جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برندینگ جهانی چیست؟

برندینگ جهانی

فهرست مطالب

برندینگ جهانی یا برندسازی جهانی فرآیند ایجاد و ترویج برندی است که از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی فراتر می رود. این کار شامل طراحی یک هویت، پیام، و تجربه ثابت برند است که بدون توجه به موقعیت مکانی، برای مصرف کنندگان در سراسر جهان طنین انداز می شود.

ساخت برندهایی بدون مرز مانند اپل، کوکاکولا یا دل تجربه ای چالش برانگیز است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما، یک شرکت کوچک در شهر ستان، نمی توانید آن را بسازید. زیبایی ایجاد هویت برند باکیفیت در این نهفته است که همه برای رسیدن به ستاره ها و تبدیل استارتاپ خود به یک شرکت چند ملیتی که همه آن را می شناسند و دوست دارند، تلاش می کنند.

از آنجایی که جهان به طور فزاینده ای به هم متصل می شود، برندها و سازمان ها برندینگ جهانی  را به عنوان راهی برای دستیابی به مخاطبان گسترده در نظر می گیرند.بر این اساس، یک برند جهانی در سطح جهانی یا حداقل توسط بخش قابل توجهی شناخته می شود. چنین برندهایی قدرت و شناخت خود را در بازارهای منطقه ای خود افزایش می دهند و در عین حال از مناطق جدید برای گسترش و توسعه بیشتر حمایت می کنند.

استراتژی های برندینگ جهانی  

در اینجا انواع مختلف استراتژی های برند جهانی که می توانید هنگام ساخت یک برند بین المللی در نظر بگیرید، آورده شده است:

۱. استراتژی استانداردسازی

اگرچه بومی سازی مزایای زیادی دارد و آن را به محبوب ترین رویکرد در میان برندها تبدیل می کند، اما هنوز یک جایگزین وجود دارد. همچنین می توانید از استانداردسازی برای جهانی شدن استفاده کنید.

استراتژی استانداردسازی جهانی به معنی کمپین ها و استراتژی های بازاریابی یکپارچه و ارائه یک پیام یک سان برای ایجاد یک تجربه مشتری ثابت در سراسر جهان است. محبوب ترین شرکت هایی که این رویکرد را اتخاذ می کنند، مک دونالدز، استارباکس و KFC هستند.

مزیت اصلی آن در عملی بودن، ثبات ایجاد شده و هزینه پایین است؛ زیرا به کمپین های کمتری نیاز دارید.در مورد اشکال اصلی، ممکن است با مشکلاتی در جمعیت محلی مواجه شوید که ناشی از تفاوت های فرهنگی و آداب و رسوم است که ممکن است در نهایت تمام تلاش ها را خنثی کند. به عنوان مثال، حتی اگر مک دونالد برخی طعم های محلی را در شعبه های ویتنام معرفی کرده باشد، باز هم به دلیل سیاست قیمت گذاری شرکت، در بازار پیروز نشد.

۲. استراتژی محلی سازی

برخلاف استانداردسازی، محلی سازی بر انطباق عناصر برند و استراتژی های بازاریابی متناسب با فرهنگ ها، ترجیحات و شرایط بازار محلی تمرکز دارد. این سیستم تنوع رفتارهای مصرف کننده را تشخیص می دهد و هدف آن ایجاد یک تجربه شخصی تر و مرتبط تر از برند است.

استراتژی مکان یابی ممکن است شامل اصلاح ویژگی های محصول، بسته بندی، پیام رسانی، و کانال های توزیع برای تامین بازارهای خاص باشد.

۳. استراتژی جهانی محلی شدن

جهانی محلی شدن عناصر استانداردسازی و محلی سازی را ترکیب می کند. این کار شامل حفظ هویت برند جهانی سازگار و در عین حال ترکیب عناصر محلی و تنظیم استراتژی های بازاریابی متناسب با بازارهای فردی است.جهانی محلی شدن اهمیت حساسیت فرهنگی و سفارشی سازی را تصدیق می کند و درعین حال از مزایای حضور یکپارچه برند نیز استفاده می کند.

۴. استراتژی فراملی

یک استراتژی فراملی هم سازگاری جهانی و هم سازگاری محلی را ادغام می کند. بر هم کاری و اشتراک دانش بین ستاد مرکزی و شرکت های تابعه محلی تاکید دارد. هدف ایجاد تعادل بین تصمیم گیری متمرکز و اجرای محلی است که امکان انعطاف پذیری و پاسخگویی به نیازهای بازار محلی را فراهم می کند.

۵. استراتژی برندینگ مشترک

برندسازی مشترک شامل هم کاری با برنده ای محلی یا جهانی برای ایجاد طرح های بازاریابی مشترک است. این استراتژی از نقاط قوت و شهرت هر دو برند برای افزایش دیده شدن و جذابیت برند استفاده می کند.برندسازی مشترک می تواند به برندها کمک کند تا وارد بازارهای جدید شوند، اعتبار کسب کنند و از پایگاه های مشتری موجود برنده ای شریک استفاده کنند.

۶. استراتژی گسترش برند

گسترش برند شامل استفاده از ارزش و اعتبار یک برند موجود برای معرفی محصولات یا خدمات جدید در بازارهای مختلف است. روی آشنایی و اعتماد مرتبط با نام برند سرمایه گذاری می کند و ورود و پذیرش بازار را تسهیل می کند.

۷. استراتژی مالکیت

استراتژی مالکیت شامل به دست آوردن برنده ای تثبیت شده در بازارهای هدف برای گسترش سریع حضور جهانی است. به علاوه، شرکت ها می توانند با به دست آوردن برنده ای محلی از پایگاه های مشتری، شبکه های توزیع و دانش بازار موجود استفاده کنند.

این استراتژی امکان ورود و رشد سریع بازار را فراهم می کند اما نیازمند یکپارچگی دقیق و تثبیت برند است. لازم به ذکر است که استراتژی های برندینگ جهانی  ممکن است بسته به صنعت، اندازه شرکت، منابع، و بازارهای هدف متفاوت باشند. در نتیجه، شرکت ها اغلب استراتژی های چندگانه را با هم ترکیب می کنند یا یک رویکرد ترکیبی را اتخاذ می کنند تا به بهترین شکل با اهداف برندینگ جهانی  خاص خود هماهنگ شوند

راهنمای گام به گام ساخت یک برند جهانی

ساخت یک برند جهانی با در نظر گرفتن پیچیدگی های فعالیت در بازارهای متعدد، نیازمند یک استراتژی جامع و به خوبی اجرا شده است. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در روند ساخت یک برند جهانی آورده شده است:

مرحله ۱: استراتژی برند خود را تعریف کنید

تعریف استراتژی برند قدم اساسی در ساخت یک برند جهانی است. این کار شامل شناسایی ارزش های اصلی برند، پیشنهاد فروش منحصربه فرد، مخاطبان هدف و موقعیت یابی برند است.

درک کنید چه چیزی برند شما را از رقبا جدا می کند و تحقیقات بازار را برای تحلیل نیازها و اولویت های مصرف کننده در بازارهای مختلف انجام دهید. واضح است که تعریف استراتژی برند، چارچوبی محکم برای تمام تصمیمات و فعالیت های آتی برندسازی ایجاد می کند و از هماهنگی و همسویی بین بازارها اطمینان حاصل می کند.

این مرحله مسیر برند جهانی شما را مشخص می کند و به شما کمک می کند هویتی قوی و متمایز بسازید که برای مصرف کنندگان در سراسر جهان طنین انداز شود.

مرحله ۲: انجام تحقیقات بازار

این مرحله شامل جمع آوری و تحلیل داده های مرتبط برای درک چشم انداز فرهنگی، اقتصادی و رقابتی بازارهای هدف است.تحقیقات بازار به شناسایی رفتار مصرف کننده، رونده ای بازار، رقبای محلی، و ملاحظات نظارتی کمک می کند. با کسب بینش در مورد بازارهای مختلف، می توانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد انتخاب بازار، استراتژی های محلی سازی، و تاکتیک های ورود به بازار بگیرید.

این تحقیق شما را قادر می سازد تا برندسازی و تلاش های بازاریابی خود را با نیازهای خاص بازار هماهنگ کنید، و اطمینان حاصل کنید که برند شما با مصرف کنندگان محلی طنین انداز می شود و در یک بازار جهانی رقابتی برجسته می شود. تحقیقات بازار اساس توسعه موفق برند جهانی را فراهم می کند.

