جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بازاریابی رانشی یا فشاری چیست؟

بازاریابی رانشی

فهرست مطالب

بازاریابی رانشی(push marketing) شکلی از یک استراتژی تبلیغاتی است که به موجب آن صاحبان مشاغل و برندها سعی می کنند محصولات و خدمات خود را مستقیماً به دست مشتری برسانند.بازاریابی رانشی شامل تمام تاکتیک‌هایی است که یک فروشنده برای ارائه کالاها و خدمات خود به مصرف‌کننده بالقوه به کار می‌گیرد.اصطلاح فشار از این ایده ناشی می شود که بازاریابان تلاش می کنند محصولات خود را به سمت مصرف کنندگان سوق دهند.

همچنین عبارات «بازاریابی مستقیم» و «بازاریابی برون گرا» را می شنوید که در زمینه های مشابه استفاده می شوند، زیرا همگی مفهومی مشابه دارند: انتقال پیام به بیرون، مستقیماً به مخاطب.شایان ذکر است که بازاریابی فشاری نوعی تبلیغات عمومی است.برندها زمانی از استراتژی استفاده می کنند که می خواهند محصول جدیدی را عرضه کنند یا از حمایت ویژه در بازار برخوردار شوند.

آنها محصولات و خدمات خود را آشکارا پخش می کنند و مشتری به جای یافتن محصول از طریق تحقیقات خود، از طریق تبلیغات شدید برند با محصول آشنا می شود.بازاریابی فشاری یک تاکتیک خوب برای معرفی محصولات جدید یا برخورد با مشتریانی است که اولین بار هستند.

استراتژی بازاریابی فشاری

استراتژی بازاریابی فشاری زمانی است که یک کسب و کار سعی می کند محصولات خود را بدون هیچ واسطه ای به دست مشتریانش برساند.  محصولات خود را با نشاط پخش می کند و مشتریان را به خرید آنها ترغیب می کند.

به عبارت دیگر، کسب‌وکار سعی می‌کند از طریق تاکتیک‌های بازاریابی مختلف، محصولات خود را به سمت مشتریان «هل» بدهند.این استراتژی بازاریابی به عنوان “استراتژی تبلیغاتی فشاری” نیز شناخته می شود.هدف اصلی این استراتژی جلب توجه محصولات شما به مشتریان است.

کسب‌وکارها سعی می‌کنند فاصله زمانی را که مشتری برای دیدن و خرید یک محصول جدید نیاز دارد، کاهش دهند.  اساساً، مشاغل سعی می کنند چرخه فروش خود را کوتاه کنند.

این روش بیشتر توسط شرکت هایی استفاده می شود که مایل به افزایش آگاهی از برند برای محصولات خود هستند.  آنها این کار را با استفاده از تاکتیک های تبلیغاتی و بازاریابی تهاجمی انجام می دهند تا محصولات خود را به مشتریان سوق دهند.استراتژی های بازاریابی فشاری بیشتر بر بستن یک فروش متمرکز است تا ایجاد رابطه با مشتری.

برای درک یک استراتژی بازاریابی فشار، بیایید بامثال آن را شرح دهیم.شرکت بازاریابی عرفان برای اولین کار بزرگ خود آماده است. اما کسب‌وکارهای محلی که او می‌خواهد با آن‌ها کار کند، هیچ ایده‌ای از وجود شرکت او ندارند. این یک شغل برای بازاریابی فشاری است.بنابراین، عرفان از طریق ایمیل مارکتینگ با کسب‌وکارهای منطقه خود ارتباط برقرار می‌کند، تبلیغات را در مغازه‌های محلی قرار می‌دهد و یک صفحه کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند تا دسترسی خود را گسترش دهد.

از آنجایی که عرفان هدفش معرفی شرکتش به مشاغل محلی در حین راه اندازی سرویس جدیدش است، بازاریابی فشاری راهی موثر برای اطلاع رسانی درباره کارهایی است که انجام می دهد و ارائه می دهد.برای کسب‌وکاری که مدتی است وجود داشته است، اما همچنان می‌خواهد یک استراتژی فشار را اجرا کند، گزینه دیگر اجرای یک پیشنهاد با زمان محدود برای محصول شما است. از کانالی استفاده کنید که بازار هدف شما نزدیک به آن است، مانند یک پلتفرم رسانه اجتماعی یا از صفحات فرود

مثال‌های استراتژی فشاری

1. تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی در مناطقی ظاهر می شوند که به طور خاص به تبلیغات پولی اختصاص داده شده اند و ممکن است به روش های مختلفی قالب بندی شوند، مانند تبلیغات بنری.همچنین تبلیغات نمایشی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام وجود دارد که می توانید آنها را ایجاد و به اشتراک بگذارید.

2. بیلبورد

بیلبوردها روشی موثر برای ایجاد آگاهی از برند و پخش کسب و کار، محصول، خدمات یا کمپین شما برای هر چه بیشتر مردم هستند.  آنها به طور استراتژیک در مناطق پر رفت و آمد قرار می گیرند تا هر چه بیشتر به آنها نگاه کنند (و امیدواریم اعضای مخاطب هدف شما).

3. بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم و تبلیغات مستقیم نیز اشکالی از بازاریابی فشاری هستند – این می تواند در یک نمایشگاه، در یک نمایشگاه تجاری یا در یک فروشگاه فیزیکی رخ دهد.  همچنین ممکن است کسی در یک فروشگاه مواد غذایی، مانند رفاه، نمونه های رایگان را به خریداران ارائه دهد.

مزایا و معایب بازاریابی رانشی

بازاریابی رانشی در موقعیت های مناسب نتایج معنی داری را ارائه می دهد، اما معایبی نیز دارد.

مزایا

با دستیابی به مخاطبانی که درباره برند یا محصولی نمی‌دانند، سرنخ‌های جدیدی ایجاد می‌کند

به سرعت به مخاطبان بزرگتر می رسد

به شما امکان می دهد تأثیر را نسبتاً آسان اندازه گیری کنید

معایب

می تواند گران باشد

از منابع (تلاش، پول، زمان) برای هل دادن به مخاطبان غیرقابل دسترس و بی علاقه استفاده می کند

تاثیر بلند مدت کمی (بدون هزینه های مکرر)

چه کسی بازاریابی رانشی را اجرا می کند؟

بازاریابی رانشی یک استراتژی است که اغلب توسط استارت آپ ها و شرکت هایی که محصولات جدید را به بازار معرفی می کنند استفاده می شود.از آنجایی که تمرکز بر روی بردن محصول به سمت مصرف کننده است، به ویژه برای محصولاتی مناسب است که مصرف کننده هنوز از آن آگاه نیست.

این سبک بازاریابی برای شرکت های بزرگ و کوچک قابل استفاده است.یک فروشگاه کفش جدید ممکن است برای همه ساکنان آن منطقه نامه ارسال کند، در حالی که یک شرکت داروسازی تأسیس شده ممکن است امواج رادیویی را با تبلیغات تلویزیونی برای یک داروی جدید پوشش دهد.

اکثر شرکت ها از یک استراتژی فشار همراه با سایر تکنیک های بازاریابی استفاده می کنند.  به عنوان مثال، شرکت ها اغلب تبلیغات تلویزیونی را اجرا می کنند و همچنین یک وب سایت رسمی شرکت را حفظ می کنند.تبلیغات تلویزیونی مشتریان را به سمت محصولات سوق می دهد، در حالی که وب سایت آنها را عمیق تر به پیشنهادات شرکت می کشاند.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست