بازاریابی علمی چیست
بازاریابی علمی به استفاده از اصول و مبانی علمی و تحقیقاتی در فرآیند بازاریابی اشاره دارد.بازاریابی علمی از داده کاوی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند. این اطلاعات ممکن است شامل محل زندگی مصرف کنندگان هدف، میزان درآمد آنها، مدت زمانی که آنلاین می گذرانند، از چه وب سایت هایی بازدید می کنند و آنچه را که به صورت آنلاین خریداری می کنند، باشد.
تاریخچه بازاریابی
تاریخچه بازاریابی از برخی جهات به قدمت خود تمدن است.در حالی که در مورد چگونگی شروع واقعی بازاریابی اختلاف نظر وجود دارد، بسیاری از مورخان معتقدند که این مفهوم در اوایل 1500 قبل از میلاد (قبل از دوران معمول) زمانی که جوامع بین النهرین شروع به تولید انبوه کالاهایی کردند که نیاز به کنترل کیفیت داشتند، شروع شد.