مرحله ۳: هویت برند خود را تطبیق دهید

به منظور حفظ موفقیت آمیز ثبات در هویت برند خود در طولبرندسازی جهانی ، باید عناصر برند خود را با فرهنگ ها و اولویت های محلی هماهنگ کنید.این کار شامل تطبیق عناصری مانند نام برند، لوگو، تگ لاین، طرح های رنگی، و هویت بصری برای هماهنگی با ویژگی های منحصر به فرد هر بازار است. با انجام این کار، شما یک هویت برند ایجاد می کنید که از نظر فرهنگی برای مصرف کنندگان محلی حساس و معنادار است و ارتباط و ارتباط برند را افزایش می دهد.این نشان دهنده تعهد شما به درک و پذیرش فرهنگ های محلی و در نتیجه ایجاد اعتماد و تقویت جایگاه برند شما در بازارهای جهانی است.

مرحله ۴: تدوین یک استراتژی جامع بازاریابی

توسعه یک استراتژی جامع بازاریابی جهانی برای ارتقای موثر برند شما در سطح جهانی ضروری است. این شامل ایجاد یک برنامه استراتژیک است که سازگاری جهانی را با سازگاری محلی ترکیب می کند. ابتدا موثرترین کانال های بازاریابی، پلتفرم های ارتباطی و تاکتیک ها را برای رسیدن به مخاطبان هدف خود در هر بازار شناسایی کنید.

پیام ها، کمپین ها، و فعالیت های تبلیغاتی خود را طوری تنظیم کنید که با نیازها، اولویت ها، و تفاوت های فرهنگی مصرف کننده محلی هماهنگ شوند. هر دو رویکرد بازاریابی دیجیتال و سنتی را در نظر بگیرید و از تحلیل داده ها برای اصلاح استراتژی های خود استفاده کنید.

یک استراتژی بازاریابی توسعه یافته تضمین می کند که پیام برند شما طنین انداز می شود، قرار گرفتن در معرض برند را به حداکثر می رساند، و تعامل و تبدیل را در بازارهای جهانی متنوع هدایت می کند.

مرحله ۵: ایجاد دستورالعمل های برند پایدار

ایجاد دستورالعمل های برند سازگار برای حفظ هویت برند یکپارچه در تمام بازارها بسیار مهم است. این دستورالعمل ها دستورالعمل های روشنی در مورد نحوه نمایش برند شما در رابطه با استفاده از لوگو، تایپوگرافی، تصاویر، تن صدا و سبک محتوا ارائه می دهند.

ایجاد و اجرای این دستورالعمل ها تضمین می کند که تمام تیم های داخلی، شرکای خارجی و آژانس ها ثبات برند را در تلاش های ارتباطی و بازاریابی خود حفظ می کنند. به علاوه، دستورالعمل های مداوم برند به تقویت شناخت برند، ایجاد اعتماد با مشتریان و تقویت درک کلی از برند شما در بازارهای جهانی کمک می کند و حضور منسجم و قابل تشخیص برند را در سراسر جهان ایجاد می کند.

مرحله ۶: ساخت محتوا و دارایی های محلی شده

ایجاد محتوا و دارایی های محلی برای تعامل موثر با مصرف کنندگان در هر بازار هدف بسیار مهم است. این مرحله شامل تطبیق بازاریابی، وب سایت ها، بسته بندی محصول، و مواد تبلیغاتی شما با اولویت های محلی و زمینه های فرهنگی است.

ترجمه و بومی سازی محتوا با کمک مترجمان حرفه ای و کارشناسان داخلی، دقت و حساسیت فرهنگی را تضمین می کند. محتوای محلی فراتر از ترجمه زبان است و شامل عناصر بصری، نمادگرایی و زمینه ای است که با فرهنگ محلی طنین انداز می شود.

سرمایه گذاری در محتوا و دارایی های محلی، تعهد به درک و ارتباط با مشتریان محلی، افزایش ارتباط با برند، و پرورش ارتباطات قوی تر با مخاطبان هدف شما در بازارهای جهانی را نشان می دهد.

