جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بازاریابی اطلاعات (Information Marketing) چیست؟

فهرست مطالب

بازاریابی اطلاعات ایجاد و ارائه اطلاعات مفیدی است که مشکل خاصی را برای جویندگان اطلاعات حل می کند. به بیان ساده، بازاریابی اطلاعات یک استراتژی بازاریابی است که جزئیات خاصی را در مورد یک محصول یا خدمات ارائه می دهد. به همین ترتیب، تبادل دانش با پاداش (پول) است.  با این حال، محصولات اطلاعات می توانند به اشکال مختلف، به عنوان مثال، pdf، کتاب الکترونیکی، دوره آموزشی، صوتی، تصویری و وبینارهای زنده باشند. ساده است این نوع کسب و کار بسیار سودآور است، زیرا برای شروع به فروشگاه یا فضایی نیاز ندارد.

این نوع بازاریابی می تواند شامل اطلاعات در مورد موارد زیر باشد:

یک محصول یا خدمات چگونه کار می کند

نحوه استفاده از یک محصول یا خدمات

ویژگی های مختلف یک محصول یا خدمات

چگونه یک محصول یا خدمات با راه حل های مشابه مقایسه می شود

دانش اضافی لازم برای استفاده از یک محصول یا خدمات

اگر مشتری همه چیزهایی را که باید در مورد یک محصول بداند بداند، احتمال خرید آن بیشتر است – منطق بازاریابی اطلاعات نیز همینطور است.

  به این فکر کنید که محصولات، خدمات و پتانسیل ارزش کلی آنها را فراهم می کند.

علاوه بر این، اگر شخصی از وب سایت شما بازدید کند، و شما به تمام سوالات او پاسخ دهید، دیگر نیازی به ترک صفحه شما در جستجوی پاسخ در جای دیگری نخواهد داشت.

مزایای بازاریابی اطلاعات

بازاریابی اطلاعات می تواند به طرق مختلف برای افراد و مشاغل در نیجریه مفید باشدمزایای بالقوه بازاریابی اطلاعات در نیجریه شامل موارد زیر است:

-افزایش آگاهی و اعتبار برند

با تولید و ترویج محصولات اطلاعات با کیفیت بالا، کسب و کارها می توانند خود را به عنوان متخصص در حوزه کاری خود معرفی کنند و به مخاطبان خود اعتماد کنند.

حداقل هزینه راه اندازی

راه اندازی یک کسب و کار بازاریابی اطلاعات بر اساس کسب و کار فعلی یا تجربه شخصی شما می تواند ساده و مقرون به صرفه باشد.بینش ها، نکات و استراتژی های ارزشمند خود را از طریق قالبی که با آنها طنین انداز می شود با مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارید.حداقل هزینه های اولیه وجود دارد – می توانید بلافاصله تخصص خود را به اشتراک بگذارید.

تنوع جریان های درآمدی

بازاریابی اطلاعات می‌تواند منبع درآمد اضافی برای کسب‌وکارها فراهم کند و به تنوع بخشیدن به جریان‌های درآمد آنها و کاهش ریسک مالی کمک کند.

جریان های درآمد منفعل

محصولات اطلاعات، مانند کتاب‌های الکترونیکی یا دوره‌های آموزشی، می‌توانند بارها و بارها بدون نیاز به زمان و تلاش اضافی از سوی کسب‌وکار فروخته شوند.  این می تواند یک جریان درآمد غیرفعال برای کسب و کار فراهم کند.

دسترسی و مقیاس پذیری بیشتر

با ایجاد محصولات اطلاعات دیجیتال، کسب و کارها می توانند به مخاطبان جهانی دست یابند و تلاش های خود را به راحتی انجام دهند. این به ویژه برای مشاغلی که ممکن است منابع محدود یا محدودیت های جغرافیایی داشته باشند مفید است.

افزایش وفاداری مشتریان

با ارائه محصولات اطلاعات با ارزش و با کیفیت، کسب و کارها می توانند روابط قوی با مشتریان خود ایجاد کرده و وفاداری خود را افزایش دهند.این می تواند منجر به مشتریان مکرر و ارجاعات دهان به دهان مثبت شود.

کنترل بیشتر بر قیمت گذاری

با محصولات اطلاعات، کسب‌وکارها کنترل بیشتری بر قیمت‌گذاری دارند و می‌توانند با استراتژی‌های قیمت‌گذاری مختلف آزمایش کنند تا بهترین را برای مخاطبان خود بیابند.

توانایی تست و تکرار

بازاریابی اطلاعات به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا ایده‌ها و محصولات جدید را به سرعت آزمایش کنند و بر اساس بازخورد مشتری، تنظیمات را انجام دهند.  این می تواند به کسب و کارها کمک کند تا از روندها جلوتر بمانند و نیازهای متغیر مخاطبان خود را برآورده کنند.

9 راه برای ایجاد و فروش محصولات اطلاعات

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه شروع بازاریابی اطلاعات در نیجریه آورده شده است:

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

اولین قدم در ایجاد و فروش محصولات اطلاعاتی این است کهمخاطب هدف خود را شناسایی کنیدنیازها و علایق مخاطبان خود را در نظر بگیرید و از تحقیقات بازار برای جمع آوری اطلاعات در مورد آنها استفاده کنید – این فرآیند به عنوان مدیریت اطلاعات بازاریابی شناخته می شود.

موضوعی را انتخاب کنید

هنگامی که مخاطبان هدف خود را شناختید، آتوپیکی را انتخاب کنید که مورد علاقه آنها باشد و در مورد آن آگاهی دارید.شما می توانید از مورد زیر استفاده کنید

ابزارهای SEO

برای تحقیق در مورد موضوعاتی که بیشترین جستجو را داشته اند، می توانید بدانید که مخاطبان هدف شما می خواهند چه چیزی یاد بگیرند.

درباره محصول خود تحقیق و برنامه ریزی کنید

درباره موضوع خود را به طور کامل تحقیق کنید تا مطمئن شوید که درک عمیقی از موضوع دارید.سپس ساختار و محتوای محصول خود را برنامه ریزی کنید، از جمله مواد یا منابعی که برای ایجاد آن نیاز دارید.

محصول خود را ایجاد کنید

از اطلاعات و منابعی که جمع آوری کرده اید برای ایجاد محصول اطلاعاتی خود استفاده کنید.این می تواند به شکل یک کتاب الکترونیکی، دوره آموزشی، وبینار یا سایت عضویت باشد.معمولاً آنچه در مورد مخاطبان خود می‌دانید می‌تواند نوع محصول اطلاعاتی انتخابی شما را مشخص کند.

محصول خود را تبلیغ کنید

هنگامی که محصول شما کامل شد، زمان آن است که آن را به مخاطبان هدف خود تبلیغ کنید.شما می‌توانید این کار را از طریق ایمیل مارکتینگ، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی، یا مشارکت در داخل اینفلوئنسرها یا شرکت‌های وابسته انجام دهید.

یک سیستم پرداخت راه اندازی کنید

برای فروش محصول خود، باید سیستم پرداخت را برای پردازش تراکنش ها راه اندازی کنید.

محصول خود را راه اندازی کنید

وقتی همه چیز آماده شد و آماده راه اندازی شد، وقت آن است که محصول خود را راه اندازی کنید.  این می تواند شامل ارسال یک خبرنامه به لیست ایمیل شما، ارسال آن در رسانه های اجتماعی یا اجرای کمپین های تبلیغاتی پولی برای تبلیغ آن باشد.

ارائه پشتیبانی عالی از مشتری

هنگامی که محصول شما به بازار آمد، از ارائه پشتیبانی عالی از مشتری مطمئن شویدتا اطمینان حاصل شود که مشتریان شما از خرید خود راضی هستند.این می تواند شامل پاسخ دادن به سؤالات، ارائه پشتیبانی فنی، و رسیدگی به شکایات باشد.

از تلاش های خود پول در بیاورید

در نهایت، بر کسب درآمد از تلاش‌های بازاریابی اطلاعات خود با به حداکثر رساندن سود از طریق فروش متقابل، و همچنین آزمایش استراتژی‌های قیمت‌گذاری مختلف برای یافتن بهترین موارد برای مخاطبانتان تمرکز کنید.

نمونه های برتر بازاریابی اطلاعات

کتاب های الکترونیکی

اینها کتابهایی به شکل الکترونیکی هستند که می توان آنها را به جای چاپ، روی رایانه یا موبایل خواند.کتاب‌های الکترونیکی مکمل خوبی برای هر طرح درآمد غیرفعال هستند، زیرا زمانی که بتوانید کتاب الکترونیکی ایجاد کنید و آن را به بازار عرضه کنید، از نظر فنی می‌تواند خود را بفروشد.برای نوشتن محتوای ارزشمند، تلاش زیادی لازم است.برخی از وب سایت ها به شما این امکان را می دهند که هر محصول اطلاعاتی بارگذاری شده در سایت خود را مجدداً بفروشید زیرا مردم آن را نوشته و در این سایت ها آپلود کرده اند و شما نهایت آزادی را دارید که آنها را مجدداً بفروشید و درآمد خوبی کسب کنید.اگر محصولی از خود ندارید یا نمی دانید چه چیزی می فروشید، به شما کمک می کند.برای اینکه بتوانید از اینترنت درآمد کسب کنید، باید چیزی بفروشید.

کتاب های کار و الگوها

این یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌ها است، نه فقط کسب درآمد آنلاین، بلکه درآمد غیرفعال.الگوها، به ویژه، تا حد خاصی برای ایجاد درآمد شما استفاده می شوند.با برنامه هایی مانند Canva، می توانید به قالب هایی برای مبتدیان، و طراحان حرفه ای دسترسی داشته باشید.مردم اغلب به دنبال قالب هایی برای خرید می گردند، بنابراین شما ابتدا نیازی به مخاطب ندارید; تا زمانی که پیشنهاد شما خوب باشد، می توانید مخاطبان صفر داشته باشید و قالب خود را بفروشید.

دوره های آنلاین

  دوره آنلاین برنامه ای است که بر اساس آن سازماندهی شده و معمولاً در فضای مجازی برگزار می شود.شما می توانید محتوای آموزشی را به صورت سازماندهی شده ایجاد و به اشتراک بگذارید که به کاربران امکان می دهد در درک خود از موضوعات خاص پیشرفت کنند.بازار فروش دوره های آنلاین بسیار زیاد است و خریداران زیادی در آنجا هستند که در جستجوی دوره های با کیفیت برای ارتقای مهارت خود هستند تا بتوانند در حرفه و رشد شخصی خود برتر باشند. دوره های بازاریابی آنلاین یک مدل کسب و کار بسیار سودآور است.  بنابراین بسیاری از سازمان ها بر روی دوره های مبتنی بر وب تمرکز می کنند تا نیروی کار خود را هدایت کنند.همچنین، آموزش دیجیتال پیشرفت هایی را برای بسیاری از دانش آموزان به ارمغان آورده است.  مردم انواع مختلفی از چیزها را به صورت آنلاین یاد می گیرند.علاوه بر این، ایجاد و فروش دوره های آنلاین یک صنعت در حال رشد است.اگر نمی دانید چگونه بازاریابی اطلاعات را شروع کنید اما به آن علاقه دارید، می توانید به شرط داشتن اطلاعات لازم، با فروش دوره های آنلاین شروع کنید.دوره های آنلاین می تواند به شکل فیلم، صدا و ضبط صدا باشد، بنابراین می توانید با آپلود محتوا برای دانش آموزان، کارگران یا هر اطلاعات ضروری که می دانید ممکن است به افراد کمک کند، شروع کنید.تحقیقات نشان داده است که سخنرانی های آنلاین به دانشجویان و سازمان ها کمک می کند تا درآمد خود را افزایش دهند و بهره وری و اثربخشی را افزایش دهند.

رویدادهای زنده

از آنجایی که جهان برای شیوه‌های مختلف ارتباط و پیوستن به مشاغل آماده می‌شود، رویدادهای زنده به فرصتی هوشمند برای دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر و کسب درآمد عالی تبدیل شده‌اند.به چگونگی کسب درآمد از رویدادهای زنده فکر می کنید؟ در اینجا چند راه وجود دارد

اشتراک ها: با اشتراک، می توانید هزینه های تکرار شونده را برای دسترسی به رویدادهای زنده خود تغییر دهید.  این مدل در یک پلتفرم ویدیویی بر اساس تقاضا انجام می شود.

  تنها کاری که باید انجام دهید این است که پلتفرمی را بیابید که بتواند به صورت زنده پخش کند و موارد ضبط شده را ارائه دهد تا بتوانید بعد از رویداد بفروشید.پرداخت به ازای مشاهده: از این طریق، افراد برای دسترسی به یک رویداد زنده هزینه می کنند. پرداخت به ازای مشاهده یک مفهوم قدرتمند است. با استراتژی بازاریابی مناسب، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.

محصول خود را بفروشید: پخش جریانی زنده می تواند سایت شما را عمومی کند و محصول و خدمات شما را بازاریابی کند.شما باید کاری کنید که محصول شما مستقیماً با محتوای شما مطابقت داشته باشد. خرید یا ثبت نام برای پیشنهاد شما آسان است، هنگام به اشتراک گذاشتن پیشنهاد خود تردید نکنید.

ضبط وبینار

  وبینارها برنامه های زنده آنلاینی هستند که افراد می توانند به صورت دیجیتالی در آن ثبت نام کنند و در آن شرکت کنند.معمولاً شامل یک ارائه دهنده است که پاورپوینت را مرور می کند، جایی که ارائه دهنده با پاورپوینت مشاهده شده آموزش می دهد.وبینارها به شما این امکان را می دهند که از یک پلتفرم فروش بلیت برای ایجاد تقاضا، ارائه الگوها، جزوه ها و محتوای مکمل برای افزایش موفقیت، تبلیغ وبینار پولی بعدی خود و استفاده از قبیله رویداد برای کسب درآمد از وبینار خود استفاده کنید.به عنوان مثال، یک پلت فرم پیشرفته فروش بلیط به شما امکان می دهد یک تکنیک قیمت گذاری ایجاد کنید که ارزش درک شده وبینارها را افزایش دهد.وبینار شما همچنین انواع بلیط های متعددی را ارائه می دهد. شما می توانید به افرادی که برای یک طرح گران تر با مزایای اضافی ثبت نام می کنند، تخفیف محدودی ارائه دهید.

سایت های عضویت

سایت‌های عضویت مکان‌هایی هستند که افراد می‌توانند به آن‌ها بپیوندند تا هر آنچه را که شما در قالب مقالات، گزارش‌ها، وبینارها، قالب‌ها، چک‌لیست‌های برنامه‌ها و نرم‌افزار ارائه می‌دهید، دریافت کنند.اینها سایت هایی هستند که محتوای فقط برای اعضا ارائه می دهند.به عنوان مثال، بسیاری از سایت های عضویت در بازاریابی آنلاین به موضوعات خاصی پرداخته اند.مانند نحوه نوشتن یک فیس بوک موفق، نحوه استفاده مجدد از محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و نحوه کسب درآمد از اینستاگرام.همیشه بهترین کار این است که ایده هایی را در نظر بگیرید که می تواند برای دیگران مفید باشد، مانند صرفه جویی در زمان، تلاش و پول یا کمک به کاهش وزن یا حفظ تناسب اندام.

مصاحبه تخصصی

این به مصاحبه با افراد در مورد موضوعاتی است که شما به آنها علاقه دارید.همچنین بابت مکالمه با افرادی که برایتان ارزش زیادی قائل هستید پول دریافت می کنید. در زیر چند نکته وجود دارد که می تواند مفید باشد؛

با استفاده از سایت های عضویت مانند آکروبات صوتی، می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید.

  با این کار می توانید مصاحبه های خود را ضبط کرده و با قیمتی خاص در دسترس مخاطبان خود قرار دهید.

حدود 5 تا 10 نفر را که از نظر شما متخصص در زمینه های خاص هستند، شناسایی کنید.

از پلتفرم‌های آنلاین بازدید کنید که در آن افراد در جایگاه شما می‌توانند برای مشاوره مراجعه کنند.

فهرستی از چند سوالی که می خواهید از کارشناسان بپرسید تهیه کنید

با کارشناسان تماس بگیرید و مقدمات مصاحبه را فراهم کنید.

بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی اطلاعات: تفاوت چیست؟

مردم اغلب تصور می کنند که بازاریابی محتوا همان بازاریابی اطلاعات است.

مطمئناً، بازاریابی محتوا به مصرف‌کنندگان اطلاع می‌دهد و بازاریابی اطلاعات شامل محتوا است (آیا همه چیز نیست؟)، اما اهداف و اهداف پشت هر دو دارای تمایزات مهمی هستند.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست