جستجوگر دانش

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بازاریابی محتوا چیست

هیچ تعریف جهانی پذیرفته شده ای از بازاریابی محتوا وجود ندارد، اما به گفته موسسه بازاریابی محتوا، “بازاریابی محتوا فرآیند در بازاریابی کسب و کار برای ایجاد و توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای جذب و  به دست آوردن و درگیر کردن یک مخاطب هدف وهدایت او برای اقدام سودآور مشتری می باشد.

تعاریف بازاریابی هدف

تعریف مایکل برنر , نویسنده B2B Marketing Insider , یکی از بنیانگذاران جامعه Business 2 و مدیر بازاریابی جهانی در SAP این است: بازاریابی محتوا ارائه محتوایی است که مخاطب شما به دنبال آن در همه مکان هایی آن را جستجو می کند.

به گفته سام دکر، مدیرعامل Mass Relevance (SaaS پیشرو در یکپارچگی اجتماعی): بازاریابی محتوا عبارت است از ایجاد یا مدیریت محتوای غیرمحصولی – خواه اطلاعاتی، آموزشی، سرگرمی و غیره – و انتشار آن برای نقاط تماس با مشتریان برای جلب توجه آنها و تمرکز بر موضوع پیرامون راه حل شما و کشیدن آن‌ها به یادگیری بیشتر در مورد شما

یکی دیگر از متخصصان محتوا، بری گرابارت می‌گوید: «بازاریابی محتوا رویکردی است که از طریق آن شرکت‌ها به دنبال ایجاد ویا به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط با زمینه خود  برای ایجاد یا تقویت پیام‌های برند خود هستند.

به گفته رولی، (2008) بازاریابی محتوا را می توان به عنوان یک فرآیند مدیریتی تعریف کرد که در آن یک شرکت با استفاده از محتوای دیجیتالی که از طریق کانال های الکترونیکی توزیع می شود، تقاضای مشتری را شناسایی، تجزیه و تحلیل و برآورده می کند تا سود کسب کند.

Ruffolo 2017 بازاریابی محتوااین گونه تعریف می کند ارائه اطلاعاتی به مصرف کنندگان است که جالب، مفید، مشکل گشا، سرگرم کننده یا به نوعی برای مصرف کننده مفید است نه این تلاش برای فروش یک محصول

تاریخچه

اگرچه به نظر می‌رسد که بازاریابی محتوی در چند سال اخیر به دنیا آمده، تاریخچه آن بسیار طولانی‌تر است.

در سال 1891، آگوست اوتکر بسته‌های کوچکی از بکینگ پودر خود را به خانواده‌ها می‌فروخت که دستورالعمل‌هایی در پشت آن چاپ شده بود. در سال 1911 او شروع به انتشار کتاب آشپزی بسیار موفق خود کرد. این کتاب در طول 100 سال گذشته به‌روزرسانی‌های عمده‌ای را پشت سر گذاشت و یکی از موفق‌ترین کتاب‌های آشپزی است. در سراسر جهان به 19 میلیون نسخه چاپ شده.

چهار سال بعد، در سال 1895، جان دیر مجله The Furrow را راه‌اندازی کرد که راه‌حل‌هایی را به کشاورزان ارائه می‌کرد تا کارشان را سودآورتر کنند. امروزه در 40 کشور و 12 زبان مختلف فروخته می شود

استفاده از بازاریابی محتوا

در سال 1900، آندره میشلین به همراه برادرش ادوارد اولین نسخه راهنمای میشلین را منتشر کردند.

در آن زمان کمتر از 3000 خودرو در فرانسه وجود داشت، اما این راهنما در بیش از 35000 نسخه منتشر شد.

این راهنما که به صورت رایگان بین رانندگان توزیع شده بود و حاوی اطلاعات عملی زیادی در مورد استفاده و تعمیر لاستیک ها، لیست پمپ بنزین ها، هتل ها، نقشه های شهر، لیستی از مکانیک ها و غیره بود. امروزه راهنمای میشلین در 14 نسخه منتشر می شود که 23 کشور را پوشش می دهد و در نزدیک به 90 کشور به فروش می رسد.

در سال 1904، فروشندگان Jell-O خانه به خانه میرفتند و کتاب آشپزی خود را به صورت رایگان به عنوان وسیله ای برای تداعی دسر با محصول خود توزیع می کردند. دو سال بعد، فروش شرکت به بیش از 1 میلیون دلار رسید.

بین سال‌های 1904 و 1982، ” بازاریابان در روش‌های بازاریابی محتوایی خود ماجراجوتر شدند. درس‌هایی که جان دیر، میشلین و جل-او آموختند هنوز در دهه 80 صادق بود، اما هاسبرو و مارول با هم همکاری کردند و مسیری را که قبلاً کشف نشده بود در رویکردشان به بازاریابی محتوا دنبال کردند.

هاسبرو و مارول شخصیت اکشن GI Joe را به محصولی تبدیل کردند که برای تبلیغ از طریق تلویزیون و کتاب های کمیک آماده شده بود  به این ترتیب قهرمان واقعی آمریکایی از طریق بازاریابی محتوای جسورانه به یک نام آشنا تبدیل شد.

استفاده از بازاریابی محتوا

اصطلاح “بازاریابی محتوا” در اوایل سال 1996 استفاده شد، زمانی که جان اف اوپدال میزگردی را برای روزنامه نگاران در انجمن آمریکایی سردبیران روزنامه رهبری کرد.

در سال 1998، جرل جیمرسون عنوان “مدیر بازاریابی آنلاین و محتوا” را در نت اسکیپ داشت.

در سال 1999، نویسنده جف کانن نوشت: “در بازاریابی محتوا  محتوا برای ارائه اطلاعاتی که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند ایجاد می کنیم

انواع بازاریابی محتوا

مقالات در وب سایت و وبلاگ شما

یکی از بهترین استراتژی ها برای به دست آوردن حداکثر سود از بازاریابی محتوا این است که مقالات خود را برای وبلاگ یا وب سایت خود ایجاد کنید و سپس آنها را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. چرا؟ زیرا این امر شما را قادر می سازد تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و محتوای اصلی و مرتبط را به مخاطبان خود ارائه دهید.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ، که خبرنامه ها و تبلیغات را از طریق ایمیل برای مخاطبان شما ارسال می کند، یک شکل عالی برای اطلاع عموم شما از محتوا و اخبار و همچنین انتشار پیشنهادهای تجاری شما است.

فیلم ها

ساختن ویدیوها به بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی محتوا بسیار مطلوب است زیرا این دسته از محتوا یکی از بیشترین اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است. بنابراین، توصیه می شود یک کانال YouTube (در حال حاضر مهمترین پلتفرم ویدیویی) ایجاد کنید و ویدیوهای خود را از آنجا به اشتراک بگذارید.

استفاده از محتوای تصویری

شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی جایی هستند که می‌توانید مخاطبان خود را بیابید و با آنها تعامل داشته باشید، که آن را به رسانه انتخابی برای انتشار محتوای خود تبدیل می‌کند. بنابراین، باید به خاطر داشته باشید که وبلاگ یا وب سایت خود را بهینه کنید تا مردم بتوانند مقالات شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، از آنجایی که تولید هر روز محتوای خود و انتشار آن در شبکه های اجتماعی امکان پذیر نیست، یافتن منابع واجد شرایطی که بتوانید مقالات مرتبط را برای به اشتراک گذاشتن در کانال های خود دریافت کنید، مهم است.

استفاده از شبکه اجتماعی

برای اینکه همیشه حساب های خود را به روز نگه دارید، توصیه می شود از ابزاری استفاده کنید، مانند برنامه ریزی انتشارات خود برای هفته یا ماه و به اشتراک گذاری خودکار آنها در شبکه های اجتماعی. به این ترتیب در زمان کار صرفه جویی می کنید و دیگر نیازی به آنلاین بودن در تمام طول روز ندارید.

و در نهایت، پلتفرم‌های اجتماعی را باید صرفاً وسیله‌ای برای انتشار، بلکه برای تعامل در نظر گرفت. با ارتباطات است که روابط طولانی مدت ایجاد می شود و به همین دلیل است که نمی توانید فراموش کنید که با مخاطبان خود با چیزهایی مانند نظرات، پاسخ دادن به پیام ها و دادن “لایک” در هر زمان که می توانید تعامل داشته باشید.

قطعات گرافیکی

یکی دیگر از ارکان بازاریابی محتوا، تولید و انتشار قطعات گرافیکی در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی است و شامل ایجاد اینفوگرافیک و GIF های متحرک، عکس ها، تصاویر و تصاویر همراه با متن است.

سایر

مطمئناً انواع دیگری از محتوا وجود دارد که می توانید برای همراهی با استراتژی بازاریابی خود به اشتراک بگذارید، زیرا اساساً مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط است ( اطلاعاتی که باعث سرگرمی، آموزش، اطلاع رسانی و به حرکت درآوردن عموم شما می شود).

اهمیت بازاریابی محتوا

طبق آمار ارائه شده توسط موسسه بازاریابی محتوا , اهمیت بازاریابی محتوا در حال افزایش است , زیرا 70 درصد از بازاریابان B2B نسبت به یک سال قبل محتوای بیشتری تولید می کنند . این امر با این واقعیت توضیح داده می‌شود که”60٪ از تصمیم گیرندگان B2B می گویند محتوای برند به آنها کمک می کند تا تصمیمات خرید بهتری بگیرند، در حالی که 61٪ از مصرف کنندگان احتمال بیشتری برای خرید از شرکت هایی دارند که محتوای سفارشی ارائه می دهند.

همچنین، ” ۹۴ % از بازاریابان B۲B از LinkedIn برای توزیع مطالب استفاده می‌کنند، ۳۵ درصد می‌گویند آن‌ها یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارند، در حالی که ۴۸ درصد می‌گویند آن‌ها استراتژی بازاریابی محتوی را دارند، اما مستند نشده است.

بازاریابی محتوا

علاوه بر این، 84 درصد از آنها می گویند که هدف بازاریابی محتوای سازمانشان «آگاهی از برند» است و 42 درصد از سازمان ها محتوای جدیدی روزانه یا چندین بار در هفته منتشر می کنند که از برنامه بازاریابی محتوای آنها پشتیبانی می کند .

اساساً “بازاریابی محتوا هنر برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه بدون فروش است.

به جای ارائه محصولات یا خدمات خود، اطلاعاتی را ارائه می دهید که خریدار شما را باهوش تر می کند. ماهیت این استراتژی محتوابر این باور است که اگر ما به عنوان کسب و کار، اطلاعات ارزشمند مداوم و مستمری را به خریداران ارائه کنیم، آنها در نهایت به کسب و کارما با وفاداری خود به ما پاداش می دهند

دانستن این نکته مهم است که ” بازاریابی محتوا از نظر حفظ توجه خواننده و بهبود وفاداری به برند فوایدی دارد.

 ایده به اشتراک گذاری محتوا به عنوان وسیله ای برای متقاعد کردن تصمیم گیری، بازاریابان محتوا را بر آن داشته است تا دارایی های اطلاعاتی اختصاصی خود را در اختیار مخاطبان منتخب قرار دهند.

از طرف دیگر، بسیاری از بازاریابان محتوا با ایجاد اطلاعات جدید و به اشتراک گذاری آن را از طریق هر رسانه ای انتخاب می کنند.

محصولات بازاریابی محتوا اغلب به شکل مجلات سفارشی، خبرنامه های چاپی یا آنلاین، محتوای دیجیتال، وب سایت ها یا میکروسایت ها، پخش های اینترنتی / وبینارها، پادکست ها، پورتال ها یا سریال های ویدیویی، نمایش های جاده ای حضوری، میزگردها، تعامل آنلاین ، ایمیل، رویدادها هستند. هدف از این اطلاعات افشای فضایل محصولات یا خدمات خود بازاریاب نیست، بلکه اطلاع رسانی به مشتریان هدف و مشتریان بالقوه در مورد مسائل کلیدی صنعت است که گاهی اوقات شامل محصولات بازاریاب می شود.

انگیزه از بازاریابی محتوا این است که آموزش مشتری منجر به شناخت برند به عنوان یک رهبر فکری و متخصص صنعت می شود. توضیح این است که “وقتی یک نام تجاری از کلمات یا داستان های خاصی استفاده می کند که با مصرف کننده طنین انداز می شود، آنها می توانند به عنوان یک مصرف کننده عمیق تر دریابید.

با استفاده از بازاریابی محتوا، برندها می توانند کمپین ها و داستان هایی را در مورد الگوها و شخصیت های خرید ارائه دهند. به همین دلیل است که برای ارتباط با مخاطبان خود و ایجاد یک برند قدرتمند باید اعتماد و تحسین آنها را جلب کنید.با ایجاد محتوای ارزشمند علاقه ای ایجاد می کنید که به روابط پایدار تبدیل می شود.

مزایا بازاریابی مححتوا

استراتژی بازاریابی محتوا

1 . اول روی کیفیت تمرکز کنید نه روی حجم.

2. موضوعاتی که مشتریان بالقوه شما به آنها اهمیت می دهند باید مورد علاقه شما باشد.

3. سئو را نادیده نگیرید – بازاریابی محتوای توسعه یافته و ترویج شده باید SEO را با درج کلمات کلیدی در نظر بگیرد.

4. در مورد رسانه های مختلف (تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها، چک لیست ها، محتوای صوتی، وبینارها و حتی رویدادهای زنده)، به اضافه محتوای نوشتاری مانند پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی فکر کنید. همچنین تنوع می تواند به نوع محتوایی که ایجاد می کنید گسترش یابد.

5. یک پایه اجتماعی بسازید – محتوا سوختی است که “موتور” رسانه های اجتماعی را با به اشتراک گذاشتن و اشتراک گذاری مجدد محتوایی که کشف کرده اند یا شخص دیگری (در بیشتر موارد) با آنها به اشتراک گذاشته است، حفظ می کند.

6. کارمندان خود را وادار به اشتراک گذاری کنید – همچنین مهم است که کارمندان شرکت بازاریابی محتوا را به اشتراک بگذارند.

7. تلاش‌های بازاریابی محتوا و تبلیغات را همسو کنید.

8. واکنش ها را به صورت آنلاین با معیارها بررسی کنید.

9. با افرادی که به اشتراک می گذارند و نظر می دهند تعامل داشته باشید.

علاوه بر نظارت بر نظر ها و اشتراک‌گذاری‌ها، تعامل با افرادی که به محتوا پاسخ می‌دهند می‌تواند راه بسیار قدرتمندی برای گسترش دسترسی شما و برقراری ارتباط با بالقوه‌های احتمالی یاذینفعان صنعت باشد

معیارهای مورد استفاده در بازاریابی محتوا باید در نظر گرفته شود: – “بازدید از سایت شرکت”. – بازدید از صفحه؛ – تعداد مشترکین خبرنامه؛ – دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی؛ – نرخ پرش؛ – زمان صرف شده در شرکت “سایت”

همچنین، باید 4 نوع معیار را در نظر بگیرد:

1 . معیارهای مصرف (Google Analytics، ترافیک، نرخ باز)

2. معیارهای به اشتراک گذاری (ریتوییت، فوروارد، لایک).

3. معیارهای سرنخ (سرنخ های تولید شده).

4. معیارهای فروش (معاملات).

چرا بازاریابی محتوا در حال افزایش محبوبیت است؟

با ظهور رسانه های اجتماعی و سایر فناوری ها، بازاریابی سنتی کمتر و کمتر موثر شده است.

 دلیل اصلی روی آوردن کسب‌وکارها به بازاریابی محتوا این است که باعث افزایش فروش، کاهش هزینه‌ها و مشتریان وفادارتر می‌شود. بازگشت سرمایه در استفاده از بازاریابی محتوا خارق‌العاده است. بازاریابی محتوا، با مفهوم ارزش افزوده مصرف‌کننده‌اش، مؤثرتر از بازاریابی سنتی است. هیچ هدف بازاریابی وجود ندارد که با استفاده از بازاریابی محتوا نتوان به آن دست یافت.

در حالی که بازاریابی محتوا تماماً در مورد ارائه منافع به مصرف کنندگان است، شرکتی که از بازاریابی محتوا استفاده می کند مزایای ملموس و نامشهود دارد.

مزایای نامشهود عبارتند از افزایش آگاهی از برند، افزایش عزت و احترام در صنعت، به دست آوردن مشتریان جدید زیرا آنها محتوای شما را دوست دارند و تصمیم می گیرند برند شما را امتحان کنند، و هماهنگی بیشتر تیمی.

از جمله مزایای ملموس افزایش ترافیک سایت، بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبدیل مستقیم مشتری است. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به شدت تحت تأثیر بازاریابی محتوا قرار می گیرد. بازاریابی محتوا محتوای مورد نیاز SEO را ارائه می دهد. بازاریابی محتوا به گوگل می‌گوید که شما در صنعت خود مهم و معتبر هستید. و شما را  درنتایج جستجو بالاتر می برد.

گوگل به طور فعال به دنبال محتوای با کیفیت بالا با مرتبط ترین اطلاعات برای درخواست های جستجوی کاربران خود می گردد. همه موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو می‌خواهند نتایج جستجوی اولیه‌شان نشان دهد که همه نتایجی که رتبه‌بندی شده‌اند بر اساس آنچه که موتور جستجو بیشتر مرتبط با مصرف‌کنندگان می‌داند. به طور کلی موتورهای جستجو به کسانی که محتوای با کیفیت بالا و ثابت منتشر می کنند پاداش می دهند.

سئوی موثر شامل محتوای با کیفیت بالا و مرتبط است که از کلمات کلیدی مورد نظر شما استفاده می کند. بهینه سازی موتورهای جستجو شامل استفاده مداوم از کلمات کلیدی و استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی با این حال، محتوای بی کیفیت حاوی کلمات کلیدی کار نخواهد کرد.

در سال 2010 گوگل متوجه کاهش کیفیت نتایج جستجوی آنها شد و تعدادی از شرکت ها اساساً “مزرعه محتوا” بودند. Google Google Panda را توسعه داده است، الگوریتمی که محتوای ضعیف و کم کیفیت را حذف می کند و به استفاده از محتوای منحصر به فرد و قانع کننده پاداش می دهد. بازاریابان متفکر معتقدند که بازاریابی محتوا راه بهتری برای بازاریابی است

وب سایت های رسانه های اجتماعی یکی از سودمندترین منابعی هستند که یک کسب و کار می تواند داشته باشد.

بازاریابی محتوا از تکنیکی که یک کسب و کار را پیش می برد به تکنیکی تبدیل شده است که صرفاً آن را برابر نگه می دارد.

کسب‌وکاری که از بازاریابی محتوا استفاده نمی‌کند، عقب می‌ماند. بازاریابی محتوا در حال حاضر استاندارد صنعت است

بازاریابی محتوایی موفق

همه بازاریابی محتوا موفقیت آمیز نیست. برای به دست آوردن نتایج برجسته نیاز به مهارت و تخصص استثنایی است. هدف جذب و حفظ در بازارهای هدف است. این کار با ارائه محتوای (اطلاعات) واقعا مرتبط و مفید به مشتریان بالقوه و کمک به آنها برای حل مشکلات و غیره انجام می شود. در حالی که نشان می دهد شرکت شما چه کاری را بهتر از رقبا خود انجام می دهد.

دربازاریابی محتوا همه چیز در مورد اطلاعات است. بازاریابی یک کسب و کار یا برند از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات آموزشی، سرگرم کننده یا روشن  که به مصرف کنندگان کمک می کند تا زندگی خود را غنی کنند. این ممکن است به شکل یک تغییر شخصی باشد یا امیدواریم در قالب تصمیم خرید باشد. این در مورد تحمیل پیشنهاد فروش به مصرف کنندگان نیست، بلکه کمک به آنها برای حرکت به سمت بهترین گزینه برای خود است (که ممکن است برند بازاریابان را بخرد یا نخرد). راه های زیادی برای ایجاد ارزش برای مشتری وجود دارد.

شرکت ها از روش های بسیار متنوعی برای اشتراک گذاری محتوا استفاده می کنند. گاهی اوقات این یک کمک به موضوعی است که بازار هدف به آن علاقه مند است این می تواند یک جلسه پرسش و پاسخ باشد. شوخ طبعی مناسب و مرتبط با بازاریابی هدف شما می تواند بسیار موثر باشد. داستان سرایی یکی از قوی ترین راه ها برای انتقال اطلاعات به حساب می آید.

گفتن داستانی که چالش‌های شخصی را نشان می‌دهد، تجربه‌ای را ایجاد می‌کند که با مصرف‌کنندگان طنین‌انداز می‌شود. ارائه راه حل برای مشکلات مصرف کننده همیشه یک نوع محتوا برای مصرف کنندگان است.

برای مثال، Ties.com یک راهنمای جامع برای بستن کراوات ایجاد کرده است. این یک نشریه با کیفیت بالا بود که حاوی دستورالعمل های گام به گام برای بستن هر نوع کراوات از گره های کراوات کلاسیک تا پر زرق و برق و هیجان انگیز بود. کیفیت در تولید راهنما نیز بسیار بالا بود و ویدیوهای یوتیوب را نیز ارائه کردند. نتیجه این بود که اگر «نحوه بستن کراوات» را در گوگل جستجو کنید، Ties.com همیشه اولین نتیجه در لیست خواهد بود.

استفاده از محتوا Ties.com

ایجاد اعتماد بخش مهمی از بازاریابی محتوا است. هنگامی که یک بازاریاب آزادانه محتوا را به روشی باز و صادقانه به اشتراک می‌گذارد، اعتماد ایجاد می‌کند. هدف بازاریابی محتوا جذب مشتریان به روشی قابل اعتماد و ارزشمند است.

مشتریان باید به برند شرکت به عنوان یک مرجع اعتماد کنند. اعتماد، بیش از هر زمان دیگری، به طور قابل توجهی با فروش، سود، گردش مالی و منبع مزیت رقابتی مرتبط است. مشتریان می دانند چه زمانی کسب و کارها با آنها صادق و روراست هستند. یکی از عناصر کلیدی در استفاده موفقیت‌آمیز از بازاریابی محتوا، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا است.

دانستن اینکه شرکت می‌خواهد به چه اهدافی دست یابد، برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوا ضروری است. این استراتژی همچنین یکی دیگر از عناصر مهم دیگر سنجش موفقیت آمیز بازاریابی محتوا را ممکن می سازد. تمام بازاریابی محتوا باید تحت اندازه‌گیری قرار گیرد تا ببینیم آیا به اهداف اعلام‌شده خود می‌رسد. عملکرد برتر در بازاریابی محتوا بر روی اندازه گیری تمرکز می کند

یکی دیگر از مواردی که بازاریابان موفق در بازاریابی محتوایی خود گنجانده اند، محتوای همیشه سبز است.

 محتوای همیشه سبز ارزش امروز و آینده را فراهم می کند. این هر محتوایی است که یک نمای کلی از یک موضوع ارائه می‌کند یا اطلاعاتی را ارائه می‌کند که هنوز در یک دهه آینده صادق خواهد بود. مهمتر از همه، بازاریابی محتوا نیازمند تعهد است. % از افراد برتر گزارش می دهند که بسیار متعهد هستند. شما نمی توانید “نوعی” بازاریابی محتوا انجام دهید و موفق باشید.

شروع به بازاریابی محتوا زمان و تلاش زیادی می برد و برای دیدن نتایج واقعی زمان می برد. همچنین، معمول است که مقداری موفقیت را ببینید، سپس وارد یک رکود شوید. بسیاری از شرکت ها زمانی که به رکود رسیدند از کار کنار می کشند که این یک اشتباه است. این یک الگوی رایج است و شرکت‌های متعهد که به آن پایبند هستند، موفقیت قوی و بلندمدت را مشاهده می‌کنند

بازاریابی محتوایی ناموفق

بسیاری از شرکت ها در استفاده از بازاریابی محتوا تلاش می کنند، اما موفق نمی شوند. دلایل متعدد و متنوع است. آنها از محتوای ضعیف تا گرامر ضعیف را شامل می شوند و معمولاً ناشی از عدم تخصص، مهارت و تعهد بازاریاب به بازاریابی محتوا هستند. یکی از بدترین و بارزترین اشتباهات عدم شناخت بازار هدف است که در همه انواع بازاریابی ضروری است.

شناخت و درک بازار هدف برای تولید محتوای باکیفیت حیاتی است. یک شرکت باید بداند که بازار هدف زمان خود را در کدام مکان‌ها صرف می‌کند، و در چه مکالماتی شرکت می‌کند. محتوا باید برای هر یک از کانال های اجتماعی هدف بهینه شود. این شامل تنظیم محتوای شما با نیازها و ترجیحات هدف برای هر کانال و شامل کلمات کلیدی مربوطه است.

محتوای با کیفیت متناسب با بازار هدف، ارائه شده در محل مناسب و حاوی کلمات کلیدی مناسب و مرتبط (بدون استفاده بیش از حد از آنها) برای بازاریابی محتوای موفق ضروری است. عدم انجام این کار منجر به شکست بازاریابی محتوا می شود. بسیاری از کسب و کارها این گرامر و املا را بی اهمیت می دانند واین اشتباه را مرتکب می شوند.

گرامر چیز بسیار ساده ای است، اما گرامر ضعیف اعتبار کسب و کار را کاهش می دهد و خواننده را از محتوا منحرف می کند. خوانندگان بیشتر به جای پیام روی اشتباهات دستوری تمرکز می کنند و بعید است که در خدمات شما مشترک شوند یا محصولات شما را بخرند. نداشتن استراتژی منجر به شکست در هر نوع بازاریابی می شود، اما کسب و کارها اغلب متوجه نمی شوند که باید استراتژی خاصی برای بازاریابی محتوا داشته باشند. اندازه‌گیری موفقیت یا شکست در این زمینه غیرممکن است. عدم ارائه محتوای با کیفیت یکی دیگر از دلایل اصلی شکست بازاریابی محتوا است. محتوای بی کیفیت توسط موتورهای جستجو شناسایی و رد می شود.

در کنار محتوای باکیفیت باید از کلمات کلیدی مرتبط به روش های مناسب استفاده شود . کلمات کلیدی غیر مرتبط برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمی شوند. و استفاده بی رویه را می توان توسط برنامه هایی مانند Google Panda شناسایی و رد کرد. فقدان منابع معتبر محتوا کیفیت پایین محتوا را القا می کند . عدم تعهد شرکت می تواند منجر به کیفیت پایین و شکست بازاریابی محتوا شود.

یکی از بدترین اشتباهاتی که یک شرکت می تواند مرتکب شود این است که مفید نباشد. کل ایده بازاریابی محتوا ارائه محتوایی است که به نحوی برای مصرف کننده مفید باشد. محتوا باید مرتبط باشد و برای مصرف کنندگان ارزش داشته باشد

منبع

http://webbut2.unitbv.ro/BU2015/series%20v/BILETIN%20I/15_Patrutiu.pdf

مطالب جدید

درخواست ترجمه رایگان

مطالب برتر سایت

برند چیست

تبلیغات چیست

بازاریابی دیجیتال چیست

ارزش پیشنهادی چیست

 

ایمیل تو وارد کن تا یک مقاله رایگان در حوزه مدیریت برات ترجمه کنیم