مرحله ۷: تکنولوژی های دیجیتال مارکتینگ

این مرحله شامل استفاده از پلتفرم ها و ابزارهای دیجیتال مختلف برای افزایش دیده شدن، دسترسی و تعامل برند شما در بازارهای جهانی است. برای این کار، توسعه وب سایت های محلی و بهینه سازی آن ها برای موتورهای جستجو را در نظر بگیرید تا دیده شدن آنلاین بهبود یابد.

از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان محلی و به اشتراک گذاری محتوای مرتبط استفاده کنید. تجزیه وتحلیل داده ها برای کسب بینش در مورد رفتار، ترجیحات و روندهای مصرف کننده، به شما اجازه می دهد استراتژی های بازاریابی خود را اصلاح کنید. از تبلیغات دیجیتال، بازاریابی تاثیرگذار و دیگر تاکتیک های تبلیغاتی آنلاین برای رسیدن موثر به مخاطبان هدف خود در بازارهای مختلف استفاده کنید.با استفاده از فناوری های دیجیتال، می توانید تاثیر تلاش های برندینگ جهانی  خود را به حداکثر برسانید و باعث رشد برند در عصر دیجیتال شوید.

مرحله ۸: سرمایه گذاری در تجربه مشتری

سرمایه گذاری در تجربه مشتری برای ساخت یک برند جهانی قوی بسیار مهم است. این مرحله شامل ارائه تجربیات استثنایی به مشتریان در بازارهای مختلف است. محصولات یا خدمات خود را با استانداردهای کیفیت محلی و انتظارات مشتری تطبیق دهید.

پشتیبانی مشتریان محلی را فراهم کنید، از طریق کانال های مختلف با مشتریان درگیر شوید، و فعالانه به دنبال بازخورد برای بهبود پیشنهادها براساس بینش های آن ها باشید. شما با اولویت بندی تجربه مشتری، اعتماد، وفاداری و حمایت را در میان پایگاه مشتریان جهانی خود ایجاد می کنید.

تجربه های مثبت مشتری باعث تکرار کسب وکار می شود و به تبلیغات دهان به دهان مثبت منجر می شود و به تثبیت اعتبار و حضور قوی برند در بازارهای جهانی کمک می کند.

مرحله ۹: ایجاد مشارکت و حضور محلی

ایجاد مشارکت و حضور محلی، گام مهم دیگری برای گسترش موفقیت آمیز برند جهانی شما است. این مرحله شامل تشکیل اتحادهای استراتژیک با توزیع کنندگان محلی، خرده فروشان، یا آژانس هایی است که عمیقا بازارهای هدف را درک می کنند.

با این شرکا هم کاری کنید تا از تخصص، شبکه ها و کانال های توزیع آن ها استفاده کنید. ایجاد یک حضور محلی، مانند افتتاح فروشگاه های فیزیکی یا دفاتر، تعهد به بازار را نشان می دهد و اعتماد را در میان مصرف کنندگان محلی تقویت می کند.

با ایجاد مشارکت قوی و ایجاد حضور محلی، می توانید از بینش بازار محلی استفاده کنید، به شبکه های توزیع تثبیت شده دسترسی داشته باشید و رشد و پذیرش برند خود را در بازارهای جهانی تسریع کنید.

گام دهم: نظارت مستمر و تکامل

نظارت مستمر و تکامل تلاش های برندسازی بین المللی شما برای موفقیت بلندمدت ضروری است. این مرحله شامل ارزیابی منظم عملکرد و تاثیر استراتژی های برندسازی شما در بازارهای مختلف است. به علاوه، رونده ای بازار، بازخورد مصرف کننده و فعالیت های رقیب را به روز نگه دارید.

از تحلیل داده ها و بینش مشتری برای اصلاح استراتژی های خود و شناسایی فرصت های جدید رشد استفاده کنید. رویکردهای برندسازی خود را در صورت نیاز تطبیق دهید تا در هر بازار مرتبط و رقابتی باقی بمانید. حلقه های بازخورد را پیاده سازی کنید و به ورودی مشتری گوش دهید تا مطمئن شوید برند شما برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات متغیر مشتری تکامل می یابد.

با هوشیاری و واکنش نشان دادن، می توانید تلاش های برندسازی جهانی خود را بهینه سازی کنید و حضور قوی برند را در بازارهای جهانی پویا حفظ کنید.

مزایای برندینگ جهانی

برندینگ جهانی  مزایای زیادی دارد که می تواند به رشد بین المللی کسب وکار شما کمک کند. رسیدن به مخاطبان جهانی به شرکت ها اجازه می دهد فرصت های جدید را کشف کنند و رشد را افزایش دهند. برندینگ جهانی  در صورت اجرای موفقیت آمیز می تواند هم اعتبار و هم سودآوری شما را افزایش دهد. در اینجا مزایای کلیدی برندینگ جهانی  آورده شده است:

مخاطبان هدف بزرگ تر: به مخاطبان گسترده و متنوعی در کشورهای مختلف دسترسی پیدا کنید. دسترسی گسترده به شما کمک می کند با مشتریانی ارتباط برقرار کنید که ممکن است در غیر این صورت با برند شما مواجه نشده باشند.

فرصت های رشد: باز کردن درها به سوی بازارهای جدید و کشف تقاضاهای منحصر به فرد و پتانسیل رشد. ورود به بازارها و مناطق جدید به تنوع جریان های درآمدی و کاهش وابستگی به یک بازار به تنهایی کمک می کند.

ارزش برند را افزایش دهید: ارزش درک شده برند خود را افزایش دهید. برندسازی جهانی خوب منجر به شناخت و اعتماد بیشتر می شود.

پتانسیل سودآوری: افزایش سودآوری به لطف مخاطبان بیشتر و افزایش ارزش برند.

مزیت رقابتی: از رقابت میان کشورها و فرهنگ ها پیشی بگیرید. یک استراتژی برندینگ جهانی  خوب می تواند موقعیت شما را به عنوان رهبر بازار تثبیت کند.

معایب برندینگ جهانی  

چالش های اصلی برندینگ جهانی  را درک کنید تا مطمئن شوید که مجهز و آماده هستید. هدایت پیچیدگی های فرهنگ های مختلف و محیط های نظارتی همیشه آسان نیست. در حالی که سفر برندینگ جهانی  هیجان انگیز و لذت بخش است، مهم است که بدانید در طول مسیر با چه موانعی مواجه خواهید شد. در اینجا چالش های کلیدی برندسازی جهانی  آورده شده است:

حساسیت فرهنگی: عدم انطباق پیام ها، تصاویر و محصولات برند شما با فرهنگ های مختلف می تواند منجر به سو تفاهم یا توهین فرهنگی شود.

ریسک مالی: مدیریت ریسک های مالی و سرمایه گذاری ها برای موفقیت بلندمدت در بازارهای جدید حیاتی است. نوسانات ارزی یا رکود اقتصادی غیرمنتظره در بازارهای خارجی می تواند بر تلاش های برندسازی جهانی   شما تاثیر بگذارد.

مدیریت اعتبار برند: اتفاقات منفی در یک بازار می تواند تاثیر سریعی بر وجهه جهانی برند شما داشته باشد. مدیریت بحران موثر و مدیریت شهرت فعال کلید حفظ برند شما هستند.

موانع قانونی و مقررات: هدایت مسائل و مقررات پیچیده قانونی در بازارهای خارجی یک چالش بزرگ در طول توسعه جهانی است. آماده سازی و پایبندی به همه مقررات داخلی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار قانونی در خارج از کشور مهم است.

چشم انداز رقابتی: ورود به بازارهای جدید به معنای رقابت با برنده ای محلی و بین المللی است که از قبل تاسیس شده اند. موقعیت یابی استراتژیک و تحقیقات کامل می تواند به شما کمک کند که جلو بروید و درک کنید که چگونه با چشم انداز رقابتی مقابله کنید.

استراتژی های ساخت یک برند جهانی

در اینجا به برخی از استراتژی هایی که می توانید در زمان ساخت یک برند جهانی دنبال کنید، اشاره می کنیم:

از ترجمه ها آگاه باشید

هنگام توسعه یک برند جهانی، تلاش کنید از فرهنگ های مختلف در مناطق و کشورهای مختلف آگاه باشید. روشی که مخاطب بازاریابی شما را در یک منطقه تفسیر می کند، ممکن است با منطقه دیگر تفاوت زیادی داشته باشد. هنگام ایجاد کمپین های تبلیغاتی، محتوایی طراحی کنید که احتمالا برای مصرف کنندگان در سراسر جهان جذاب باشد. در کنار بازاریابی، به این فکر کنید که مشتریان احتمالی چگونه نام واقعی برند شما را در کشورهای مختلف تفسیر می کنند. تحقیق کنید تا ببینید چگونه به زبان های مختلف ترجمه می شود.

درباره رقبای جهانی بیاموزید

در کنار رقابت با دیگر برنده ای جهانی، سعی کنید به برنده ای محلی که ممکن است با آن ها مواجه شوید، توجه داشته باشید. از تیم خود بخواهید تحقیقات گسترده ای در مورد تمام نقاط فروش منحصر به فرد رقیبتان انجام دهد و نقاط فروش خودتان را با هر کدام مقایسه کند. بدانید برند شما چه مزایایی دارد و به این فکر کنید که چگونه می توانید خود را به عنوان بهترین گزینه در هر بازار مطرح کنید.

پیشنهادها خود را گسترش دهید

به جای تلاش برای تبدیل شدن به یک برند مناسب، راه هایی برای تغییر شکل برند خود در نظر بگیرید تا آن را گسترده تر کنید. به عنوان مثال، به جای سرمایه گذاری روی محصولی که می فروشید، ممکن است بخواهید چندین محصول عرضه کنید که بخش های مختلف بازار را پوشش می دهند. به عنوان مثال، برنده ای سودا تمایل دارند انواع مختلفی از محصولات خود را بفروشند تا خواسته ها و نیازهای انواع مختلف مصرف کنندگان را برآورده کنند. آن ها ممکن است سودای رژیمی را برای کسانی که یک گزینه صفر کالری می خواهند، طعم های سرگرم کننده برای کسانی که دوست دارند چیزهای جدید را امتحان کنند و سودای معمولی را برای کسانی که یک طعم کلاسیک را ترجیح می دهند، بفروشند.

در مورد رفتارهای مشتری تحقیق کنید

نحوه رفتار مشتریان می تواند در سراسر جهان متفاوت باشد. عواملی که مصرف کنندگان را به انتخاب یک برند تشویق می کنند، می توانند از منطقه ای به منطقه دیگر به شدت متفاوت باشند. با شناخت اولویت های مشتریان در بازارهای مختلف، می توانید تصمیمات برندسازی موفق تری بگیرید. بدانید مردم در بازارهای بین المللی جدید شما دوست دارند از کجا خرید کنند و چرا از برندها حمایت می کنند. به همین ترتیب، بدانید چه نوع پیام های بازاریابی بیشتر توجه آن ها را به خود جلب می کند و آن ها را متقاعد به اقدام کنید.

نمونه برند های جهانی

آمازون

آمازون امروز باارزش‌ترین برند جهان است، پیش از غول‌هایی مانند گوگل و اپل.این اولین برندی است که از 200 میلیارد دلار ارزش برند فراتر رفته است. بنابراین، ما نمی توانستیم در مورد برند دیگری صحبت کنیم.

آمازون از اولین قدم هایش تحت تاثیر قرار گرفته است. جف بزوس زمانی که در سال 1994 یک فروشگاه آنلاین ایجاد کرد، زمانی که اینترنت اولین گام های خود را برداشته بود، یک رویا بود. در طول سال ها، فروشگاهی که فقط کتاب می فروخت، به یک تجارت الکترونیک غول پیکر در ایالات متحده تبدیل شده است.

در بازار داخلی خود، تصویر برند مرتبط با ارزش، راحتی و انتخاب را تثبیت کرد.این برند پس از تبدیل شدن به یک رهبر در کشور مبدا خود، استراتژی تهاجمی را برای برنده شدن در بازارهای بین المللی اتخاذ کرده است.

پیشنهاد ارزش برند در تمام بازارها حفظ شد. اما آمازون با ذره بین به هر بازاری که در آن فعالیت می کند نگاه می کند و قصد دارد از طریق استراتژی های قیمت گذاری رقابتی، تحویل سریع و سبد محصولات گسترده، پیشتاز باشد.

آمازون همچنین فراتر از خرده فروشی، از جمله خدمات ابری، هوش مصنوعی، جریان دیجیتال و تدارکات را گسترش می دهد. بنابراین، این برند با فناوری و نوآوری نیز همراه است.

آمازون در کشورهایی که می‌خواهد در آنها فعالیت کند، سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند. در برزیل، خدمات وب آمازون سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در توسعه زیرساخت رایانش ابری در ایالت سائوپائولو را اعلام کرد.

در خرده فروشی، سرمایه گذاری در لجستیک است: در هند، این شرکت بیش از 60 مرکز توزیع و 150 ایستگاه تحویل را برای اطمینان از چابکی و ظرفیت خدمات ساخته است.

آمازون با سرمایه گذاری های سنگین در فناوری و زیرساخت هایی که رقبای محلی نمی توانند از پس آن برآیند، به تدریج جای خود را در همه کشورها و بخش هایی که وارد می کند، می گیرد. بنابراین، برندینگ جهانی  آمازون مبتنی بر رقابت است.

Havaianas

Havaianas یک برند برزیلی است که از مرزهای کشور آمریکای جنوبی عبور کرده و در مناطق مختلف جهان به موفقیت دست یافته است.این برند که در سال 1962 ایجاد شد، با موفقیت در سال های اولیه خود بر بازار محلی تسلط یافت.

در ابتدا، این کفش ساده طبقه کارگر بود که خود را به دلیل دوام، راحت و مقرون به صرفه بودن مشهور کرد.در سال 1980، هاوایانا توسط دولت های محلی به صورت رایگان بین افراد نیازمند توزیع می شد.

در دهه 1990، با تغییرات طراحی و مدل‌های جدید، این برند در دنیای مد پیشرفت کرد و به مخاطبان جدیدی دست یافت – از آن زمان به بعد، شعار «همه آن را می‌پوشند» (Todo Mundo Usa، به زبان پرتغالی) بخشی از هویت برند شد.

این نقطه عطف بود و بستری را برای Havaianas برای کشف بازار بین المللی ایجاد کرد. اما چه چیزی باعث موفقیت آن در کشورهای دیگر شد؟

یک توضیح ممکن از هویتی است که برند حفظ کرده است: Havaianas دارای روحیه سرگرم کننده، پر جنب و جوش و خودجوش برزیلی ها است که گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کند.

علاوه بر این، در دهه 2000، این برند با افتتاح دفاتر در کشورهای مختلف – از جمله ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، چین، فرانسه، و انگلستان، استراتژی برندینگ جهانی  را اتخاذ کرد.

به این ترتیب، درک نیازهای محلی و انجام اقدامات مرتبط بیشتر در هر کشور بدون از دست دادن ماهیت برزیلی آن ممکن شد.به هر حال، اقدامات بازاریابی خلاقانه و جسورانه یکی از اشکال اصلی انتقال این هویت در سراسر جهان و کسب شهرت است.

این برند مجموعه ای از صندل های کریستال سواروسکی را معرفی کرده و محصولات خود را به برندگان اسکار هدیه داده است.این یک رویداد سالانه را در استرالیا با تعداد بی نهایت دمپایی بادی تبلیغ می کند – که این برند را به کتاب گینس برد!

از یک محصول اساسی تا دنیای مد: امروزه هاوایناس احتمالاً مشهورترین برند مد برزیل در جهان است. روحیه شاد و جشن برزیلی، همراه با چشم اندازی از برندینگ جهانی ، مسیر موفقیت بود.

هاینز

هاینز در سراسر جهان شناخته شده است. در این مقاله این شرکت دستورالعمل های استراتژیکی را که باعث تقویت برند در بازارهای نوظهور شده است، توضیح می دهیم.

آنها بر اساس 4 As:

کاربرد: نام تجاری باید مطمئن باشد که محصول متناسب با فرهنگ محلی است. برای مثال در اندونزی سس کچاپ با موز درست می شد و هاینز این ماده را برای رقابت در این کشور به کار گرفت.

در دسترس بودن: برند باید کانال های فروش آشنا برای مردم محلی را در بر بگیرد. در ایالات متحده، هاینز در سوپرمارکت ها و بازارهای مدرن فروخته می شود. در هند، سوپرمارکت ها تنها 15 درصد سهم فروش را داشتند.

