات PPC می تواند استراتژی SEO شما را بهبود بخشد

شما نباید تمام تلاش های خود را برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به طور کلی کنار بگذارید – تبلیغات پولی شما باید به جای جایگزینی استراتژی سئو شما را تکمیل کند.

معایب بازاریابی PPC

  در اینجا برخی از رایج ترین معایب بازاریابی PPC آورده شده است:

سرمایه گذاری پرهزینه

تبلیغات PPC می تواند گران باشد، به خصوص اگر کلمات کلیدی بسیار رقابتی را هدف قرار دهید.اگر مراقب بودجه خود نباشید، ممکن است در نهایت پول زیادی را خرج کنید بدون اینکه بازگشت سرمایه قابل توجهی داشته باشید.

کلیک تقلبی

کلاهبرداری کلیک نوعی کلاهبرداری است که زمانی رخ می دهد که فردی به طور مکرر روی تبلیغات شما کلیک می کند تا بودجه شما را تخلیه کند.این می تواند در صنایع بسیار رقابتی یا برای مشاغلی که رقبای زیادی دارند مشکل ساز باشد.

هدف گیری

اگر در مورد هدف گذاری خود دقت نکنید، می توانید تبلیغات خود را به افرادی که به محصولات یا خدمات شما علاقه ای ندارند نشان دهید.این می تواند منجر به هدر رفتن کلیک ها و بازگشت سرمایه کمتر شود.  هنگامی که شخصی بر روی تبلیغ شما کلیک می کند، باید به صفحه فرودی منتقل شود که مربوط به تبلیغ است و برای تبدیل بهینه شده است.اگر صفحه فرود شما این معیارها را نداشته باشد، ممکن است مشتریان بالقوه را از دست بدهید.

کپی های تبلیغاتی ضعیف

کپی تبلیغاتی که برای تبلیغات PPC خود استفاده می کنید برای موفقیت کمپین شما بسیار مهم است. اگر نسخه تبلیغاتی شما ضعیف نوشته شده باشد یا با مخاطب هدف شما همخوانی نداشته باشد، ممکن است برای ایجاد کلیک و تبدیل مشکل داشته باشید.

رقابت

تبلیغات PPC به خصوص در صنایع خاصی بسیار رقابتی است.  اگر رقبای شما نیز از تبلیغات PPC استفاده می کنند، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری بیشتر داشته باشید تا تبلیغات خود را در معرض دید افراد مناسب قرار دهید.

خستگی تبلیغات

با گذشت زمان، مردم ممکن است از دیدن تبلیغات شما خسته شوند و شروع به نادیده گرفتن آنها کنند.  این می تواند منجر به کاهش نرخ کلیک و بازگشت سرمایه کمتر شود.

هزینه تبلیغات PPC چقدر است؟

در حالی که تبلیغات PPC به طور کلی مقرون به صرفه در نظر گرفته می شوند، با میانگین هزینه هر کلیک در حدود 2 دلار برای تبلیغات گوگل و 1.86 دلار برای تبلیغات فیس بوک، هزینه ها می تواند از حدود 1 دلار تا بیش از 30 دلار برای هر کلیک متفاوت باشد.این به این دلیل است که هزینه هر کلیک (CPC) به عوامل مختلفی مانند پلت فرم PPC انتخابی شما، کلمات کلیدی (یا مخاطبان در مورد شبکه های اجتماعی پولی)، صنعت، میزان رقابت و کیفیت تبلیغات بستگی دارد.اساساً، نرخی که برای کلیک پرداخت می‌کنید، بر اساس فرمول Google (رتبه آگهی زیر آگهی شما) / (امتیاز کیفیت شما) + 0.01 دلار است.  به عنوان مثال، اگر رتبه تبلیغ فرد زیر شما هشت و امتیاز کیفیت شما چهار باشد، می توانید انتظار پرداخت 2.01 دلار را داشته باشید.رتبه تبلیغ شما بر اساس فرمول محاسبه می شود: (حداکثر پیشنهاد CPC شما) x (امتیاز کیفیت تبلیغ شما).به عنوان مثال، تبلیغی با پیشنهاد حداکثر 2 دلار و امتیاز کیفی 15 دارای رتبه تبلیغ 30 خواهد بود.به عبارت دیگر، داشتن QS بهتر به این معنی است که می توانید به ازای هر کلیک کمتر پرداخت کنید و موقعیت بالاتری در نتایج موتورهای جستجو کسب کنید.به خاطر داشته باشید که نه تنها CPCها می توانند از نظر قیمت متفاوت باشند، بلکه آنچه بیشتر از CPC اهمیت دارد، بازگشت سرمایه کمپین تبلیغاتی شما یا بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) است.

تفاوت بین PPC، SEM و SEO چیست؟

اگرچه این سه اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما بین PPC، SEM (بازاریابی موتورهای جستجو) و SEO (بهینه سازی موتور جستجو) تفاوت وجود دارد.SEM یک اصطلاح کلی است که PPC را در بر می گیرد اما فقط به این شکل از تبلیغات محدود نمی شود. به فعالیتی اشاره می کند که قصد دارد آسانی یافتن یک وب سایت را از طریق موتور جستجو بهبود بخشد.SEM هم پولی و هم بدون پرداخت، PPC یا ترافیک ارگانیک (SEO) است.

PPC یک تبلیغات آنلاین است که با موتورهای جستجو و کانال های دیگر مانند تبلیغات ویدیویی (یوتیوب) و تبلیغات تصویری (اینستاگرام/فیسبوک) کار می کند.

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، روشی برای بهینه‌سازی محتوا و ساختار یک وب‌سایت است تا آن را بیشتر در معرض دید موتورهای جستجو قرار دهد.  این کار با تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، بهینه سازی متا داده ها، ایجاد محتوای با کیفیت و کسب لینک از سایر وب سایت ها انجام می شود.هدف سئو بهبود رتبه بندی ارگانیک (غیر پولی) وب سایت در موتورهای جستجو و هدایت ترافیک به وب سایت از طریق نتایج جستجوی ارگانیک است.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست