جستجوگر دانش
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
شما اینجا هستید: صفحه اصلی » مطالب کلیدی

سوگیری حفظ وضعیت موجود چیست؟

سوگیری حفظ وضعیت موجود، ترجیح ما را برای رها کردن چیزها به همان شکلی که هستند، و در نتیجه مقاومت در برابر تغییر توصیف می کند

زیان گریزی چیست؟

زیان گریزی یک سوگیری شناختی است که توضیح می دهد چرا برای افراد، درد از دست دادن از نظر روانی دو برابر بیشتر از لذت به دست آوردن است

اثر معکوس یاپس‌زدگی چیست؟

اثر معکوس یا اثر پس‌زدگی  به تمایل افراد برای حفظ باورهای خود با شدت بیشتری زمانی که شواهدی ارائه می شود که مستقیماً آن باورها را به چالش می کشد، اشاره دارد

اثر چشم و هم‌چشمی چیست؟

اثر چشم و هم‌چشمی(bandwagon effect) تمایل افراد به اتخاذ رفتارها یا باورهای دیگران صرفاً به این دلیل است که دیگران چنین می کنند

اثرفرار از ابهام چیست؟

اثر فرار از ابهام یک سوگیری شناختی است که در آن تصمیم گیری تحت تأثیر کمبود اطلاعات یا «ابهام» است

اثر ایکیا چیست؟

اثر ایکیا یک سوگیری شناختی است که در آن مصرف کنندگان به طور نامتناسبی ارزش بالایی برای محصولاتی که تا حدی ایجاد کرده اند قائل می شوند.

اثر هاله‌ ای چیست؟

اثر هاله ای یک سوگیری شناختی است که ادعا می‌کند برداشت‌های مثبت از افراد، برند‌ها و محصولات در یک حوزه به طور مثبت بر احساسات ما در حوزه دیگر تأثیر می‌گذارد

سوگیری تاییدی چیست؟

سوگیری تاییدی، تمایل به جستجو و ترجیح دادن اطلاعاتی است که از باورهای قبلی ما پشتیبانی می کند.

ریبرندینگ چیست؟

ریبرندینگ فرآیند تخصیص ویژگی‌های جدید در داخل و خارج از یک سازمان از قبل تأسیس شده یا ارائه یک هویت جدید به آن برند موجود برای کمک به شناساندن متفاوت یا ایجاد یک تصویر کاملاً جدید از برند در بازار است

اثر پلتزمن چیست؟

اثر پلتزمن که به عنوان «فرضیه جبران» نیز شناخته می‌شود، یک نظریه اقتصادی است که نشان می‌دهد افزایش قوانین ایمنی یا فناوری می‌تواند منجر به افزایش رفتار مخاطره‌آمیز شود

اثر لنگر انداختن چیست؟

اثر لنگر انداختن یک پدیده روانشناختی است که در آن قضاوت ها یا تصمیمات فرد تحت تأثیر یک نقطه مرجع یا «لنگر» قرار می گیرد که می تواند کاملاً بی ربط باشد

سوگیری شناختی چیست؟

سوگیری شناختی یک فرآیند فکری سیستماتیک است که ناشی از تمایل مغز انسان به ساده‌سازی پردازش اطلاعات از طریق فیلتری از تجربیات و ترجیحات شخصی است.

باندلینگ (Bundling)چیست؟

باندلینگ یک استراتژی قیمت‌گذاری است که در آن دو یا چند محصول مکمل با هم به قیمتی پایین‌تر از قیمتی که محصولات به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسند، فروخته می‌شوند.

تصمیم گیری چیست؟

تصمیم‌گیری یک جنبه اساسی از زندگی روزمره ما است که بر همه چیز تأثیر می‌گذارد، از انتخاب‌های روزمره برای خوردن صبحانه گرفته تا مشورت‌های پیچیده‌ای که شغل و روابط شخصی ما را شکل می‌دهد.

تعارض چیست؟

تعارض بخشی از انسان بوده و تقریباً اجتناب ناپذیر است.در طول تاریخ بشر، در تشکیل همه چیز از خانواده گرفته تا جوامع نقش داشته است.

ادراک چیست؟

ادراک فرآیندی است که از طریق آن اطلاعات از محیط بیرون انتخاب، دریافت، سازماندهی و تفسیر می شود تا برای شما معنادار شود.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟

ارتباطات یکپارچه بازاریابی  رویکردی برای ارتباطات بازاریابی  است که همه اشکال ارتباطات را در کانال‌های بازاریابی مختلف یکپارچه می‌کند تا پیام‌های منسجمی را در تمام کانال‌های ارتباطی برند ایجاد کند و تجربه یکپارچه برند را برای مشتریان تضمین کند.

پروموشن چیست؟

پروموشن به فعالیت‌های استراتژیک و تلاش‌های ارتباطی اطلاق می‌شود که کسب‌وکارها برای تبلیغ محصولات، خدمات یا مخاطب خود به مخاطبان هدف خود انجام می‌دهند

زبان برند چیست؟

زبان برند(brand language) مجموعه ای از کلمات، عبارات و اصطلاحاتی است که یک سازمان برای توصیف هدف خود یا در اشاره به محصولاتش استفاده می کند

نقطه تماس برند یا تاچ پوینت چیست؟

نقطه تماس برند هر گونه تعامل یا ارتباط بین یک شرکت و مشتریانش است.این برند معمولاً برای جذب مشتریان و ارائه بهترین تجربه برند که می توانند داشته باشند، نقاط تماس برند ایجاد می کند.

پنج نیروی رقابتی پورتر چیست؟

پنج نیروی رقابتی پورتر یک مدل کلاسیک است که سازمان ها برای ارزیابی محیط رقابتی خود و تصمیم گیری آگاهانه از آن استفاده می کنند

ماتریس بوستون چیست با مثال

ماتریس بوستون یا BCG Matrix ، یک ابزار مدیریت استراتژیک است که به شرکت ها کمک می کند تا سبد محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنند

نظریه x y مک گریگور

نظریه x y تئوری های انگیزش انسانی است که چارچوبی را برای چگونگی استفاده مدیران یک کسب و کار از ابزارها و رفتارها در محل کار برای اطمینان از بهره وری بالاتر ارائه می دهد

نظریه نیازهای سه گانه مک کللند

نظریه نیازهای سه گانه مک کللند که با نام‌های نظریه نیازهای اکتسابی، نظریه انگیزه پیشرفت یا نظریه نیازهای آموخته‌شده نیز شناخته می‌شود، نظریه‌ای است که بر این تصور استوار است که نیازهای افراد در طول زندگی یا از طریق تجربیات زندگی کسب می‌شوند.

خرده‌ فروشی چیست ؟

خرده‌ فروشی فرآیند توزیع یک خرده‌فروش است که کالاها را (از تولیدکننده، عمده‌فروش یا نمایندگان) دریافت می‌کند و آنها را برای استفاده واقعی به مشتریان می‌فروشد.

بازاریابی پایگاه داده چیست؟

بازاریابی پایگاه داده یا دیتابیس مارکتینگ  شکلی از بازاریابی مستقیم است که از پایگاه های اطلاعاتی مشتریان یا مشتریان بالقوه برای ایجاد ارتباطات شخصی به منظور ارتقای یک محصول یا خدمات برای اهداف بازاریابی استفاده می کند.

مدیریت تقاضا چیست؟

مدیریت تقاضا به مجموعه‌ای از ابزارها و فرآیندهایی اطلاق می‌شود که کسب‌وکارها برای سازماندهی تقاضاهای عملیاتی و بازار از آن‌ها استفاده می‌کنند که به عنوان خواسته‌های داخلی و خارجی نیز شناخته می‌شوند

جنگ قیمت چیست؟

جنگ قیمت یا رقابت قیمت به وضعیتی اشاره دارد که در آن کسب‌وکارها با کاهش مکرر قیمت‌های خود در تلاش برای به دست آوردن سهم بازار و بیرون راندن رقبا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تفاوت تحقیق کمی و کیفی؟

تفاوت تحقیق کمی و کیفی بسیار مهم است تا بتوانید هر مقاله‌ای را که می‌خوانید، نقد و تحلیل آگاهانه انجام دهید، زیرا مزایا، معایب و عوامل مؤثر بر هر رویکرد را درک خواهید کرد

مدیریت ژاپنی چیست؟

مدیریت ژاپنی از سیستم مدیریت غربی سرچشمه می گیردکه در طول زمان بهبود یافته است.طی دوره 1960-1976 تغییرات چشمگیری را نشان داده است.

برنامه ریزی استراتژیک چیست؟

برنامه ریزی استراتژیک یک فرآیند کسب و کار است که به شما کمک می کند مسیری را که شرکت شما در سه تا پنج سال آینده در پیش خواهد گرفت را تعریف کرده و به اشتراک بگذارید.

تحلیل pestel(پستل) چیست؟

تحلیلpestel ابزاری است که برای به دست آوردن یک تصویر کلان از محیط خارجی یک صنعت استفاده می شود.

تخفیف نقدی چیست؟

تخفیف نقدی که به عنوان تخفیف پرداخت زودهنگام، تخفیف فروش یا معامله خرید نیز شناخته می شود، انگیزه ای است که فروشندگان به خریدارانی که صورتحساب های خود را قبل از موعد مقرر پرداخت می کنند، ارائه می دهند

خدمات مشتریان چیست؟

خدمات مشتریان کمک و مشاوره ارائه شده توسط یک شرکت به مشتریان خود قبل و بعد از خرید یا استفاده از محصولات یا خدمات آن است.

تحقیق کمی چیست؟

تحقیق کمی شامل تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده های عددی برای کشف روندها، محاسبه میانگین ها، ارزیابی روابط و به دست آوردن بینش های کلی است.

تحقیق کیفی چیست؟

تحقیق کیفی نوعی تحقیق است که هدف آن جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های غیر عددی (توصیفی) به منظور دستیابی به درکی از واقعیت اجتماعی افراد از جمله درک نگرش ها، باورها و انگیزه های آنهاست.

خرده فرهنگ چیست با مثال

خرده فرهنگ گروهی از افراد در یک جامعه فرهنگی است که خود را از ارزش های محافظه کارانه و استانداردی که به آن تعلق دارد متمایز می کند و اغلب برخی از اصول بنیادین خود را حفظ می کند.

مصرف کننده کیست؟

مصرف کننده شخص یا گروهی است که قصد سفارش یا استفاده از کالاها، محصولات یا خدمات خریداری شده را عمدتاً برای نیازهای شخصی، اجتماعی، خانوادگی، خانگی و موارد مشابه دارد که مستقیماً با فعالیت های کارآفرینی یا تجاری مرتبط نیست

مدیریت دانش چیست؟

مدیریت دانش فرآیندی است که از طریق آن یک شرکت دانش خود را جمع‌آوری، سازماندهی، به اشتراک می‌گذارد و تجزیه و تحلیل می‌کند به گونه‌ای که به راحتی برای کارکنان قابل دسترسی باشد.

نظریه دو عاملی هرزبرگ چیست؟

نظریه دو عاملی هرزبرگ یک مفهوم شناخته شده در حوزه مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی است.نظریه دو عامل هرزبرگ بیان می کند که عوامل خاصی در محیط کار باعث رضایت و نارضایتی شغلی می شوند.

کالا چیست؟

کالا اقلامی هستند که خواسته‌های انسان را برآورده می‌کنند و به عنوان مثال برای مصرف‌کننده‌ای که یک محصول رضایت‌بخش را خریداری می‌کنند، مفید هستند.

بازاریابی رانشی چیست؟

بازاریابی رانشی شکلی از یک استراتژی تبلیغاتی است که به موجب آن صاحبان مشاغل و برندها سعی می کنند محصولات و خدمات خود را مستقیماً به دست مشتری برسانند.

بازاریابی کششی چیست؟

بازاریابی کششی یک تاکتیک بازاریابی است که به موجب آن مشتریان را وادار می‌کنید که بیایند و از محصولات و خدمات شما حمایت کنند

تفاوت بازاریابی فشاری و کششی

تفاوت بازاریابی فشاری و کششی می‌تواند به شما کمک کند استراتژی مناسبی را برای نیازهای تیم خود انتخاب کنید

مدیریت فروش چیست

مدیریت فروش فرآیند توسعه نیروی فروش، سازماندهی تلاش های فروش و اجرای تکنیک های فروش است که به کسب و کار اجازه می دهد تا به اهداف فروش خود دست یابد.

بازارکاهی چیست؟

بازارکاهی یا دی مارکتینگ تلاش هایی است با هدف دلسرد کردن (نه از بین بردن) تقاضا برای محصولی که (1) یک شرکت نمی تواند در مقادیر کافی عرضه کند، یا(2) نمی خواهد در منطقه خاصی عرضه کند که در آن هزینه های بالای توزیع یا تبلیغات فقط حاشیه سود بسیار کمی را فراهم می کند

بازاریابی مد چیست؟

بازاریابی مد فرآیند تبلیغ و فروش محصولات مد به مصرف کنندگان است.  بازاریابی مد شامل تحقیق و درک بازار هدف، ایجاد کمپین ها و استراتژی های بازاریابی و استفاده از کانال های مختلف برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.

هوش بازاریابی چیست؟

هوش بازاریابی (MI) اطلاعات روزمره مربوط به بازارهای یک شرکت است که به طور خاص به منظور تصمیم گیری دقیق و مطمئن در تعیین فرصت بازار، استراتژی نفوذ در بازار و معیارهای توسعه بازار جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شود.

بازاریابی کلان یا ماکرو مارکتیگ چیست؟

بازاریابی کلان  یک چارچوب گسترده است که بر چگونگی تاثیر استراتژی ها و سیاست های بازاریابی بر کل جامعه یا سیستم اقتصادی تمرکز دارد

مگامارکتینگ چیست؟

مگامارکتینگ اصطلاحی است که در ابتدا در سال 1986 توسط فیلیپ کاتلر، مشاور بازاریابی آمریکایی و استاد بازاریابی بین‌المللی در دانشکده مدیریت کلوگ ایجاد شد

بازاریابی خرد چیست؟

بازاریابی خرد یک استراتژی بازاریابی است که شامل هدف قرار دادن گروه خاصی از مشتریان یا مشتریان فردی با پیام ها و پیشنهادها شخصی سازی شده براساس علایق، ترجیحات و رفتارهای آن ها است.

استراتژی فروش چیست؟

استراتژی فروش یک برنامه ساختاریافته است که اقدامات، تصمیمات، و اهداف لازم برای یک تیم فروش برای جایگاه یابی یک محصول یا خدمات و به دست آوردن مشتریان جدید را مشخص می کند

پتانسیل فروش چیست؟

پتانسیل فروش، سهم بازار تخمینی است که شرکت انتظار دارد در یک دوره زمانی مشخص پس از ورود به بازار، در بازار به دست آورد

فلسفه برند چیست؟

فلسفه برند را می توان به عنوان مجموعه ای از ارزش ها، اصول اخلاقی و اصولی تعریف کرد که محیط و فرهنگ کلی سازمان را تعریف می کنند و شیوه های کسب وکار شرکت را فرموله می کنند

بازار چیست و انواع آن

بازار مکانی است که در آن دو یا چند طرف برای تبادل کالا یا خدمات با یکدیگر تعامل می کنند. طرف های درگیر در چنین تعاملی به عنوان خریدار و فروشنده شناخته می شوند.

روانشناسی فروش چیست؟

روانشناسی فروش مطالعه عادات مصرف کننده و فرایندهای تصمیم گیری است. این کار مستلزم درک افکار، احساسات و رفتارهای مصرف کنندگان در طول فرآیند فروش است

تفاوت بین مشتری و مصرف کننده

دنیای بازاریابی و تبلیغات مملو از اصطلاحات تخصصی است که اغلب منجر به سردرگمی افراد عادی می شود.کی از این سردرگمی ها بین واژه های “مشتری” و “مصرف کننده” به وجود می آید.

قدرت خرید چیست؟

قدرت خرید به تعداد کالاهایی اشاره دارد که می توانند با مقدار مشخصی پول خریداری شوند.

پتانسیل بازار چیست؟

پتانسیل بازار یک مفهوم مدیریت کسب وکار است که کل فرصت برای فروش یک محصول یا سرویس خاص را مشخص می کند.پتانسیل بازار به حداکثر فرصت فروش ممکن برای یک محصول یا خدمات در یک بازار خاص، تحت شرایط ایده آل اشاره دارد.

اندازه بازار چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

اندازه بازار به معنای تعداد مشتریان بالقوه ای است که می توانید محصول یا خدمات خود را به آن ها بفروشید.به عبارت دیگر، این به اندازه فرصت فروش در دسترس شما است

صدای برند چیست؟

صدای برند(ویس برند)شخصیت ارتباطی شرکت شما است. شامل تمام عناصر نحوه صحبت کردن شرکت شما با مخاطبانش، مانند مشتریان ، شرکای تجاری، یا سهامداران است.

شخصی سازی چیست؟

شخصی سازی(پرسونالیزیشن) به معنای طراحی یک محصول یا سرویس متناسب با نیازها و خواسته های فرد است.

فروش سخت چیست؟

فروش سخت نوعی تکنیک فروش و یک رویکرد فروش مستقیم است که از زبان اصراری، فشار، و تکنیک های تهاجمی استفاده می کند تا باعث شود مشتری بلافاصله یک محصول را خریداری کند.

فروش نرم چیست؟

فروش نرم یک استراتژی فروش است که از تاکتیک های زیرکانه و اتفاقی برای ایجاد رابطه با خریدار در طول زمان استفاده می کند تا در نهایت آن ها را به خرید ترغیب کند.

تفاوت بین وفاداری برند و وفاداری مشتری چیست؟

تفاوت بین وفاداری برند و وفاداری مشتری معمایی است که بسیاری از کسب وکارها با آن مواجه شده اند.

بینش مصرف کننده چیست؟

بینش مصرف کننده اطلاعاتی در مورد رفتارها، روندها و انگیزه های گروه های خاصی از خریداران ارائه می دهد.

گزینش محتوا چیست؟

گزینش محتوا فرآیند انتخاب و توزیع مقالات و اطلاعات مرتبط و باکیفیت در مورد یک موضوع خاص به منظور تعامل و اطلاع رسانی به مخاطب است.

مصرف خودنمایانه چیست؟

مصرف خودنمایانه، عمل نمایش ثروت ظاهری برای کسب مقام و شهرت در جامعه است.مصرف خودنمایانه وسیله ای برای نشان دادن موقعیت اجتماعی فرد است

انواع سبک رهبری؟

انواع سبک رهبری سازمانی می تواند به شما کمک کند بفهمید کدام نوع رهبری در یک موقعیت خاص برای شما مناسب است.

سفیر برند چیست؟

سفیر برند فردی است که توسط یک سازمان یا شرکت استخدام می شود تا برند خود را به شکلی مثبت نشان دهد و به افزایش آگاهی و فروش برند کمک کند.

برند فرقه چیست؟

 برند فرقه(کالت برند) به محصول یا خدمتی گفته می شود که پایه مشتری نسبتا کوچک اما وفادار دارد و به سمت تعصب پیش می رود.

بازاریابی واقعیت افزوده چیست؟

بازاریابی واقعیت افزوده به معنای ادغام فن آوری واقعیت افزوده در محتوای بازاریابی شما است.

اصول بازاریابی چیست؟

اصول بازاریابی پایه ای است که کسب وکارها براساس آن استراتژی های بازاریابی را توسعه می دهند. آن ها به جنبه های مختلف یک کسب وکار یا محصول اشاره می کنند که نحوه دسترسی کسب وکارها به مخاطبان هدف را اطلاع رسانی می کند.

بازاریابی رابطه مند چیست؟

بازاریابی رابطه مند یک استراتژی بازاریابی با هدف به حداکثر رساندن سود از طریق ایجاد روابط قوی با مشتریان و افزایش رضایت آن ها از محصولات و خدمات است

بازاریابی واکنشی چیست؟

بازاریابی واکنشی یک کمپین، تبلیغ یا پست رسانه های اجتماعی غیر منتظره اما مرتبط و طنزآمیز است که به آخرین رویدادها، نمایش ها یا اخبار پاسخ می دهد.

رهبری سازمانی چیست؟

رهبری سازمانی یک سبک مدیریتی شامل تعیین اهداف استراتژیک برای یک سازمان و انگیزه دادن به اعضای تیم برای رسیدن به آن ها است.

بوم ارزش پیشنهادی چیست؟

بوم ارزش پیشنهادی چارچوبی است که به کارآفرینان اجازه می دهد تا تناسب محصول با بازار را ایجاد کنند.

فرانشیز چیست؟

فرانشیز نوعی مجوز است که به گیرنده امتیاز دسترسی به دانش تجاری، فرآیندها و علائم تجاری اختصاصی فرانشیز دهنده را اعطا می کند، بنابراین به گیرنده امتیاز اجازه می دهد تا محصول یا خدماتی را تحت نام تجاری فرانشیز دهنده بفروشد

معماری برند به طور جامع با مثال

معماری برند سلسله مراتب سازمانی برندها، زیربرندها، محصولات ویا خدمات یک شرکت است.به زبان ساده – نشان می دهد که چگونه برندها، زیربرندها و سایر پیشنهادات شرکت سازماندهی شده اند و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند.

رنگ برند-هر آنچه باید بدانید

 رنگ های برند به صورت ترکیب های رنگی و پالت هایی تعریف می شوند که متناسب با سبک یا شخصیت برند هستند و برای نشان دادن هویت بصری برند استفاده می شوند.

کهن الگو برند یا آرکتایپ چیست

کهن الگو برند توسط روانشناس مشهور کارل یونگ مطرح شدکه در انسان ها از نمادگرایی برای درک آسان تر مفاهیم پیچیده استفاده می کنند.

DNA برند چیست ؟

DNA برند را می توان به عنوان کلمات و برداشت های کاربران موجود در حافظه در طول زمان تعریف کرد.

تفاوت بازاریابی و فروش چیست

تفاوت بازاریابی و فروش می تواند به شما کمک کند آن ها را بهتر ادغام کنید تا به اهداف درآمدی شرکت خود برسید.در این مقاله به برخی تفاوت های مهم بین فروش و بازاریابی از جنبه های مختلف مانند اهداف، فرآیند و استراتژی می پردازیم.

ارزش پیشنهادی مشتری چیست

ارزش پیشنهادی مشتری(CVP) به ارزشی گفته می شود که یک شرکت وعده می دهد در صورت انتخاب برای خرید محصول خود به مشتریان ارائه دهد.

هرم برند چیست؟

هرم برند یک چارچوب بصری ساده است که هویت برند و موقعیت بازار را مشخص می کند.

عصاره برند به طور کامل بامثال

عصاره برند(جوهره برند)، قلب و روح برند است که اساس اعتبار و ثباتی را تشکیل می دهد که در آن برند به تصویر کشیده می شود و با مصرف کنندگان در سطح احساسی ارتباط برقرار می کند، که ناشی از مزایای عملکردی قوی مانند کیفیت و ایمنی یک برند خودرو است.

انواع نام برند( نام تجاری)

انواع نام برند یک راه عالی برای محدود کردن جستجو برای نام کامل شرکت است.یکی از اولین تصمیمات کلیدی که صاحبان مشاغل و کارآفرینان باید بگیرند این است که نام کسب و کار خود را چه نامی بگذارند و چرا.

برندسازی احساسی چیست؟

برندسازی احساسی یک استراتژی برندسازی است که توسط برندها انجام می شود تا بتوانند در سطح احساسی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این ارتباط با مشتریان در سطح شخصی است

کمپین بازاریابی چیست

کمپین بازاریابی یک تلاش استراتژیک بازاریابی است که شامل تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند خاص از طرف یک شرکت یا فرد است.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی در اصل مجموعه ای از تبلیغات مشابه توسط یک شرکت یا یک کسب وکار است که همان پیام اصلی را به اشتراک می گذارد، در حالی که مصرف کنندگان را نیز برای خرید محصولات خود متقاعد می کند.

برندینگ جهانی چیست؟

برندینگ جهانی یا برندسازی جهانی فرآیند ایجاد و ترویج برندی است که از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی فراتر می رود. این کار شامل طراحی یک هویت، پیام، و تجربه ثابت برند است که بدون توجه به موقعیت مکانی، برای مصرف کنندگان در سراسر جهان طنین انداز می شود.

ارزش ویژه مشتری چیست؟

ارزش ویژه مشتری مجموع ارزش های طول عمر مشتری برای هر مشتری یک برند خاص است.ارزش ویژه مشتری مجموع ارزش تخمینی کل روابط شما با مشتری است که معمولاً برای یک دوره زمانی خاص محاسبه می شود.

بازاریابی متاورس چیست؟

بازاریابی متاورس شامل تبلیغ و ترویج خدمات یا محصولات یک برند، انجام فعالیت های بازاریابی، کمپین ها و برند سازی در یک دنیای مجازی کاملا فراگیر است.

تحقیقات بازاریابی چیست؟

تحقیقات بازاریابی یک مطالعه برنامه ریزی شده از کل فرآیند بازاریابی برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش اطلاعات است.

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار به فرآیند سیستماتیک جمع آوری، تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات در مورد یک بازار، صنعت یا مخاطبان هدف خاص اشاره دارد.

مدل بازاریابی STP چیست؟

مدل بازاریابی STP به این معنی است که شما بازار خود را بخش بندی می کنید، بخش های منتخب مشتریان را با کمپین های بازاریابی متناسب با ترجیحات آن ها هدف قرار می دهید و موقعیت خود را براساس خواسته ها و انتظارات آن ها تنظیم می کنید.

بهره وری چیست؟

بهره وری(productivity) اصطلاحی است که به کارایی و اثربخشی در تکمیل یک کار یا تولید کالا و خدمات اشاره دارد.

تعریف کارایی و اثربخشی، تفاوت کارایی و اثربخشی

کارایی و اثربخشی اغلب به جای هم استفاده می شوند، اما در واقع دو معنی و کاربرد بسیار متفاوت دارند. 

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست

 شاخص کلیدی عملکرد، مقادیر قابل اندازه گیری هستند که برای ارزیابی عملکرد یک سازمان یا دپارتمان استفاده می شوند.

اهداف و نتایج کلیدی (OKR)چیست

اهداف و نتایج کلیدی چارچوبی است که اهداف خاص (اهداف)را که یک شرکت یا تیم برای انجام آن تلاش می کند، همراه با نقاط عطف قابل اندازه گیری (نتایج کلیدی)که دستیابی به هر هدف را تعریف می کنند، مشخص می کند.

بازاریابی علمی چیست

بازاریابی علمی به استفاده از اصول و مبانی علمی و تحقیقاتی در فرآیند بازاریابی اشاره دارد.بازاریابی علمی از داده کاوی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند. این اطلاعات ممکن است شامل محل زندگی مصرف کنندگان هدف، میزان درآمد آنها، مدت زمانی که آنلاین می گذرانند، از چه وب سایت هایی بازدید می کنند و آنچه را که به صورت آنلاین خریداری می کنند، باشد.

مهندسی فروش چیست؟

 مهندسی فروش (به انگلیسی: Sales Engineering )به عنوان یک فرآیند استراتژیک در کسب و کارها تعریف می‌شود که به تبدیل ارتباطات با مشتریان به معاملات موفق می‌پردازد.

تنفر از برند چیست؟

تنفر از برند(brand hate) به معنای حس منفی و عدم رضایت مشتریان نسبت به یک برند خاص است. این حس منفی می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود

بازاریابی برند چیست؟

بازاریابی برند شامل برنامه ریزی استراتژیک بلندمدت برای ترویج یک برند به جای بازاریابی محصولات یا خدمات منحصربه فرد است.

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست

PPC مخفف pay-per-click،(پرداخت به ازای کلیک) مدل تبلیغات اینترنتی است که برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود، که در آن آگهی‌دهنده به ناشر (معمولاً یک موتور جستجو، صاحب وب‌سایت یا شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها) هنگام کلیک روی آگهی، پول می‌پردازد.

بازاریابی جوانان چیست؟

“بازاریابی جوانان” اصطلاحی است که در صنعت بازاریابی و تبلیغات برای توصیف فعالیت هایی برای برقراری ارتباط با جوانان، معمولاً در محدوده سنی 11 تا 35 استفاده می شود.

بازاریابی خیابانی چیست؟

بازاریابی خیابانی نوعی از بازاریابی چریکی است که از روش های غیر سنتی یا غیر متعارف برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می کند.

تاریخچه بازاریابی

تاریخچه بازاریابی از برخی جهات به قدمت خود تمدن است.در حالی که در مورد چگونگی شروع واقعی بازاریابی اختلاف نظر وجود دارد، بسیاری از مورخان معتقدند که این مفهوم در اوایل 1500 قبل از میلاد (قبل از دوران معمول) زمانی که جوامع بین النهرین شروع به تولید انبوه کالاهایی کردند که نیاز به کنترل کیفیت داشتند، شروع شد.

بازاریابی چند کاناله یا مولتی چنل چیست؟

بازاریابی چند کاناله اغلب به عنوان استراتژی برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان در کانال های مختلف تعریف می شود. این کانال ها لزوما با یکدیگر یکپارچه نیستند.

بازاریابی همه جانبه یا اومنی چنل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی همه جانبه به یک رویکرد مشتری محور اشاره دارد که همه کانال ها را یکپارچه می کند و تجربه یکپارچه و ثابت برند را در فروشگاه های فیزیکی، برنامه ها و وب سایت ها ارائه می دهد.

بازاریابی بین کانالی چیست؟

بازاریابی بین کانالی توانایی برندها برای ارتباط با مشتریان خود در مجموعه ای از کانال های ارتباطی مختلف مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی پیامک، برنامه های تلفن همراه و موارد دیگر است.

تفاوت بین بازاریابی چند کاناله،اومنی چنل وبین کانالی

یکی از زمینه های رایج سردرگمی در مورد اصطلاحات “چند کانال”، “بین کانال” و “همه کانال” است.دراین مقاله به بررسی آن می پردازیم

بازاریابی افراد مشهور یا سلبریتی مارکتینگ چیست؟

بازاریابی افراد مشهور یک استراتژی بازاریابی است که در آن شرکت ها از شهرت و نفوذ افراد مشهور برای ایجاد آگاهی و تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند.

بازاریابی اخلاقی چیست؟

بازاریابی اخلاقی یک استراتژی است که در آن یک شرکت ارزش‌های اخلاقی قوی مانند شفافیت، صداقت، مسئولیت‌پذیری و انصاف را برای دستیابی به بازار هدفی که با آن ارزش‌ها همسو است، به تصویر می‌کشد.

مدیریت بازاریابی چیست؟

مدیریت بازاریابی اساساً شناسایی فرصت‌های بازار و اجرای استراتژی‌هایی است که به مشتریان خود در مورد محصولات/خدمات/کسب و کار خود بگویید که می‌تواند به شما کمک کند سودآور شوید و یک برند بسازید.

بازاریابی اطلاعات چیست؟

بازاریابی اطلاعات ایجاد و ارائه اطلاعات مفیدی است که مشکل خاصی را برای جویندگان اطلاعات حل می کند.

بازاریابی یک به یک یا نفر به نفر چیست؟

بازاریابی یک به یک استراتژی ارتباطی است که مشتریان فردی را با پیام های شخصی هدف قرار می دهد.از این نوع بازاریابی می توان برای ایجاد روابط با مشتری و ارتقای وفاداری استفاده کرد.

بازاریابی خدمات چیست

بازاریابی خدمات شاخه ای انحصاری از بازاریابی است که در اوایل دهه 80 به وجود آمد به خاطر این که برخی از خدمات تخصصی برخلاف استراتژی های بازاریابی فیزیکی به استراتژی های منحصر به فردی نیاز داشتند.

بازاریابی چند فرهنگی چیست؟

بازاریابی چند فرهنگی شکلی از استراتژی بازاریابی است که یک گروه فرهنگی یا قومی خاص را به عنوان بخشی از مخاطبان هدف یک برند (بازار عمومی)را هدف قرار می دهد.

بازاریابی برهم زننده یا مخرب چیست؟

بازاریابی برهم زننده شامل استفاده از تاکتیک های تجربی است که وضعیت موجود را به چالش می کشد.

بازاریابی ارجاعی چیست؟

بازاریابی ارجاعی(referral marketing) نوعی بازاریابی است که در آن مشتریان فعلی شما محصول یا کسب و کار شما را به دوستان یا اعضای خانواده خود توصیه می کنند.

بازاریابی رفتاری به طور کامل به همراه مثال؟

بازاریابی رفتاری فرآیندی است برای هدف قرار دادن بخش‌های خاص مخاطب بر اساس تعاملات گذشته، مقاصد یا موقعیت جغرافیایی برای ارائه محتوای مرتبط‌تر و شخصی‌شده‌تر.

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

زمانی که از ویدئو برای بازاریابی برند، محصول یا خدمات خود، مشارکت در کانال های رسانه های اجتماعی، آموزش مشتریان احتمالی و فعلی خود و تعامل با آنها استفاده می کنید، گفته می شود که از ویدئو مارکتینگ استفاده می کنید.

بازاریابی در لحظه یا بازاریابی بلادرنگ چیست؟

بازاریابی در لحظه(real-time marketing) عبارت است از بازاریابی که به منظور تعیین یک رویکرد مناسب یا بهینه برای یک مشتری خاص در یک زمان و مکان خاص انجام می شود

بازاریابی مستقیم یا دایرکت مارکتینگ چیست؟

بازاریابی مستقیم – نوعی از تبلیغات است که انتقال اطلاعات در مورد محصول، خدمات یا شرکت را مستقیماً به مشتری ارائه می دهد.بدین ترتیب مخاطبان هدف تمامی اطلاعات تبلیغاتی را بدون واسطه و شخص ثالث دریافت می کنند

بازاریابی همهمه ای(Buzz Marketing) چیست

بازاریابی همهمه ای یک تکنیک بازاریابی ویروسی فوق العاده قدرتمند است که از قدرت تبلیغات دهان به دهان برای ایجاد مکالمات و بحث در مورد یک کمپین یا محصول استفاده می کند.

بازاریابی سببی یا حمایتی چیست؟

بازاریابی سببی(خیر خواهانه) نوعی از مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) است که در آن یک شرکت کمپین های تبلیغاتی را برای افزایش سود خود انجام می دهد و در عین حال به جامعه خدمت می کند

بازاریابی دهان به دهان چیست؟

بازاریابی دهان به دهان(یا بازاریابی WOM) که اغلب به آن تبلیغات دهان به دهان می گویند، یک استراتژی مبتنی بر توصیه های شخصی است.

بازاریابی غافلگیرانه یا کمینی به طور کامل به همراه مثال؟

بازاریابی غافلگیرانه(Ambush Marketing)، استراتژی اتخاذ شده توسط یک شرکت یا برند است که از کمپین های بازاریابی دیگران برای دیده شدن و سود استفاده می کند.

بازاریابی مشارکتی یا قرابتی چیست؟

بازاریابی مشارکتی یک استراتژی است که در آن دو یا چند کسب و کار با یکدیگر شریک می شوند تا پایگاه مشتریان خود را برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات افزایش دهند.

بازاریابی اتحاد یا ائتلافی چیست

بازاریابی اتحاد یک استراتژی بازاریابی است که در آن دو یا چند شرکت تجاری تصمیم می‌گیرند به یکدیگر در تبلیغ یا ترویج محصولات هر یک از اعضا کمک کنند.

بازاریابی تنوع گرا چیست؟

بازاریابی تنوع گرا که با نام های بازاریابی فراگیر، بازاریابی شمول یا بازاریابی درون فرهنگی نیز شناخته می شود، یک پارادایم بازاریابی است که بازاریابی (و به خصوص ارتباطات بازاریابی)را راهی برای ارتباط با افراد مختلف در بازار می داند.

نام تجاری چیست؟

نام تجاری (نام برند/اسم تجاری) نامی است که برای شناخته شدن خانواده محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید یا یک خط از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده می شود.

برندسازی مشترک چیست؟

برندسازی مشترک(کوبرندینگ)، استراتژی است که تلاش می کند هم افزایی ترکیب دو برند معروف را در یک محصول برند سوم و منحصربه فرد به دست آورد (رائو و روکرت، ۱۹۹۴).به عبارت دیگر، استراتژی برندسازی مشترک، محصول یا سرویس جدیدی را به بازار معرفی می کند.

سیستم اطلاعات مدیریت به طور کامل با مثال؟

سیستم اطلاعات مدیریت مجموعه‌ای از سیستم‌ها و رویه‌ها است که داده‌ها را از طیف وسیعی از منابع جمع‌آوری می‌کند، آن را جمع‌آوری کرده و در قالبی قابل خواندن ارائه می‌کند.

انواع مدیریت در ایران وجهان با بررسی کامل وظایف هرکدام

انواع مدیریت و وظایف هرکدام از مدیریت ها در سازمان برای بعضی افراد شاید سوال باشد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.مدیریت جنبه های مختلفی دارد.بنابراین، مدیران سبک های مختلفی دارند و مدیریت انواع مختلفی دارد.

حسابرسی(عرضه یابی/ممیزی) برند چیست؟

حسابرسی(ممیزی) برند یک تجزیه وتحلیل دقیق است که نشان می دهد برند شما در حال حاضر چگونه در مقایسه با اهداف بیان شده خود عمل می کند، و سپس به چشم انداز وسیع تری نگاه کنید تا ببینید آن عملکرد شما را در بازار چگونه ارزیابی می کند

اینترال برندینگ چیست

اینترال برندینگ(برندسازی داخلی) به فرآیندی گفته می شود که هویت، ارزش ها و چشم انداز برند را برای کارمندان به ارمغان می آورد تا به آن ها در درک اینکه چه کسی و چرا پشت گزاره های ارزش برند قرار دارد، کمک کند، بنابراین آن ها می توانند سفیران برند کارآمد یا نمایندگان واقعی باشند.

توسعه برند چیست؟

توسعه برند حفظ ثبات از نظر کیفیت، ارزش و اعتمادی است که مصرف کننده در شرکت پیدا می کند.برند تصوری است در ذهن مصرف کنندگان.امروز بازار پر از رقابت است و هیچ یک از آنها در انجام وعده هایی که به مصرف کنندگان مربوطه خود می دهند عقب نمی مانند.

تعمیم(بسط)برند چیست؟

تعمیم برند زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت محصول جدیدی را با استفاده از برند معروف خود منتشر می کند

منطق چیرگی خدمات چیست؟

منطق چیرگی خدمات(service dominant logic)، که با نام منطق S-D نیز شناخته می شود، دیدگاهی است که تمام تعاملات درون یک اقتصاد را تعاملات خدمات – خدمات می داند

مشتری مداری چیست؟

مشتری مدار بودن به این معنی است که یک کسب و کار بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتریان خود عمل می کند و از ابزارهایی مانند بازخورد مشتری برای بهبود تصویر عمومی خود و ارائه ارزش به مصرف کنندگان استفاده می کند.

صفات برند چیست؟

صفات برند مجموعه ای از اصول و ویژگی های منحصر به فرد هستند که ویژگی های فیزیکی، و شخصیتی برند را در بازار و در ذهن مشتریان شناسایی می کنند

قول(وعده) برند چیست؟

قول (وعده) برند یک عبارت کوتاه اما قدرتمند است قول  یک برند یک ارزش یا تجربه است که مشتریان یک شرکت می توانند انتظار داشته باشند هر بار که با آن شرکت تعامل می کنند، آن را دریافت کنند.

اثر پروانه ای به زبان ساده

اثر پروانه ای این ایده است که رویدادهای کوچک و به ظاهر پیش پاافتاده ممکن است در نهایت منجر به چیزی با پیامدهای بسیار بزرگتر شوند

مدیریت بحران چیست؟

مدیریت بحران یک رویکرد مبتنی بر فرآیند و استراتژی سازمانی برای شناسایی و پاسخ به یک تهدید، یک رویداد پیش بینی نشده، یا هر گونه اختلال منفی با پتانسیل آسیب رساندن به مردم، اموال، یا فرآیندهای کسب وکار است.

نظریه آشوب چیست؟

نظریه آشوب توسط برخی برای توضیح رویدادهای بی نظم یا تصادفی در نظر گرفته می شود و این نظریه اغلب در بازارهای مالی و همچنین سیستم های پیچیده دیگری مانند پیش بینی آب و هوا اعمال می شود.

نظریه اسناد چیست؟

نظریه اسناد، که توسط فریتز هایدر (۱۹۵۸)پیشنهاد شده است، یک نظریه روانشناسی اجتماعی است که به چگونگی ارتباط و درک افراد از جهان اجتماعی می پردازد.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؟

بازاریابی چریکی یک استراتژی تبلیغاتی است که از تاکتیک های غیر متعارف برای جلب رضایت و جذب مشتریان استفاده می کند.  نوعی تبلیغات است.بازاریابی چریکی یک استراتژی غیر سنتی است که معمولاً شامل هزینه های کم و تاکتیک های غیرمعمول برای دستیابی به مخاطب مورد نظر است.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی(telemarketing) فرآیند استفاده از تلفن برای تولید سرنخ، فروش یا جمع آوری اطلاعات بازاریابی است.telemarketingیک تکنیک تبلیغاتی است که توسط شرکت ها برای تماس با مشتریان بالقوه و صحبت با آنها در مورد محصولات و خدماتشان استفاده می شود

بازاریابی بین المللی ـ انواع و مثال ها

بازاریابی بین المللی مبادله کالاها و خدمات از یک کشور به خریداران بالقوه در کشورهای دیگر برای کسب سود است.بازاریابی بین المللی کاربرد اصول بازاریابی برای ارضای نیازها و خواسته های مختلف افراد مختلف ساکن در آن سوی مرز هامی باشد.

مذاکره چیست وانواع آن

مذاکره (negotiation)یک بحث استراتژیک است که برای رسیدن به توافق، مصالحه یا حل و فصل اختلافات بین دو یا چند طرف استفاده می شود. با این حال، مذاکرات نباید با استدلال یا اختلاف نظر اشتباه شود.

 

ارتباطات سازمانی چیست؟

ارتباطات سازمانی به ارتباطی اطلاق می شود که بین افرادی که در یک سازمان کار می کنند در جهت اهداف مشترک صورت می گیرد. شامل تعاملاتی است که به منظور همکاری با یکدیگر در جهت این اهداف یا به طور کلی انجام تجارت صورت می گیرد.

رفتار سازمانی چیست

رفتار سازمانی (OB) مطالعه آکادمیک نحوه رفتار انسان در یک محیط سازمانی است.اصول مطالعه رفتار سازمانی عمدتاً در تلاش برای کارآمدتر کردن مشاغل به کار می رود.

یادگیری چیست؟

یادگیری یک فرآیند کلیدی در رفتار انسان است. کل زندگی، یادگیری است. اگر شیوه‌های ساده و خام احساس و رفتار کودک را با حالت‌های پیچیده رفتار بزرگسالان، مهارت‌ها، عادات، افکار، احساسات و موارد مشابه او مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که یادگیری چه تفاوتی برای فرد ایجاد کرده است.

مدیریت تغییر چیست؟

مدیریت تغییر یک رویکرد سیستماتیک برای حمایت از کارکنان و تیم ها به عنوان یک سازمان در حال گذار به فرآیندها، ابزارها یا ابتکارات جدید است.  هدف از مدیریت تغییر، اجرای استراتژی هایی برای اعمال تغییر، کنترل تغییر و کمک به افراد برای سازگاری با تغییر است.

قیف فروش چیست؟

قیف فروش (نام های دیگر – قیف خرید، خط لوله فروش)یک مدل بازاریابی است که منعکس کننده مسیر نظری (که به نظر ما می توان آن را یک مسیر انتزاعی نامید) مشتری از آشنایی با محصول تا انعقاد معامله را منعکس می کند.

لید( Lead)یاسرنخ فروش چیست؟

لید( Lead)یا سرنخ فروش به هر فرد یا سازمانی اشاره دارد که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارد.سرنخ فروش یک مشتری بالقوه یا اطلاعاتی در مورد یک مشتری بالقوه است

جایگاه یابی برندچیست؟

جایگاه یابی برند فضای منحصر به فردی است که یک برند در ذهن مشتریان اشغال می کند.، یک استراتژی بازاریابی است که به کسب و کار کمک می کند خود را متمایز کند 

SWOTچیست؟

SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. معمولاً به عنوان یک ماتریس 2×2 ارائه می شود و یک ابزار کاملاً محبوب است که توسط مشاغل در سراسر جهان استفاده می شود.

برنامه ریزی در مدیریت چیست؟

برنامه ریزی به عنوان “تعیین اهداف برای یک دوره معین ، طراحی دوره های مختلف عمل برای دستیابی به آنها و انتخاب عملی ترین گزینه از گزینه های مختلف تعریف شده است.

فرهنگ سازمانی چیست؟

فرهنگ سازمانی به سیستمی از مفروضات، ارزش‌ها و باورهای مشترک اشاره دارد که به افراد نشان می‌دهد چه رفتاری مناسب و نامناسب است.

کنترل در مدیریت

کنترل یک تعهد شامل مشاهده این است که همه چیز مطابق با برنامه ای که اتخاذ شده، دستورات داده شده و اصولی که وضع شده است انجام می شود. هدف آن اشاره به اشتباهات است تا اصلاح شود و از تکرار آن جلوگیری شود

هماهنگی چیست؟

هماهنگی(coordination)، همگام سازی تلاش های فردی و گروهی است که وحدت عمل را برای تحقق اهداف مشترک فراهم می کند.coordinationفرآیند یکپارچه‌سازی تمام اجزای یک سازمان به نحوی که تلاش جمعی آن‌ها به بهترین نحو به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یابد.

مدیریت چیست؟

مدیریت شامل فعالیت های تنظیم استراتژی یک سازمان و هماهنگ کردن تلاش های کارکنان آن برای دستیابی به اهداف آن از طریق استفاده از منابع موجود مانند منابع مالی، طبیعی، فناوری و انسانی است.

تئوری های مدیریت

تئوری های مدیریت، استراتژی های مدیریتی توصیه شده ای هستند که ما را قادر می سازند تا مدیریت را بهتر درک کرده و به آن نزدیک شویم.

معرفی انواع سبک مدیریت؟

سبک مدیریت راهی است که یک مدیر برای رسیدن به اهداف خود برای شرکت کار می کند. سبک مدیریتی شما شامل نحوه تصمیم گیری، نظارت بر اعضای تیم و برنامه ریزی و تفویض وظایف می شود.

مدیریت تعارض چیست؟

مدیریت تعارض هنر مدیریت و حل تعارض است. این شامل استفاده از ارتباطات مؤثر برای پراکنده کردن تنش و رسیدن به توافقی است که هم مشکل را حل می کند و هم احساس رضایت را برای هر دو طرف ایجاد می کند.

شناخت برند(brand recognition)چیست؟

شناخت برند زمانی است که مشتری بتواند برند را بشناسد و زمانی که با برندهای دیگر در تماس است، آن را متمایز کند.

نزدیک بینی بازاریابی چیست؟

نزدیک بینی بازاریابی زمانی است که یک شرکت فقط به یک ویژگی در یک شرکت توجه می کند و همه ویژگی های دیگر را نادیده می گیرد و رویکرد بسیار محدودی را برای بازاریابی در پیش می گیرد.

ارزش ویژه برند مدل آکر

ارزش ویژه برند مدل آکر یکی از چندین ایده در مورد چگونگی شناخت، ارزیابی و بهبود برند یک شرکت توسط بازاریابان است. این مفهوم اولین بار در دهه 1990 توسط دیوید آکر، مدرس سابق دانشگاه کالیفرنیا، برکلی مطرح شد.

چرخه عمر محصول چیست؟

چرخه عمر محصول مدت زمانی است که یک محصول برای اولین بار به مصرف کنندگان معرفی می شود تا زمانی که از بازار حذف شود.به عبارت دیگر، چرخه عمر محصول، مراحلی را که احتمالاً یک محصول تجربه می کند، توصیف می کند. مدرس سابق دانشگاه کالیفرنیا، برکلی مطرح شد.

رفتار مصرف کننده

رفتار مصرف کننده مجموعه ای از رفتارها یا الگوهایی است که مصرف کنندگان قبل از خرید از آنها پیروی می کنند. زمانی شروع می شود که مصرف کننده از نیاز یا تمایل به یک محصول آگاه می شود، سپس با معامله خرید به پایان می رسد.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ترکیبی از شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات و داده‌های مشتری در طول چرخه عمر مشتری استفاده می‌کنند. 

مدیریت استراتژیک

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ترکیبی از شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات و داده‌های مشتری در طول چرخه عمر مشتری استفاده می‌کنند. 

یادآوری برند(Brand recall) چیست؟

یادآوری برند توانایی مشتری برای به خاطر سپردن یک برند در ارتباط با یک محصول یا خدمات است. به عنوان مثال، وقتی “کفش های ورزشی” را می شنوید، ممکن است نایک یا آدیداس را تصور کنید.

رسانه اجتماعی چیست؟

رسانه‌اجتماعی به وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی اطلاق می‌شوند که به افراد اجازه می‌دهند تا محتوا را سریع، کارآمد و در زمان دلخواه به اشتراک بگذارند.

عشق به برند چیست؟

عشق به برند برندی است که مورد علاقه مصرف کنندگان است و موفق می شود با آنها پیوندهای عاطفی ایجاد کند. آنها این کار را با فراتر رفتن از رابطه سنتی که بین شرکت و مشتری وجود دارد انجام می دهند.

دلبستگی به برند چیست؟

احتمالاً اصطلاحات تعامل با برند، توسعه برند و وفاداری به برند را شنیده اید. اما آیا در مورد دلبستگی به برند چیزی شنیده اید؟ و چگونه دلبستگی به برند با وفاداری به برند متفاوت است؟دلبستگی به برند به عنوان «ارتباط عاطفی بین انسان و برند» تعریف می شود.

بازاریابی اجتماعی چیست؟

بازاریابی اجتماعی بازاریابی است که برای ایجاد تغییرات اجتماعی طراحی شده است، نه به نفع برند. با استفاده از تکنیک های بازاریابی سنتی، آگاهی از یک مشکل یا علت معین را افزایش می دهد و هدف آن متقاعد کردن مخاطبان برای تغییر رفتارشان است.

عملکرد برند چیست؟

عملکرد برند معیاری برای سنجش نتایج یک برند در برابر اهداف تجاری و بازاریابی است. بسیار شخصی است و می تواند از یک برند به برند دیگر به شدت متفاوت باشد.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات یک فعالیت ترویجی است که هدف آن فروش محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است. این یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که تلاش می کند بر اقدامات مخاطبان هدف خود برای خرید، فروش یا انجام کاری خاص تأثیر بگذارد.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال را می توان به عنوان بهره برداری از فناوری های دیجیتال تعریف کرد که برای ایجاد کانال هایی برای دستیابی به گیرندگان بالقوه به منظور دستیابی به اهداف شرکت از طریق برآورده ساختن موثرتر نیازهای مصرف کننده استفاده می شود.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی فرآیند علاقه مند کردن مشتریان یا مشتریان بالقوه به محصولات و خدمات شما است. کلمه کلیدی در این تعریف «فرایند» است. بازاریابی شامل تحقیق، تبلیغ، فروش و توزیع محصولات یا خدمات شماست.

انگیزه چیست؟

انگیزه به عنوان یک فرآیند روانی فیزیولوژیکی، رفتار انسان را کنترل می کند و به همین دلیل افراد تمایل دارند برای تعیین جهت، اقدام و انجام اهداف انگیزه خود را حفظ کنند.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی مجموعه ای از ابزارها برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مردم در سراسر جهان با استفاده از اینترنت به عنوان یک پلت فرم بازاریابی جهانی است

انواع ارزش پیشنهادی

داشتن ارزش پیشنهادی قوی برای فروش موفق بسیار مهم است. و بسیاری از مردم زمان خود را صرف تلاش برای فکر کردن به یک وسیله ارزشمند می کنند.

برندینگ چیست؟

برندینگ فرآیند معنا بخشیدن به سازمان، شرکت، محصولات یا خدمات خاص با ایجاد و شکل دادن به یک برند در ذهن مصرف کنندگان است. 

برند چیست؟

یک برندیک نام یا سمبل(مانند لوگو، طراحی یا بسته بندی)است که هدف آن مشخص کردن کالا ها یا خدمات از سایر کالاهای یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان وبرای متمایز ساختن آن کالاها یا خدمات از کالا وخدمات رقبا است. 

ارزش ویژه برند چیست؟

ارزش ویژه برند یک حق بیمه برای ارزش می باشد که یک شرکت را از محصولی با نام قابل‌تشخیص در مقایسه با یک معادل ناشناس تولید می‌کندمتمایز می کند.

تجربه برند چیست؟

یک مفهوم تجربه در زمینه‌ های بازاریابی و مصرف کننده به طور متعدد به چشم می‌خورد: به عنوان مثال تجربه مشتری .تجربه خدمات (چندلر ولوش۲۰۱۵:هلکوالا۲۰۱۱) تجربه مصرف (لنیر ورادر۲۰۱۵) تجربه آنلاین مشتری(مکلین وولسون۲۰۱۶) تجربه حسی برند(براکوس و همکاران۲۰۰۹)

هویت وتصویر برند چیست؟

هویت برند از شرکت نشات می گیرد، یعنی یک شرکت مسئول ایجاد یک محصول متمایز با ویژگی های منحصر به فرد است. این چگونه است که یک شرکت به دنبال شناساندن خود است. 

تداعی برند چیست؟

بازاریابان از تداعی های برند برای تمایز، جایگاه یابی و گسترش برندها، ایجاد نگرش ها و احساسات مثبت نسبت به برندها، و پیشنهاد ویژگی ها یا مزایای خرید یا استفاده از یک برند خاص استفاده می کنند. 

ارزش پیشنهادی چیست؟

رزش پیشنهادی به ارزشی اشاره دارد که شرکت قول می دهد در صورت انتخاب محصول خود به مشتریان ارائه دهد. ارزش پیشنهادی بخشی از استراتژی بازاریابی کلی یک شرکت است.

وفاداری به برند چیست؟

واژه وفاداری برند به طور متفاوتی توسط اندیشمندان تعریف می‌شود. به عنوان مثال, لیو و همکاران (۲۰۱۲) وفاداری برند را به عنوان شکلی از وابستگی مشتری به یک برند خاص تعریف کردند

تعهد چیست؟

 اصطلاح تعهد به حالت نهایی رابطه مشتریان، شامل اعتقادات، نگرش ها و رفتارها در جهت برند و رابطه شان با آن برند اشاره دارد.

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند عبارت است از “توانایی یک خریدار بالقوه برای تشخیص یا یادآوری اینکه یک برند عضوی از یک دسته محصول خاص است

نگرش برند چیست؟

نگرش برند جایی است که یک شرکت انتخاب می کند تا احساسی را نشان دهد که ارتباط مستقیمی با محصول ندارد.

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند به ارتباط ویژگی ها و صفات انسانی با برندی اشاره دارد که مشتریان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

دانش برند چیست؟

دانش برند به افکار، احساسات وتجربیاتی اشاره دارد که مشتری با برند یا یک شرکت مرتبط می شود.دانش نتیجه ادراک و اطلاعات در یک زمینه خاص است.

بنگاه اجتماعی چیست؟

بنگاه های اجتماعی، کسب‌وکارهایی هستند که منافع مردم و کره زمین را بر سود سهامداران خود ترجیح می‌دهند.

فناوری بازاریابی چیست؟

فناوری بازاریابی (همچنین به عنوان martech شناخته می شود) سیستم ها و ابزارهایی را توصیف می کند که به بازاریابان کمک می کند تا با مشتریان تعامل بهتری داشته باشند.

بازاریابی سبز چیست؟

بازاریابی سبز شامل کلیه فعالیتهای بازاریابی برای انجام مسئولیت زیست محیطی برای کاهش اثرات منفی بر محیط زیست.

بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی شبکه ای مدلی از کسب کار است که شامل فروش فرد به فرد یک محصول یا خدمات می باشد.

تعامل با برند چیست؟

اساساً، فرآیندی که در آن ما یک رابطه نزدیک‌تر با مشتریان خود ایجاد می‌کنیم، تعامل با برند نامیده می‌شود.تعامل با برند به ایجاد دلبستگی بین مصرف کنندگان و برندها اشاره دارد.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فرآیند در بازاریابی کسب و کار برای ایجاد و توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای جذب و  به دست آوردن و درگیر کردن یک مخاطب هدف وهدایت او برای اقدام سودآور مشتری می باشد

پرسنال برندینگ چیست؟

مفهوم پرسنال برندینگ که برای اولین بار توسط تام پیترز (۱۹۹۷) در مقاله خودباعنوان برند به نام تو رایج شد، در عصر دیجیتال اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

سبز شویی چیست؟

سبز شویی عمل گمراه کردن مصرف کنندگان در رابطه با عملکرد زیست محیطی یک شرکت (سبز شویی سطح شرکت) یا مزایای زیست محیطی یک محصول یا خدمات (سبز شویی سطح محصول) است.

نفرین دانایی چیست؟

نفرین دانایی که به عنوان نفرین تخصص نیز شناخته می‌شود، یک سوگیری شناختی است که در آن تصور می‌کنیم افرادی که با آنها صحبت می‌کنیم همان سطح درک ما در مورد یک موضوع خاص را دارند