مقرون به صرفه بودن: برند باید در همه بازارها قابل دسترسی باشد. با توجه به این موضوع، هاینز بسته بندی های مختلفی را ایجاد کرد. در اندونزی، برای دسترسی به آنها، این برند بسته های کوچک سس سویا را به قیمت 3 سنت به فروش می رساند.

وابستگی: برند باید به مصرف کنندگان و کارگران محلی نزدیک تر شود. برای این منظور، هاینز روی مدیران محلی در بازارهای نوظهور حساب می کند که درک خود از فرهنگ محلی را به مدیریت جهانی منتقل می کنند.

به این ترتیب، هاینز از ایالات متحده فراتر رفته و مشارکت و آگاهی از برند خود را در بازارهای نوظهور، که تا آن زمان کاوش نکرده بود، تقویت کرده است. اخیراً این برند از یک طراحی مجدد جهانی عبور کرده است و هدف آن شناخته شدن در هر نقطه از جهان است.

اپل

برندینگ جهانی
برندینگ جهانی اپل

طبق مطالعات اخیر، اپل از نظر درآمد، مهم‌ترین شرکت فناوری اطلاعات است. سال گذشته این شرکت 274.5 میلیارد دلار درآمد داشت، یعنی ده برابر بیشتر از مک دونالد. با این حال، پوشش جغرافیایی آن بسیار کوچکتر است: فقط 516 فروشگاه در 25 کشور در سراسر جهان دارد.با این وجود، این باعث نمی‌شود که یکی از محبوب‌ترین شرکت‌ها در جهان باشد که برند آن با پیچیدگی، کمال، ظرافت و مینیمالیسم همراه است.

هنگامی که صحبت از استراتژی برند جهانی می شود، شرکت همچنین بر استانداردسازی تکیه می کند. با این حال، مانند مک دونالد، آنها این کار را با آگاهی فرهنگی انجام می دهند. البته آنها محصولات یا بسته بندی خود را تغییر نمی دهند. با این وجود، فروشگاه های پرچمدار آنها به گونه ای ساخته شده اند که ترجیحات و انتظارات مشتریان را برآورده کنند.

مایکروسافت

برندینگ جهانی
برندینگ جهانی مایکروسافت

مایکروسافت در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای جهانی در سال 2020 با ارزش کل 165 میلیارد قرار دارد و جایگاه سوم خوبی را به خود اختصاص داده است. اگرچه شروع درخشانی مانند تسلا نداشت که توانست تنها در یک سال سرمایه خود را 769٪ افزایش دهد (یک دهه طول کشید تا شرکت به یک شرکت بین المللی تبدیل شود) با این وجود، بدون شک داستان یک برند موفق جهانی است. محصولات آن به طور گسترده در پنج قاره شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

استراتژی بازاریابی مایکروسافت از ابزارهای سنتی بیشترین بهره را می برد. این تیم از استراتژی‌های تقسیم‌بندی جمعیتی و رفتاری و ترکیبی از استراتژی‌های هدف‌گیری متمایز و غیرمتمایز برای 4Ps بازاریابی (محصول، مکان، قیمت و تبلیغات) در هر منطقه استفاده می‌کند.

L’Oreal

L’Oreal، برند معتبر جهانی زیبایی و آرایشی، به طرز ماهرانه ای یک استراتژی بازاریابی جهانی را اجرا کرده است که در کشورهای مختلف موفقیت آمیز بوده است. این شرکت درک می کند که آنچه ممکن است در یک کشور موثر باشد لزوماً به موفقیت در کشور دیگر تبدیل نمی شود. استراتژی بازار بین‌المللی لورآل، بینش‌ها و بهترین شیوه‌ها را از سرتاسر جهان ترکیب می‌کند و محصولات را برای برآوردن نیازهای خاص مصرف‌کنندگان محلی طراحی می‌کند.

برای مثال، در پاسخ به تحقیقاتی که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان آسیایی به محصولات سفیدکننده پوست ترجیح می‌دهند، لورآل طیفی از محصولات را به‌طور خاص برای این تقاضا توسعه داد. این توجه به ترجیحات محلی، که توسط یک مدیر یا تیم اختصاصی در هر منطقه انجام می شود، به لورآل کمک می کند تا جایگاه خود را به عنوان یک برند پیشرو در زیبایی و آرایش حفظ کند.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست