جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بازاریابی ارجاعی یاریفرال مارکتینگ به همراه مثال

بازاریابی ارجاعی چیست

فهرست مطالب

بازاریابی ارجاعی(referral marketing) نوعی بازاریابی است که در آن مشتریان فعلی شما محصول یا کسب و کار شما را به دوستان یا اعضای خانواده خود توصیه می کنند.بازاریابی ارجاعی یک استراتژی است که مستلزم آن است که یک برند امتیازاتی را به مشتریان فعلی خود ارائه دهد تا آن را به دوستان خود توصیه کند و به مشتریان جدید برای پیوستن به پایگاه مشتریان شرکت پاداش دهد.به عنوان مثال، یک شرکت برای معرفی دوستی که برای خدمات آنها ثبت نام کرده است، 50هزار تومان در کیف پول مشتری خود اعتبار می دهد و همچنین مشتری ارجاع شده یک اعتبار 50هزار تومان دریافت می کند.مطالعات نشان می دهد که کسب و کارها 65 درصد از مشتریان را از ارجاعات دریافت می کنند و این مشتریان 13.2 درصد بیشتر از مصرف کنندگان معمولی هزینه می کنند.

تفاوت بین بازازایابی دهان به دهان و بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی و بازاریابی دهان به دهان شبیه هم به نظر می رسند، اما در واقع کاملا متفاوت هستند.تفاوت اصلی بین بازاریابی ارجاعی و بازاریابی دهان به دهان این است که بازاریابی ارجاعی بیشتر “عمدی” است.

” یک کسب وکار عمدا یک کمپین بازاریابی ارجاعی را آغاز می کند. کسب وکارهایی که در زمینه بازاریابی ارجاعی فعالیت می کنند، عمدا مشتریان خود را تشویق می کنند که درباره شرکت با دوستان خود صحبت کنند.

بازاریابی دهان به دهان می تواند بیشتر خود به خودی باشد و اغلب توسط مشتریان خوشحال شروع می شود، نه از هر گونه تلاش عمدی توسط برند.

تفاوت بین بازاریابی ارجاعی و بازاریابی همکاری در فروش چیست؟

هم بازاریابی ارجاعی و هم بازاریابی  همکاری در فروش از یک استراتژی انگیزشی و پاداش برای تولید مشتریان جدید و افزایش درآمد استفاده می کنند.  اما تفاوت اصلی بین این دو این است که بازاریابی  همکاری در فروش به طرفداران شخص ثالث برای تشویق مشتریان جدید متکی است.

بازاریابی ارجاعی به مشتریان فعلی برای ارجاع دوستان خود به برندها و محصولاتی که قبلاً استفاده می کردند، پاداش می دهد.بازاریابی ارجاعی بر رابطه بین یک کسب و کار و مشتریانش متکی است و از این رابطه به عنوان یک کاتالیزور استفاده می کند تا مشتریان را وادار کند تا دوستان خود را برای آزمایش برند نیز معرفی کنند.

  موفقیت بازاریابی ارجاعی تا حد زیادی با تعداد مشتریانی که بر اساس جذابیت انگیزه، پاداش و میزان وفاداری آنها به برند برای پیوستن و معرفی دوستان خود انتخاب می کنند، تعیین می شود.

بازاریابی  همکاری در فروش یک توافق نامه پرداخت شده بین یک برند و یک شرکت  همکاری در فروش و آنچه که به عنوان بخشی از یک قرارداد مبتنی بر عملکرد پرداخت شده تنظیم شده است.

  موفقیت بازاریابی همکاری در فروش با دسترسی شبکه  همکاری در فروش و تأثیری که بر دنبال کنندگان خود می گذارد تعیین می شود.در حالی که بازاریابی ارجاعی و بازاریابی همکاری در فروش دارای شباهت هایی هستند، تفاوت های کلیدی بین این دو توسط منبع ارجاع مشخص می شود.

و انتخاب بین بازاریابی ارجاعی یا بازاریابی همکاری در فروش برای رشد کسب و کارتان واقعاً به این خلاصه می‌شود که چگونه می‌خواهید به مشتریان جدید دست پیدا کنید؟بازاریابی ارجاعی توسط تیم رشد داخلی، فروش یا بازاریابی شما مدیریت می شود که از قبل با هویت و لحن یک برند آشنا بوده و با یک رابطه از پیش تعیین شده با پایگاه مشتری آشنا است.

  در مقابل، از آنجایی که بازاریابی  همکاری در فروش شامل یک شخص ثالث برای تبلیغ یک نام تجاری می شود، بازاریابی  همکاری در فروش تا حدودی خارج از کنترل یک کسب و کار قرار می گیرد و پیام، لحن و سطح فروش را در دستان مدافع قرار می دهد.بازاریابی ارجاعی به تأثیری که یک مشتری موجود و خوشحال بر دوستان و آشنایان خود دارد و ارزش پاداش یا انگیزه ارائه شده به هر یک از طرفین (یا هر دو) متکی است.

  بازاریابی ارجاعی به ویژه زمانی موثر است که برندها دارای یک پایگاه مشتری ثابت و وفادار باشند و پاداش ارائه شده به شدت دنبال شود.بازاریابی  همکاری در فروش یک توافق قراردادی یا پولی بین یک برند و یک شخص ثالث است.

  از آنجایی که شخص ثالث یک منبع قابل اعتمادد برای نفوذ در شبکه آنها در نظر گرفته می شود، بازاریابی  همکاری در فروش راه حل مناسبی برای برندهایی است که به دنبال ایجاد یک پایگاه مشتری جدید یا رشد مشتری هستند که راکد مانده است.

چرا بازاریابی ارجاعی مهم است

بازاریابی ارجاعی روشی موثر برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش است.در اینجا چند دلیل وجود دارد که کسب و کار شما باید داشتن یک برنامه بازاریابی ارجاع فعال را در نظر بگیرد.

کم تا بدون هزینه

هزینه های اولیه بسیار کمی برای این استراتژی وجود دارد.تنها چیزی که نیاز دارید یک پایگاه مشتری پرشور، یک برنامه استراتژیک و چند ایده بازاریابی ارجاع خلاق است.این بدان معنا نیست که شما نباید به مشتریان خود برای ارجاعاتشان پاداش دهید.ارائه مشوق هایی مانند تخفیف یا محصولات رایگان به تشویق مردم برای انتشار اخبار در مورد کسب و کار شما کمک می کند.حتماً برخی از هزینه ها را برای مشوق ها و برنامه ریزی در نظر بگیرید.

ارزش طول عمر مشتری بالا

یک مطالعه از مدرسه تجارت وارتون نشان می دهد که مشتریان ارجاع شده ۱۶٪ ارزش طول عمر بالاتری نسبت به مشتریان متوسط دارند.این بدان معناست که با گذشت زمان، مشتریانی که از طریق ارجاع می آیند، درآمد بیشتری نسبت به مشتریانی که در جاهای دیگر به دست می آورید، برای کسب و کار شما به ارمغان می آورند.به یاد داشته باشید، هر مشتری که وارد می کنید، برای کسب و کارتان هزینه دارد، چه از طریق تبلیغات، تخفیف یا سایر تکنیک های بازاریابی.اگر مشتریان ارجاع ارزش طول عمر بالاتری نسبت به مشتریانی داشته باشند که از طریق کانال های پولی به دست می آیند، می توانند این هزینه ها را سریعتر پرداخت کنند و به کسب و کار شما در صرفه جویی در دراز مدت کمک کنند.

احتمال تبدیل

بازاریابی ارجاعی اغلب منجر به نرخ تبدیل بالاتری نسبت به انواع سنتی تبلیغات می شود.با ارجاعات دهان به دهان، مشتریان توصیه های شخصی را از شخصی که به آنها اعتماد دارند دریافت می کنند.این باعث می شود که آنها نسبت به توصیه و خرید اقدام کنند.

طبق داده‌هایMcKinsey شصت سه درصد از مصرف‌کنندگان ژن زد می‌گویند که توصیه‌های دوستان قابل اعتمادترین منبع آنها برای یادگیری محصولات و مارک‌ها است.

اعتماد ایجاد می کند

انسان ها به انسان های دیگر اعتماد دارند. کمی فکر کنید، اگر به دنبال یک محصول یا خدمات جدید هستید، اگر توصیه ای از کسی که می شناسید دریافت کنید، احتمال خرید آن بسیار بیشتر است.حتی ممکن است قبل از خرید نظرات آنلاین را بخوانید تا مطمئن شوید دقیقاً همان چیزی را که انتظار دارید دریافت می کنید.ما اغلب به این اثبات اجتماعی می گوییم، که این ایده است که اگر اطرافیان ما کاری را انجام می دهند، انجام آن نیز خوب است.

مزایای بازاریابی ارجاعی

اعتماد مشتریان به ارجاع‌ها: شاید قانع‌کننده‌ترین مزیت بازاریابی ارجاعی اعتماد مشتریان به ارجاع‌ها باشد. نظرسنجی‌های اخیر مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که توصیه‌ها و بررسی‌ها بیش از تبلیغات معمولی قابل اعتماد هستند.در این میان، افراد با مراجعه دوستان چهار برابر بیشتر احتمال خرید دارند.

نرخ حفظ مشتری بهبود یافته: مشتریانی که در برنامه های ارجاع شرکت می کنند، احتمال بیشتری دارد که در شرکت شما بمانند. از آنجایی که جذب مشتریان جدید معمولاً گران‌تر از حفظ مشتریان فعلی شماست، این اغلب در میان مزایای برتر بازاریابی ارجاع است.

افزایش دامنه بازاریابی: بازاریابی ارجاعی به شما این امکان را می دهد که با استفاده از مشتریان خود به عنوان حامیان شرکت، دسترسی خود را افزایش دهید.  در حالی که مکان‌ها و مناسبت‌هایی وجود دارند که صرفاً برای تبلیغات سنتی ممنوع هستند، تقریباً هیچ محدودیتی برای گفتن مشتری شما به دوست یا همکار در مورد یک محصول یا شرکت خوب وجود ندارد. از آنجایی که بسیاری از افراد دایره دوستان متنوعی دارند، ارجاع مشتری به شما این امکان را می دهد که پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید.

مشتریان ارجاع شده ارزش بیشتری دارند: مشتریان ارجاع شده در حال حاضر نظر مثبتی در مورد شرکت شما دارند، زیرا توسط یک همتای خود معرفی شده اند.مشتریانی که توسط یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همکار ارجاع شده اند، ارزش مادام العمری دارند که به طور متوسط 25 درصد بیشتر از سایر مشتریان است.

داده های ارزشمند: مصرف کننده مدرن عاشق یک تجربه شخصی است.با ردیابی ارجاعات مصرف کننده و تعامل، می توانید از مزایای شخصی سازی به مشتریان خود بهره مند شوید.این همچنین به شما ایده خوبی از روندهای کلی بازار می دهد که می تواند به برند شما کمک کند تا در برآوردن نیازهای مشتری بهتر شود.

ارزش ROI عالی: در حالی که تخفیف ها و هدایا هزینه کمی برای شرکت شما خواهد داشت، بازاریابی ارجاع در مقایسه با سایر حالت ها مانند تبلیغات آنلاین سنتی، روشی مقرون به صرفه برای تبلیغات است.شما می توانید با ساده کردن جوایز سیستم بازاریابی ارجاع خود در برنامه پاداش وفاداری عمومی خود، حتی بیشتر پس انداز کنید، که به شما امکان می دهد به جای هدیه یا تخفیف فوری به ازای هر ارجاع، امتیاز اعطا کنید.صرفه جویی در مشتریان وفادار جدید: در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی و حفظ وفاداری، بازاریابی ارجاع راهی مقرون به صرفه برای به دست آوردن مشتریان جدید و وفادار است.از آنجایی که مردم موجودات اجتماعی هستند، افرادی که به شرکت شما ارجاع داده می شوند به احتمال زیاد مشتریان وفادار باقی می مانند.

افزایش تعامل: افزایش تعامل حضور آنلاین شما را تقویت می کند و شانس درآمد بالقوه را افزایش می دهد. مشتری که دوستی را معرفی می‌کند، احتمالاً بیشتر از وب‌سایت شما بازدید می‌کند تا جوایزی را دریافت کند یا حتی درباره یک محصول با دیگران صحبت کند. هر چه مشتری بیشتر به سایت شما بازگردد، تمایل بیشتری به خرید اقلام دارد.

تقویت رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی به یک ابزار تبلیغاتی فوق العاده مهم برای دسترسی به جدیدترین نسل های مصرف کنندگان تبدیل شده اند.از آنجایی که اکثر پلتفرم‌های بازاریابی ارجاع به مشتریان اجازه می‌دهند تا دوستان خود را از طریق سایت رسانه اجتماعی مورد علاقه خود معرفی کنند، برند شما در حضور در رسانه‌های اجتماعی تقویت بیشتری خواهد داشت.

ردیابی آسان پیشرفت: می‌توانید تعامل کاربر را مشاهده کنید و با گزارش‌های منظم پیگیری پیشرفت، ایده موفقیت ارجاع را دریافت کنید.نگاهی گاه به گاه به گزارش ها به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که بهترین استفاده را از استراتژی ارجاع مشتری خود می کنید.درست است که مشتریان ارجاع شده در درازمدت سودآورتر و وفادارتر هستند و اگرچه مزایای آن بیشتر از مشکلات است، اما برخی از معایب وجود دارد که شما به عنوان یک بازاریاب باید برای بهبود استراتژی خود بدانید.

معایب بازاریابی ارجاعی

اگر پاداش بر اساس احتمال پیوستن به مشتری باشد، نه فقط برای ارجاع، ارجاع دهنده ممکن است بی طرف نباشد.مشوق‌ها می‌توانند انگیزه پنهانی را در انتهای ارجاع‌دهنده قرار دهند، که می‌تواند انگیزه‌ای برای «فروش» ارجاع‌ها به منظور دریافت پاداش ایجاد کند.این می تواند منجر به عدم اطمینان مشتری ارجاع شده شود و اعتماد مشتری و شرکت موجود را بدون توجه به محصول یا خدمات فروخته شده کاهش دهد.این امر با WOM خالص اتفاق نمی افتد، زیرا هیچ انگیزه ای توسط یک شرکت به ارجاع دهندگان برای توصیه وجود ندارد.

اکثریت بزرگی از برنامه های بازاریابی ارجاعی صرف نظر از طول عمر یا کیفیت مشتری جدید جبران می شود. این یک خطر اخلاقی به نفع فرصت طلبان ایجاد می کند و به طور بالقوه به صحت توصیه ها آسیب می زند.  ارجاع دهندگان می توانند ارجاعات را به مخاطبان گسترده ای، چه به صورت آفلاین یا آنلاین، گسترش دهند و مشتریانی با کیفیت پایین را بدون هیچ عواقبی به کسب و کار معرفی کنند. با این حال، این سوء استفاده با مزایای برنامه بازاریابی ارجاعی جبران می‌شود و شرکت‌ها همچنان باید اجرای آن را در نظر بگیرند.بسته به اندازه پاداش، ارجاع دهندگان ممکن است آگاهانه به شبکه خود خدمات یا محصول ضعیفی را توصیه کنند.برنامه های ارجاع رایگان نیستند و هزینه های عملیاتی برای جذب مشتریان جدید دارند.هزینه های اداری، نرم افزار با پایگاه های اطلاعاتی برای شناسایی و ردیابی خریداران، کمپین های تبلیغاتی و هزینه های تشویقی تنها برخی از این موارد هستند.

انواع بازاریابی ارجاعی

انواع مختلفی از بازاریابی ارجاعی وجود دارد که می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود از آنها استفاده کنید. در اینجا برخی از محبوب ترین ها آورده شده است.

ارجاع مستقیم

ارجاع مستقیم شامل درخواست از مشتریان فعلی شما برای معرفی افرادی است که می شناسند.این سنتی ترین شکل بازاریابی ارجاعی و همچنین معتبرترین است. هیچ انگیزه، هدایایی یا پرداخت کمیسیون وجود ندارد.

ارجاع تشویقی

محبوب ترین نوع ارجاع تشویقی است.  در این مدل، شخص دلیلی برای ارجاع محصولات شما به مخاطبان خود دارد.  این می‌تواند به‌صورت تخفیف، بازپرداخت نقدی، یا پاداش دیگری در زمانی که ارجاع‌کننده خریدی انجام می‌دهد یا مشترک می‌شود.  اگر مشوق هایی ارائه می دهید، مطمئن شوید که آنها به اندازه کافی سخاوتمندانه هستند تا وفاداری را در بین مشتریان افزایش دهند.

پست الکترونیک

بیش از 4 میلیارد کاربر فعال ایمیل در سراسر جهان وجود دارد که آن را به یکی از قدرتمندترین ابزارها در زرادخانه بازاریابی ارجاعی شما تبدیل می کند.با بازاریابی ایمیلی، می‌توانید پیام‌های شخصی‌سازی شده را برای مشتریان احتمالی ارسال کنید تا آنها را در مورد برنامه‌های تبلیغاتی یا ارجاع مطلع کنید.همچنین می توانید از خبرنامه های ایمیل برای به روز نگه داشتن مخاطبین در مورد محصولات و خدمات جدید استفاده کنید.

ارجاعات از بررسی ها

بررسی‌های محصول می‌توانند به عنوان ارجاع نیز عمل کنند، به این معنی که می‌توانید از مشتریان بخواهید بازخورد خود را برای مشتریان بالقوه‌تان بگذارند تا محصولات بررسی شده شما را ببینند و خریداری کنند.طبق گفته Oberlo، هفتاد نه درصد از خریداران به طور یکسان به نظرات آنلاین و توصیه های شخصی اعتماد دارند.

ارجاع رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی می توانند یک ابزار بازاریابی ارجاع قدرتمند باشند.حامیان شما می توانند تجربیات خود را با نام تجاری شما به اشتراک بگذارند، مطالب و پیام های تبلیغاتی را ارسال کنند یا حتی برای تعامل با سایر مشتریان و مشتریان احتمالی، پخش زنده میزبانی کنند.می توانید یک برنامه ارجاع با انگیزه های ویژه برای افرادی که مشتریان جدید را معرفی می کنند یا به دنبال کنندگان وفادار برای تعامل با شما در رسانه های اجتماعی پاداش می دهند ایجاد کنید.

استراتژی های بازاریابی ارجاعی

اگر به دنبال شروع بازاریابی ارجاعی هستید، چند مفهوم اصلی وجود دارد که باید آنها را درک کنید.

محتوای قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید

بهترین برنامه های بازاریابی ارجاع فراتر از ارائه تخفیف یا پاداش برای ارجاعات موفق است.  برنامه شما همچنین باید شامل محتوایی باشد که به اشتراک گذاری آسان باشد، مانند پست های وبلاگ، راهنماهای مفید و کلیپ های ویدیویی جالب که مشتریان بالقوه می توانند از آنها برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن محصول یا خدمات شما استفاده کنند.همچنین، مطمئن شوید که پست های شما به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند.این بدان معناست که دکمه‌های اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی، مانند دکمه «اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک» را در وب‌سایت، پست‌های وبلاگ و کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود اضافه کنید.

ارائه خدمات عالی به مشتریان

ستون فقرات هر برنامه بازاریابی ارجاعی موفق، خدمات عالی به مشتریان است.اگر مشتریان شما از خرید خود راضی هستند، به احتمال زیاد شما را توصیه می کنند و تجربیات مثبت خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.شما می توانید خدمات استثنایی به مشتریان را به روش های مختلفی ارائه دهید:

به مشتریان این امکان را بدهید که مستقیماً از طریق تماس تلفنی، پیام متنی، ایمیل یا چت زنده با شما تماس بگیرند.یک تیم خدمات مشتری آموزش دیده داشته باشید که می تواند به سرعت و به طور موثر به هر سوال، نگرانی یا شکایت پاسخ دهد.

بازپرداخت، مبادله و حمل و نقل را تا حد امکان ساده کنید.به همه بازخوردها در کانال های اجتماعی خود به سرعت پاسخ دهید.هرچه مشتریان تجربه بهتری داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که به مشتریان وفادار تبدیل شوند و دیگران را به کسب و کار ما ارجاع دهند.

اهداف خود را مشخص کنید

اهداف به کسب و کارها جهت می دهند و به اندازه گیری موفقیت کمک می کنند.

  هنگام ساختن برنامه بازاریابی ارجاعی خود، به این فکر کنید که موفقیت برای شما چگونه به نظر می رسد. از خود سوالاتی بپرسید مانند:

برنامه ما چه تعداد ارجاع باید ایجاد کند؟

ما می خواهیم با چه نوع مشتریانی از طریق ارجاعات ارتباط برقرار کنیم؟

آیا مناطق جغرافیایی وجود دارد که بخواهیم هدف قرار دهیم؟

هنگامی که می دانید به چه چیزی می خواهید برسید، می توانید روی تاکتیک هایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند تا به آنجا برسید.

برای مثال، اگر می‌خواهید مشتریان را در یک منطقه خاص هدف قرار دهید، ممکن است سعی کنید کوپن‌ها را فقط به افرادی در آن مکان ارائه دهید.

  اگر به دنبال برقراری ارتباط با افراد خارج از شبکه مستقیم خود هستید، همکاری با یک اینفلوئنسر یا پلتفرم بازاریابی تأثیرگذار می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کنید.

کمپین خود را برنامه ریزی کنید

با در نظر گرفتن اهداف خود، زمان آن است که برنامه بازاریابی ارجاعی خود را برنامه ریزی کنید.

این شامل انتخاب پلتفرم مناسب، راه‌اندازی ابزارهای ردیابی و تحلیل، ایجاد یک استراتژی ایمیل برای تشویق ارجاع‌ها و ایجاد مشوق‌هایی است که مشتریان را تشویق می‌کند تا برند شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

برخی از مواردی که باید هنگام برنامه ریزی کمپین خود در نظر بگیرید عبارتند از:

برنامه تا چه زمانی اجرا خواهد شد؟

چه نوع پاداش هایی برای ارجاعات ارائه می دهید؟

مشتریان چگونه ارجاعات خود را پیگیری می کنند و پاداش دریافت می کنند؟

آیا محدودیتی برای اینکه افراد بتوانند پیوند ارجاع شما را به اشتراک بگذارند وجود خواهد داشت؟

چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید و ROI را دنبال می کنید؟

هنگامی که برنامه ای در دست داشتید، می توانید با ایده های بازاریابی ارجاعی خود خلاق شوید.

  از کمپین‌های ایمیل خلاق گرفته تا مسابقات رسانه‌های اجتماعی، راه‌های زیادی برای انتشار اطلاعات در مورد شرکت شما وجود دارد.

مثال های بازاریابی ارجاعی

اوبر

بازاریابی ارجاعی اوبر
مثال بازاریابی ارجاعی اوبر

برنامه اشتراک‌گذاری سواری Uber با راه‌اندازی در سال 2009، صنعت حمل‌ونقل را متحول کرد و به کاربران اجازه داد با چند ضربه روی تلفن از رانندگان درخواست کنند.این نه تنها راحت‌تر از انتظار در گوشه خیابان برای تاکسی بود، بلکه معمولاً ارزان‌تر از کرایه‌های معمولی تاکسی بود (و هنوز هم هستند).اوبر بیشتر موفقیت خود را مدیون برنامه های ارجاع خود برای مسافران و رانندگان است.  اوبر ترکیبی از سواری رایگان و تخفیف برای افرادی که برنامه را به دوستان خود ارجاع می دهند، هم برای سواری و هم برای رانندگی ارائه می دهد.زمانی، اوبر به کسانی که سواران جدید را معرفی می کردند، 30 دلار اعتبار ارائه می کرد.امروز ارجاع 5 دلار است، اما ممکن است تغییر کند. معرفی رانندگان می تواند کمی سودآورتر باشد و بسته به اینکه راننده با ماشین شخصی خود یا ماشین کرایه ای ثبت نام کند یا خیر متفاوت است.جوایز ارجاع بر اساس کشور متفاوت است، اما می تواند به 1750 دلار برسد!امروزه اوبر بیش از 70 میلیارد دلار ارزش دارد و شماره 1 خدمات خودرو در بیش از 60 کشور و تقریباً 400 شهر در سراسر جهان است.

Airbnb

بازاریابی ارجاعی Airbnb
مثال بازاریابی ارجاعی Airbnb

در حالی که اوبر صنعت حمل و نقل را متحول کرد، Airbnb صنعت اقامت را متحول کرد.وب سایت اشتراک آپارتمان به مردم این امکان را می دهد که خانه ها یا اتاق های داخل خانه خود را به دیگرانی که به دنبال مسکن هستند اجاره دهند; امروز بیش از 20 میلیارد دلار ارزش دارد.مانند Airbnb ،Uberبیشتر موفقیت خود را مدیون برنامه ارجاع قوی خود است.  برنامه Airbnb هم برای افرادی که به دنبال مسکن هستند و هم برای کسانی که می خواهند خانه های خود را فهرست کنند کار می کند. برنامه ارجاع Airbnb از زمان به زمان متفاوت است (مخصوصاً در فصل تعطیلات)، اما در حال حاضر به ازای هر عضو جدید ارجاع شده ۲۵ دلار اعتبار سفر و ۴۰ دلار اعتبار سفر به آن اعضای جدید می‌دهند.

پی پال

بازاریابی ارجاعی پی پال
مثال بازاریابی ارجاعی پی پال

هنگامی که PayPal برای اولین بار راه اندازی شد، آنها برنامه ارجاعی را اجرا کردند که به قدری موفقیت آمیز بود که مجبور شدند ارزش پاداش خود را نه یک بار بلکه دو بار برای همگام شدن با رشد بررسی کنند.

  برنامه ارجاع اولیه PayPal به عنوان یک سیستم پاداش دوطرفه شروع شد که به کاربران 20 دلار برای ثبت نام در سرویس خود و 20 دلار اضافی به هرکس دیگری که کاربران جدید معرفی می کردند پاداش می داد.

  یک برنامه ارجاعی که برای جذب 100 میلیون کاربر پی پال پیش می رفت، آنها مجبور بودند پاداش ارجاع اولیه را به 10 دلار و بعداً به پاداش 5 دلار کاهش دهند.

نتایج به قدری خوب بود که پی پال نرخ رشد را بین 7 تا 10 درصد گزارش کرد.

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست